Ухвала
від 06.02.2025 по справі 640/26531/21
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про прийняття справи до провадження

06 лютого 2025 року м. ДніпроСправа № 640/26531/21

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши матеріали справи за позовом адвоката Петренка Андрія Вікторовича в інтересах Приватного акціонерного товариства "Автобаза № 2" (місцезнаходження: вул. Вербова, буд. 8, м. Київ, ідентифікаційний код 03772200) до Головного управління ДПС у м. Києві (місцезнаходження: вул. Шолуденка, буд. 33/19, м. Київ, ідентифікаційний код 44116011) про скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду з Київського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа № 640/26531/21 за позовом адвоката Петренка Андрія Вікторовича в інтересах Приватного акціонерного товариства "Автобаза № 2" (далі - позивач) до Головного управління ДПС у м. Києві (далі відповідач) з такими вимогами:

- скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у м. Києві № 325200414 від 28.04.2021 щодо збільшення суми податкового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб за січень 2021 року ПРАТ «Автобаза № 2».

В обґрунтування вимог зазначено, що згідно договору оренди земельної ділянки від 11.10.2004, укладеного між Київською міською радою та позивачем і нотаріально посвідченого державним нотаріусом Першої київської державної нотаріальної контори Макухою О.О. за реєстровим номером 8-7439, Київська міська рада передала позивачу земельну ділянку по вул. Вербова, 8 у Оболонському районі м. Києва площею 1,0296 га (кадастровий номер 8000000000:78:129:0006) до 25.11.2029, цільове призначення - для експлуатації та обслуговування виробничих та адміністративних будівель і споруд.

01.04.2021 позивач отримав, за вихідним № 22543/Ж5/26-15-04-14- 11/03772200 від 23.03.2021 Акт про результати камеральної перевірки податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2021 рік. Згідно цього Акту позивачем занижена сума податкового зобов`язання по орендній платі за землю з юридичних осіб (КБК 1801066) в поданій податковій декларації з плати за землю від 11.02.2021 № 9021517938 на загальну суму 64497 грн 77 коп.

Позивач не отримував витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 01.09.2020 року, оскільки позивач не замовляв у 2020 році нормативну грошову оцінку земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:129:0006

Позивач здійснював у повному обсязі нарахування та сплату податкового зобов`язання з орендної плати відповідно до нормативно-грошової оцінки, отриманої у 2015 році, яка була дійсною до отримання нового Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.06.2021. Сума орендної плати за землю на 2021 рік в поданій позивачем податковій декларації з плати за землю від 11.02.2021 № 9021517938 була обчислена на підставі довідки № Ю-11448/2015 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:129:0006 від 07.09.2015 за № 912 з урахуванням коефіцієнтів індексації.

Згідно з витягом з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 11.06.2021 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:129:0006 складає 14294087,69 грн. При цьому, суми нормативно- грошової оцінки у цих двох витягах не відрізняються втричі одна від одної.

Відповідно до нормативно-грошової оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:129:0006, отриманої позивачем, коефіцієнт Кф становить 1 (один). А нормативно-грошова оцінка земельної ділянки складає 14294087,69 грн. Отже, вона є втричі меншою від вартості нормативно-грошової оцінки вищезазначеної земельної ділянки, яку застосовували податкові органи при збільшенні суми податкового зобов`язання позивача з орендної плати з юридичних осіб за 2020, 2021 роки.

Департамент земельних ресурсів Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) не повідомляв своїм листом позивача про те, що нормативно-грошова оцінка вищезазначеної земельної ділянки була змінена. А 7 (сім) років з моменту отримання позивачем попередньої нормативно-грошової оцінки ще не пройшло. Відповідно у позивача була відсутня причина для замовлення нової нормативно-грошової оцінки у 2020 році. Адже позивач не знав про те, що нормативно-грошова оцінка вищезазначеної земельної ділянки була змінена.

Натомість Головне управління Держгеокадастру у м. Києві своїм листом вих. № 9-26- 0.22-5645/2-18 від 02.10.2018 повідомило позивача, що з метою приведення коду цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:129:0006 у відповідність до Наказу Держкомзему від 23.07.2010 № 548 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» потрібно надати матеріали формування земельної ділянки, а саме документацію із землеустрою, на підставі якої була здійснена державна реєстрація земельної ділянки. У відповідь позивач надав запитувану документацію, а також вніс зміни до цільового призначення земельної ділянки, здавши обмінний файл у електронному вигляді.

У витязі про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:129:0006 від 07.09.2015 за №912 і в листі-повідомленні Головного управління Держгеокадастру у м.Києві за № 19-26-0.2-2349/2-19 від 06.05.2019 на звернення позивача №68 від 17.12.2018 чітко визначено категорію землі та коефіцієнт функціонального використання землі. Зокрема, вказано, що цільове призначення земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:129:0006 відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548, за кодом КВЦПЗ - 12.04 (для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства).

Розмір податкового зобов`язання з орендної плати напряму залежить від розміру нормативно-грошової оцінки, оскільки визначається у розмірі 1,5% від нормативно- грошової оцінки земельної ділянки згідно п. 4.2. договору оренди земельної ділянки від 11.10.2004.

Оскільки нормативно-грошова оцінка земельної ділянки та оренда земельної ділянки є правильно оформленою з усіма обов`язковими реквізитами, підписами та печатками та право оренди зареєстроване у реєстрі речових прав на нерухоме майно, відповідно податкове зобов`язання з орендної плати є нарахованим та сплаченим на підставі достовірних документів.

Ставка земельного податку за земельні ділянки, які використовуються юридичними і фізичними особами (крім підприємств державної та комунальної власності), в тому числі у разі переходу права власності на будівлі, споруди (їх частини), але право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено, встановлюється у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельних ділянок (п.5.3. Додатку 3 до рішення Київської міської ради 23.06.2011 № 242/5629 (у редакції рішення Київської міської ради від 18.10.2018 №1910/5974)). Таким чином, ставка у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельних ділянок передбачена для земельних ділянок, право власності на які або право оренди яких в установленому законодавством порядку не оформлено. Наразі право власності та право оренди земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:129:0006 оформлено у відповідності з чинним законодавством України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.09.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.

Законом України «Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ» (далі Закон № 3863-ІХ) пункт 2розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (Відомості Верховної Ради України, 2023 р., № 29, ст. 111) викладено в новій редакції.

Так, приписами пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" установлено, що інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" щодо забезпечення розгляду адміністративних справ", але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначеначастиною першоюстатті 27,частиною третьоюстатті 276, статтями 289-1,289-4Кодексу адміністративного судочинства України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України. Справи, підсудність яких визначена частиною першою статті 27, частиною третьою статті 276, статтями 289-1, 289-4Кодексу адміністративного судочинства України, до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.

На виконання вимог Закону № 3863-ІХ наказом ДСА України від 16.09.2024 № 399 затверджено Порядок передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва (далі Порядок № 399).

Пунктом 22 Порядку № 399 встановлено, що на підставі отриманих примірників протоколу та переліку судових справ відповідальною особою протягом семи робочих днів після завершення автоматизованого розподілу судових справ передаються судові справи до судів, визначених за результатами автоматизованого розподілу.

Адміністративна справа № 640/26531/21 надійшла до Луганського окружного адміністративного суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу № 640/26531/21 передано для розгляду судді Смішливій Т.В.

З огляду на вищевикладене, вважаю за необхідне прийняти зазначену адміністративну справу до свого провадження.

Справа, розгляд якої розпочато одним суддею чи колегією суддів, повинна бути розглянута цим самим суддею чи колегією суддів, за винятком випадків, які унеможливлюють участь судді у розгляді справи, та інших випадків, визначених цим Кодексом (частина 13статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України).

Частинами першою, другою та третьою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з частиною першоюстатті 260 КАС Українипитання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Частиною п`ятою статті 262 КАС України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Керуючись статтями 5, 9, 12, 77, 80, 160, 161, 168, 171, 174, 175, 256, 257, 260, 261, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Прийняти адміністративну справу до провадження.

Розгляд справи продовжити в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Запропонувати сторонам у разі зміни фактичних обставин по даній справі, вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, повідомити суду про таке протягом 15 (п`ятнадцяти) днів з дня отримання цієї ухвали шляхом направлення додаткових пояснень в електронній формі через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (особистий кабінет в системі «Електронний суд») з використанням власного (уповноваженої особи) електронного підпису або у паперовій формі.

Справа розглядатиметься суддею Смішливою Т.В. одноособово.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяТ.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2025
Оприлюднено10.02.2025
Номер документу124978072
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них рентної плати, з них

Судовий реєстр по справі —640/26531/21

Рішення від 07.05.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 07.04.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 07.04.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 06.02.2025

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 29.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні