Постанова
від 06.02.2025 по справі 520/11864/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2025 р. Справа № 520/11864/24

Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Чалого І.С.,

Суддів: Ральченка І.М. , Катунова В.В. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Сумського окружного адміністративного суду (головуючий суддя І інстанції: О.В. Соп`яненко) від 22.10.2024 року по справі № 520/11864/24

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області

про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області, в якому просив суд:

- визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області які полягають у обмеженні ОСОБА_1 індексації пенсії встановленої постановою Кабінету міністрів України від 24.02.2023 № 168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" максимальним (граничним) розміром 1500 грн. з 01.03.2023 протиправними;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області перерахувати, нараховувати та виплатити ОСОБА_1 пенсію в розмірі 90% грошового забезпечення з урахуванням індексації пенсії, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2023 № 168 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році", нарахованої із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (коефіцієнт збільшення), у розмірі 1,197, в повному обсязі без обмеження розміру індексації в результаті перерахунку пенсії, передбаченого пунктами 1-7 цієї постанови, максимальним (граничним) розміром 1500 грн. із збереженням щомісячної доплати до пенсії в сумі 2000 грн. згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 № 713 "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб" та без обмеження пенсії максимальним розміром з 01.03.2023, з урахуванням проведених виплат;

- визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області які полягають у не виплаті ОСОБА_1 індексації пенсії встановленої постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2024 № 185 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році" з 01.03.2024 протиправними;

- визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області які полягають у обмеженні ОСОБА_1 індексації пенсії встановленої постановою Кабінету міністрів України від 23.02.2024 № 185 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році" максимальним (граничним) розміром 1500 грн. та обмеженні пенсії максимальним розміром з 01.03.2024 протиправними;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області перерахувати, нараховувати та виплатити обмеженні ОСОБА_1 пенсію в розмірі 90% грошового забезпечення з урахуванням індексації пенсії, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2024 р. № 185 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році", нарахованого із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (коефіцієнт збільшення), у розмірі 1,0796, в повному обсязі без обмеження розміру збільшення в результаті перерахунку пенсії, передбаченого пунктом 1 та підпунктами 1-7 пункту 2 цієї постанови, максимальним (граничним) розміром 1500 грн. із збереженням щомісячної доплати до пенсії в сумі 2000 грн. згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 № 713 "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб" та без обмеження пенсії максимальним розміром з 01.03.2024, з урахуванням проведених виплат.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 02.05.2024 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії - передано на розгляд до Сумського окружного адміністративного суду.

Рішенням Сумського окружного адміністративного суду від 22.10.2024 адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії задоволено частково.

Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області щодо обмеження виплати пенсії ОСОБА_1 максимальним розміром під час перерахунку пенсії з 01.03.2024 та з 01.03.2024.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області здійснити перерахунок виплату пенсії ОСОБА_1 без обмеження максимальним розміром з 01.03.2023, з урахуванням раніше виплачених сум.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області здійснити перерахунок виплату пенсії ОСОБА_1 без обмеження максимальним розміром з 01.03.2024, з урахуванням раніше виплачених сум.

У задоволенні інших вимог - відмовлено.

Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення в частині відмови та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

На обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що припис п. 10 Постанови КМУ № 168 та п. 3 Постанови № 185 суперечить сукупності положень ч. 5 ст. 17 і ч. 2 ст. 64 Конституції України та суперечить приписам Законів України № 2262-ХІІ, № 2017-ІІІ, № 1282-ХІІ з врахуванням Рішення Конституційного Суду України від 20.12.2016 № 7-рп/2016 які є спеціальним у спірних правовідносинах.Вказує, що положенням ст. 42 Закону № 1058-IV Уряду надано право визначати розмір саме коефіцієнту збільшення пенсії з урахуванням мінімального розміру збільшення, визначеного абзацом 2 цієї частини. Вважає, що при визначенні розміру індексації пенсії відповідач ігнорує норми ст. 64 Закону № 2262-ХІІ та ст. 42 Закону № 1058-IV та застосовує положення п. 10 Постанови КМУ № 168 та п. 3 постанови КМУ № 185 які суперечать нормативно-правовим актам вищої юридичної сили.

Відповідач правом на подачу відзиву на апеляційну скаргу не скористався.

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Предметом апеляційного оскарження є судове рішення, яке прийняте судом першої інстанції в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, у зв`язку з чим колегія суддів вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, переглянувши справу за наявними у ній доказами та перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що позивач є пенсіонером та перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Сумській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262-ХІІ).

На виконання постанови КМУ № 168 від 24.02.2023 до пенсії позивача було встановлено підвищення пенсії (індексація) у розмірі 1500 грн., що підверджується витягом з протоколу перерахунку (а.с.14)

Вважає, що сума індексації пенсії, що підлягає нарахуванню та виплаті з 01.03.2023 складає 10167,84 грн., (51613,42*0,197), а не 1500 грн.

23 лютого 2024 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 185 "Про індексацію пенсійних виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році".

На виконання цієї постанови, з 01.03.2024 Головним управлінням ПФУ в Сумській області до пенсії позивача було встановлено підвищення пенсії (індексація) у розмірі 1500,00 грн. (зворот стор. а.с.12)

Відповідно до наданого перерахунку пенсії позивача станом на 01.03.2024 вбачається, що підсумковий розмір пенсії позивача з урахуванням індексації, щомісячної доплати, надбавок та підвищень до пенсії складає - 58198,07 грн. (зворот стор. а.с. 12)

Проте, до виплати ГУ ПФУ в Сумській області призначено позивачу пенсію в розмірі - 56525,67 грн., із обмеженням пенсії максимальним розміром та без урахування індексації пенсії у розмірі 1500 грн., відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.02.2024 року № 185 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та податкових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році".

Водночас, у розмірі 1,0796, в повному обсязі без обмеження максимальним (граничним) розміром 1500 грн., сума підвищення (Індексації) пенсії з 01.03.2024 складає (61781,26*0,0796 = 4917,78). Сума індексації пенсії, що підлягає нарахуванню та виплаті з 01.03.2024 складає 4917,78 грн., а не 1500 грн.

На думку позивача, такі дії є незаконними, у зв`язку із чим звернувся до суду із цим позовом.

Задовольняючи позовні вимоги частково суд першої інстанції виходив з протиправності дій відповідача в частині обмеження пенсії позивача її максимальним розміром. Водночас, відмовляючи у задоволенні позовних вимог стосовно визнання дій протиправними та зобов`язання перерахувати та нарахувати і виплатити позивачу пенсію з урахуванням індексації пенсії встановленої постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 24.02.2023 «Про індексацію пенсійних та страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році» та на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 23.02.2024 № 185 "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2024 році" без обмеження їх граничним розміром 1500,00 грн. та із збереженням щомісячної доплати до пенсії в сумі 2000,00 грн. згідно Постанови № 713, суд виходив з того, що у спірних правовідносинах відповідачем не порушено прав позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Виходячи з положень вказаної норми законодавства, колегія суддів переглядає рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позову.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам та доводам учасників справи у цій частині, суд апеляційної інстанції виходить з такого.

Відповідно до ст. 64 Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-ХІІ у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.

Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про індексацію пенсійних і страхових виплат та додаткових заходів щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2023 році" № 168 від 24.02.2023 з 1 березня 2023 року перерахунок пенсій згідно з Порядком проведення перерахунку пенсій відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 № 124 "Питання проведення індексації пенсій у 2019 році", проводиться із застосуванням коефіцієнта збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії (далі - коефіцієнт збільшення), у розмірі 1,197.

Пунктом 2 Постанови № 168 передбачено, що з 1 березня 2023 розміри пенсій, призначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) з урахуванням розміру підвищення пенсій відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 № 118 "Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році", військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за зазначеним Законом (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей і строк призначення яких до 31 грудня 2022 року включно, підвищуються на коефіцієнт збільшення, установлений пунктом 1 цієї постанови, з урахуванням положень, передбачених пунктом 10 цієї постанови, у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом.

Із матеріалів справи встановлено, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області з 01.03.2023 нараховано індексацію з коефіцієнтом збільшення у розмірі 1,970, але з обмеженням сумою 1500 грн. /а.с. 14/

З 01.03.2024 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області нараховано індексацію з коефіцієнтом збільшення у розмірі 1,40, але з обмеженням сумою 1500 грн. /а.с. 12/

Втім, абз. 3 п. 10 Постанови № 168 встановлений граничний розмір підвищення у конкретній сумі, яка не може перевищувати 1500 грн.

Колегія суддів не погоджується з доводами скаржника в частині того, що відповідачем протиправно встановлено граничний розмір індексації пенсії за 2023 рік та 2024 рік, з огляду на таке.

Згідно з ч. 5 ст. 2 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індексація пенсій проводиться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до абзаців другого і третього частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

У свою чергу, абз. 4 ч. 2 ст. 42 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування передбачено, що розмір та порядок збільшення визначаються у межах бюджету Пенсійного фонду за рішенням Кабінету Міністрів України з урахуванням мінімального розміру збільшення, визначеного абзацом другим цієї частини.

Так, відповідно до ст. 64 Закон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-ХІІ у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.

Отже, із наведеного правового регулювання слідує, що Кабінету Міністрів України законом надано право встановлювати порядок та визначати застосування коефіцієнта збільшення.

Разом з тим, п. 3 розд. "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" дію Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" зупинено.

При цьому, п. 8 Прикінцевих положень Закону України Про Державний бюджет України на 2023 рік установлено, що у 2023 році, зокрема, частина друга статті 22, стаття 64 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб із змінами, внесеними Законом України від 15 лютого 2022 року № 2040-IX, застосовуються у порядку, на умовах та у строки, що визначені Кабінетом Міністрів України.

Крім того, відповідно до п. 6 розділу "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" установлено, що у 2024 році частина друга та абзац п`ятий частини четвертої статті 42, третє речення абзацу першого пункту 13 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", частина друга статті 22, стаття 64 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", частина друга статті 31 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (в редакції Закону України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX), частина четверта статті 54, частина друга статті 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" застосовуються у порядку, на умовах та у строки, що визначені Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, у спірних правовідносинах саме положеннями постанов Кабінету Міністрів України № 168 від 24.02.2023, № 185 від 23.02.2024 визначається порядок, умови та строки здійснення індексації пенсії.

Крім того, слід додати, що зміст Постанов Міністрів України № 168 від 24.02.2023, № 185 від 23.02.2024 п. 8 розд. Прикінцеві положення Закону України Про Державний бюджет України на 2023 рік, п. 6 розд. "Прикінцеві положення" Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік", ст. 64 Закону № 2262-ХІІ свідчать про обмеження верхньої межі індексації для того, щоб в умовах воєнного стану та дотаційних економічних ресурсів збалансувати потреби захистити якомога більшу кількість громадян через інструмент індексації, передусім тих громадян, пенсії яких є дуже низькими, і з іншого боку, щоб збалансувати фінансовий ресурс для проведення індексації для широких категорій осіб та утримати зростання нерівності між розміром пенсії громадян.

На підставі викладеного колегія суддів дійшла висновку, що відповідач, нараховуючи з 01 березня 2023, 01 березня 2024 підвищення пенсії у межах граничного розміру 1500 грн діяв правомірно та відповідно до положень постанов Кабінету Міністрів України № 168, № 185 з огляду на що суд першої інстанції правомірно відмовив позивачу у задоволенні вимог в цій частині.

Щодо посилань апелянта на положення Законів України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" та "Про індексацію грошових доходів населення", колегія суддів зазначає, що дійсно у вказаних законах не передбачено обмеження розміру індексації граничною сумою, тобто у національному законодавчому полі існує колізія положень двох нормативно-правових актів рівня закону, подолати яку можливо застосувавши загальний принцип права "спеціальний закон скасовує дію загального закону" (Lex specialis derogate generali). Такий підхід використовується у випадку конкуренції норм: коли на врегулювання суспільних відносин претендують загальні та спеціальні норми права.

Отже, за таким правовим підходом, при конкуренції норм необхідно застосовувати правило пріоритетності норм спеціального закону (lex specialis), тобто Закону № 2262-XII та Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік", та Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік", а положення Законів України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" та "Про індексацію грошових доходів населення" вважати загальними нормами (lex generalis).

В межах розгляду цієї справи суд апеляційної інстанції враховує висновки щодо правозастосування в аналогічних спірних правовідносинах, які висловлені в постанові Верховного Суду від 07 червня 2024 року в справі № 420/25804/23.

Згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Так, відповідно до правових висновків Великої Палати Верховного Суду, наведених у постанові від 30.01.2019 у справі № 755/10947/17, суди під час вирішення тотожних спорів мають враховувати саме останню правову позицію Верховного Суду, а тому до спірних правовідносин підлягає застосуванню саме правові позиції Верховного Суду, викладені у постановах зазначених вище в даному рішенні.

Зважаючи на вказані судові рішення Верховного Суду, суд апеляційної інстанції не виключає можливості того, що після прийняття судом рішення у цій справі, остання правова позиція Верховного Суду буде незмінною.

Щодо вимоги позивача в частині зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області здійснити виплату пенсії зі збереженням щомісячної доплати до пенсії, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 713 "Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб", у розмірі 2000,00 грн, колегія суддів зазначає, що з протоколу перерахунку пенсії з 01.03.2024 вбачається, що позивачу нараховується щомісячна доплата у розмірі 2000,00 грн. відповідно до Постанови КМУ № 713,

Отже, суд першої інстанції, з яким погоджуєтсья колегія суддів правильно встановив, що права позивача в цій частині не були порушені.

За результатами розгляду апеляційної скарги колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції прийняв правильне рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Доводи скаржника не спростовують правильності правових висновків цього рішення, у зв`язку з чим його апеляційна скарга на рішення суду не підлягає задоволенню.

Згідно із статтею 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції відповідає вимогам статті 242 КАС України, підстав для задоволення вимог апеляційної скарги колегією суддів не встановлено.

Відповідно до статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

Зважаючи на результати апеляційного перегляду оскарженого судового рішення та положення статті 139 КАС України, у справі відсутні підстави для зміни розподілу судових витрат зі сплати судового збору.

Враховуючи те, що справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження, рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Рішення Сумського окружного адміністративного суду від 22.10.2024 по справі № 520/11864/24 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)І.С. Чалий Судді(підпис) (підпис) І.М. Ральченко В.В. Катунов

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2025
Оприлюднено10.02.2025
Номер документу124980722
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —520/11864/24

Ухвала від 25.02.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 06.02.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Рішення від 22.10.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні