Перший апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2025 року справа №200/7029/24
м. Дніпро
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Гаврищук Т.Г., суддів: Блохіна А.А., Геращенка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 листопада 2024 року по справі №200/7029/24 (суддя І інстанції Чучка В.М.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.06.2024 року №11242333/43051273 про відмову у реєстрації податкових накладних № 232 в Єдиному реєстрі податкових накладних та її зупинення; зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 17.04.2024 року № 232, датою її фактичного направлення позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 20 листопада 2024 року позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 17.06.2024 року №11242333/43051273 про відмову в реєстрації податкової накладної №232 від 17.04.2024 року. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 232 від 17.04.2024 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану товариством з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО», датою її фактичного подання.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО» понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн. 20 коп..
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО» понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн. 20 коп..
Не погодившись з таким рішенням, Головним управління ДПС у Донецькій області подано апеляційну скаргу в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, про відмову у задоволені позовних вимог.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Вважає, що дії з зупинення реєстрації спірних податкових накладних відповідали вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165. Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), згідно пункту 11 якого Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Вважає, що правомірно було прийнято рішення про відмову реєстрації спірної податкової накладної, оскільки позивач не надав необхідних документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Окрім того, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу. Відтак, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є втручання в дискреційні повноваження контролюючого органу.
Позивач надав відзив на апеляційну скаргу, в якому проти доводів апеляційної скарги заперечував, вважає, що рішення суду є законним та обґрунтованим, ухвалено судом відповідно до норм матеріального та процесуального права на підставі повного і всебічного з`ясування обставин в адміністративній справі. Просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшов висновку про те, що апеляційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО», є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 43051273, основним видом діяльності, якого є КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Згідно договору оренди нежитлового приміщення №10/06/2019/1оренда офісу від 10.06.2019 року позивач орендує нежитлові приміщення, які розташовані за адресою: м. Краматорськ, вул. Елеваторна, буд. 38А, корпус А-2, загальною площею 15,1 кв.м (офіс 13).
Також, згідно договору оренди нежитлового приміщення №01/08/2019/1-оренда складу від 01.08.2019 року, позивач орендує нежитлове приміщення, яке розташоване за адресою: м. Краматорськ, вул. Елеваторна, 38А, приміщення Б-1, загальною площею 11,15 м2.
Відповідно до договору оренди нежитлового приміщення №01/08/2019/2-оренда складу від 01.08.2019 року, позивач орендує нежитлове приміщення, яке розташоване за адресою: м. Краматорськ, вул. Елеваторна, 38А, складське приміщення Ж, загальною площею 53,37 м2, складське приміщення Л, загальною площею 64,02 м2. Разом 117,39 м2.
Між позивачем (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ» (Постачальник) укладено Договір поставки №439 від 04.01.2022 року, згідно якому Постачальник здійснює поставку будівельних матеріалів (далі Товар) з свого складу, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та сплатити вартість переданого товару на умовах, встановлених Договором. Поставка Товару згідно цього Договору здійснюється партіями. Асортимент Товару (з зазначенням найменування, моделі, виду, артикулу, категорія згідно прайс-листа та інших характеристик Товару), кількість, ціна Товару, порядок розрахунків, строк відвантаження, умови поставки Товару встановлюються сторонами в Специфікаціях на поставку Товару, що є невід`ємною частиною даного договору. Ціна Товару, що поставляється згідно цього Договору, визначається виходячи з діючого прайс-листа Постачальника, включає вартість тари (пакування), ПДВ і фіксується в Специфікації, що стосується конкретної партії Товару.
Відповідно до п. 2.6 Договору, сторонами може бути передбачена система додаткових знижок, бонусів (винагород), пов`язаних з фактичним вивозом товару щомісячних, щоквартальних, щорічних, разових обсягів, тощо.
Бонус може бути нарахований при виконанні Покупцем зобов`язань, пов`язаних із обсягами фактичного вивозу товару, при цьому сторонами підписується акт виконаних робіт (виконаних зобов`язань) із зазначенням загальної суми Бонусу за відповідний період. Сторони домовились, що зобов`язання Постачальника по сплаті Бонусу погашаються шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Покупця. Порядок, розмір, підстави, умови нарахування Бонусів можуть погоджуватися сторонами у Додатковій угоді та/або Протоколі до цього Договору, або узгоджуватися сторонами у додатках до акту виконаних робіт (виконання зобов`язань).
10.08.2022 року сторони уклали Додаткову угоду №1 до договору поставки №439 від 04.01.2022 року про врегулювання відносин електронного документообігу, відповідно до чинного цивільного законодавства.
Відповідно до витягу з Єдиного державного юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ» є юридичною особою, зареєстроване за адресою: 51901, Дніпропетровська обл., місто Кам`янське, ВУЛИЦЯ ТОРГОВЕЛЬНА, будинок 2, ідентифікаційний код юридичної особи 32944149, інформації відносно відсутності за юридичною адресою, припинення, знаходження в стані ліквідації наведений витяг не містить.
17.04.2024р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ» складений акт приймання передачі виконаних зобов`язань та нарахування винагороди (бонусу, пов`язаного з фактичним вивозом товару) згідно договору поставки №439 від 04.01.2022 р. про те, що зобов`язання виконані у повному обсязі відносно показників номенклатури товарів та за період(и), наведених у додатку № 1 до дійсного акту, згідно вимог вищевказаного Договору та підлягає нарахуванню та виплаті Бонус (винагорода, пов`язана з фактичним вивозом товару) у таких розмірах: 86533,98 грн, ПДВ 20% 17306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн..
17.04.2024 року ТОВ «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО» виписаний рахунок на оплату №4 покупцю ТОВ «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ» за товар: Винагорода (бонус, пов`язаний з фактичним вивозом товару) на суму 86 533,98 грн, сума ПДВ 17 306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн..
Оплата підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361 за січень 2024 травень 2024р..
Згідно акту звірки взаєморозрахунків, станом на 30.09.2024 р. заборгованість за договором № 439 від 04.01.2022р. відсутня.
Позивачем 17.04.2024р. було складено податкову накладну №232 на суму 103 840,78 грн., в т.ч. ПДВ 17 306,80 грн. - Винагорода (бонус, пов`язаний з фактичним вивозом товару) на суму 86 533,98 грн, сума ПДВ 17 306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн. та направлено на реєстрацію в ЄРПН.
Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну 15.05.2024р. було зареєстровано за № 9131579469, «Результат обробки»: «Документ доставлено до ДПС України ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 17.04.2024 №232 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 82.99 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.3187%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію
податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
11.06.2024 року позивач через електронний кабінет надав до контролюючого органу пояснення та копії первинних документів:- від 11.06.2024 № 1 до ПН від 17.04.2024 № 232: договір поставки від 04.01.2022 № 439, додаткова угода від 10.08.2022 № 1 до договору поставки від 04.01.2022 № 439, договір оренди нежитлового приміщення від 01.08.2019 № 01/08/2019/2-оренда складу, рахунок на оплату від 17.04.2024 № 4, пояснення підприємства, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 4 квартал 2023 року, договір про надання послуг від 01.12.2019 № 01/10/2019/6-послуги, договір оренди нежитлового приміщення від 01.08.2019 № 01/08/2019/1-оренда складу, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 - травень 2024 року, звіт-розрахунок винагороди від 17.04.2024 № 01, квитанція від 17.05.2024, договір про надання логістичних послуг від 01.03.2021 №10, податкова накладна від 17.04.2024 № 232, договір про надання послуг з ведення бухгалтерського обліку від 01.10.2019 № 9/10/2019, акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.01.2023 -31.12.2023, договір оренди нежитлового приміщення від 10.06.2019 № 10/06/2019/1/оренда офісу, акт приймання передачі виконаних зобов`язань від 17.04.2024р..
За результатами розгляду наданих пояснень та копій документів Комісією Головного Управління ДПС у Донецькій області прийнято рішення від 17.06.2024р. № 11242333/43051273 про відмову в реєстрації податкової накладної №232 від 17.04.2024 року, у зв`язку з надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: первинні документи, крім того, ТОВ «ЦК ЕКСІТО» встановлено п. 8 критеріїв ризиковості платника податку.
Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивачем подано скаргу до ДПС України у порядку, визначеному п.56.23 ст.56 ПК України.
Рішенням Комісії ДПС України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 08.07.2024р. № 42392/43051273/2, скаргу ТОВ «ЦК ЕКСІТО» залишено без задоволення, рішення без змін.
Наведені обставини сторонами не оспорюються.
Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) об`єктом оподаткування є операції платників податку з: б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;
За приписами підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Згідно з положеннями абзаців першого-третього пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», незалежно від дати накладення електронного підпису.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.
Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Згідно Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №341) (далі - Порядок №1246) пунктом 12 якого передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Згідно п.12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 і 200-1.9 ст.200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
У відповідності до пунктів 13, 14 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Згідно пункту 201.16 статті201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165 (далі - Порядок №1165), пунктом 5 якого визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з п. 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку №1165).
Пунктом 10 Порядку № 1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як встановлено судом та не заперечується сторонами, за результатами перевірки спірної податкової накладної, було сформовано квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної з наступних підстав : Обсяг постачання товару/послуги 82.99 , перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.3187%, "Рпоточ"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації спірної податкової накладної позивачем до контролюючого органу були подані пояснення та копії первинних документів:- від 11.06.2024 № 1 до ПН від 17.04.2024 № 232: договір поставки від 04.01.2022 № 439, додаткова угода від 10.08.2022 № 1 до договору поставки від 04.01.2022 № 439, договір оренди нежитлового приміщення від 01.08.2019 № 01/08/2019/2-оренда складу, рахунок на оплату від 17.04.2024 № 4, пояснення підприємства, оборотно-сальдова відомість по рахунку 631 за 4 квартал 2023 року, договір про надання послуг від 01.12.2019 № 01/10/2019/6-послуги, договір оренди нежитлового приміщення від 01.08.2019 №01/08/2019/1-оренда складу, оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 - травень 2024 року, звіт-розрахунок винагороди від 17.04.2024 №01, квитанція від 17.05.2024, договір про надання логістичних послуг від 01.03.2021 №10, податкова накладна від 17.04.2024 № 232, договір про надання послуг з ведення бухгалтерського обліку від 01.10.2019 № 9/10/2019, акт звіряння взаємних розрахунків за період 01.01.2023 -31.12.2023, договір оренди нежитлового приміщення від 10.06.2019р. № 10/06/2019/1/оренда офісу, акт приймання передачі виконаних зобов`язань від 17.04.2024р..
У поясненнях , поданих до контролюючого органу, позивачем зокрема, зазначено, що « …Для здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі ТОВ «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО» використовує товари, придбані у постачальників, зокрема у ТОВ «Завод «Світондейл», код ЄДРПОУ 32944149, згідно договору поставки № 439 від 04.01.2022р.. У цьому договорі у п. 2.6 зазначена система додаткових знижок, бонусів, винагород для покупця. Податкова накладна сформована на підставі п.2.6 Договору передбачена система додаткових знижок, бонусів ( Винагорода ), пов`язаних з фактичним вивозом товару щомісячних, щоквартальних, щорічних, разових обсягів, тощо. Розмір, підстави нарахування бонусів узгоджується сторонами у додатках до акту виконаних робіт (виконаних зобов`язань). На підставі узгодженого, підписаного акту виконаних робіт та додатку до акту складається податкова накладна з кодом послуг 82.99 ( Послуги комерційні допоміжні, інші , н.в. і,у.) Просимо врахувати код послуг 82.99,як такий що використовується на постійній основі. Постачання бонусу, зазначеного в податковій накладній, реєстрацію якої було зупинено, буде здійснено ТОВ «Завод «Світондейл» на виконання договору поставки № 439 від 04.01.2022р., згідно акту приймання-передачі виконаних зобов`язань від 17.04.2024р. у розмирі - 103840,78 грн. з ПДВ . Зазначені обставини підтверджуються: договорами, накладними та актами приймання-передачі виконаних зобов`язань. (копії додаються). Наведені господарські операції у повному обсязі відображені у бухгалтерському обліку підприємства.»
Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520), згідно пункту 2 якого прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).
Відповідно до пункту 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
У пункті 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, який може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
З аналізу даного переліку вбачається, що він не має виключного характеру. Наведене у ньому формулюванняможе включативказує на дозвіл надання певних документів, містить їх приклад. Таке не виключає можливості надати інші документи або не надавати частину із перелічених у ньому документів.
Абзацом першим пункту 6 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7 Порядку № 520).
Згідно з пунктами 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
У відповідності до вимог пункту 11 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про те, що договір про поставку будівельних матеріалів №439 від 04.01.2022 року в частині нарахування та виплати бонусів за обсяги придбання продукції (будівельних матеріалів), за своєю правовою природою є маркетинговою послугою, тобто послугою, що забезпечує функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків (пп. 14.1.108 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Надання маркетингових послуг, що виступили підставою для нарахування позивачу бонусів, підтверджується: Актом приймання передачі виконаних зобов`язань та нарахування винагороди (бонусу, пов`язаного з фактичним вивозом товару) згідно договору поставки №439 від 04.01.2022 р. від 17.04.2024 року, згідно якому Сторони склали цей акт про те, що зобов`язання виконані у повному обсязі відносно показників номенклатури товарів та за період(и), наведених у додатку № 1 до дійсного акту, згідно вимог вищевказаного Договору та підлягає нарахуванню та виплаті Бонус (винагорода, пов`язана з фактичним вивозом товару) у таких розмірах: 86533,98 грн, ПДВ 20% 17306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн..
Проте, такий висновок суду першої інстанції колегія суддів вважає помилковим з огляду на наступне.
Податковий кодекс України не дає визначення терміна «бонус».
Постачання послуг, згідно з підпунктом 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Згідно з підпунктом 14.1.108 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України маркетингові послуги (маркетинг) послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчання ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політики цін, організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, між позивачем (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ» (Постачальник) укладено договір поставки №439 від 04.01.2022 року, згідно якому Постачальник здійснює поставку будівельних матеріалів (далі Товар) з свого складу, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та сплатити вартість переданого товару на умовах, встановлених договором. Поставка Товару згідно цього договору здійснюється партіями. Асортимент Товару (з зазначенням найменування, моделі, виду, артикулу, категорія згідно прайс-листа та інших характеристик Товару), кількість, ціна Товару, порядок розрахунків, строк відвантаження, умови поставки Товару встановлюються сторонами в Специфікаціях на поставку Товару, що є невід`ємною частиною даного договору. Ціна Товару, що поставляється згідно цього Договору, визначається виходячи з діючого прайс-листа Постачальника, включає вартість тари (пакування), ПДВ і фіксується в Специфікації, що стосується конкретної партії Товару.
У пункті п. 2.6 цього договору встановлено, що сторонами може бути передбачена система додаткових знижок, бонусів (винагород), пов`язаних з фактичним вивозом товару щомісячних, щоквартальних, щорічних, разових обсягів, тощо.
Бонус може бути нарахований при виконанні Покупцем зобов`язань, пов`язаних із обсягами фактичного вивозу товару, при цьому сторонами підписується акт виконаних робіт (виконаних зобов`язань) із зазначенням загальної суми Бонусу за відповідний період. Сторони домовились, що зобов`язання Постачальника по сплаті Бонусу погашаються шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Покупця. Порядок, розмір, підстави, умови нарахування Бонусів можуть погоджуватися сторонами у Додатковій угоді та/або Протоколі до цього Договору, або узгоджуватися сторонами у додатках до акту виконаних робіт (виконання зобов`язань).
Доказів узгодження порядку, розміру, підстав, умов нарахування Бонусів шляхом укладання Додаткової угоди та/або Протоколі до договору поставки №439 від 04.01.2022 р. позивачем надано не було.
Отже, договором поставки №439 від 04.01.2022 року не передбачено, що отримання бонусу є оплатою за послуги маркетингу.
17.04.2024р. між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД «СВІТОНДЕЙЛ» складений акт приймання передачі виконаних зобов`язань та нарахування винагороди (бонусу, пов`язаного з фактичним вивозом товару) згідно договору поставки №439 від 04.01.2022 р. про те, що зобов`язання виконані у повному обсязі відносно показників номенклатури товарів та за період(и), наведених у додатку № 1 до дійсного акту, згідно вимог вищевказаного Договору та підлягає нарахуванню та виплаті Бонус (винагорода, пов`язана з фактичним вивозом товару) у таких розмірах: 86533,98 грн, ПДВ 20% 17306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн..
Згідно додатку до акту приймання передачі виконаних зобов`язань та нарахування винагороди (бонусу, пов`язаного з фактичним вивозом товару) згідно договору поставки №439 від 04.01.2022 р. від 17.04.2024 року, товарів та за період(и), наведених у додатку № 1 до дійсного акту, згідно вимог вищевказаного Договору та підлягає нарахуванню та виплаті Бонус (винагорода, пов`язана з фактичним вивозом товару) у таких розмірах: 86533,98 грн, ПДВ 20% 17306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн.., у т.ч.:
- бикроєласт загальний обсяг продажу для розрахунку бонусу без пдв 1069137,680 грн., ставка бонусу -3, сума бонусу 32 074,13грн, пдв 6 414,83грн., загальна сума з пдв 38 488,96грн., період за який нараховується бонус 4 квартал 2023р.
- биполь загальний обсяг продажу для розрахунку бонусу без пдв 108000,000 грн., ставка бонусу -3, сума бонусу 3240,00грн, пдв 648,00грн., загальна сума з пдв 3888,00 грн., період за який нараховується бонус 4 квартал 2023р.
- Техноэласт загальний обсяг продажу для розрахунку бонусу без пдв 171733,090 грн., ставка бонусу -4 , сума бонусу 6869,32грн, пдв 1373,86 грн., загальна сума з пдв 8 243,18 грн., період за який нараховується бонус 4 квартал 2023р.;
- Готовая продукция XPS загальний обсяг продажу для розрахунку бонусу без пдв 1774021,200грн., ставка бонусу -2,5 , сума бонусу 44 350,53 грн, пдв 8 870,11 грн., загальна сума з пдв 53 220,64 грн., період за який нараховується бонус 4 квартал 2023р..
Отже, наданими доказами підтверджується виплата бонусу, пов`язаного з фактичним вивозом товару на підставі документів про обсяг придбаної продукції без будь-яких умов за підсумками певного проміжку часу.
Жодних документів на підтвердження надання маркетингових послуг позивачем надано не було.
Відтак, колегія суддів вважає, що в межах спірних правовідносин, відсутні правові підстави ототожнювати нараховані бонуси з послугами маркетингу.
Колегія суддів також звертає увагу, що розділ 7 договору поставки №439 від 04.01.2022 року містить додаткові умови щодо реклами та просування товару, пунктом 7.5. якого передбачено сплату Постачальником також зобов`язання щодо представленості товару.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що подані позивачем документи, не можуть вважатися достатніми для підтвердження господарської операції та реєстрації податкової накладної від 17.04.2024 року №232 на суму 103 840,78 грн., в т.ч. ПДВ 17 306,80 грн. - Винагорода (бонус, пов`язаний з фактичним вивозом товару) на суму 86 533,98 грн, сума ПДВ 17 306,80 грн, усього з ПДВ 103 840,78 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відтак, колегія суддів вважає, що оскільки позивачем до контролюючому органу не було подано належні та достатні копії первинних документів для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію спірної податкової накладної, відповідачем правомірно було прийнято рішення від 17.06.2024р. № 11242333/43051273 про відмову в реєстрації податкової накладної №232 від 17.04.2024 року.
Зазначений висновок узгоджується із правовими позиціями, висловленими Верховним судом у постановах від 13 березня 2023 року у справі №240/12029/21, від 02 липня 2024 року у справі № 440/5004/23.
За таких обставин, колегія суддів дійшла висновку про те, що вимоги позивача задоволенню не підлягають.
Відповідно до положень ч.1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового судового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення допустив порушення норм матеріального права, у зв`язку з чим апеляційна скарга відповідача підлягає у задоволенню, а рішення місцевого суду - скасуванню.
У зв`язку з відмовою позивачеві в задоволенні позовних вимог, понесені ним судові витрати йому не відшкодовуються. Витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані зі сплатою судового збору, за діючим процесуальним законодавством відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 листопада 2024 року по справі № 200/7029/24 - задовольнити.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 20 листопада 2024 року по справі № 200/7029/24 - скасувати.
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТР КОМПЛЕКТАЦІЇ ЕКСІТО» до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.06.2024 року №11242333/43051273 про відмову у реєстрації податкових накладних № 232 в Єдиному реєстрі податкових накладних та її зупинення; - зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 17.04.2024 року № 232, датою її фактичного направлення позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних - відмовити.
Повне судове рішення 06 лютого 2025 року.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 06 лютого 2025 року та підлягає касаційному оскарженню крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя: Т.Г. Гаврищук
Судді А.А. Блохін
І.В. Геращенко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2025 |
Оприлюднено | 10.02.2025 |
Номер документу | 124980484 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні