Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 лютого 2025 р. № 520/33152/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (вул. Полтавський шлях, буд. 181-А, м. Харків, 61034) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Приватне підприємство "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головне управління ДПС у Харківській області, а саме рішення №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та рішення №11807307/36035719 від 23.09.2024р..
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні №3/- від 28.08.2024 року та №4/- від 30.08.2024 року ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАІНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) у день їх подання на реєстрацію 28 серпня 2024 року та 30 серпня відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних.
В обґрунтування позову зазначено, що рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області, а саме рішення №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та рішення №11807307/36035719 від 23.09.2024р. є протиправними та такими, що порушують права позивача.
Ухвалою суду від 04.12.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Представником відповідача 11.12.2024 року надано до суду відзив на адміністративний позов, в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржувані позивачем рішення №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та рішення №11807307/36035719 від 23.09.2024р. є такими, що винесені в межах чинного законодавства України, а тому не підлягають скасуванню.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Приватне підприємство "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА", перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у Харківській області, зареєстрований платником ПДВ 01 грудня 2011 року згідно із Свідоцтвом №200011381 про реєстрацію платника податку на додану вартість.
Видами економічної діяльності позивача є: 27.12 Виробництво електророзподільної та контрольної апаратури (основний); 43.21 Електромонтажні роботи; 46.52 Оптова торгівля електронним і телекомунікаційним устаткованням, деталями до нього; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.14 Ремонт і технічне обслуговування електричного устатковання.
Вид діяльності 27.12 внесений до переліку основних видів діяльності з початку реєстрації позивача як підприємства, тобто з 16.10.2008 року за кодом 31.20.1 виробництво електророзподільної та контрольної апаратури, що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ.
З прийняттям Наказу Держспоживстандарту від 11 жовтня 2010 року № 457 "Про затвердження Національного класифікатору України. Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010" перелік видів діяльності позивача приведено у відповідність до нових вимог та вид діяльності за кодом 31.20.1 змінено на код 27.12 - виробництво електророзподільної та контрольної апаратури, який діє по теперішній час і відображений у статистичних даних позивача у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Також судом встановлено, що 12.08.2024 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ОЛЕАНДР ГРУП» (код ЄДРПОУ: 38278407, покупець) було укладено Договір поставки №20240812/1, за умовами якого Постачальник зобов`язується поставляти та передати у встановлений строк (строки) у власність Покупця Продукцію, а Покупець зобов`язується приймати зазначену Продукцію і оплачувати її вартість згідно встановленого цим Договором порядку.
Відповідно до п.п. 2.2. Договору поставки №20240812/1 від 12.08.2024 року розрахунки мали здійснюватися в наступному порядку:
Покупець перераховує Постачальнику попередню оплату у розмірі 100% вартості Продукції протягом 3 (трьох) банківських днів з дати виставлення рахунку на оплату.
28 серпня 2024 року та 30 серпня 2024 року ТОВ «ОЛЕАНДР ГРУП» (код ЄДРПОУ: 38278407), було перераховано 284 568,00 грн. (в тому числі ПДВ 47 428,00грн.) та 1 464 888,00 (в тому числі ПДВ 244 148,00грн.) відповідно на розрахунковий рахунок Позивача в якості передоплати за Договором, що підтверджується наступними документами, а саме: Рахунком ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) на оплату №3 від 28.08.2024р. по договору Договір поставки №20240812/1 від 12.08.2024 року; Рахунком ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) на оплату №4 від 30.08.2024р. по договору Договір поставки №20240812/1 від 12.08.2024 року; Випискою по особовим рахункам за 28.08.2024р. ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 36035719) р/ НОМЕР_1 в ПАТ «Укрсиббанк», виписка сформована 06.09.2024 року; Випискою по особовим рахункам за 30.08.2024р. ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СПВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 36035719) р/р НОМЕР_2 в ПАТ «Укрсиббанк», виписка сформована 09.09.2024 року.
За наслідками вказаної господарської діяльності позивачем було складено та для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних за фактом першої події податкові накладні, а саме: №3 від 28 серпня 2024 року на суму 284 568,00 грн. та №4 від 30 серпня 2024 року на суму 1 464 888,00грн.
Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрацію спірних ПН №3 від 28.08.2024 року та №4 від 30.08.2024 року, ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ УКРАЇНА" в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено та зазначено. що обсяг постачання товару/послуги 9031, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомлялось: показник "D"=20.2499%, "Рпоточ"=0. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
06.09.2024 року та 09.09.2024 року позивачем до контролюючого органу було подано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо спірних ПН №3 від 28.08.2024 року та №4 від 30.08.2024 року, реєстрацію яких зупинено.
За результатами розгляду наданих позивачем документів комісією регіонального рівня направлено у відповідності до п. 9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019 (зі змінами та доповненнями) (далі - порядку № 520) повідомлення № 11763752/36035719 від 12.09.2024 року та № 11770010/36035719 від 13.09.2024 року про необхідність надання додаткових пояснень та/ або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування.
Однак, на вказані повідомлення платником податку не було надано жодних документів чи додаткових пояснень.
Рішеннями Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та №11807307/36035719 від 23.09.2024р. позивачу було відмовлено в реєстрації податкових накладних №3 від 28.08.2024 року та №4 від 30.08.2024 року, відповідно.
Не погодившись з зазначеними рішеннями контролюючого органу позивача звернувся зі скаргами до ДПС України, до яких було надано пояснення та пакет документів, а саме: Копія Договору поставки №20240812/1 від 12.08.2024 року укладеного між ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" та ТОВ ««ОЛЕАНДР ГРУП»; Копія Специфікації №1 до Договору поставки №20240812/1від 12.08.2024 року; Копія Специфікації №2 до Договору поставки №20240812/1від 12.08.2024 року; Копія Специфікації №3 до Договору поставки №20240812/1від 12.08.2024 року; КопіяРахункуПП"ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНАФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) на оплату №3 від 28.08.2024р. по договору Договір поставки №20240812/1 від 12.08.2024 року; КопіяРахункуПП"ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНАФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) на оплату №4 від 30.08.2024р. по договору Договір поставки №20240812/1 від 12.08.2024 року; Копія Виписки по особовим рахункам за 28.08.2024р. ПП "ВИРОБНИЧО- КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) р/р НОМЕР_2 в ПАТ «Укрсиббанк», виписка сформована 06.09.2024 року; КопіяВипискипоособовим рахункам за 30.08.2024р. ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) р/р НОМЕР_2 в ПАТ «Укрсиббанк», виписка сформована 09.09.2024 року; КопіяОборотна-сальдової відомості за рахунком 201 ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) станом на 31.07.2024р.; КопіяОборотна-сальдової відомості за рахунком 6811ПП "ВИРОБНИЧО- КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) станом на 31.07.2024р.; Копія Форми 20-ОПП ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ- УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719), квитанція про прийняття; Копія Договору оренди №01/21 від 01.01.2021р. укладений між ПП "ВИРОБНИЧО- КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719, орендар) та ФОП ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_3 , орендодавець); Копія Фінансового звіту ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ- УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) на 01.01.2024р., квитанція №2 про прийняття; КопіяОборотна-сальдової відомість за рахунком 104ПП"ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) станом на 31.12.2023р.; Копія Наказу №01/01 ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ- УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) від 02.01.2023р. про затвердження штатного розкладу; Копія Штатного розкладу ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) станом на 0.01.2023р..
Рішенням ДПС України №64128/36035719/2 та №64083/36035719/2 скарги позивача були залишені без задоволення, а рішення Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та №11807307/36035719 від 23.09.2024р. якими позивачу було відмовлено в реєстрації податкових накладних №3 від 28.08.2024 року та №4 від 30.08.2024 року, залишено без змін.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарських операцій та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкових накладних.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення комісії регіонального рівня ГУ ДПС у Харківській області №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та №11807307/36035719 від 23.09.2024р. про відмову в реєстрації податкових накладних №3/- від 28.08.2024 року та №4/- від 30.08.2024 року є необґрунтованими, а тому підлягають скасуванню.
Щодо вимоги позивача в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №3/- від 28.08.2024 року та №4/- від 30.08.2024 року ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАІНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) у день їх подання на реєстрацію 28 серпня 2024 року та 30 серпня 2024 відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних, то в цій частині вимог слід відмовити, з огляду на наступне.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246, Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що реєстрація податкових накладних належить до компетенції контролюючого органу центрального рівня, а отже оскільки вимога позивача стосовно зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №3/- від 28.08.2024 року та №4/- від 30.08.2024 року ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАІНА" (код ЄДРПОУ - 36035719) у день їх подання на реєстрацію 28 серпня 2024 року та 30 серпня відповідно до Єдиного реєстру податкових накладних спрямовані до контролюючого органу центрального рівня, який не є відповідачем по справі, то суд дійшов висновку, що в цій частині вимог слід відмовити.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" (вул. Полтавський шлях, буд. 181-А, м. Харків, 61034) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11799078/36035719 від 20.09.2024р. та рішення №11807307/36035719 від 23.09.2024р.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Приватного підприємства "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СП ВИБРОБИТ-УКРАЇНА" сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2025 |
Оприлюднено | 07.02.2025 |
Номер документу | 124945985 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні