ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 лютого 2025 року м. ПолтаваСправа № 440/14356/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Костенко Г.В., глянувши у порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Глобинської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту рішення,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду через підсистему "Електронний суд" з позовною заявою до Глобинської міської ради, відповідно до якої просить: визнати протиправним та скасувати пункт 2 рішення Глобинської міської ради від 28.11.2024 року "Про виконання рішення Другого апеляційного адміністративного суду у справі №440/10117/21, щодо зобов`язання Глобинської міської ради надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 4,0000 га, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради, Кременчуцького району Полтавської області".
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що оскаржуване рішення є протиправним та підлягає скасуванню. 28.11.2024 року рішенням Глобинської міської ради «Про виконання рішення Другого апеляційного адміністративного суду у справі №440/10117/21, щодо зобов`язання Глобинської міської ради надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 4,0000 га, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради, Кременчуцького району Полтавської області» (копію рішення в мене відсутня, оригінал знаходиться у відповідача, надаю проект рішення та результати поіменного голосування від 28.11.2024 року розміщені відповідачем на своєму сайті) вирішено: 1. Надати дозвіл гр. ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 4,0000 га, цільове призначення - 01.02 для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області. 2. Повідомити гр. ОСОБА_1 , що відповідно до наданих ним до заяви на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 4,0 га для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, графічних матеріалів, вільні земельні ділянки відсутні (перебувають у приватній власності громадян). Як зазначає позивач пункт 2 спірного рішення містить недостовірну документацію, а саме за зазначеним позивачем в графічному матеріалі, доданому до заяви, місці розташування земельної ділянки орієнтовною площею 4,0000 га, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, наявні земельні ділянки, які не перебувають у власності. Зокрема, земельна ділянка площею 1,25 га з кадастровим номером 5320686400:00:002:0067, яка згідно відомостей Державного земельного кадастру (надаю відомості з сайту Держгеокадастру), не перебуває в приватній власності, в оренді чи в будь-якому іншому користуванні фізичних чи юридичних осіб.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи визначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
27.12.2024 відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що Глобинська міська рада надаючи дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність діяла в межах норм закону та відповідно до прийнятої постанови Другого апеляційного суду від 01.12.2022 року по справі №440/10117/21. Вказує, що відповідачем було прийнято правильне по суті рішення, яке відповідало на момент його прийняття вимогам закону.
Розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
22.05.2021 року, на підставі ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України, ОСОБА_1 звернувся до Глобинської міської ради з заявою (клопотанням) про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 4,0000 га земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення фермерського господарства на території Глобинської міської ради Глобинського району Полтавської області (в районі земельної ділянки з кадастровим номером: 5320686400:00:002:0004).
28.05.2021 року рішенням Глобинської міської ради № 2082 «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 4,0000 га, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Глобинського району Полтавської області, з метою передачі у власність» позивачу відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
06.08.2021 року рішенням Полтавського окружного адміністративного по справі № 440/5687/21 задоволено адміністративний позов ОСОБА_1 , а саме: - визнано протиправним та скасовано рішення Глобинської міської ради від 28 травня 2021 року № 2082 "Про розгляд звернення гр. ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 4,0000 га, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Глобинського району Полтавської області, з метою передачі у власність"; зобов`язано Глобинську міську раду Полтавської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 22.05.2021 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 4,00 га для ведення фермерського господарства, у районі земельної ділянки з кадастровим номером 5320686400:00:002:0004 на території Глобинської міської ради, Кременчуцького району, Полтавської області, з урахуванням висновків суду.
27.08.2021 року рішенням Глобинської міської ради № «На виконання рішення Полтавського окружного адміністративного суду у справі № 440/5687/21 щодо зобов`язання Глобинської міської ради у повторному розгляді заяви про надання дозволу гр. ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, з метою передачі у власність» мені вдруге відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.
01.12.2022 року постановою Другого апеляційного адміністративного суду по справі № 440/10117/21за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Глобинської міської ради про визнання протиправним рішення та зобов`язання вчинити дії, зобов`язано Глобинську міську раду надати позивачу дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 4,0000 га земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення фермерського господарства на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області (в районі земельної ділянки з кадастровим номером: 5320686400:00:002:0004).
11.03.2024 року постановою Другого апеляційного адміністративного суду по справі № 440/10117/21 задоволено заяву ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності під час виконання рішення суду у справі № 440/10117/21, а саме: визнано протиправною бездіяльність Глобинської міської ради, допущену у справі №440/10117/21 про зобов`язання Глобинської міської ради надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 4,0000 га земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення фермерського господарства на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області (в районі земельної ділянки з кадастровим номером: 5320686400:00:002:0004).
28.05.2024 року ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду по справі № 440/10117/21 задоволено заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю (в порядку ст.382 КАС України) за виконанням постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 01.12.2022 року у справі №440/10117/21; зобов`язано Глобинську міську раду подати звіт про виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 01.12.2022 року у справі №440/10117/21 протягом 60 (шістдесяти) днів з дня набрання законної сили цією ухвалою.
17.09.2024 року ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду по справі № 440/10117/21 відмовлено у задоволенні заяви Глобинської міської ради про відстрочення виконання ухвали Другого апеляційного адміністративного суду від 28.05.2024 у справі №440/10117/21; встановлено новий строк для подання Глобинською міською радою звіту про виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 01.12.2022 року у справі №440/10117/21; зобов`язано Глобинську міську раду подати звіт про виконання постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 01.12.2022 року у справі №440/10117/21 протягом 60 (шістдесяти) днів з дня набрання законної сили цією ухвалою.
28.11.2024 року рішенням Глобинської міської ради «Про виконання рішення Другого апеляційного адміністративного суду у справі №440/10117/21, щодо зобов`язання Глобинської міської ради надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, орієнтовною площею 4,0000 га, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради, Кременчуцького району Полтавської області» вирішено:
1. Надати дозвіл гр. ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 4,0000 га, цільове призначення - 01.02 для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області.
2. Повідомити гр. ОСОБА_1 , що відповідно до наданих ним до заяви на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 4,0 га для ведення фермерського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, графічних матеріалів, вільні земельні ділянки відсутні (перебувають у приватній власності громадян).
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань земельних відносин, екології та охорони навколишнього середовища ( ОСОБА_2 ).
Вважаючи таке рішення протиправним в частині пункту 2 та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частиною першою статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Відповідно до статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
У відповідності до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" питання регулювання земельних відносин вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Згідно з частинами першою та другою статті 59 цього Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до частини 1 ст. 20 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради.
Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Наведеними нормами встановлено підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у користування та органи, уповноважені розглядати ці питання. Вони передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у користування, зацікавлена особа звертається до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування із клопотанням для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, за результатами розгляду якого, визначені в статті 122 ЗК України органи приймають одне з відповідних рішень. Отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування.
Крім того, надання дозволу на розробку проекту землеустрою є першою стадією земельно-правової процедури щодо отримання земельних ділянок.
У постанові від 30.05.2018 у справі №826/5737/16 Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що надання дозволу уповноваженим органом місцевого самоврядування на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель комунальної власності не означає позитивного рішення про передачу її в користування, а направлене на ідентифікацію земельної ділянки, яка в подальшому може стати предметом передачі.
Надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не покладає на орган місцевого самоврядування обов`язку (не є підставою для виникнення зобов`язання перед особою, яка розробила проект землеустрою) щодо надання цієї земельної ділянки у власність чи користування.
Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 05.03.2020 у справі № 495/8898/16-а, від 06.09.2021 у справі № 380/1/20, від 09.12.2021 у справі № 2340/2819/18, у справі № 826/12764/16 від 30.11.2022, у справі № 442/2476/17 від 04.07.2023, у справі № П/811/506/18 від 23.08.2023.
За своєю правовою природою рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не породжують на цій стадії виникнення у особи, якій надано такий дозвіл, права власності або права користування на таку земельну ділянку, а зазначений дозвіл є лише наслідком дотримання особою порядку звернення за таким дозволом.
У постановах Верховного Суду від 28.09.2021 у справі № 815/6942/17, 28.09.2021 у справі № 462/4395/17, від 22.10.2020 у справі № 815/7279/16, від 11.12.2019 у справі № 814/1241/16, від 15.09.2020 у справі № 815/3055/17 cформовано правовий висновок про вичерпність переліку підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, передбачених частиною сьомою статті 118 ЗК України.
Глобинська міська рада надаючи дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність діяла в межах норм закону та відповідно до прийнятої постанови Другого апеляційного суду від 01.12.2022 року по справі №440/10117/21.
Законодавством України не передбачено форми рішення міської ради, тому прийнятий пункт 2 рішення №1214 від 28.11.2024 міської ради базується на аналізі фактичних даних про наявність вільних земельних ділянок у межах відповідної території.
Перевіривши викопіювання з публічної кадастрової карти, яке надано позивачем до заяви про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, встановлено, що земельна ділянка площею 4 га, на яку претендує позивач накладається на земельні ділянки, які перебувають у власності громадян (кадастровий номер 5320686400:00:002:0064, 5320686400:00:002:0062 https://kadastr.live/#13.5/49.38052/33.20212), що підтверджують графічні матеріали.
Пункт 2 рішення було прописано з метою недопущення виникнення у позивача очікування що він гарантовано отримає в подальшому у власність бажану земельну ділянку, понісши при цьому фінансові витрати на розроблення проекту землеустрою, що могло виникнути на підставі особистого сприйняття або помилкової оцінки ним певних обставин.
07.10.2021 Глобинською міською радою прийняте рішення №4571 «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_3 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 5320686400:00:002:0064, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, з метою передачі у власність», яким ОСОБА_3 затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у приватну власність.
07.10.2021 року Глобинською міською радою прийняте рішення №4572 «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_4 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, кадастровий номер 5320686400:00:002:0062, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, місце розташування: на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, з метою передачі у власність», яким ОСОБА_4 затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у приватну власність.
Твердження позивача, що пункт 2 рішення містить не достовірну інформацію, посилаючи на те, що земельна ділянка площею 1,25 га з кадастровим номером 5320686400:00:002:0067, яка згідно відомостей Державного земельного кадастру, не перебуває в приватній власності, в оренді чи в будь-якому іншому користуванні фізичних чи юридичних осіб, є хибним.
22.02.2022 року Глобинською міською радою прийнято рішення №564 «Про розгляд звернення гр. ОСОБА_5 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,2500 га, кадастровий номер 5320686400:00:002:0067, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, місце розташування:на території Глобинської міської ради Кременчуцького району Полтавської області, з метою передачі у власність», яким затверджено проект землеутрою та передано безоплатно у приватну власність земельну ділянку загальною площею 1,2500 га, кадастровий номер 5320686400:00:002:0067.
Окрім того, земельна ділянка площею 1,25 га з кадастровим номером 5320686400:00:002:0067 знаходиться поза межами бажаного місця розташування земельної ділянки на яку претендує позивач.
Згідно зі статтею 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Водночас суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Відповідно до частини 1 статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.
Частиною 2 цієї ж статті визначено, що захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З наведеного вбачається, що однією з умов способу захисту порушеного права особи, є те, що такий спосіб не повинен суперечити закону.
Згідно з положенням частин 2, 3 статті 14 КАС України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права (частини 1, 2 статті 242 КАС України).
Як можна виснувати з наведених норм, процесуальним законом не допускається ухвалення судом рішення про зобов`язання вчинити відповідача завідомо неправомірні дії, які суперечитимуть вимогам норм законодавства, чинних станом на момент ухвалення судового рішення.
Аналогічні висновки виклав Верховний Суд у Постанові від 18 вересня 2024 року у справі № 380/11336/22.
Повертаючись до згаданих вище змін, внесених до Земельного Кодексу України Законом №2145-IX, з їх змісту вбачається те, що із 07.04.2022 і до припинення (скасування) воєнного стану в Україні, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації (за винятком безоплатної передачі земельних ділянок у приватну власність власникам розташованих на таких земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), а також безоплатної передачі у приватну власність громадянам України земельних ділянок, переданих у користування до набрання чинності цим Кодексом).
Отже, до припинення (скасування) воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях діє встановлена законом заборона на безоплатну передачу у приватну власність земель державної та комунальної власності, надання уповноваженим органом виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, а також на розроблення відповідної документації.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що Закон № 2145-XI містить імперативне правило, зміст якого полягає у забороні органам місцевого самоврядування під час дії воєнного стану приймати рішення про безоплатну передачу земель державної, комунальної власності у приватну власність.
Суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
А відтак, відповідач, приймаючи оскаржуване рішення, діяв на підставі діючого законодавства.
Підсумовуючи викладене вище, враховуючи встановлені судом обставини та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні відносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані, а тому задоволенню не підлягають.
Підстави для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 9, 77, 139, 243-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Глобинської міської ради (вул.Центральна, 285, м.Глобине, Кременчуцький район, Полтавська область, код ЄДРПОУ 22547673) про визнання протиправним та скасування пункту рішення, - відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2025 |
Оприлюднено | 07.02.2025 |
Номер документу | 124945084 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні