Постанова
від 04.02.2025 по справі 465/8116/24
ФРАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

465/8116/24

3/465/374/25

П О С Т А Н О В А

Іменем України

04.02.2025 року м. Львів

Суддя Франківського районного суду м. Львова Величко О.В., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, керівника політичної партії «Об`єднання «Самопоміч», м. Львів, вул. Сахарова, 42, РНОКПП НОМЕР_1

заст.212-21 КУпАП,

встановив:

Станом на 23.09.2024 року ОСОБА_1 як керівник політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» (ідентифікаційний код 38558365) не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт за І квартал 2024 року через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, що зафіксовано Списками, оприлюдненими на офіційному вебсайті Національного агентства, чим порушила вимоги ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні» та вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

Також станом на 23.09.2024 року ОСОБА_1 як керівник політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» (ідентифікаційний код 38558365) не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт за ІІ квартал 2024 року через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, що зафіксовано Списками, оприлюдненими на офіційному вебсайті Національного агентства, чим порушила вимоги ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні» та вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

Окрім цього, станом на 23.09.2024 року ОСОБА_1 як керівник політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» (ідентифікаційний код 38558365) не подала до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт за 2023 рік через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, що зафіксовано Списками, оприлюдненими на офіційному вебсайті Національного агентства, чим порушила вимоги ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні» та вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

Також згідно протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/289 від 23.09.2024 року ОСОБА_1 інкриміновано те, що станом на 23.09.2024 року нею як керівником політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» (ідентифікаційний код 38558365) не подано до Національного агентства з питань запобігання корупції Звіт за 2021 і 2022 роки через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, що зафіксовано Списками, оприлюдненими на офіційному вебсайті Національного агентства, тобто обвинувачується у порушенні вимог ст.17 Закону України «Про політичні партії в Україні» та вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, належним чином, неодноразово повідомлялась про час та місце розгляду справи шляхом направлення судових повісток поштою, електронною поштою та розміщенням повісток на офіційному веб-порталі судової влади України. Заяв та клопотань на адресу суду не подавала.

Пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (далі - Конвенція) встановлює, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

Окрім цього, у відповідності до ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», частини 1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод суд зазначає, що праву особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується обов`язок добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження.

Заборона зловживання правом знайшла своє закріплення у статті 17 Конвенції, згідно якої жодне з положень Конвенції не може тлумачитись як таке, що надає будь-якій державі, групі чи особі право займатися будь-якою діяльністю або вчиняти будь-яку дію, спрямовану на скасування будь-яких прав і свобод, визнаних цією Конвенцією, або на їх обмеження в більшому обсязі, ніж це передбачено в Конвенції.

Європейський суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 03.04.2008 року зазначив, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Відповідно до Глави 21 КУпАП України особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, зобов`язана добросовісно здійснювати свої процесуальні права і виконувати процесуальні обов`язки.

Разом з тим, відповідно до ч.1 ст. 268 КУпАП справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Однак, положенням ч. 2 ст. 268 КУпАП визначено вичерпний перелік категорій справ, коли присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, є обов`язковою. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 212-21 КУпАП, у зазначений виключний перелік не входить.

З огляду на те, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 була повідомлена НАЗК про складання щодо неї протоколу про адміністративне правопорушення, не вжила заходів для явки до суду, її поведінку суд вважає свідомим затягуванням розгляду справи.

Крім того, враховуючи принцип судочинства, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суд вважає за можливе провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання КУпАП, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1 КУпАП).

Дослідивши матеріали справи, протоколи про адміністративні правопорушення №50-33/290 і №50-33/289 від 23.09.2024 року та додатки до них, безпосередньо дослідивши докази та оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, доведена повністю.

Так, 26.12.2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23.08.2023 року № 3337-IX, який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства з питань запобігання корупції перевіряти Звіти.

Частиною 9 ст. 17 Закону «Про політичні партії в Україні» (в новій редакції) передбачено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Відповідно до п. 3 розділу ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 року № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 року за № 507/36129, політична партія подає до Національного агентства Звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до 10 травня, а за ІІ квартал до 09 серпня наступного за звітним періодом року. Крім цього, політичні партії мали подати Звіти за 2021 та 2022 роки (квартальні або річні) протягом 120 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-IX, граничний термін подання 26.04.2024 року, а Звіт за 2023 рік (квартальні або річний) протягом 90 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-ІХ, граничний термін 26.03.2024 року.

Частиною 20 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (в новій редакції) передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк, розміщені на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/82675/, https://nazk.gov.ua/uk/82938/.

Згідно з п.п. 1, 2 розділу ІІ та п.п. 1, 8, 9 розділу ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.02.2021 року № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 року за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про політичні партії в Україні» політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

За змістом п. 4.3 ст. 4 Статуту Партії, затвердженого протоколом ХХ З`їзду Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» від 19.10.2019 року № 22, Лідер Партії, серед іншого, без доручення представляє Партію у відносинах з іншими суб`єктами політичного та суспільного життя; має право підпису документів та вчинення дій від імені Партії.

Повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Так, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наявного в матеріалах справи, керівником Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» є ОСОБА_1 .

Враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст.ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є керівник Партії або уповноважена особа Партії.

З огляду на це керівник Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» ОСОБА_1 як офіційна посадова особа партії є суб`єктом, яка несе адміністративну відповідальність за правопорушення, передбачене ст.212-21 КУпАП.

В контексті наведеного суд звертає увагу на те, що згідно ст.14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил у сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи, здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.

При розгляді справи встановлено, що 04.04.2024 року на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції оприлюднено список політичних партій, які не подали звіти до НАЗК. У зазначеному списку партій, які не подали Звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2023 рік, під №110 зазначено «Об`єднання «Самопоміч».

Крім цього, 20.05.2024 року на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції оприлюднено список політичних партій, які не виконали вимог Закону щодо звітування до НАЗК за І квартал 2024 року. У зазначеному списку партій, які не подали Звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року, під №96 зазначено «Об`єднання «Самопоміч».

Також 19.08.2024 року на офіційному вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції оприлюднено список політичних партій, які не виконали вимог Закону щодо звітування до НАЗК за ІІ квартал 2024 року. У зазначеному списку партій, які не подали Звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року, під №88 зазначено «Об`єднання «Самопоміч».

Наведена інформація підтверджена долученими до адміністративних протоколів роздруківками з офіційного вебсайту Національного агентства з питань запобігання корупції.

А тому, факт порушення керівником Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» строків подання до Національного агентства з питань запобігання корупції у визначений чинним законодавством України спосіб Звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру партії за 2023 рік, І і ІІ квартали 2024 року є доведеними.

Водночас поза увагою суду не може залишатися те, що згідно протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/289 від 23.09.2024 року, складеного уповноваженою службовою особою Національного агентства з питань запобігання корупції, ОСОБА_1 також інкриміновано неподання до НАЗК як керівником Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» Звітів партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021 і 2022 роки. Однак, доказів на підтвердження таких обставин матеріали справи не містять. Так, до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/289 від 23.09.2024 року долучено узагальнену інформацію, розміщену 10.05.2024 року на вебсайті НАЗК під заголовком «Майже 200 політичних партій не виконали вимогу закону щодо звітування до НАЗК». Проте, Список політичних партій, які не подали Звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021 і 2022 року, суду не представлено. До оформлених НАЗК адміністративних матеріалів такий Список не долучено, а тому, належних і допустимих доказів того, що Політична партія «Об`єднання «Самопоміч» включена Національним агентством з питань запобігання корупції до цього списку немає. За таких обставин, беручи до уваги, що суд позбавлений права самостійно збирати докази у справі на підтвердження винуватості особи, а суб`єктом складання адміністративних матеріалів таких доказів до справи не долучено, в частині пред`явленого ОСОБА_1 обвинувачення у порушенні строків подання до НАЗК Звітів партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021 і 2022 роки провадження у справі слід закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Що стосується доведеного обвинувачення, а саме встановлених фактів неподання керівником Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» до Національного агентства з питань запобігання корупції у визначений чинним законодавством України спосіб Звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру партії за 2023 рік, І і ІІ квартали 2024 року, то суд враховує, що відповідно до положень ч.4 ст.38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтею 51 та частинами третьою - шостою статті 164-14, статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.

Так, по епізоду порушення строків подання Звіту за 2023 рік днем виявлення вказаного адміністративного правопорушення є 04.04.2024 року, тобто день опублікування на офіційному вебсайті НАЗК Списку політичних партій, які не подали Звіти про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру партії за 2023 рік. Що стосується епізодів, пов`язаних з порушенням строків подання Звітів Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» за І квартал 2024 року та ІІ квартал 2024 року, то з урахуванням дат розміщення на сайті НАЗК Списків партій, які такі звіти не подали, днем виявлення вказаних правопорушень слід вважати 20.05.2024 року та 19.08.2024 року відповідно.

Отже, шестимісячний строк накладення адміністративного стягнення, який згідно положень ч.4 ст.38 КУпАП обчислюється з часу виявлення адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, станом на час розгляду справи сплив (по епізоду неподання Звіту за 2023 рік 04.10.2024 року, а по епізоду неподання Звіту за І квартал 2024 року 20.11.2024 року), окрім строку за епізодом неподання Звіту Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» за ІІ квартал 2024 року. Згідно з п. 7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу. А тому, по епізодам вчинення правопорушень, за якими строк накладення на ОСОБА_1 адміністративних стягнень закінчився, провадження у справі підлягає закриттю на підставі ст.38 КУпАП. Водночас по епізоду вчинення правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП, що полягає у неподанні керівником Політичної партії «Об`єднання «Самопоміч» Звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІ квартал 2024 року на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення, визначене санкцією вказаної статті закону про адміністративну відповідальність.

Призначаючи адміністративне стягнення ОСОБА_1 , суд враховує: особу порушниці, характер вчиненого нею правопорушення, ступінь її вини у вчиненому правопорушенні, передбаченому ст.212-21 КУпАП, яка доведена повністю,а тому, стосовно ОСОБА_1 слід обрати адміністративне стягнення в межах санкції ст.212-21 КУпАПу виді штрафу. Водночас відсутність обтяжуючих відповідальність обставин, на переконання суду, дає підстави для призначення такого стягнення на рівні мінімальної межі, визначеної санкцією ст.212-21 КУпАП.

З огляду на викладене та зважаючи на вимогистатті 40-1 КУпАП,з особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, підлягає стягненню судовий збір на користь держави в розмірі ставки, визначеної частиною 2ст.4 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст.23,33,38, 40-1,247, 283,284 КУпАП,ст. 4 Закону України «Про судовий збір», -

постановив:

ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП (по епізоду порушення строків подання звіту партії за ІІ квартал 2024 року),та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень 00 коп.

Стягнути із ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 коп.

Провадження усправі стосовно ОСОБА_1 за ст.212-21 КУпАП (в частині епізодів порушення строків подання звіту партії за 2021 і 2022 роки) закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Провадження у справі стосовно ОСОБА_1 за ст.212-21 КУпАП (в частині епізодів порушення строків подання звіту партії за 2023 рік та І квартал 2024 року) закрити на підставі п.7 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення, передбаченого ст.38 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Львівського апеляційного суду через Франківський районний суд м. Львова.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано судом апеляційної інстанції, набирає законної сили після завершення розгляду справи апеляційним судом.

Штраф має бути сплачений добровільно не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу після набрання нею законної сили, а в разі оскарження постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у добровільному порядку у встановлений строк, копія постанови буде направлена до відділу державної виконавчої служби для примусового виконання.

Строк пред`явлення постанови до виконання - три місяці з дня набрання постановою законної сили.

Згідно із ст. 308 КУпАП у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з порушника стягується подвійний розмір штрафу.

Суддя Величко О.В.

СудФранківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення04.02.2025
Оприлюднено10.02.2025
Номер документу125006298
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —465/8116/24

Постанова від 04.02.2025

Адмінправопорушення

Франківський районний суд м.Львова

Величко О. В.

Постанова від 04.02.2025

Адмінправопорушення

Франківський районний суд м.Львова

Величко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні