Справа № 645/7418/23
Провадження № 2/645/107/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 лютого 2025 року м. Харків
Фрунзенський районний суд м. Харкова у складі:
головуючого судді - Федорової О.В.,
за участю секретаря судового засідання Федоровської Д.І.,
представника позивача - адвоката Омельницької Т.В.
представника відповідача - адвоката Третьякова О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Харкові клопотання Міністерства охорони здоров`я України про залучення його в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору в цивільній справі №645/7418/23 за позовом:
Харківського національного медичного університету
до ОСОБА_1
про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на утримання будинку й території та житлово-комунальних послуг, -
в с т а н о в и в:
В провадженні Фрунзенського районного суду м. Харкова перебуває на розгляді цивільна справа за позовом Харківського національного медичного університету до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості з відшкодування витрат на утримання будинку й території та житлово-комунальних послуг.
11.12.2024 року до матеріалів справи надійшла заява про вступ у справу третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача Міністерство охорони здоров`я України. В обґрунтування клопотання зазначено, що згідно частини 5 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого Постановою КМ України від 25 березня 2015 № 267, МОЗ з метою організації своєї діяльності: 1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів щодо запобігання корупції і контролю за їх реалізацією в апараті МОЗ, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління; 2) здійснює добір кадрів в апарат МОЗ, на підприємства, в установи та організації, що належать до сфери його управління, організовує роботу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників апарату МОЗ; 3) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, організацію внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту та їх здійснення в МОЗ та на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління МОЗ; 4) здійснює контроль за діяльністю підприємств, установ та організацій, що належать до сфери його управління; 5) організовує планово-фінансову роботу в апараті МОЗ, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, здійснює контроль за використанням фінансових і матеріальних ресурсів, забезпечує організацію та вдосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку; 6) забезпечує ефективне і цільове використання бюджетних коштів. Одночасно, відповідно до пункту 4 розділу І загальної частини Статуту ХНМУ затвердженого наказом МОЗ України від 11 жовтня 2017 року №1244, (додаток №3 до позовної заяви) Харківський національний медичний університет заснований на державній формі власності і належить до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України (далі МОЗ України), працює на засадах неприбутковості. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 6 Закону України «Про управління об`єктами державної власності», підпункту 14 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, наказу МОЗ України від 26.01.2018р. №152 (в редакції від 30.05.2024р.) Харківський національний медичний університет належать до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України. Майно Університету є державною власністю. Відповідно до положення розділу III Статуту, повноваження Міністерства охорони здоров`я України щодо управління Університетом визначаються законодавством України та цим Статутом. МОЗ України зокрема здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету (пункт 10 розділ ІІІ Статуту). За інформацією з Державного реєстру речових права на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна (інформаційна довідка №393361478 від 03.09.2024р.) щодо об`єкту: будівля літ.А-2-16 (гуртожиток), за адресою: АДРЕСА_1 , власником є держава Україна в особі Міністерства охорони здоров`я України, особа, яка наділяється правом оперативного управління зазначеним об`єктом є - Харківський національний медичний університет (номер запису про інше речове право 48953902). Також, за інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, Харківський національний медичний університет (код ЄДРПОУ 01896866) є правонаступником юридичної особи Харківська медична академія післядипломної освіти (код ЄДРПОУ 01896872). Розділом VІІІ Статуту «Джерела надходження і порядок використання майна Університету» визначено, що матеріально-технічна база Університету включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші матеріальні цінності. Відповідно до законодавства та з урахуванням організаційно- правової форми Університету з метою забезпечення його статутної діяльності МОЗ України закріплює на праві оперативного управління будівлі, споруди, майнові комплекси, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інше майно. (п.1 розділ VІІІ). Фінансування Університету здійснюється за рахунок коштів державного бюджету та за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, з дотриманням принципів цільового та ефективного використання коштів, публічності та прозорості у прийнятті рішень. Джерелами формування майна Університету є зокрема: кошти Державного бюджету України; власні надходження Університету: - плата за послуги, що надаються згідно з основною діяльністю закладу;- надходження від додаткової (господарської) діяльності. (п.2 розділ VІІІ Статуту.) Реорганізація ХМАПО шляхом її приєднання до ХНМУ відбувалася в період з 2021 року по 2023 рік у відповідності до чинного Розпорядження КМ України від 08.02.2021р. №103-р та наказу МОЗ України від 15.03.2021р. №452. Реорганізація була проведена за рахунок бюджетних коштів. У свою чергу, пунктом 19 частини першої статті 4 КАС України визначено, що індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпуєшся його виконанням або має визначений строк. Як вбачається наказ Міністерства охорони здоров`я України від 15.03.2021 № 452 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2021 року № 103-р не є а актом регулювання нормативного характеру, оскільки не встановлюють, не змінюють, не припиняють загальних правил однотипних відносин, не розраховані на неодноразові застосування, правила регулювання вони встановлюють до певної події, їх дії вичерпується виконанням. ХМАПО (до реорганізації) та ХНМУ вищі навчальні заклади засновані на державній формі власності і належать до сфери управління МОЗ України. Майно університету/академії є державною власністю. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, МОЗ України, як уповноважений орган управління юридичних осіб та титульний власник майна, що перебувало в оперативному управлінні ХМАПО прийняв рішення про передання як окремого майна, так і прав або обов`язків ХМАПО, а всієї їх сукупності. Отже, до ХНМУ, як правонаступника перейшло усе майно ХМАПО як сукупність прав та обов`язків, які їй належать (незалежно від їх виявлення на момент правонаступництва), на підставі передавального акту. Наведені обставини передують внесенню запису до реєстру про припинення юридичної особи, яка припиняється у результаті реорганізації. Копія витягу з Акту приймання передачі ХМАПО до складу ХНМУ від 09.12.2022 (додаток №3 додаткових пояснень ХНМУ №01-13/2796 від 15.07.2024) та копія наказу Міністерства охорони здоров`я України від 27 грудня 2022 року № 2343 «Про затвердження акту прийому-передачі Харківської медичної академії післядипломної освіти до складу Харківського національного медичного університету в зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання» (додаток № 5 до позовної заяви міститься в матеріалах справи). Наказ МОЗ від 27 грудня 2022 року № 2343 не оскаржувався, а отже є чинним та виконаним в повному обсязі. Отже, будівля гуртожитку №1 ХМАПО (станом на сьогодні студентський гуртожиток № 7 ХНМУ), а також дебіторська та кредиторська заборгованість мешканців гуртожитку, обліковується на балансі ХНМУ, обслуговування гуртожитку в тому числі витрати на утримання будинку і території та житлово-комунальних послуг здійснюється ХНМУ шляхом укладання договорів про закупівлю послуг за державні кошти. (копії актів наданих послуг/виконаних робіт за договорами про постачання комунальних послуг укладених між ХНМУ та підприємствами постачальниками додані до позовної заяви та направлені на адресу відповідача з листом від 02.07.2024 №01-13/2628). Щодо виконання судових рішень у справах № 520/7440/21 та № 520/5316/23зазначаємо. Постановою Верховного Суду від 28.05.2024 у справі № 520/7440/21 за позовом ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров`я України, третя особа: Харківський національний медичний університет, було визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2021 року № 103-р «Про реорганізацію Харківської медичної академії післядипломної освіти». У подальшому, постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 06.06.2024 у справі № 520/5316/23 за позовом ОСОБА_2 до Міністерства охорони здоров`я України, третя особа: Харківський національний медичний університет визнано протиправним та скасовано наказ Міністерства охорони здоров`я України від 15.03.2021 № 452 «Про реорганізацію Харківської медичної академії післядипломної освіти» в іншій частині позову відмовлено. Відмовляючи у задоволені в частині позовних вимог Другий апеляційний адміністративний суд, зокрема, зазначив: «…оскаржуваний в даній справі наказ Міністерства охорони здоров`я України від 15.03.2021 № 452 «Про реорганізацію Харківської медичної академії післядипломної освіти», підлягає визнанню протиправним та скасуванню саме з тих підстав, що такий прийнято на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.02.2021 № 103-р, яке скасовано постановою Верховного суду від 28.05.2024 по справі № 520/7440/21, тобто у розумінні пункту 1 частини першої статті статі 31 Закону України «Про вищу освіту» наразі відсутнє рішення Кабінету Міністрів України про реорганізацію ХМАПО….. Враховуючи те, що постановою Верховного суду від 28.05.2024 по справі №520/7440/21, якою визнано протиправним та скасовано розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2021 року № 103-р «Про реорганізацію Харківської медичної академії післядипломної освіти», то Міністерство охорони здоров`я України та Департамент реєстрації Харківської міської ради зобов`язано вчинити відповідні дії щодо приведення у первісний стан відносно Харківської медичної академії післядипломної освіти. Жодних доводів ні позовна заява ні апеляційна скарга щодо невжиття відповідних заходів з боку відповідачів не містить …». Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 27 грудня 2022 року № 2343 «Про затвердження акту прийому-передачі Харківської медичної академії післядипломної освіти до складу Харківського національного медичного університету в зв`язку з реорганізацією шляхом приєднання» не був предметом розгляду у зазначених справах. Зазначеному наказу також не може наддаватись оцінка в порядку цивільного судочинства. Таким чином, рішення суду у даній справі може вплинути на права та обов`язки МОЗ України, як головного розпорядника бюджетних коштів та титульного власника будівлі гуртожитку за адресою: АДРЕСА_1 , у зв`язку із чим є необхідність у залучення МОЗ України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
В судовому засіданні представник позивача - адвокат Омельницька Т.В. просила суд задовольнити клопотання та залучити МОЗ України до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
В судовому засіданні представник відповідачки - адвокат Третьяков О.В. просив вирішити вказане клопотання на розсуд суду.
Суд, дослідивши матеріали справи встановив наступне.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 53 ЦПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі, або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї зі сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. У заявах про залучення третіх осіб повинно бути зазначено, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необхідність залучення до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору МОЗ України, оскільки рішення суду по даній справі може вплинути на права та обов`язки третьої особи.
Керуючись ст.ст. 51, 53,223, 247, 260, 261 ЦПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання представника Міністерства охорони здоров`я України про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору задовольнити.
Залучити до участі у справі Міністерство охорони здоров`я України (м. Київ, вул. Грушевського, буд. 7).
Надати Міністерству охорониздоров`яУкраїни п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали на подання до суду пояснень по суті спору.
Роз`яснити Міністерству охорони здоров`я України, що до пояснень третьої особи застосовуються правила, встановлені частинами третьою - шостоюстатті 178 ЦПК України.
Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та оскарженню не підлягає.
Суддя О.В. Федорова
Суд | Фрунзенський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2025 |
Оприлюднено | 07.02.2025 |
Номер документу | 124966108 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Фрунзенський районний суд м.Харкова
Федорова О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні