ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну найменування та місцезнаходження позивача та заміну відповідача
04 лютого 2025 року м. ДніпроСправа № 826/13112/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Тихонов І.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІНАС» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІНАС» (далі Товариство) звернулось в суд з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі Інспекція) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03 червня 2013 року № 0001612203 та №0001622203.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києві від 16 жовтня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20 січня 2015 року, у задоволенні позову відмовлено повністю.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18.05.2016 скасовано постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.10.2014 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20.01.2015, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 червня 2016 року прийнято справу за позовом ТОВ «ТІНАС» до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень до провадження.
На виконання положень Закону № 2825-IX та відповідно до Порядку № 399 справу передано на розгляд до Луганського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 24.01.2025 прийнято адміністративну справу № 826/13112/14 до провадження.
Від представника позивача до суду надійшли додаткові пояснення, в яких просить замінити найменування позивача та замінити відповідача Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві, код ЄДРПОУ 38735205, на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві Державної податкової служби України, код відокремленого підрозділу за ЄДРПОУ 44116011.
Статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Суд враховує, що у разі зміни найменування юридичної особи не відбувається фактичного (компетенційного) або процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва, а тому, не виникають підстави, з якими Кодекс адміністративного судочинства України пов`язує можливість здійснення заміни сторони у справі № 826/13112/14.
Однак, відповідно до статті 90 Цивільного кодексу України юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму та назву. Найменування установи має містити інформацію про характер її діяльності. Юридична особа може мати крім повного найменування скорочене найменування. Найменування юридичної особи вказується в її установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру. Юридична особа не має права використовувати найменування іншої юридичної особи.
Як вбачається з доданих до письмових пояснень додатків позивач ТОВ «Т І Н А С» на підставі рішення учасника від 13.09.2023 року змінив найменування на «Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія» Асконт»».
На підставі рішення Київської міської ради № 1907/5971 від 18.10.2018 року найменування вулиці в адресі місцезнаходження позивача було змінено з «Жукова» на «Кубанської України».
Контактні дані позивача також зазнали змін, а саме: номер телефону НОМЕР_1, адреса електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_1 . Електронна адреса представника позивача була змінена на ІНФОРМАЦІЯ_2.
Згідно з пунктом 7 частини 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, відокремлені підрозділи юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави.
В Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження та найменування юридичної особи (ч. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань").
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених цим Законом, за їх надання стягується плата.
З копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наданої позивачем, слідує, що за ідентифікаційним кодом 21619092 значиться юридична особа Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія» Асконт»» (Україна, 02166, місто Київ, вул.Кубанської України, будинок 26).
Тобто позивач вжив заходи для проведення державної реєстрації зміни найменування юридичної особи, про що внесено відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
В той же час, сама лише зміна найменування юридичної особи не означає її реорганізації, якщо при цьому не змінюється організаційно-правова форма цієї особи. Водночас, зміна найменування юридичної особи та/або її місцезнаходження тягне за собою необхідність у державній реєстрації змін до установчих документів, порядок проведення якої викладено у статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".
Наразі, як встановив суд, позивач здійснив всі необхідні реєстраційні дії у зв`язку зі зміною найменування та місцезнаходження.
За таких обставин суд дійшов висновку, що слід замінити найменування позивача та його місцезнаходження у справі № 826/13112/14 з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІНАС» на Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія» Асконт» (Україна, 02166, місто Київ, вул.Кубанської України, будинок 26).
Щодо заміни відповідача суд зазначає.
Відповідачем у справі є Державна податкова інспекція у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.
Відповідно до ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 року № 160 утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 року № 1200 (зі змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 року № 846) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Державна фіскальна служба продовжувала здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України (пункт 2 Постанови № 1200).
Кабінетом Міністрів України 21.08.2019 року прийнято розпорядження № 682-р «Питання Державної податкової служби» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від № 846 від 25.09.2019 року) про погодження з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Отже, з 22.08.2019 року Державна фіскальна служба України втратила повноваження державного органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики, відповідно, не може здійснювати права та виконувати обов`язки сторони у справі, а відтак, і відповідати за зобов`язання, які на нього покладені, в тому числі й судовими рішеннями, оскільки таке повноваження передано для виконання завдань і функцій новоствореному органу у зазначеній сфері, яким є ДПС України.
Розкриваючи зміст поняття «публічне правонаступництво» з огляду на приписи ст. 52 КАС України, Верховний Суд у постанові від 06.10.2020 року у справі № 804/958/17 зазначив, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
Аналогічний висновок міститься також у постановах Верховного Суду від 10.09.2020 року у справі № 420/5772/18 та від 06.10.2020 року у справі № 804/958/17.
Оскільки, компетенція Міністерства доходів і зборів України перейшла до Державної фіскальної служби України та згодом до Державної податкової служби України, саме остання є процесуальним і публічним правонаступником міністерства.
Відповідно до Положення про Головне управління ДПС у м. Києві, затверджене Наказом Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643 ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території м. Києва. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у м. Києві (ЄДРПОУ 43141267).
Враховуючи викладене, з метою належного розгляду справи, суд вважає за необхідне здійснити заміну відповідача Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (код ВП: 44116011).
Керуючись статтями 46 48, 52, 77, 80, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Замінити найменування та місцезнаходження позивача у справі № 826/13112/14 з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІНАС» на Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія» Асконт» (Україна, 02166, місто Київ, вул.Кубанської України, будинок 26, код ЄДРПОУ 21619092).
Замінити відповідача Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (код ЄДРПОУ 38735205) на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві (відокремлений підрозділ ДПС України, код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: вул. Шолуденка 33/19, м. Київ, 04655).
Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича компанія» Асконт» надіслати відповідачу копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів.
Запропонувати Головному управлінню ДПС у м. Києві надати до суду за допомогою підсистеми (модулю) «Електронний суд» Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного підпису, протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі:
- відзив разом зі всіма доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та доказами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя І.В. Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2025 |
Оприлюднено | 06.02.2025 |
Номер документу | 124913553 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні