Справа № 215/589/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2025 року суддя Тернівського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області Камбул М.О. ознайомившись з матеріалами позовної заяви ОСОБА_1 (місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 ) до депутата голови Тернівської районної умісті КривомуРозі ради КушніраСергія Івановича (місцезнаходження за адресою: 50079, м. Кривий Ріг, вул. Короленка, 1А) про визнання незаконною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
28.01.2025 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до депутата голови Тернівської районної у місті Кривому Розі ради Кушніра С.І., якою просить визнати незаконною бездіяльність відповідача при отриманні скарги від 22.11.2024 вх С-425-П щодо безпідставного невиконання наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29 липня 1993 р. № 58 і Міністерства юстиції України від 08.06.2001 р. № 259/34/5,та зобов`язати укласти трудовий договір і виконувати умови п. 1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, які підлягають державному соціальному страхуванню.
Розглянувши матеріали заяви, суд приходить до висновку про необхідність відмови у відкритті провадження по справі.
При вирішенні питання про відкриття провадження судом встановлено, що позивач просить визнати незаконною бездіяльність відповідача при отриманні скарги від 22.11.2024 вх С-425-П щодо безпідставного невиконання наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29 липня 1993 р. № 58 і Міністерства юстиції України від 08.06.2001 р. № 259/34/5,та зобов`язати укластитрудовий договірі виконуватиумови п.1.1Інструкції пропорядок веденнятрудових книжокпрацівників,які підлягаютьдержавному соціальномустрахуванню.
Вимогами ч. 1 ст. Цивільного кодексу України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Водночас, за приписами ч. 1 ст. 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.
Відповідно до ст. 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (1950 року) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Частиною 2 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 12.06.2009 р. № 2 «Про застосування норм цивільного процесуального законодавства при розгляді справ у суді першої інстанції» роз`яснено, що відповідно до статей 55, 124Конституції України та статті 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
За змістом п. 2 ч. 1 ст. 4 КАС України публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Суб`єктом владних повноважень на підставі п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України є орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із розпорядником публічної інформації щодо оскарження його рішень, дій чи бездіяльності у частині доступу до публічної інформації.
Згідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 1 частини 1статті 186 ЦПК Українипередбачено, що суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо: заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Аналізуючи вищевикладені норми права, враховуючи, що вирішення заявлених вимог не належить до цивільної юрисдикції, а підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, суд приходить до висновку, що в даному випадку слід відмовити у відкритті провадження у справі.
Керуючись ст.ст. 186, 258-259 ЦПК України, суддя, -
ПОСТАНОВИВ:
У відкритті провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до депутата голови Тернівської районної умісті КривомуРозі ради КушніраСергія Івановича про визнання незаконною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Ухвалу складено та підписано суддею 06 лютого 2025 року.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Тернівський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2025 |
Оприлюднено | 10.02.2025 |
Номер документу | 124984877 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них |
Цивільне
Тернівський районний суд м.Кривого Рогу
Камбул М. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні