ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2025 рокуЛьвівСправа № 380/873/22 пров. № А/857/27546/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого-суддіКузьмича С. М.,
суддівКачмара В.Я., Курильця А.Р.,
за участю секретаряКулабухової М.М.,
представника апелянта Мельничук Ю.І.,
представника третьої особи Рісня Ю.Б.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Львові справу за апеляційною скаргою Львівської обласної прокуратури на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 вересня 2024 року (ухвалене головуючим суддею Братичак У.В. о 15 год. 03 хв. у м. Львові, повне судове рішення складено 20 вересня 2024 року) у справі № 380/873/22 за адміністративним позовом Керівника Галицької окружної прокуратури міста Львова в інтересах держави до Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Грушевський» про визнання протиправною та скасування ухвали,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до відповідача в якому просив визнати протиправною та скасувати ухвалу сесії Львівської міської ради №123 від 25.02.2021 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Л.Мартовича, вул. І. Григоровича, вул. Дж. Дудаєва».
В обґрунтування позовних вимог вказував на те, що згідно детального плану запроектовано будівництво нового будинку по АДРЕСА_1 висотою 5 поверхів, чим безпідставно змінено поверховість забудови, в цій частині детальний план не відповідає генеральному плану, неможливим є розміщення нового будівництва в межах історичного ареалу міста Львова. Прокурор наголошував на невідповідності детального плану території Генеральному плану міста Львова, затвердженому ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010, а також прийняття ухвали №123 від 25.02.2021 із порушеннями приписів Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДБН «Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 10.09.2024 в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Приймаючи оскаржене рішення суд першої інстанції виходив з того, що доводи позивача про невідповідність детального плану території Генеральному плану міста Львова, затвердженому Ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010, а також прийняття ухвали з порушеннями приписів Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДБН «Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», не знайшли свого підтвердження в ході розгляду даної справи.
Позивачем не доведено факту внесення детальним планом території архітектурних змін у межах історичного ареалу міста та не спростовано доводів відповідача про те, що на даний час відсутня будь-яка проектна документація та/або містобудівні умови та обмеження на здійснення нового будівництва на місці існуючого житлового будинку на вул. Поповича, 6 у м. Львові.
Вказане рішення в апеляційному порядку оскаржив позивач, у апеляційній скарзі покликається на те, що оскаржуване рішення винесене з порушенням норм процесуального та матеріального права, з неповним з`ясуванням обставин справи та є незаконним, просить рішення суду першої інстанції скасувати та в прийняти нове, яким задовольнити позов.
Зокрема в апеляційній скарзі зазначає, що всупереч чинному генеральному плану міста детальним планом території протиправно легалізовано можливість нового будівництва багатоквартирного будинку на 6 поверхів, в межах центральної, історичної частини м. Львова.
Третя особа та відповідач скористалися своїм правом та подали відзиви на апеляційну скаргу в яких просять апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Представник апелянта в судовому засіданні підтримав апеляційну скаргу та надав пояснення, просить апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким задовольнити позов.
В судовому засіданні представник третьої особи, заперечив проти задоволення апеляційної скарги та надав пояснення, просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Відповідач, в судове засідання на виклик суду не з`явився, явку уповноваженої особи не забезпечив, хоча належним чином був повідомлений, що не перешкоджає розгляду справи за його відсутності.
Заслухавши суддю-доповідача, представників позивача та третьої особи, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін, з наступних підстав.
З матеріалів справи слідує, що рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради №1148 від 26.10.2018 дозволено розроблення детального плану території у районі вул. Л.Мартовича, вул. І.Григоровича, вул. Дж.Дудаєва відповідно до державних будівельних та інших норм, стандартів та правил, генерального плану м. Львова та положень затвердженої містобудівної документації. Замовником розроблення детального плану визначено управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування. Відповідальним за фінансування та розроблення детального плану території визначено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Грушевський», якому доручено укласти відповідний договір з сертифікованою проектною організацією на розроблення детального плану території відповідно до законодавства України, скласти з розробником детального плану території завдання на його розроблення, забезпечити розроблення містобудівної документації, сприяти в організації проведення громадських слухань містобудівної документації відповідно до вимог ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Цим же рішенням управлінню «Секретаріат ради» доручено забезпечити у встановленому порядку проведення громадських слухань містобудівної документації з врахуванням пп. 3, 4, 5 п. 3 ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Вказане рішення оприлюднено на офіційному сайті Львівської міської ради.
Також, на офіційному веб-сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання» було розміщено оголошення про проведення з 26 червня по 31 липня 2019 року громадського слухання щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вул. Л. Мартовича, вул. І. Григоровича, вул. Дж. Дудаєва у м. Львові (посилання: https://city-adm.lviv.ua/public-hearings/266295-2606-31072019-hromadske-obhovorennia-shchodo-vrakhuvannia-hromadskykh-interesiv-pid-chas-rozroblennia-detalnoho-planu-terytori-u-raioni-vul-l-martovycha-vul-i-hryhorovycha-vul-dzh-dudaieva-u-m-Ivovi).
Державним інститутом проектування міст «Містопроект» розроблено детальний план території у районі вулиць Л.Мартовича, І.Григоровича, Дж.Дудаєва у м. Львові.
З 26.06.2019 по 31.07.2019 тривало громадське обговорення щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва. 15.07.2019 відбулося громадське слухання згаданого проекту детального плану території.
Згідно з протоколом громадського слухання, 15.07.2019 в слуханнях прийняло участь 80 зареєстрованих осіб. Згідно з матеріалами розгляду пропозицій, поданих в рамках громадського обговорення, замовником надано роз`яснення щодо поданих зауважень та пропозицій.
На пленарному засіданні 28-ї сесії Львівської міської ради 7-го скликання 04.09.2020-07.09.2020 ухвалу про затвердження детального плану території у районі вул. Л.Мартовича, вул. І.Григоровича, вул. Дж. Дудаєва прийнято, однак вказана ухвала зупинена міським головою та направлена із зауваженнями на повторний розгляд.
На позачерговому пленарному засіданні 1-ї сесії Львівської міської ради 8-го скликання 24.12.2020-29.12.2020 проект ухвали про затвердження детального плану території у районі вул. Л.Мартовича, вул. І.Григоровича, вул. Дж. Дудаєва не набрав чинності.
25.02.2021 ухвалою сесії Львівської міської ради №123 затверджено детальний план території у районі вул. Л.Мартовича, вул. І.Григоровича, вул. Дж. Дудаєва у складі з розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (планом зонування території) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану територій.
Позивач вважаючи спірну ухвалу сесії Львівської міської ради №123 від 25.02.2021 «Про затвердження детального плану території у районі вул. Л.Мартовича, вул. І. Григоровича, вул. Дж. Дудаєва» протиправною, звернувся до суду з відповідними позовними вимогами.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно до ч. 1 ст. 12 Закону України від 16.11.1992 № 2780-ХІІ «Про основи містобудування» до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI) передбачено, що генеральний план населеного пункту - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
Пунктом 2 частини першої цієї ж статті встановлено, що детальний план території - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону № 3038-VI детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території; детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Згідно з ч. 4 цієї статті детальний план території визначає: принципи планувально-просторової організації забудови; червоні лінії та лінії регулювання забудови; функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).
Порядок розроблення містобудівної документації, затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 № 290 (далі - Порядок № 290).
Відповідно до п. 4.1 Порядку № 290 рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Згідно з п. 4.3. Порядку № 290 замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Відтак Львівська міська рада Львівської області наділена повноваженнями щодо затвердження містобудівної документації м. Львова, зокрема, детального плану території.
Статтею 21 Закону № 3038-VI встановлено, що громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: комплексні плани, генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу «Охорона навколишнього природного середовища» або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія.
До складу погоджувальної комісії входять: 1) посадові особи замовника містобудівної документації; 2) представники органу земельних ресурсів, природоохоронного і санітарно-епідеміологічного органу, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів; 3) представники професійних об`єднань та спілок, архітектори, науковці; 4) уповноважені представники громадськості, які обираються під час громадських слухань. Кількість представників громадськості має становити не менш як 50 відсотків і не більш як 70 відсотків загальної чисельності комісії.
Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації.
Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.
На виконання вимог ст. 21 Закону № 3038-VI постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 затверджений «Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні» (далі - Порядок № 555), який містить аналогічні норми.
Відтак, правильним є висновок суду першої інстанції про те, що у процесі затвердження містобудівної документації, зокрема, детальних планів території, обов`язковим є забезпечення проведення громадських слухань проектів такої містобудівної документації, які відбуваються на етапі її розроблення і без проведення яких її затвердження забороняється. Також в межах проведення громадських слухань проектів містобудівної документації замовники забезпечують, серед іншого, належний розгляд і врахування пропозицій громадськості у спосіб, що визначений чинним законодавством.
Як встановив суд першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, що затвердженню даного детального плану передувало рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 1148 від 26.10.2018 «Про розроблення детального плану території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва». Згідно даного рішення замовником розробки детального плану території визначено Управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування, відповідальним за фінансування та розроблення детального плану території визначено третю особу ОСББ «Грушевський», «Секретаріату ради» доручено забезпечити проведення громадських слухань містобудівної документації відповідно до вимог ст. 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Державним інститутом проектування міст «Містопроект» розроблено детальний план території у районі вулиць Л.Мартовича, І.Григоровича, Дж.Дудаєва у м. Львові.
З 26.06.2019 по 31.07.2019 тривало громадське обговорення щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва. 15.07.2019 відбулося громадське слухання згаданого проекту детального плану території.
Як відзначив суд першої інстанції та не заперечував апелянт під час апеляційного розгляду справи, що проведення громадського обговорення щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 здійснено у відповідності з чинним законодавством.
Оголошення щодо проведення громадського обговорення було розміщено на сайті Львівської міської ради у рубриці «Громадські слухання». Як слідує з цього оголошення з відповідною проектною документацією детального плану території можна було ознайомитися на офіційному веб-сайті Львівської міської ради та у відділі громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міської ради. Із проектом містобудівної документації можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Львівської міської ради у рубриці «Місто «Проекти детальних планів території».
15.07.2019 відбулося громадське слухання проекту детального плану території. Місце проведення - Личаківська районна адміністрація. До участі у заході зареєструвалося 80 осіб.
В ході громадського обговорення щодо врахування громадських інтересів під час розроблення детального плану території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва у АДРЕСА_1 надійшли пропозиції та зауваження, які у встановленому законом порядку розглянуті Управлінням архітектури та урбаністики департаменту містобудування ЛМР.
Зокрема, управлінням зазначено, що будинок АДРЕСА_1 споруджений у 60-70-ті роки 19 ст., стан його незадовільний. Даний будинок з незабудованою частиною ділянки, яка відкриває внутрішнє подвір`я будинку АДРЕСА_1 , контрастує з навколишньою забудовою. Частина будинку розташована в межах червоних ліній АДРЕСА_1 , що створює певні обмеження в частині здійснення заходів, спрямованих на його збереження. Розташування нового багатоквартирного житлового будинку на розі вулиць О.Поповича і ОСОБА_3 має стати логічним композиційним завершенням забудови. Висота проектованого будинку пропонується з урахуванням висоти оточуючої історичної забудови.
Відтак, колегія суддів вважає, що відповідачем при прийняті спірної ухвали відповідачем було дотримано вимоги ст. 21 Закону № 3038-VI про проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Що стосується доводів апелянта про невідповідність детального плану території Генеральному плану міста Львова, затвердженому Ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010, а також прийняття ухвали з порушеннями приписів Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «;Про основи містобудування», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДБН «Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій» то в цій частині суд першої інстанції вірно зазначив наступне.
Так, ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 21.03.2023 у справі призначено судова будівельно-технічну експертизу, на вирішення якої поставлено наступні питання: Чи відповідає детальний план території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва у м. Львові, затверджений ухвалою Львівської міської ради від 25.02.2021 № 123, вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДБН «Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»)? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності? Чи відповідає (не суперечить) детальний план території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 у АДРЕСА_1 , затверджений ухвалою Львівської міської ради від 25.02.2021 № 123, Генеральному плану міста Львова, затвердженому Ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010? Якщо не відповідає, то в чому полягають невідповідності?
За результатами проведеної судової будівельно-технічної експертизи складено висновок експерта № 21/04/23, згідно якого: детальний план території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва у АДРЕСА_1 , затверджений ухвалою Львівської міської ради від 25.02.2021 № 123, що міститься у матеріалах справи (арк.. 192-207 том № 1, арк.. 13-18 том № 2, арк.. 20-30 том № 2), відповідає вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва (Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», «;Про охорону культурної спадщини», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій»), детальний план території у районі вулиць Л.Мартовича, ОСОБА_1 , Дж.Дудаєва у м. Львові, затверджений ухвалою Львівської міської ради від 25.02.2021 № 123, що міститься у матеріалах справи (арк.. 192-207 том № 1, арк.. 13-18 том № 2, арк. 20-30 том № 2), відповідає положенням Генерального плану міста Львова, затвердженому ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010.
При цьому експерт зазначив, що детальний план території у районі АДРЕСА_2 не передбачає масового будівництва на території віднесеній до історичного ареалу, що відповідає вимогам абз. 3 Розділу 11.01 ГП, детальним паном території передбачено знесення існуючої житлової будівлі за адресою АДРЕСА_3 , оскільки, ця будівля значно виступає за лінію забудови та червону лінію вулиці, планувально та композиційно «випадає» з ансамблю сформованої забудови, даний будинок класифікується як фоновий і не належить до об`єктів культурної спадщини та знаходиться у непридатному (категорія 3), ветхому стані, ліквідація дисгармонійних споруд передбачена Розділом 14. абз.2 п.2 ГП.
Нове будівництво у вигляді окремої споруди дозволяється абз.25 та абз.28 Розділу 12.02 ГП, також абз.11 Розділу 11.01 ГП зазначає, що розміщення нових споруд не можливе, за виключенням робіт по відновленню планування і забудови історичного центру та часткової реконструкції житлових кварталів /в зоні регулювання забудови/ при дотриманні масштабу та характеру Історичної забудови. Вимога щодо дотримання масштабу та характеру існуючої забудови при доповнені історичного середовища окремими об`єктами також зазначена у абз.24 Розділу 12.02 ГП.
Згідно матеріалів Детального плану території, що містяться у справі, проектований новий житловий будинок по О.Поповича, 6, планується спорудити з дотриманням червоних ліній вулиць по лінії сформованої історично цінної забудови, що дозволить розширити тротуар по вул. О.Поповича, висота проектованого будинку пропонується з урахуванням висоти оточуючої історичної 3-поверхової забудови (від відмітки тротуару до карнизу) з прив`язкою до абсолютних відміток, при цьому роль основної домінанти на перехресті зберігається за будинком АДРЕСА_4 . Зберігання індивідуального автотранспорту мешканців проектованого будинку передбачається у цокольно-підземному 2-рівневому паркінгу, що передбачається абз.30 Розділу 12.02 ГП. Також передбачається розміщення майданчика для ігор дітей та відпочинку дорослих.
Щодо поверховості проектованого нового житлового будинку, то згідно графічних матеріалів ДПТ арк.6 (арк. 17 том 2 справи) з врахуванням рельєфу ділянки пропонується спорудити 6-ти поверховий житловий будинок з двома цокольно/підземними поверхами. При цьому поверхи 1-4 запроектовано по лінії сформованої історично цінної забудови до рівня карнизу існуючого будинку №6а, що віднесений до цінної історичної забудови та до якого здійснюється примикання, п`ятий поверх пропонується виконати зі зміщенням на 1,5м від основної лінії фасаду та від червоних ліній вулиць вглиб ділянки, шостий поверх запропоновано змістити ще на 1,5м від червоних ліній вулиць вглиб ділянки та вписати в масштаб та силует прилеглих будівель, при цьому з метою дотримання масштабу та характеру Історичної забудови, висота проектованого нового житлового будинку в абсолютних відмітках не перевищує висоту існуючого будинку №6а, що віднесений до цінної історичної забудови та до якого здійснюється примикання.
Відтак, доводи апелянта про невідповідність детального плану території Генеральному плану міста Львова, затвердженому ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010, а також прийняття ухвали з порушеннями приписів Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про основи містобудування», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», ДБН «Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», не знайшли свого підтвердження в ході розгляду даної справи.
Ба більше, суд першої інстанції вірно застосував до вказаних правовідносин практику Верховного Суду, зокрема у постановах Верховного Суду від 06.12.2023 у справі №380/4498/20 та від 11.01.2024 у справі № 380/8181/21 зроблено такі висновки:
« 107. Законодавством України чітко визначено послідовність, стадійність та етапність проєктування та будівництва об`єктів, виконання комплексу робіт, пов`язаних із створенням об`єкта архітектури.
108. Отримання вихідних даних у вигляді містобудівних умов є найпершою стадією забудови територій і створення об`єкта архітектури, передує стадії проєктування, а створення проектної документації для об`єктів будівництва передбачає обов`язкове врахування, у тому числі, таких вихідних даних. Містобудівні умови та обмеження отримуються саме для проектування об`єкта будівництва, що визначено у абзаці першому частини другої статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».
10. Законом України «Про охорону культурної спадщини» не передбачено обов`язку замовника отримувати погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, для видання йому містобудівних умов та обмежень. Таке погодження стосується саме проєктів містобудівних перетворень, а не вихідних даних, на основі яких ці проєкти розробляються та затверджуються».
Відтак, апелянтом не доведено факту внесення детальним планом території архітектурних змін у межах історичного ареалу міста та не спростовано доводів відповідача про те, що на даний час відсутня будь-яка проектна документація та/або містобудівні умови та обмеження на здійснення нового будівництва на місці існуючого житлового будинку на вул. Поповича, 6 у м. Львові.
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.
Згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на викладене вище, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції було правильно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а тому апеляційну скаргу належить залишити без задоволення, а рішення суду без змін. Доводи апеляційної скарги не спростовують рішення суду першої інстанції.
Щодо розподілу судових витрат, то такий у відповідності до ст.139 КАС України не здійснюється.
Керуючись статтями 139, 229, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Львівської обласної прокуратури залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 10 вересня 2024 року у справі № 380/873/22 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає. Крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.
Головуючий суддя С. М. Кузьмич судді В. Я. Качмар А. Р. Курилець Повне судове рішення складено 06 лютого 2025 року
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2025 |
Оприлюднено | 10.02.2025 |
Номер документу | 124982745 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Братичак Уляна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні