Рішення
від 31.01.2025 по справі 120/13826/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

31 січня 2025 р. Справа № 120/13826/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАВР КЛАБ" до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАВР КЛАБ" (далі позивач, ТОВ «Лавр Клаб») до Головного управління Національної поліції у Вінницькій області (далі відповідач, ГУ Нацполіції у Вінницькій області) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що 02.07.2024 ТОВ "ЛАВР КЛАБ" звернулося до Сектору контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області із клопотанням щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району Вінницької області, до якого долучено відповідний перелік документів.

Листом № 5967-2024 від 20.08.2024 позивача повідомлено про те, що з метою задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію "Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі", договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати підтверджуючі документи, а тому прийнято рішення про залишення клопотання без руху, про що прийнято повідомлення № 0000001760 від 17.08.2024.

Позивач, не погоджуючись з наданою відповіддю відповідача, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо належного розгляду клопотання щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області, звернувся до суду з цим позовом.

Ухвалою суду від 21.10.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін, також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому останній заперечує щодо задоволення позову, вказуючи на те, що позивачем до клопотання щодо надання дозволу на відкриття функціонального стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району, Вінницької області не надано документів, які підтверджують призначення земельної ділянки для розташування на ній стрільбища. Крім того, зі змісту договору оренди землі від 15.04.2023 неможливо встановити, чи підтверджує він право користування ТОВ ЛАВР КЛАБ земельною ділянкою, де розташований об`єкт дозвільної системи, в договорі не вказаний кадастровий номер. Тому, в ході перевірки документів, СКОЗ ГУНП подано запит до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області про цільове призначення земельної ділянки, яка вказана у клопотанні. У відповіді на запит зазначено, що цільове призначення 01.03. Для ведення особистого селянського господарства. Надати підтверджуючий документ технічно неможливо, в зв`язку з наявністю арешту на вказану ділянку. Окрім того, з метою з`ясування адреси, на якій розміщено стрільбище направлено запит до Якушинецької сільської ради, у відповіді від 26.07.2024 № 02-12/1112 вказано, що земельній ділянці з кадастровим номером 0520688900:11:001:0003 адреса не присвоювалась. Таким чином належним документом, що підтверджує право користування земельною ділянкою, мав би бути договір оренди земельної ділянки рекреаційного призначення з витягом про державну реєстрацію права користування. Тому що інформація про місцезнаходження об`єкта дозвільної системи згідно з додатком №10 Інструкції № 622 відображається у Витязі про наявність дозволу та ідентифікує об`єкт, як такий, що пройшов відповідну перевірку.

Також відповідач зазначає, що відповідно п. 8.14. Інструкції № 622, порядок придбання, зберігання, обліку, охорони, перевезення і використання зброї та бойових припасів до неї в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах, організаціях і господарських об`єднаннях регламентується відповідними інструкціями, узгодженими з Національною поліцією України. Інструкція про порядок використання вогнепальної зброї та боєприпасів на стрільбищі ТОВ ЛАВР КЛАБ, додана до клопотання, не погоджена Національною поліцією. Окрім того, у п. 1.1. вказано, що Інструкція визначає порядок використання зброї на мисливсько-спортивному стенді (про такий об`єкт не йдеться у клопотанні), надалі по тексту використовується термін стрільбище. Крім того, Інструкція Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі суперечить доданим до клопотання документам.

У зв`язку із виявленими недоліками СКОЗ ГУНП прийняло Рішення про залишення клопотання ТОВ ЛАВР КЛАБ без руху, про що повідомлено ТОВ ЛАВР КЛАБ листом від 20.08.2024 №5967-2024, із зазначенням, що необхідно привести у відповідність подані документи: Інструкцію Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі, договір оренди землі, цільове призначення землі. Однак, будь-які документи, спрямовані на усунення зазначених недоліків до ГУНП не надходили.

Таким чином, представник відповідача вважає, що ГУНП під час прийняття рішення від 17.08.2024 № 0000001760 не було допущено бездіяльності.

Представником позивача подано відповідь на відзив, відповідно до якої доводи відзиву вважає необґрунтованими та просить задовольнити позовні вимоги. Представник позивача зазначає про невідповідність повідомлення № 0000001760 від 17.08.2024, яким залишено без руху клопотання позивача від 02.07.2024 щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району, Вінницької області, встановленій формі повідомлення, яке є додатком 7 до Інструкції № 622 від 21.08.1998, оскільки у зазначеному повідомленні відсутнє посилання на рішення та його реквізити. Представник позивача зазначає, що відсутність прийнятого рішення за результатами розгляду клопотання позивача, свідчить про те, що клопотання розглянуте не було. Також представник позивача наголошує на тому, що відповідачем порушено строк розгляду клопотання позивача, оскільки протягом 30 календарних днів з дня надходження клопотання разом із доданими до нього документами, відповідач не прийняв рішення, передбаченого Інструкцією №622 від 21.08.1998. Крім того, відповідач не надіслав на адресу позивача повідомлення, передбаченого додатком 7 до Інструкції № 622 від 21.08.1998.

Таким чином, представник позивача зазначає, що відповідач у відзиві не спростував допущені порушення щодо відсутності прийнятого рішення та повідомлення, а також неналежного розгляду клопотання.

11.11.2024 представником позивача подано заяву про зміну предмету позову, відповідно до якої представник просить:

- зобов`язати Головне управління Національної поліції у Вінницькій області в особі Сектору контролю за обігом зброї прийняти за наслідком розгляду по суті клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю ЛАВР КЛАБ від 02.07.2024 року щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району, Вінницької області, рішення за формою, що міститься в додатку 6 Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів, затверджена Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 622 від 21.08.1998 року, з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

Враховуючи відповідність поданої заяви вимогам ч. 1 та ч. 8 ст. 47 КАС України така заява прийнята судом до розгляду.

19.12.2024 представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив, відповідно до яких просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що листом СКОЗ ГУНП від 20.08.2024 № 5967-2024 ГУНП повідомило ТОВ «ЛАВР КЛАБ» про необхідність приведення у відповідність до чинного законодавства поданих документів та прийнято рішення про залишення клопотання без руху. Такий порядок передбачений п. 2.4. Наказу МВС 622, яким встановлено, що у разі подання неповного переліку документів (відомостей) та/або їх недостовірності, органом (підрозділом) поліції приймається Рішення про залишення заяви (клопотання) без руху. У разі залишення заяви (клопотання) без руху … заявнику надається повідомлення про залишення заяви (клопотання) без руху … (додаток 7) (далі - повідомлення про відмову), у якому зазначається підстава такої відмови. Таким чином заявнику надається лише повідомлення, яке надано представникові позивача ( від 17.08.2024 « 0000001760).

Однак, рішення про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи за клопотанням № 11658 від 03.07.2024 також приймалось та зафіксоване під №16269 від 17.08.2024 у формі електронного документа. У вказаному рішенні вказані ті ж підстави для залишення без руху клопотання, що і у листі СКОЗ ГУНП від 20.08.2024 № 5967-2024. Перелік виявлених недоліків: З метою задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію «Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі», договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати на нашу адресу вказані підтверджуючі документи, а тому, наразі, прийнято рішення про залишення клопотання без руху.

У відповіді на відзив представник позивача стверджує, що СКОЗ ГУГП не надає йому адміністративну послугу щодо затвердження Інструкції про порядок використання вогнепальної зброї та боєприпасів на стрільбищі ТОВ «ЛАВР КЛАБ», однак надання саме цієї адміністративної послуги не належить о компетенції ГУНП, оскільки належить до компетенції Національної поліції України (п. 8.14 Інструкції № 622).

Стосовно порушення строків розгляду клопотання зазначає, що з метою об`єктивного розгляду ГУНП подало ряд запитів до ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, Якушинецької ОТГ, Вінницького міського суду отримання відповіді на які та їх опрацювання потребувало часу. Порушення строку розгляду клопотання жодним чином не впливало не правильність прийняття рішення, а є процедурним порушенням.

Як додаток до заперечень долучено копію рішення СКОЗ ГУНП у Вінницькій області від 17.08.2024 року №16269 про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи.

Ухвалою суду від 30.01.2025 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи з повідомленням викликом сторін.

Суд, з`ясувавши доводи сторін, викладені в поданих письмових заявах по суті справи, дослідивши матеріали справи, встановив такі фактичні обставини.

02.07.2024 ТОВ "Лавр Клаб" звернулося до Сектору контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області (далі - СКОЗ ГУНП у Вінницькій області чи відповідач) із клопотанням щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району Вінницької області ( а.с. 26-27 ).

До вищевказаного клопотання було долучено документи на 54 аркушах, а саме:

1.Квитанція про оплату;

2.Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формуван

3. Витяг про види економічної діяльності;

4. Рішення засновника;

5. Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності;

6. Договір оренди землі від 15.04.2023 року;

7. Статут ТОВ ЛАВР КЛАВ;

8. Висновок експертного дослідження № ЕД-І9-24/3965-БЛ від 04.04.2023 року;

9. Висновок експертного дослідження № ЕД-19-24/3967-БТ від 04.04.2023 року;

10. План-схема стрільбища на території Якушинецької сільської ради;

11. Інструкція про порядок використання вогнепальної зброї та боєприпасів на стрільбищі ТОВ ЛАВР КЛАВ;

12. Копія паспорту і коду директора ТОВ ЛАВР КЛАБ ОСОБА_1 ;

13. Медична довідка серія ВВВ № 910844 від 09.04.2024 року;

14. Договір обов`язкового страхування цивільної відповідальності громадян України, що мають у власності чи іншому законному володінні зброю, за шкоду, яка може бути заподіяна третій особі або її майну внаслідок володіння, зберігання чи використання зброї від 08.02.2023 року;

15. Довідка № 479 від 11.05.2018 року;

16. Витяг з інформаційно-аналітичної системи Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості № ВР-002534661;

17. Витяг з реєстру територіальної громади № 2024/003762833 від 16.04.2024 року;

18. Наказ ТОВ ЛАВР КЛАБ № 1/К від 12.04.2024 року Про прийняття ОСОБА_2 ;

19. Копії документів ОСОБА_2

СКОЗ ГУНП у Вінницькій області 17.08.2024 року, за наслідком розгляду клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Лавр Клаб» № 11658 від 03.07.2024, прийнято рішення №16269 про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи: стрільбище, за адресою: обл. Вінницька, р-н. Вінницький, тер.гр. Якушинецька, с. Якушинці, масив ділянка 0520688900:11:001:0003, 1. Рішення прийнято на підставі наданих 19 документів, які перераховані в рішенні. В рішенні в розділі « Перелік виявлених недоліків» зазначено, що з метою задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію «Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі», договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати на нашу адресу вказані підтверджуючі документи, а тому, наразі, прийнято рішення про залишення клопотання без руху. Спосіб та строк усунення: Подати відповідні документи.

Також 17.08.2024 року Сектором контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області сформовано повідомлення №0000001760 про залишення клопотання без руху в наданні дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи, в якому зазначено, що для задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію « Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі», договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати вказані підтверджуючі документи ( а.с. 21 ).

Про результати розгляду клопотання ТОВ ЛАВР КЛАБ було повідомлено листом № 5967-2024 від 20.08.2024 року за підписом начальника Сектору контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області № 5967-2024 від 20.08.2024 року, в якому серед іншого зазначено, що сектором контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області розглянуто клопотання стосовно надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради.

Особливий порядок обігу зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв та патронів до них, а також функціонування об`єктів дозвільної системи, на які поширюються вимоги дозвільної системи, визначаються Інструкцією про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеиої зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї; основних частин зброї та вибухових матеріалів, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 21 серпня 1998 року № 622 (далі - Інструкція), який виданий на виконання норм, передбачених Положенням про дозвільну систему, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1992 року № 576 (далі - Положення).

Вичерпний перелік предметів, матеріалів і речовин, підприємств, майстерень і лабораторій, на які поширюється дія дозвільної системи, передбачений пунктом 2 Положення.

Додатково звернуто увагу, що згідно з статтею 2 Закону України « Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» дія цього Закону не поширюється на дозвільну систему, що поширюється на операції зі зброєю, бойовими припасами та вибуховими матеріалами.

Проінформовано, що в статті 1 Закону України « Про фізичну культуру і спорт» термін спортивна споруда визначається як нерухоме майно, призначене для занять фізичною культурою і спортом. Частина третя статті 48 цього Закону встановлює, що земельні ділянки, на яких розташовані спортивні споруди, належать до земель рекреаційного призначення. Майданчики для занять спортом на відкритому повітрі, об`єкти фізичної культури і спорту, які не є об`єктами нерухомості, можуть бути розміщені на земельних ділянках усіх категорій земель.

Так, відповідно до наданого висновку експертного дослідження Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ від 04.04.2024 встановлено, що земельна ділянка із вище вказаним кадастровим номером відповідає вимогам ДБН В.2.2-13-2003 Будинки і споруди, Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди.

Разом з тим, тири і стрільбища для кульової стрільби у вказаних державно будівельних нормах відносяться до спеціалізованих спортивних споруд, які в свою чергу не являються майданчиком для занять спортом на відкритому повітрі.

В ході розгляду клопотання не встановлено, що вищезазначена земельна ділянка являється об`єктом фізичної культури і спорту.

Окрім того, наданий договір оренди землі під 15.04.2023 необхідно привести у відповідність до норм чинного законодавства, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України. Законом "Про оренду землі" та іншими законами України і договором оренди землі, в частині державної реєстрації цих прав.

Водночас, пункт г частини перини статті 141, пункт а статті 143 Земельного кодексу України встановлюють, що використання земельної ділянки не за цільовим призначенням є підставами для припинення або примусового припинення права користування земельною ділянкою.

Також зауважено, що при вивченні поданої Інструкції про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі ТОВ Лавр Клаб встановлено, що остання суперечить діючому законодавству у сфері контролю за обігом зброї.

Принагідно роз`яснено, що відповідно до абзацу другого підпункту 2.3.2 пункту 2.3 глави 2 розділу ІІ Інструкції уповноваженим підрозділом ГУНП рішення приймається лише на відкриття стрілецьких тирів і стрільбищ, мисливсько спортивних стендів.

З метою задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі, договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати на адресу відповідача вказані підтверджуючі документи, а тому прийнято рішення про залишення клопотання без руху.

Не погоджуючись з наданою відповіддю, вважаючи, що відповідачем, в порушення вимог чинного законодавства щодо видачі дозволів на відкриття та функціонування стрільбища, безпідставно залишено подане клопотання без руху, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, та визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд керується та виходить з такого.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, яке побудовано на основі принципу заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом. Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.

Вчинення ж державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про Національну поліцію завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: забезпечення публічної безпеки і порядку; охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; протидії злочинності; надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Згідно з п. 21 ч. 1 ст.23 Закону України Про Національну поліцію поліція відповідно до покладених на неї завдань, крім іншого, здійснює контроль за дотриманням фізичними та юридичними особами спеціальних правил та порядку зберігання і використання зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони, боєприпасів, вибухових речовин і матеріалів, інших предметів, матеріалів та речовин, на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ.

Відповідно до п. 1 Положення про дозвільну систему, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.1992 №576 Про затвердження Положення про дозвільну систему (далі - Положення № 576), дозвільна система - це особливий порядок виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, обліку і використання спеціально визначених предметів, матеріалів і речовин, а також відкриття та функціонування окремих підприємств, майстерень і лабораторій з метою охорони інтересів держави та безпеки громадян.

Умови та порядок видачі та анулювання дозволів на придбання, зберігання, облік, охорону, носіння, перевезення і використання зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, боєприпасів, інших предметів, матеріалів та речовин, щодо зберігання і використання яких установлено спеціальні правила, порядок, та на які поширюється дія дозвільної системи, правил поводження з ними та їх застосування урегульовано Інструкцією № 622 від 21.08.1998 року, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 1998 р. за № 637/3077 ( далі Інструкція №622 в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин ).

Положеннями п. 2.1 глави 2 розділу І Інструкції №622 встановлено, що здійснюючи дозвільну систему, органи (підрозділи) поліції відповідно до законодавства України приймають рішення, зокрема про надання міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади, підприємствам, установам, організаціям дозволів на відкриття та функціонування стрілецьких тирів і стрільбищ, мисливсько-спортивних стендів.

Згідно з п. 1.5 розділу І Інструкції №622 для отримання в органах (підрозділах) поліції визначених цією Інструкцією дозволів особисто або через представника фізична особа подає заяву (додаток 1) (далі - заява), уповноважена особа (представник) підприємства, установи, організації, фізична особа - підприємець подає клопотання (додаток 2) (далі - клопотання) в паперовій чи електронній формі.

До заяви (клопотання) додаються документи, перелік яких визначений цією Інструкцією, для прийняття рішення про надання відповідного дозволу.

Документи подаються до органу (підрозділу) поліції, уповноваженого приймати відповідні рішення, згідно з цією Інструкцією за місцем проживання фізичної особи (місцем провадження суб`єктом господарювання відповідного виду господарської діяльності).

Забороняється вимагати від заявника документи щодо відомостей, які перебувають у володінні органу (підрозділу) поліції або МВС.

Пунктом 2.2 розділу І Інструкції №622 визначено, що за результатами розгляду поданих заявником документів орган (підрозділ) поліції приймає рішення (додаток 6) (далі - Рішення). Рішення приймається у формі електронного документа, на який накладається кваліфікований електронний підпис.

На підставі Рішення в ЄРЗ формується відповідний запис про:

-залишення заяви (клопотання) без руху;

-надання дозволу або відмову в його наданні.

Відповідно до п. 2.4 глави 2 розділу І рішення приймаються у строк, що не перевищує 30 календарних днів, якщо інший строк не передбачено цією Інструкцією.

У разі подання неповного переліку документів (відомостей) та/або їх недостовірності, органом (підрозділом) поліції приймається Рішення про залишення заяви (клопотання) без руху.

У разі залишення заяви (клопотання) без руху, відмови в наданні дозволу, наданні направлення на комісійний продаж, продовженні строку дії дозволу, переоформленні зброї, основної частини зброї, пристрою, зміні місця зберігання зброї, боєприпасів до неї, основної частини зброї, пристрою та патронів до нього (постановці на облік власника за новим місцем проживання) заявнику надається повідомлення про залишення заяви (клопотання) без руху, відмову в наданні дозволу, наданні направлення на комісійний продаж, продовженні строку дії дозволу, переоформленні зброї, основної частини зброї, пристрою, зміні місця зберігання зброї, боєприпасів до неї, основної частини зброї, пристрою та патронів до нього (поставленні на облік власника за новим місцем проживання) (додаток 7) (далі - повідомлення про відмову), у якому зазначається підстава такої відмови. У такому випадку заявник звертається до відповідного органу (підрозділу) поліції із заявою в довільній формі про повернення коштів, сплачених за послугу, із зазначенням реквізитів платіжного документа, що підтверджує оплату послуги, а також реквізитів банківського рахунку, необхідних для повернення коштів. Розгляд заяви про повернення коштів здійснюється у строк, що не перевищує трьох робочих днів. Повернення коштів здійснюється відповідно доПорядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2013 року № 787, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2013 року за № 1650/24182.

Рішення про залишення заяви (клопотання) без руху, відмову в наданні дозволу, наданні направлення на комісійний продаж, продовженні строку дії дозволу, переоформленні зброї, основної частини зброї, пристрою, зміні місця зберігання зброї, боєприпасів до неї, основної частини зброї, пристрою та патронів до нього (постановці на облік власника за новим місцем проживання) може бути оскаржено в установленому законодавством порядку.

Відповідно до п. 2.9 глави 2 розділу І Інструкції № 622 для прийняття Рішення про надання дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи (пункту вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, стрілецького тиру, стрільбища, мисливсько-спортивного стенду, а також підприємства, майстерні з виготовлення і ремонту вогнепальної та холодної зброї, магазина, в якому здійснюється продаж зброї, основних частин зброї та боєприпасів до неї, пристроїв та патронів до них) у порядку, визначеному пунктом 1.5 глави 1 цього розділу, уповноваженою особою (представником) підприємства, установи, організації до УП ГУНП подаються такі документи:

клопотання, що подається до відповідного УП ГУНП, у якому зазначаються мета звернення, цільове призначення об`єкта дозвільної системи, відомості про відсутність або наявність відомчої зброї, основних частин зброї, пристроїв, які плануються для зберігання (зберігаються) у такому об`єкті дозвільної системи, а також інформація про наявність дозволу на їх зберігання;

список осіб, відповідальних за відкриття об`єкта дозвільної системи, проведення навчання, зберігання і використання зброї, та осіб, які мають доступ до зброї, у тому числі працівників охорони (прізвища, власні імена, по батькові (за наявності), дата, місце народження і місце проживання, паспортні дані, відомості про попередню трудову діяльність, РНОКПП (за наявності), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі щодо фізичних осіб (далі - УНЗР) (за наявності), номери мобільних телефонів, номер та дата наказу про призначення), копії особових листків з обліку кадрів;

медичні довідки для отримання дозволу (ліцензії) на об`єкт дозвільної системи за формою, наведеною вдодатку 1до Порядку видачі медичної довідки для отримання дозволу (ліцензії) на об`єкт дозвільної системи, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я України від 20 жовтня 1999 року № 252, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 листопада 1999 року за № 768/4061, або відомості з Реєстру медичних висновків (у разі наявності електронної інформаційної взаємодії) (далі - медична довідка) (на кожну особу);

копії договорів страхування (на кожну особу);

довідки про вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування (на кожну особу);

наказ керівника юридичної особи про призначення особи (осіб), відповідальної (відповідальних) за зберігання зброї, основних частин зброї і боєприпасів до неї;

засвідчена в установленому законодавством порядку копія документа, що підтверджує право власності або користування приміщенням (об`єктом) для провадження відповідного виду діяльності або відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (у разі наявності електронної інформаційної взаємодії);

акт про придатність приміщень (об`єктів), призначених для виробництва, ремонту, продажу, зберігання зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них (для приміщень, у яких планується здійснювати або здійснюється діяльність з виготовлення, ремонту, продажу чи зберігання зброї, боєприпасів до неї, основних частин зброї, пристроїв, патронів до них). Стан облаштування приміщень (об`єктів) повинен відповідати змісту акта на день подання документів до органу (підрозділу) поліції для отримання (продовження строку дії) дозволу на відкриття (функціонування) об`єкта дозвільної системи. Акт складається комісією, до складу якої входять керівник юридичної особи або уповноважений ним представник, а також представники уповноваженого підрозділу контролю за обігом зброї, поліції охорони, ДСНС;

відомості про наявність матеріальної бази для проведення навчання (для пункту вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування);

відомості про місце проведення практичних стрільб (для пункту вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, стрілецького тиру, стрільбища, мисливсько-спортивного стенду);

платіжний документ (платіжне доручення, квитанція) з відміткою банку, відділення поштового зв`язку або коду проведеної операції про внесення коштів за надання відповідної платної послуги.

УП ГУНП, до якого надійшло клопотання про надання дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи (пункту вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, стрілецького тиру, стрільбища, мисливсько-спортивного стенду, а також підприємства, майстерні з виготовлення і ремонту вогнепальної та холодної зброї, магазина, в якому здійснюється продаж зброї, основних частин зброї та боєприпасів до неї, пристроїв та патронів до них), протягом 30 календарних днів з дня надходження документів перевіряє подані документи (наявність підписів, штампів тощо), приймає Рішення про надання (відмову в наданні) дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи із зазначенням цільового призначення такого об`єкта.

Наявність дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи (пункту вивчення матеріальної частини зброї, спеціальних засобів, правил поводження з ними та їх застосування, стрілецького тиру, стрільбища, мисливсько-спортивного стенду, а також підприємства, майстерні з виготовлення і ремонту вогнепальної та холодної зброї, магазина, в якому здійснюється продаж зброї, основних частин зброї та боєприпасів до неї, пристроїв та патронів до них) підтверджується витягом з Єдиного реєстру зброї про наявність дозволу на відкриття (функціонування) об`єкта дозвільної системи (додаток 10) (далі - Витяг з ЄРЗ про наявність дозволу на відкриття (функціонування) об`єкта дозвільної системи), у якому зазначається цільове призначення такого об`єкта.

Аналіз викладених норм свідчить про те, що для прийняття Рішення про надання дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи, зокрема стрільбища, передбачено надання заявником вичерпного переліку документів. За результатами розгляду поданих документів УП ГУНП, до якого надійшло клопотання про надання такого дозволу, приймає протягом 30 днів рішення про надання або про відмову у наданні дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи, зокрема стрільбища.

Судом з матеріалів справи встановлено, що 02.07.2024 ТОВ "Лавр Клаб" звернулося до Сектору контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області (далі - СКОЗ ГУНП у Вінницькій області чи відповідач) із клопотанням щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району Вінницької області ( а.с. 26-27 ). До вищевказаного клопотання було долучено відповідні документи на 54 аркушах.

За наслідками розгляду зазначеного клопотання 17.08.2024 року Сектором контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області прийнято рішенню №16269 про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи: стрільбище, за адресою: обл. Вінницька, р-н. Вінницький, тер.гр. Якушинецька, с. Якушинці, масив ділянка 0520688900:11:001:0003, а також повідомлення №0000001760 про залишення клопотання без руху в наданні дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи, в якому зазначено, що для задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію «Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі», договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати вказані підтверджуючі документи ( а.с. 21 ).

Суд зауважує, що пунктом 1.8 розділу І Інструкції №622 визначено, що уся діяльність органів (підрозділів) поліції щодо здійснення дозвільної системи ґрунтується на суворому дотриманніКонституції Українита інших нормативно-правових актів.

Надаючи оцінку прийнятому СКОЗ ГУНП у Вінницькій області 17.08.2024 року рішенню №16269 про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи: стрільбище, за адресою: обл. Вінницька, р-н. Вінницький, тер. гр. Якушинецька, с. Якушинці, масив ділянка 0520688900:11:001:0003, 1, суд зазначає таке.

Так, в рішенні в розділі « подання до заяви ( клопотання ) неповного переліку документів ( відомостей ) та/або їх недостовірність, перелік виявлених порушень» вказано, що для задоволення клопотання необхідно привести у відповідність до чинного законодавства Інструкцію « Про порядок використання вогнепальної зброї та бойових припасів на стрільбищі», договір оренди землі, цільове призначення землі, про що в найкоротший термін повідомити та надіслати вказані підтверджуючі документи.

По перше, відповідач зазначає про те, що Інструкція про порядок використання вогнепальної зброї та боєприпасів на стрільбищі ТОВ ЛАВР КЛАБ не відповідає Інструкції № 622 від 21.08.1998 року, однак ні у відповіді щодо розгляду клопотання № 5967-2024 від 20.08.2024 року, ні в повідомленні № 0000001760 від 17.08.2024 року СКОЗ ГУНП у Вінницькій області не зазначено, яким саме пунктам даного нормативно-правового акту не відповідає надана позивачем Інструкція.

Лише у відповіді від 17.09.2024 року на адвокатський запит представника позивача відповідач зазначає, що ТОВ «Лавр Клаб» не дотримався вимог п.8.14 Інструкції №622 та було приєднано до клопотання Інструкцію, яка не погоджена з Національною поліцією України, Також вказано, що п. 2.3.2 пункту 2.3 глави 2 розділу І Інструкції №622, зазначені у відповіді, носіть інформаційний характер.

Так, відповідно до приписів п 8.14 глави 8 розділу ІІ порядок придбання, зберігання, обліку, охорони, перевезення і використання зброї та бойових припасів до неї в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах, організаціях і господарських об`єднаннях регламентується відповідними інструкціями, узгодженими з Національною поліцією України.

Разом з тим, суд зауважує, що подання такої інструкції разом з клопотанням про надання дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи не передбачено п. 2.9 розділу І Інструкції №622, яким визначено вичерпний перелік документів.

Пункт 8.14, на який посилається відповідач, міститься в розділі ІІ Інструкції «Придбання, зберігання, облік, охорона, перевезення і використання зброї та бойових припасів, основних частин зброї, пристроїв та патронів до них» і не регламентує питання надання дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи стрільбища.

Відтак, є необгрунтованим та неправомірним зазначення відповідачем в рішенні від 17.08.2024 №16269, як недоліку поданих документів, про долучення позивачем інструкції, не погодженої з Національною поліцією України.

Щодо доводів відповідача, як підстав для залишення клопотання без руху, про необхідність привести у відповідність до чинного законодавства договір оренди землі, цільове призначення землі, суд зауважує таке.

Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ№ 420 від 18.06.2024 пункт 2.9 глави 2 розділу І доповнено абзацом дванадцятим, яким визначено, що для прийняття рішення про надання дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи подається також копія документа, що підтверджує право користування земельною ділянкою (для відкритого та напівзакритого типу стрілецького тиру та мисливсько-спортивного стенду, стрільбища).

В той же час, наведена редакція пункту 2.9 глави 2 розділу І Інструкції №622 набула чинності з 19.07.2024 року, а станом на дату подачі позивачем відповідного клопотання (02.07.2024 року ) вказаний документ не був передбачений положеннями пункту 2.9.

Відтак, відповідач перевіряючи подані позивачем документи щодо їх повноти та достовірності не мав повноважень та підстав надавати оцінку долученому до клопотання договору оренди землі між ТОВ ЛАВР КЛАБ та ОСОБА_3 від 15.04.2023 року щодо його відповідності нормам Земельного кодексу України та з таких міркувань залишати клопотання позивача буз руху.

Більш того, суд зауважує, що норми Земельного кодексу України (пункт 27, 28 Перехідних положень), на які посилається відповідач в листі від 17.09.2024 року на адвокатський запит представника позивача стосовно залишення клопотання ТОВ «Лавр Клаб» без руху, не регулюють спірні правовідносини, адже стосуються земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, а також земельних ділянок, що залишилися у колективній власності колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства, нерозподілених та невитребуваних земельних ділянок і земельних часток (паїв).

В той же час, згідно з договором оренди землі від 15.04.2023 встановлено, що він укладений між ОСОБА_3 (Орендодавець) та ТОВ "ЛАВР КЛАБ" (Орендар). Відповідно до вказаного Договору орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку площею 1,36 га з призначенням для діяльності, яка пов`язана з наданням послуг стрільбища невійськового призначення та функціонування мисливських стендів, яка знаходиться на території Якушинецької сільської ради, а саме: Урочище Скіфське. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,36 га, яка належить Орендодавцю на підставі договору купівлі продажу від 10 квітня 2018 року, зареєстрованого в реєстрі за №304. Межі земельної ділянки перенесені в натурі в установленому порядку (а.с. 39).

При цьому зазначена земельна ділянка належить ОСОБА_3 на праві приватної власності відповідно до договору купівлі продажу земельної ділянки ( а.с. 195 197 ).

Таким чином, відповідач на власний розсуд надав трактування вищевказаним положенням Земельного кодексу України, внаслідок чого помилково поширив їх дію на спірні правовідносини.

Суд також зауважує, що навіть чинна на час вирішення справи редакція пункту 2.9 глави 2 розділу І Інструкції №622 не дає відповідачу підстав для оцінки цільового призначення земельної ділянки, оскільки положення Інструкції №622 не передбачають, що земельна ділянка, на якій має бути розміщене стрільбище, повинна мати конкретне (визначене в інструкції) цільове призначення.

При цьому, відповідачем не зазначається будь яких інших обставин, які б виключали можливість використання земельної ділянки, яка є об`єктом договору оренди від 15.04.2023 року, для організації стрільбища.

Суд зауважує, що Інструкція №622 містить вимоги лише щодо приміщення стрілецького тиру, яке відповідно до приписів п. 9.16 розділу ІІ повинно відповідати вимогам пунктів 2.28-2.33, 3.39-3.54 ДБН В.2.2-13-2003 "Державні будівельні норми України. Будинки і споруди. Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди"; мати висновок Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру щодо відповідності приміщень заходам безпеки, які висуваються до них, і придатності проведення в них стрільби з певних видів зброї, складений не більш як за 90 календарних днів до дня подання документів до органу (підрозділу) поліції для отримання (продовження строку дії) дозволу на відкриття (функціонування) об`єкта дозвільної системи.

В свою чергу, позивачем до клопотання про надання дозволу на відкриття стрільбища долучено висновок експертного дослідження, що проведено Державним науково-дослідним експертно-криміналістичним центром Міністерства внутрішніх справ, від 04.04.2023 № ЕД-19-24/3967-БТ, згідно з яким встановлено, що стрільбище ТОВ «Лавр Клаб», що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 0520688900:11:001:0003 на території Якушинецької сільської ради відповідає вимогам ДБН В.2.2-13-2003 Будинки і споруди. Спортивні та фізично-оздоровчі споруди та може використовуватися за призначенням (а.с. 60-67).

Крім того, відповідно до висновку експертного дослідження, що проведено Державним науково-дослідним експертно-криміналістичним центром Міністерства внутрішніх справ, від 04.04.2023 № ЕД-19-24/3965-БЛ стрільбище ТОВ «Лавр Клаб», що знаходиться за адресою: територія Якушинецької сільської ради Вінницького району Вінницької області ( кадастровий номер 0520688900:11:001:0003) за умови дотримання правил експлуатації, встановлених розробником та правил техніки безпеки при проведенні стрільб, придатне для проведення стрільби ( а.с. 51 59 ).

Більш того, складений відповідно до п. 11.4 глави 11 розділу ІІ Інструкції №622 за наслідком комісійного обстеження об`єкта дозвільної системи Акт обстеження стрільбища ТОВ ЛАВР КЛАВ від 06.08.2024 року встановлює, що проведеним візуальним обстеженням стрільбища та у відповідності до наданих під час обстеження висновків ДНДЕКЦ МВС України стрільбище ТОВ ЛАВР КЛАБ розташоване за адресою: територія Якушинецької ОТГ, Вінницького району, Вінницької області (кадастровий номер 0520688900:11:001:0003), за умови дотримання правил експлуатації, встановлених розробником та правил техніки безпеки при проведені стрільб, придатне для проведення стрільби та в загальному відповідає вимогам Наказу МВС України від 31.10.2023 № 881 Про затвердження вимог безпеки та встановлення придатності для проведення стрільби у стрілецьких тирах, на стрільбищах та стендах і Наказу МВС України від 21.08.1998 року № 622 Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення , придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів і ДБН В.2.2-13-2003 Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди (а.с. 95-97).

Таким чином, суд констатує, що позивачем до клопотання про надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району, Вінницької області долучено усі необхідні документи, визначені в пункті 2.9 глави 2 розділу І Інструкції №622, однак відповідачем у встановлений строк подані документи належним чином розглянуті не були, натомість безпідставно зазначено про певні недоліки в них ( оцінка чому надана судом вище) і необгрунтовано прийнято рішення про залишення клопотання ТОВ «Лавр Клаб» КЛАБ без руху, з підстав, що суперечать чинному законодавству України, чим порушено приписи пункту 1.8 розділу І Інструкції №622.

Враховуючи викладене, з огляду на те, що позивачем подано відповідачу разом із клопотанням про надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища всі документи, передбачені п. 2.9 Інструкції № 622 від 21.08.1998 року, а відповідачем не прийнято рішення по суті клопотання, а безпідставно залишено клопотання без руху, відтак суд вважає, що слід визнати протиправним та скасувати рішення №16269 від 17.08.2024 року про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи: стрільбище, за адресою: Вінницька область, Вінницький район, територіальна громада Якушинецька, с. Якушинці, масив ділянка 0520688900:11:001:0003, прийняте Сектором контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області за наслідком розгляду клопотання товариства з обмеженою відповідальністю ЛАВР КЛАБ №11658 від 03.07.2024.

При цьому, керуючись приписами ч. 2 ст. 9 КАС України суд вважає за необхідне вийти за межі заявлених позовних вимог, оскільки за встановлених судом фактичних обставин це необхідно для ефективного захисту прав та інтересів позивача в спірних публічно-правових відносинах.

Визначаючись щодо способу захисту порушених прав позивача, суд враховує, що згідно з п. 10 ч. 2 ст. 245 КАС України суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права ст. 1 Протоколу № 1 до Європейської Конвенції з прав людини, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, та виходячи з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.

В даному випадку, з огляду на те, що позивачем подано відповідачу разом із клопотанням про надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища всі документи, передбачені п. 2.9 Інструкції № 622 від 21.08.1998 року, а відповідачем не прийнято рішення по суті клопотання, передбачене Інструкцією № 622 від 21.08.1998 року про надання чи відмову в наданні дозволу на відкриття об`єкта дозвільної системи, відтак суд доходить висновку, що належним способом для відновлення порушених прав та інтересів позивача буде зобов`язання Головне управління Національної поліції у Вінницькій області в особі Сектору контролю за обігом зброї розглянути по суті клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАВР КЛАБ" від 02.07.2024 (зареєстровано за № 11658 від 03.07.2024) щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району, Вінницької області, та прийняти рішення за формою згідно з додатком 6 Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України № 622 від 21.08.1998 року, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

При цьому, суд не знаходить підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо неналежного розгляду клопотання ТОВ « Лавр Клаб» від 02.07.2024 року, оскільки наслідком розгляду зазначеного клопотання є прийняття відповідачем рішення №16269 від 17.08.2024 року про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи: стрільбище, за адресою: Вінницька область, Вінницький район, територіальна громада Якушинецька, с. Якушинці, масив ділянка 0520688900:11:001:0003.

Можливість прийняття такого рішення передбачена пунктом 2.2 розділу І Інструкції №622, відтак в спірних правовідносинах відповідачем не допущено бездіяльності.

Разом з тим, виходячи з підстав прийняття зазначеного рішення та встановлених судом фактичних обставин, рішення відповідача №16269 від 17.08.2024 року про залишення без руху клопотання визнано судом протиправним та скасовано.

На думку суду, саме застосований судом в цій справі спосіб захисту порушеного права позивача буде ефективним в розумінні статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, відповідно до якої кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Під ефективним засобом (способом) необхідно розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект. Тобто ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд доходить висновку про часткове задоволення даного позову відповідно до вищенаведених мотивів.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При цьому суд враховує, що фактично спір вирішено на користь позивача, проте судом застосовано інший спосіб захисту, ніж просив позивач.

Відтак, на користь позивача підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Національної поліції у Вінницькій області понесені ним судові витрати зі сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково. Вийти за межі заявлених позовних вимог.

Визнати протиправним та скасувати рішення №16269 від 17.08.2024 року про залишення без руху клопотання на відкриття об`єкта дозвільної системи: стрільбище, за адресою: Вінницька область, Вінницький район, територіальна громада Якушинецька, с. Якушинці, масив ділянка 0520688900:11:001:0003, прийняте Сектором контролю за обігом зброї Головного управління Національної поліції у Вінницькій області за наслідком розгляду клопотання товариства з обмеженою відповідальністю ЛАВР КЛАБ № 11658 від 03.07.2024.

Зобов`язати Головне управління Національної поліції у Вінницькій області в особі Сектору контролю за обігом зброї розглянути по суті клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАВР КЛАБ" від 02.07.2024 (зареєстровано за № 11658 від 03.07.2024) щодо надання дозволу на відкриття та функціонування стрільбища за адресою: Вінницька область, Вінницький район, кадастровий номер земельної ділянки 0520688900:11:001:0003, яка розташована на території Якушинецької сільської ради, Вінницького району, Вінницької області, та прийняти рішення за формою згідно з додатком 6 Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України № 622 від 21.08.1998 року, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАВР КЛАБ" судовий збір в сумі 2422,40 грн. (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Національної поліції у Вінницькій області.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАВР КЛАБ» (вул. Зодчих, 36, приміщення 144, м. Вінниця, 21037, код ЄДРПОУ 43624696)

Відповідач: Головне управління Національної поліції України у Вінницькій області (вул. Театральна, 10, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 40108672)

СуддяЗаброцька Людмила Олександрівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2025
Оприлюднено06.02.2025
Номер документу124910868
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —120/13826/24

Рішення від 31.01.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 30.01.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні