Рішення
від 05.02.2025 по справі 240/17780/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 лютого 2025 року м. Житомир справа № 240/17780/24

категорія 111020300

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Капинос О.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Житомирській області до Житомирської філії державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" про стягнення податкового боргу,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з Житомирської філії державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" податковий борг у розмірі 32278,79 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що за відповідачем рахується податкова заборгованість, яка не сплачена у добровільному порядку.

Ухвалою судді справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідач відзив на позов не подав.

У відповідності до ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за можливе справу розглянути у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Житомирська філія державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" (далі - Відповідач) як юридична особа зареєстроване 03.01.2012 , та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Житомирській області, Житомирська державна податкова інспекція.

Згідно ст. 16 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлені Кодексом.

Підпунктом 14.1.39 п. 14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що грошове зобов`язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Підпунктом 14.1.175 п. 14.1 ст.14 Кодексу встановлено, що податковий борг - це сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Статтею 191 Кодексу визначено функції контролюючих органів, зокрема, здійснення погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів (пп. 191.1.22 п. 191.1 ст. 191 Кодексу), функції звернення до суду у випадках, передбачених законодавством.

Згідно пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Кодексу контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби.

Згідно п. 41.2 ст. 41 Кодексу органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

За змістом пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Кодексу контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, яким має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частки.

ГУ ДПС у Житомирській області є відокремленим підрозділом Державної податкової служби, підпорядковується ДПС України та забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Житомирської області. Відповідно до покладених на нього завдань здійснює, в тому числі, погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

За відповідачем рахується податковий борг на загальну суму 32275,79 грн. з яких: 13991,84 грн. - штрафна санкція, 18283,95 - пеня, що підтверджується детальним зведеним розрахунком .

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (п.54.1 ст.54 Кодексу), не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно п. 54.3 ст. 54 Кодексу - контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Кодексу у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 ст.54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Як вбачається з матеріалів справи, податковий борг включає в себе заборгованість з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на загальну суму 31474,72 грн., серед яких: 13644,57 грн. - штрафна санкція, 17830,15 - пеня.

Відповідно до пп.168.1.1. п.168.1 ст.168 податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.

Так, актом перевірки №818/06-30-24-06/38104202 від 18.01.2021 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податків у вигляді заробітної плати, визначеного п.57.3 ст.57 Кодексу.

У зв`язку з цим, та на підставі ст..126 Кодексу застосовано штрафні санкції у сумі 13644,57 грн., з яких не сплачено в строки визначені Кодексом 13644,57 грн. - штрафної санкції про що винесено податкове повідомлення-рішення №000/2134/06-30-24-06/38104202 від 22.02.2021 .

Крім того, відповідачу нарахована пеня згідно з ст.129 Кодексу у сумі 17830,15 грн.

Також за відповідачем рахується заборгованість зі сплати військового збору на загальну суму 801,07 грн., серед яких 347,27 - фінансова санкція, 453,80 - пеня.

Так, актом перевірки №829/06-30-24-06/38104202 від 18.01.2021 встановлено порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з військового збору визначеного п.57.3 ст.57 Кодексу.

У зв`язку з цим та на підставі ст.126 Кодексу застосовано штрафні санкції у сумі 347,27 грн., з яких не сплачено в строки визначені Кодексом 347,27 грн. - штрафної санкції про що винесено податкове повідомлення-рішення № 000/2136/06-30-24-06/38104202 від 22.02.2021.

Також відповідачу нарахована пеня згідно з ст.129 Кодексу у сумі 453,80 грн.

Відповідно до Закону України від 31.07.2014 №1621-1 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" підрозділу 10 розділу XX "Інші перехідні положення" Кодексу доповнено п.16 запроваджено військовий збір, платниками збору є особи, визначені п.162.1 ст.162 Кодексу, а саме: фізичні особи - резиденти (нерезиденти), які отримують доходи з джерела їх походження в Україні, та податкові агенти.

Відповідно до пп.1.4 п.16 підрозділу 10 розділу XX Кодексу нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку встановленому ст. 168 Кодексу (зі змінами та доповненнями), за ставкою, визначеною пп.1.3 цього пункту (1,5%).

Вищевказані податкові повідомлення-рішення надсилались відповідачу, проте відповідачем не оскаржувались. Протилежного відповідачем не доведено.

Правовими положеннями п. 59.1 статті 59 Кодексу встановлено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі, якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) .

Головним управлінням ДПС у Житомирській області було надіслано відповідачу податкову вимогу №50254-52 від 15.07.2019.

Податкова вимога відповідачем в адміністративному та судовому порядках не оскаржувалась, у зв`язку з чим не вважається відкликаною у порядку ст.60 Кодексу.

Протилежного не доведено.

Отже, грошове зобов"язання у сумі 32275,79 грн. набуло статусу податкового боргу.

Таким чином, податковий борг підтверджується детальним зведеним розрахунком та матеріалами справи. Протилежного суду не доведено.

Відповідно до п.95.1 ст.95 Кодексу орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а у разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з п.87.1 ст.87 Кодексу, джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно до Конституції України (ст.67) кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законодавством України; система оподаткування, податки і збори встановлюються виключно Законами України (ст.92).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов обґрунтований, тому задовольняє його у повному обсязі.

Керуючись статтями 242-, 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,

вирішив:

Позов Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7,м. Житомир, Житомирська обл., Житомирський р-н,10003. ЄДРПОУ 44096781) до Житомирської філії державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу"(вул.Ольхова,1 с.Високе, Житомирський р-н, Житомирська обл.,10001.ЄДРПОУ 38104202), про стягнення податкового боргу, задовольнити.

Стягнути з Житомирської філії державного підприємства "Центр сертифікації та експертизи насіння і садивного матеріалу" на користь держави в особі Головного управління ДПС у Житомирській області податкову заборгованість в сумі 32275,79 грн. (тридцять дві тисячі двісті сімдесят п"ять гривень сімдесят дев"ять копійок) з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.В. Капинос

05.02.25

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.02.2025
Оприлюднено07.02.2025
Номер документу124943326
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —240/17780/24

Рішення від 05.02.2025

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні