ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2025 року ЛуцькСправа № 140/10089/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Сороки Ю.Ю.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування вимоги та податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування вимоги ГУ ДПС у Волинській області про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00 162842408, що прийнята ГУ ДПС у Волинській області.
Визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.06.2024 року №00162832408, та податкового повідомлення-рішення від 14.06.2024 року №00162792408, що прийняті Головними управлінням ДПС у Волинській області.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ГУ ДПС у Волинській області на підставі акту перевірки №13156/07-06/39865067 від 22.05.2024 року Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС (код ЄДРПОУ 39865067) за період діяльності з 01.01.2021 по 31.12.2023 з метою дослідження питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності обчислення , повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору та з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, прийнято податкові повідомлення-рішення від 14.06.2024 №00162832408 та №00162792408, якими за несвоєчасно перерахований до бюджету податок на доходи фізичних осіб до позивача застосовано штрафні санкції у розмірі 3 475,54 грн, пеню у сумі 2 890,17 грн та штраф у сумі 1 020,00 грн та вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00 162842408 в сумі 187 220, 00 грн.
Позивач із податковими повідомленнями-рішеннями та вимогою про сплату боргу не погоджується та вважає їх такими, що суперечать положенням чинного законодавства та фактичним обставинам. Зокрема, викладені у акті документальної перевірки обставини не відповідають дійсності в результаті чого висновки акту, щодо існування боргу по сплаті ЄСВ помилкові. Такі висновки зроблено виходячи із того, що ГУ ДПС у Волинській області вважає цивільно-правові договори фактично трудовими договорами, а виконавці за цивільно- правовими договорами являлися фактично працівниками Товариства.
При цьому вважає, що підстав для визнання цивільно-правових відносин, що виникли на основі цивільно-правових договорів трудовими відносинами, що регулюються КЗпП не має. На користь таких висновків вказує те, що розмір оплати виконавця у відносинах з товариством не є сталим та гарантованим не залежно від якості та обсягу робіт; договори укладені на визначений час, надання послуг не здійснюється в складі трудового колективу, надання послуг не проводиться з врахуванням норма праці, не встановлено спеціальних умов матеріальної відповідальності, не передбачено застосування заходів дисциплінарної відповідальності і відсутні факти їх застосування, товариство не забезпечено соціальних гарантій.
З наведених підстав позивач просив задовольнити позов.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 08.10.2024 відкрито провадження у справі, ухвалено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
У відзиві на позов від 21.11.2024 представник відповідача позовних вимог не визнав, посилаючись на правомірність висновків контролюючого органу, зроблених при проведенні документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності обчислення , повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору та з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Зазначає, що в ході проведення перевірки встановлено, що у податкових розрахунках за формою 4ДФ за період, що перевіряється, не відображались доходи, виплачені фізичним особам - підприємцям за надані послуги та товари.
Крім того, у податковому розрахунку за формою 4ДФ за III квартал 2023 року не відображені нараховані доходи працівників, перелік яких наведено в акті перевірки.
Перевіркою встановлено що у податкових розрахунках за підприємством (податковим агентом) не відображено дохід за ознакою доходу « 153» щодо основних сум поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому та основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку по фізичній особі ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).
Також, перевіркою встановлено, що у період з січня по липень 2021 року та січень, червень-липень 2023 року між ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС та фізичними особами було укладено договори про надання послуг, а саме: прибирання та підмітання вулиць та територій.
Зазначені договори мали ознаки, притаманні трудовому договору. Зокрема це стосується процедури прийняття на роботу, предмета договору, обов`язків сторін, порядку приймання-здавання робіт (послуг) і розрахунку сторін.
Таким чином, в цілях заниження бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС здійснювало використання трудових ресурсів шляхом укладення цивільно правових договорів з фізичними особами на виконання функцій за посадами, при цьому взаємовідносини між ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС та фізичними особами, які працювали за ЦПД, фактично були трудовими договорами, але оформлені договорами ЦПХ.
Вказані порушення призвели до заниження бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Водночас, перевіркою встановлено, що у податкових розрахунках за формою 4ДФ за період, що перевіряється, не відображались доходи, виплачені фізичним особам - підприємцям за надані послуги та товари.
Перевіркою дотримання встановлених термінів сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено, що ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС в порушення пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168 та пп.«а» п. 176.2 ст.176 Податкового кодексу України під час виплати оподатковуваних доходів (заробітної плати) платникам податку не перерахувало до бюджету у встановлені Податковим кодексом України терміни (не своєчасно перераховувало до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 34 755,42 грн.
На підставі висновків акту перевірки ГУ ДПС у Волинській області прийнято ППР від 14.06.2024 №00162792408 (форма «Д») про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями у розмірі - 3 475,54 грн та пені 2 890,17 грн та №00162832408 (форма «ПС») про застосування штрафної санкції у розмірі 1 020 грн, а також вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00162842408 в сумі 187 220, 00 грн.
У зв`язку із чим, представник відповідача вважає висновки, викладені в акті перевірки, та прийняті на його підставі податкові повідомлення-рішення та вимогу правомірними.
З наведених підстав у задоволенні позову просив відмовити повністю.
Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що у задоволенні позову слід відмовити, з наступних мотивів та підстав.
Судом встановлено, що працівниками ГУ ДПС у Волинській області на підставі наказу ГУ ДПС у Волинській області №1707 від 02.05.2024, направлень на перевірку від 03.05.2024 №2434-2435 було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС за період діяльності з 01.01.2021 по 31.12.2023 з метою дослідження питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності обчислення , повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору та з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за результатами якої складено акт перевірки №13156/07-06/39865067 від 22.05.2024 Про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС (код ЄДРПОУ 39865067).
Так, в акті перевірки №13156/07-06/39865067 від 22.05.2024 встановлено, що у податкових розрахунках за формою 4ДФ за період, що перевіряється, не відображались доходи, виплачені фізичним особам - підприємцям за надані послуги та товари.
Крім того, у податковому розрахунку за формою 4ДФ за III квартал 2023 року не відображені нараховані доходи працівників, перелік яких наведено в акті перевірки.
Перевіркою встановлено що у податкових розрахунках за підприємством (податковим агентом) не відображено дохід за ознакою доходу « 153» щодо основних сум поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому та основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку по фізичній особі ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).
Також, перевіркою встановлено, що у період з січня по липень 2021 року та січень, червень-липень 2023 року між ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС та фізичними особами було укладено договори про надання послуг, а саме: прибирання та підмітання вулиць та територій.
Зазначені договори мали ознаки, притаманні трудовому договору. Зокрема це стосується процедури прийняття на роботу, предмета договору, обов`язків сторін, порядку приймання-здавання робіт (послуг) і розрахунку сторін.
Таким чином, в цілях заниження бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС здійснювало використання трудових ресурсів шляхом укладення цивільно правових договорів з фізичними особами на виконання функцій за посадами, при цьому взаємовідносини між ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС та фізичними особами, які працювали за ЦПД, фактично були трудовими договорами, але оформлені договорами ЦПХ.
Вказані порушення призвели до заниження бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Водночас, перевіркою встановлено, що у податкових розрахунках за формою 4ДФ за період, що перевіряється, не відображались доходи, виплачені фізичним особам - підприємцям за надані послуги та товари.
Перевіркою дотримання встановлених термінів сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено, що ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС в порушення пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168 та пп.«а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України під час виплати оподатковуваних доходів (заробітної плати) платникам податку не перерахувало до бюджету у встановлені Податковим кодексом України терміни (не своєчасно перераховувало до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 34 755,42 грн.
Таким чином, в ході проведення перевірки контролюючим органом встановлено порушення ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС вимог:
пп.2 п. 292.1 ст.292, пп.3 п.291.4 ст.291, п.292.6 ст.292, пп.3 п.293.8 ст.293 Податкового кодексу України в результаті чого занижений єдиний податок до сплати на загальну суму 269 593,80 гри, в тому числі за 1 квартал 2021 на суму 131,65 грн, за півріччя 2021 на суму 19 927,54 грн, за три квартали 2021 року на суму 249 534,62 грн, та завищено єдиний податок до сплати на загальну суму 727 364,37 грн, в тому числі за 2021 рік на суму 13 927,96 грн, за 1-й квартал 2022 року па суму 48 015,43 грн, за півріччя 2022 року на суму 146 449,60 грн, за три квартали 2022 року на суму 155 041,28 грн, за 2022 рік на суму 12 353,87 грн, за 1-й квартал 2023 року на суму 73 380,88 грн, за півріччя 2023 року на суму 81 427,25 грн, за три квартали 2023 року на суму 183 624,19 грн, за 2023 рік на суму 13 143,91 грн;
пп.2 п.292.1 ст.292, пп.3 п.291.4 ст.291, п.292.6 ст.292, пп.3 п.293.8 ст.293 Податкового кодексу України в результаті чого занижене податок на прибуток в загальній сумі 2 378 152,00 грн, в тому числі за четвертий квартал 2021 року в сумі 53 034,00 грн, за 2022 рік в сумі 1 140 872,00 грн, за 2023 рік в сумі 1 184 246,00 грн;
пп.3 п.293.8 ст.293, п.181.1 ст.181, п.183.2, п.183.4, п.183.10 ст.183, п.185.1 ст.185, п.201.10 ст.210 Податкового кодексу України в результаті чого підприємство на зареєструвалось платником ПДВ, не нарахувало податкові зобов`язання з податку на додану вартість та не склало податкові накладні. Перевіркою встановлено заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість на загальну суму 6 011 388,00 грн, в тому числі: жовтень 2021 року в сумі 197 480,00 грн., листопад 2021 року в сумі 198 685,00 грн., грудень 2021 року в сумі 91 052,00 грн, січень 2022 року в сумі 95 288,00 грн, лютий 2022 року в сумі 96 369,00 грн, березень 2022 року в сумі 140 605,00 грн, квітень 2022 року в сумі 148 779,00 грн, травень 2022 року в сумі 288 194,00 грн, червень 2022 року в сумі 311 894,00 грн, липень 2022 року в сумі 358 289,00 грн, серпень 2022 року в сумі 288 293,00 грн, вересень 2022 року в сумі 315 078,00 грн, жовтень 2022 року в сумі 338 888,00 грн, листопад 2022 року в сумі 284 784,00 грн, грудень 2022 року в сумі 25 647,00 грн, лютий 2023 року в сумі 128 232,00 грн, березень 2023 року в сумі 165 223,00 грн, квітень 2023 року в сумі 169 475,00 грн, травень 2023 року в сумі 2 010,00 грн, червень 2023 року в сумі 161 224,00 грн, липень 2023 року в сумі 396 533,00 грн, серпень 2023 року в сумі 337 394,00 грн, вересень 2023 року в сумі 675 675,00 грн, жовтень 2023 року в сумі 307 524,00 грн, листопад 2023 року в сумі 910,00 грн, грудень 2023 року в сумі 487 862,00 грн;
підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України та пп. Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, у результаті чого з недостовірними відомостями (помилками) подані до податкового органу Податкові розрахунки за формою 4 ДФ за 2022 - 2023 роки;
пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168 та пп. «а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України під час виплати оподаткованих доходів (заробітної плати) платникам податку не перерахувало до бюджету у встановлені Податковим кодексом України терміни (не своєчасно перерахувало до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 34 755,42 грн;
п.1 ч.1 ст.7, та ч.5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-IV «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», які призвели до заниження бази нарахування єдиного соціального внеску в сумі 851 000,00 грн в результаті чого платником своєчасно не нараховано ЄСВ на загальну суму 187 220,00 грн.
На підставі висновків акту перевірки №13156/07-06/39865067 від 22.05.2024 ГУ ДПС у Волинській області прийнято ППР від 14.06.2024 №00162792408 (форма «Д») про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями у розмірі 3 475,54 грн та пені 2 890,17 грн та №00162832408 (форма «ПС») про застосування штрафної санкції у розмірі 1 020 грн, а також вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00162842408 в сумі 187 220, 00 грн.
Позивач з висновками, викладеними в акті перевірки №13156/07-06/39865067 від 22.05.2024, та прийнятим на його підставі податковими повідомленнями-рішеннями від 14.06.2024 №00162792408 (форма «Д») про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб за штрафними санкціями у розмірі 3 475,54 грн та пені 2 890,17 грн та №00162832408 (форма «ПС») про застосування штрафної санкції у розмірі 1 020 грн, а також вимогою про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00162842408 в сумі 187 220, 00 грн не погодилося та оскаржило їх в адміністративному порядку шляхом подання скарги до ДПС України, проте рішенням ДПС України податкові повідомлення-рішення та вимога про сплату боргу були залишені без змін, а скарга позивача без задоволення.
Не погоджуючись із таким діями позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Пунктом 57.1 ст.57 ПК України передбачено, що податковий агент зобов`язаний сплатити суму податкового зобов`язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку - фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені цим Кодексом.
Згідно п.171.1 ст.171 ПК України особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.
Статтею 168 ПК України встановлений порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету і, зокрема, пунктом 168.1 цієї статті визначено порядок оподаткування доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податку податковим агентом.
Так, згідно з пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 ПК України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 Кодексу.
Відповідно до пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 ПК України (у редакції, що діяла до 31.12.2021) податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Підпункт 168.1.2 п.168.1 ст.168 ПК України (у редакції, що діяла з 01.01.2022) податок сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки, небанківські надавачі платіжних послуг приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання платіжної інструкції на перерахування цього податку до відповідного бюджету або платіжної інструкції на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 35 1 цього Кодексу.
Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (пп.168.1.5 п. 168.1 ст.168 ПК України).
Пунктом 87.9 статті 87 ПК України визначено, що у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Підрозділом 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Згідно п.1251.1 ст.1251 ПК України (у редакції, що діє з 01.01.2021) ненарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов`язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом III цього Кодексу, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Підпунктом п.1251.2 ст.1251 Податкового кодексу України визначено, що ті самі дії, вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.
Водночас п.69 підрозд.10 розд.XX «Перехідні положення» ПК України встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п.69 підрозд.10 розд.XX «Перехідні положення» ПК України.
Згідно пп.69.2 п.69 підрозд.10 розд. XX «Перехідні положення» ПК України (в редакції Закону України від 12 травня 2022 року №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022) у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з ПК України, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених пп.112.8.9 п.112.8 ст.112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОУЮ-19), не застосовуються (абзац сімнадцятий пп.69.2 п. 69 підрозд.10 розд. XX «Перехідні положення» ПК України).
Крім того, згідно з п.129.1 ст.129 ПК України передбачено нарахування пені, зокрема, відповідно до пп.129.1.4 якого, при виявленні контролюючим органом за результатами перевірки заниження податковим агентом податкового зобов`язання при нарахуванні (виплаті) оподатковуваного доходу на користь нерезидентів або інших платників податків та/або несвоєчасної сплати, несплати (неперерахування) податковим агентом утриманих (нарахованих) податків до або під час виплати оподатковуваного доходу на користь нерезидента або іншого платника податків - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податковим агентом суми податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.
Також, згідно з пунктом 176.2 статті 176 ПК України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані: а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок; б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (далі - Порядок), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 №4 і зареєстрований в Мін`юсті України 30.01.2015 за №111/26556.
Відповідно до пункту 3.2 розділу III Порядку у графі За «Сума нарахованого доходу» податкового розрахунку за формою №1ДФ відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку. У разі нарахування доходу його відображення у графі За є обов`язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.
У графі 3 «Сума виплаченого доходу» податкового розрахунку за формою №1ДФ відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом (пункт 3.3 розділу III Порядку).
Пунктом 119.2 ст.119 ПК України (із змінами внесеними Законом України від 16.01.2020 №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», який набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, а саме, з 23.05.2020, згідно з яким збільшено розмір штрафних санкцій) передбачено, що неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих ( сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми отриманої оплати від фізичних осіб за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.
Перевіркою дотримання встановлених термінів сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено, що ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» на порушення пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168 та пп.«а» п. 176.2 ст.176 ПК України під час виплати оподатковуваних доходів (заробітної плати) платникам податку не перерахувало до бюджету у встановлені ПК України терміни (не своєчасно перераховувало до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 34755, 42 грн. (в тому числі: сальдо на 31.05.2022 року складало К-т 24704,06 грн, яке підлягало сплаті до 30.06.2022 року частково сплачене в червні 2022 року, залишок складає - 12879,06 грн термін сплати 30.06.2022, за червень 2022 року - 2845,80 грн термін сплати 30.07.2022, за липень 2022 року - 4519,80 грн термін сплати 30.08.2022, за серпень 2022 року - 253,80 грн термін сплати 30.09.2022, за вересень 2022 року - 253,80 грн термін сплати 30.10.2022, за жовтень 2022 року - 253, 80 грн термін сплати 30.11.2022, за листопад 2022 року - 253,80 грн термін сплати 30.12.2022, за грудень 2022 року - 253,80 грн термін сплати 30.01.2023, за січень 2023 року - 3943,80 грн термін сплати 31.01.2023, за лютий 2023 року - 253,80 грн. термін сплати 28.02.2023, за березень 2023 року - 253,80 грн термін сплати 31.03.2023, за квітень 2023 року- 253,80 грн термін сплати 30.04.2023, за травень 2023 року - 253,80 грн термін сплати 31.05.2023, за липень 2023 року- 5438,76 грн термін сплати 31.07.2023, за серпень 2023 року - 568,80 грн термін сплати 31.08.2023, за вересень 2023 року - 568,80 грн термін сплати 30.09.2023, за жовтень 2023 року 568,80 грн термін сплати 31.10.2023, за листопад 2023 року - 568,80 грн термін сплати 30.11.2023, за грудень 2023 року - 568,80 грн термін сплати 31.12.2023).
Крім того, перевіркою дотримання встановленого порядку заповнення Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма №4ДФ), достовірності, повноти відображення в ньому відповідних відомостей встановлено порушення вимог пп.б п.176.2 ст.176 ПК України та пп.3.2 п.3 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.05.2020 №241, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 червня 2020 року за №514/34797.
Так, перевіркою встановлено, що у податкових розрахунках за формою 4ДФ за період, що перевіряється, не відображались доходи, виплачені фізичним особам - підприємцям за надані послуги та товари.
Крім того, у податковому розрахунку за формою 4ДФ за III квартал 2023 року не відображені нараховані доходи працівників, перелік яких наведено в акті перевірки.
Також, перевіркою встановлено що у Податкових розрахунках за підприємством (податковим агентом) не відображено дохід за ознакою доходу « 153» щодо основних сум поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому та основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку по фізичній особі ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).
Відповідно вимог пункту 176.2 статті 176 ПК України, та згідно пункту 119.1 статті 119 ПК України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку - тягнуть за собою накладення штрафу.
В свою чергу, перевіркою питань використання у діяльності праці найманих осіб встановлено наступне.
Відповідно до чинного законодавства виконання робіт, надання послуг фізичною особою може здійснюватися як на підставі трудового, так і цивільно-правового договору.
Основною відмінністю трудових договорів від цивільно-правового договору (ЦПД) є те, що перші регламентуються Кодексом законів про працю (КЗпП), а інші - Цивільним кодексом України (ЦКУ).
Відповідно до ст.21 КЗпП трудовий договір - це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Дотримання внутрішнього трудового розпорядку означає, зокрема, що робочий час встановлюється не особою, яка за угодою має виконувати роботу, а роботодавцем (наприклад, охорона приміщення у дні та години, визначені роботодавцем із додержанням норм законодавства про працю щодо тривалості робочого часу).
Працівнику гарантуються заробітна плата, встановлені трудовим законодавством гарантії, пільги, компенсації тощо, до трудової книжки вноситься відповідний запис.
Відповідно до ст.1 Закону України від 24 березня 1995 року №108/95-ВР "Про оплату праці" (далі - Закон №108) заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Згідно зі ст.3 Закону №108 мінімальна заробітна плата - це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці.
Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов`язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.
Гарантії забезпечення мінімальної заробітної плати визначено ст.3 Закону №108.
Загальне визначення цивільно-правового договору наведено у ст.626 ЦКУ, зокрема, це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Роботи за договором про надання послуг регулюються ст.901 Цивільного кодексуУкраїни, згідно з якою одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
За цивільно-правовим договором підрядник на відміну від працівника не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує і виконує свою роботу. У трудовій книжці запис про виконання роботи за цивільно-правовим договором не робиться.
Основною відмінністю між трудовим і цивільно-правовим договором є те, що за першим оплачується сама праця, а за останнім - її результат.
За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, а метою договору є отримання певного матеріального результату. Тому цивільно-правові договори застосовують, для виконання разової конкретної роботи, спрямованої на одержання результатів. Після досягнення мети договір вважається виконаним і його дія припиняється.
Так, перевіркою встановлено, що у період з січня по липень 2021 року та січень, червень-липень 2023 року між ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» та фізичними особами було укладено договори про надання послуг, а саме: прибирання та підмітання вулиць та територій.
Перевіркою встановлено, що зазначені договори мали ознаки, притаманні трудовому договору.
Зокрема, це стосується процедури прийняття на роботу, предмета договору, обов`язків сторін, порядку приймання-здавання робіт (послуг) і розрахунку сторін. Предметом цивільно-правового договору повинні бути саме роботи (послуги) з указівкою на їх результат.
Проте, предметом цих договорів був саме триваючий процес роботи, а не кінцевий результат. Відповідно до даних договорів фізичні особи систематично виконували певні трудові функції, що відповідають основному виду діяльності підприємства «Інші види діяльності з прибирання».
Важливим свідченням, яке підтверджує трудову правову природу правовідносин між фізичними особами та ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» є той факт, що бухгалтерський облік нарахованих та виплачених сум за цими договорами на підприємстві здійснювався на субрахунку 661 «Розрахунки за заробітною платою». Нарахування та виплата за «послуги» здійснювалась у дні виплати основної заробітної плати штатним працівникам згідно розрахункових відомостей організації. Відповідно до опису операцій бухгалтерських проведень по рахунках 661 та 301 нарахування та виплати працівникам по цих договорах відображалися як «нарахування заробітної плати» та «виплата заробітної плати».
Крім цього згідно інформації з Центральної бази даних про джерела та суми одержаних доходів фізичними особами ОСОБА_2 (1712803924); ОСОБА_3 ( НОМЕР_2 ); ОСОБА_4 ( НОМЕР_3 ); ОСОБА_5 ( НОМЕР_4 ); ОСОБА_6 ( НОМЕР_5 ); ОСОБА_7 ( НОМЕР_6 ); ОСОБА_8 ( НОМЕР_7 ); ОСОБА_9 ( НОМЕР_8 ); ОСОБА_10 ( НОМЕР_9 ); ОСОБА_11 ( НОМЕР_10 ); ОСОБА_12 ( НОМЕР_11 ); ОСОБА_13 ( НОМЕР_12 ); ОСОБА_14 ( НОМЕР_13 ); ОСОБА_15 ( НОМЕР_14 ); ОСОБА_16 у 2023 році ( НОМЕР_15 ), ОСОБА_17 ( НОМЕР_16 ), ОСОБА_18 (2117115400), ОСОБА_19 ( НОМЕР_17 ), ОСОБА_20 (2169204775), ОСОБА_21 (2173405704), ОСОБА_22 (2192019062), ОСОБА_23 (2195012993), ОСОБА_24 (2246522554), ОСОБА_25 (2247206113), ОСОБА_26 (2264631491), ОСОБА_27 (2313605128), ОСОБА_28 (2323505049), ОСОБА_29 (2433110273), ОСОБА_30 (2482702915), ОСОБА_31 (2502412988), ОСОБА_32 (2538209005), ОСОБА_33 (2571616596), ОСОБА_34 (2669912454), ОСОБА_35 (2844004671), ОСОБА_36 (2844209136), ОСОБА_37 (2889923976), ОСОБА_38 (2904011861), ОСОБА_39 (3020921254), ОСОБА_40 (3033922032), ОСОБА_41 (3052426117), ОСОБА_42 (3180018778), ОСОБА_43 (3204818293), ОСОБА_44 (3315406885) за період трудових відносин з ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» з 01.01.2021 по 31.12.2023 відсутні інші, крім нарахованих ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» доходів за ознаками - « 101» та « 102», що підтверджує основне місце роботи цих громадян на ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС».
Отже, в цілях заниження бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» здійснювало використання трудових ресурсів шляхом укладення цивільно правових договорів з фізичними особами на виконання функцій за посадами, при цьому взаємовідносини між ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» та фізичними особами, які працювали за цивільно-правовим договором, фактично були трудовими договорами, але оформлені договорами цивільно-правового характеру.
Таким чином, зазначені порушення призвели до заниження бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Також, як вбачається з матеріалів справи, перевіркою встановлено, що первинними документами обліку, відповідно до яких здійснювалися нарахування і виплата найманим особам доходів (зарплата, інші види доходів), були табелі обліку використання робочого часу, відомості по нарахуванню заробітної плати, платіжні відомості (розрахунково-платіжні відомості працівників, відомості на виплату коштів), видаткові касові ордери, чекова книжка, виписки банку з розрахункового рахунку юридичної особи.
Зокрема, перевіркою своєчасності виплати найманим працівникам доходів у вигляді заробітної плати встановлено випадки несвоєчасної виплати заробітної плати протягом 2022 року.
Водночас, перевіркою наявності заборгованості по виплаті заробітної плати найманим працівникам фактів порушень вимог чинного законодавства не встановлено.
Крім того, перевіркою дотримання встановленого порядку заповнення Податкового розрахунку, достовірності, повноти відображення в ньому відповідних відомостей встановлено порушення вимог пп.б п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України та пп.3.2 п.3 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.05.2020 №241, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 червня 2020 року за №514/34797.
Так, перевіркою встановлено, що у податкових розрахунках за формою 4ДФ за період, що перевіряється, не відображались доходи, виплачені фізичним особам-підприємцям за надані послуги та товари, а саме: ОСОБА_45 (РНОКПП НОМЕР_18 ) дохід в сумі 1500,00 грн. за 2022 рік; ОСОБА_46 (РНОКПП НОМЕР_19 ) дохід в сумі 66744,56 грн. за 2022 рік, в сумі 47262,83 за 2023 рік; ОСОБА_47 (РНОКПП НОМЕР_20 ) дохід в сумі 1775,85 грн. за 2022 рік; ОСОБА_48 (РНОКПП НОМЕР_21 ) дохід в сумі 24556,00 грн. за 2023 рік; ОСОБА_49 (РНОКПП НОМЕР_22 ) дохід в сумі 29376,00 грн. за 2023 рік; ОСОБА_50 (РНОКПП НОМЕР_23 ) дохід в сумі 12826,45 грн. за 2023 рік; ОСОБА_51 (РНОКПП НОМЕР_24 ) дохід в сумі 7542,00 грн. за 2023 рік.
Крім того, у податковому розрахунку за формою 4ДФ за ІІІ квартал 2023 року не відображені нараховані доходи працівників, зокрема: ОСОБА_21 в сумі 3 000,00 грн, ОСОБА_19 в сумі 3 100,00 грн, ОСОБА_16 в сумі 2 400,00 грн, ОСОБА_52 в сумі 2 500,00 грн, ОСОБА_53 в сумі 3500, 00 грн, ОСОБА_54 в сумі 2200,00 грн, ОСОБА_55 в сумі 3000, 00 грн, ОСОБА_56 в сумі 3000, 00 грн, ОСОБА_14 в сумі 2400,00 грн, ОСОБА_57 в сумі 2800,00 грн, ОСОБА_22 в сумі 2600 ,00 грн, ОСОБА_28 в сумі 6370,00 грн, ОСОБА_27 в сумі 2500,00 грн, ОСОБА_58 в сумі 2500, 00 грн, ОСОБА_59 в сумі 3000, 00 грн, ОСОБА_60 в сумі 300,00 грн, ОСОБА_61 в сумі 3500,00 грн, ОСОБА_62 , в сумі 16400,00 грн, ОСОБА_15 в сумі 2100,00 грн, ОСОБА_1 в сумі 5250,00 грн, ОСОБА_10 в сумі 2500,00 грн.
Також, перевіркою дотримання встановлених термінів сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено, що ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» в порушення пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168 та пп.«а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України під час виплати оподатковуваних доходів (заробітної плати) платникам податку не перерахувало до бюджету у встановлені Податковим кодексом України терміни (не своєчасно перераховувало до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 34 755,42 грн.
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету визначено ст.168 розділу IV Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями).
Відповідно до пп.168.1.1 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 Кодексу.
Згідно із пп.168.1.2 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.
Підпунктами 168.1.4-168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України визначено, якщо оподатковуваний дохід надається у не грошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів.
Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу).
Отже, податок на доходи фізичних осіб сплачується податковим агентом під час виплати оподатковуваного доходу платнику податку або у разі якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
У разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків.
Згідно пп.«а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, зобов`язані своєчасно та повністю сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.
Водночас, враховуючи встановлені перевіркою порушення законодавства щодо укладення трудового договору та оформлення трудових відносин з працівниками зазначені у п.3.1. цього Акту, при укладенні ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» цивільно-правових договорів з фізичними особами на виконання функцій за посадами, при цьому взаємовідносини між ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» та фізичними особами, які працювали за цивільно-правовим договором, фактично були трудовими договорами, але оформлені договорами цивільно-правового характеру. У разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ.
Пунктом 1 частини першої ст.7 Закон №2464 визначено, що базою нарахування ЄВ для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати, за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (далі - Закон № 108), та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Обчислення ЄВ здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону №2464 нараховується ЄВ (частина друга ст. 9 Закону №2464).
У разі якщо база нарахування ЄВ не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума ЄВ розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄВ (ч.5 ст. 8 Закону №2464).
Перевіркою встановлено, що ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» занижено базу нарахування ЄВ та не дотримано виконання умови донарахування єдиного внеску до рівня мінімального страхового внеску, що визначається розрахунково, як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця ряду осіб, зазначених в акті перевірки.
Крім того, перевіркою встановлено. що у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 3 квартал 2023 року (липень 2023 року) не відображені доходи фізичних осіб у вигляді заробітної плати та не нараховано єдиний соціальний внесок за відповідний період.
З огляду на що, перевіркою правильності нарахування єдиного внеску на суми заробітної плати, на які нараховується єдиний внесок, враховуючи результати перевірки описані у п.3.1 та п.п.3.4.2 п.3.4 цього Акту перевіркою встановлено порушення п. 1 частини першої ст.7 та ч.5 ст.8 Закону №2464, які призвели до заниження бази нарахування єдиного соціального внеску в сумі 851 000,00 грн в результаті чого платником своєчасно не нараховано ЄВ на загальну суму 187 220,00 грн.
Відтак, суд вважає, що в ході розгляду справи віднайшли своє підтвердження порушення ТОВ ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС вимог:
пп.2 п. 292.1 ст.292, пп.3 п.291.4 ст.291, п.292.6 ст.292, пп.3 п.293.8 ст.293 Податкового кодексу України в результаті чого занижений єдиний податок до сплати на загальну суму 269 593,80 гри, в тому числі за 1 квартал 2021 на суму 131,65 грн, за півріччя 2021 на суму 19 927,54 грн, за три квартали 2021 року на суму 249 534,62 грн, та завищено єдиний податок до сплати на загальну суму 727 364,37 грн, в тому числі за 2021 рік на суму 13 927,96 грн, за 1-й квартал 2022 року па суму 48 015,43 грн, за півріччя 2022 року на суму 146 449,60 грн, за три квартали 2022 року на суму 155 041,28 грн, за 2022 рік на суму 12 353,87 грн, за 1-й квартал 2023 року на суму 73 380,88 грн, за півріччя 2023 року на суму 81 427,25 грн, за три квартали 2023 року на суму 183 624,19 грн, за 2023 рік на суму 13 143,91 грн;
пп.2 п.292.1 ст.292, пп.3 п.291.4 ст.291, п.292.6 ст.292, пп.3 п.293.8 ст.293 Податкового кодексу України в результаті чого занижене податок на прибуток в загальній сумі 2 378 152,00 грн, в тому числі за четвертий квартал 2021 року в сумі 53 034,00 грн, за 2022 рік в сумі 1 140 872,00 грн, за 2023 рік в сумі 1 184 246,00 грн;
пп.3 п.293.8 ст.293, п.181.1 ст.181, п.183.2, п.183.4, п.183.10 ст.183, п.185.1 ст.185, п.201.10 ст.210 Податкового кодексу України в результаті чого підприємство на зареєструвалось платником ПДВ, не нарахувало податкові зобов`язання з податку на додану вартість та не склало податкові накладні. Перевіркою встановлено заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість на загальну суму 6 011 388,00 грн, в тому числі: жовтень 2021 року в сумі 197 480,00 грн., листопад 2021 року в сумі 198 685,00 грн., грудень 2021 року в сумі 91 052,00 грн, січень 2022 року в сумі 95 288,00 грн, лютий 2022 року в сумі 96 369,00 грн, березень 2022 року в сумі 140 605,00 грн, квітень 2022 року в сумі 148 779,00 грн, травень 2022 року в сумі 288 194,00 грн, червень 2022 року в сумі 311 894,00 грн, липень 2022 року в сумі 358 289,00 грн, серпень 2022 року в сумі 288 293,00 грн, вересень 2022 року в сумі 315 078,00 грн, жовтень 2022 року в сумі 338 888,00 грн, листопад 2022 року в сумі 284 784,00 грн, грудень 2022 року в сумі 25 647,00 грн, лютий 2023 року в сумі 128 232,00 грн, березень 2023 року в сумі 165 223,00 грн, квітень 2023 року в сумі 169 475,00 грн, травень 2023 року в сумі 2 010,00 грн, червень 2023 року в сумі 161 224,00 грн, липень 2023 року в сумі 396 533,00 грн, серпень 2023 року в сумі 337 394,00 грн, вересень 2023 року в сумі 675 675,00 грн, жовтень 2023 року в сумі 307 524,00 грн, листопад 2023 року в сумі 910,00 грн, грудень 2023 року в сумі 487 862,00 грн;
підпункту "б" пункту 176.2 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України та пп. Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, у результаті чого з недостовірними відомостями (помилками) подані до податкового органу Податкові розрахунки за формою 4 ДФ за 2022 - 2023 роки;
пп.168.1.2, 168.1.5 п.168.1 ст.168 та пп. «а» п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України під час виплати оподаткованих доходів (заробітної плати) платникам податку не перерахувало до бюджету у встановлені Податковим кодексом України терміни (не своєчасно перерахувало до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 34 755,42 грн;
п.1 ч.1 ст.7, та ч.5 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-IV «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», які призвели до заниження бази нарахування єдиного соціального внеску в сумі 851 000,00 грн в результаті чого платником своєчасно не нараховано ЄСВ на загальну суму 187 220,00 грн, а тому суд вважає правомірним застосування до позивача штрафних санкцій та пені в розмірі, визначеному у податкових повідомленнях-рішеннях від 14.06.2024 року №00162832408 та №00162792408.
У зв`язку із чим, суд дійшов висновку про правомірність прийнятих ГУ ДПС у Волинській області податкових повідомлень-рішень від 14.06.2024 року №00162832408 та №00162792408 та вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00 162842408.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку (частина друга статті 2 КАС України).
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частини друга статті 77 КАС України).
За наведених вище обставин, суд вважає, що відповідачем належними, достатніми та допустимими доказами спростовано доводи адміністративного позову та доведено правомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень від 14.06.2024 року №00162832408 та №00162792408 та вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 14.06.2024 року №ІО-00 162842408.
З урахуванням встановлених обставин та аналізу норм чинного законодавства, виходячи із наданих пунктом 10 частини другої статті 245 КАС України повноважень, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог ТОВ «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень та вимоги про сплату боргу.
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та вимоги про сплату боргу, відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його складення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ЛУЦЬКТЕРКОМСЕРВІС (43016, м. Луцьк, вул. Іови Кондзелевича, 1, код ЄДРПОУ 39865067).
Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679).
Суддя Ю.Ю. Сорока
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2025 |
Оприлюднено | 06.02.2025 |
Номер документу | 124911123 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на доходи фізичних осіб |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Сорока Юрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні