ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
. 07 лютого 2025 рокум. ПолтаваСправа № 440/1494/25
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Чеснокова А.О., ознайомившись з матеріалами позову Трудового колективу Комунального підприємства "Полтавська центральна районна клінічна лікарня Полтавської міської ради" в особі уповноважених Глущенко Вікторії Володимирівни, Глушич Олени Юріївни, Бабич Ольги Леонідівни до Полтавської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
Трудовий колектив Комунального підприємства "Полтавська центральна районна клінічна лікарня Полтавської міської ради" в особі уповноважених Глущенко Вікторії Володимирівни, Глушич Олени Юріївни, ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської міської ради, в якій просять суд визнати протиправним та скасувати рішення Полтавської міської ради від 28.11.2024 "Про реорганізацію Комунального підприємства Полтавська центральна районна клінічна лікарня Полтавської міської ради" шляхом приєднання до Комунального підприємства "4-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради імені Леоніда Куроєдова".
Відповідно до частини першої статті 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи, зокрема: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Статтею 5 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси. До суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.
Відповідно до ч. 1 ст. 53 КАС України, у випадках, встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, державні органи, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із позовними заявами в інтересах інших осіб і брати участь у цих справах. При цьому Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, державні органи, органи місцевого самоврядування повинні надати адміністративному суду документи та інші докази, які підтверджують наявність визначених законом підстав для звернення до суду в інтересах інших осіб.
При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 55 КАС України, сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.
За правилами частин першої, другої та третьої статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Позивачем в адміністративній справі щодо спорів, що виникають у зв`язку з проведенням та/або визначенням результатів конкурсу з визначення приватного партнера та концесійного конкурсу можуть бути лише претенденти та/або учасники такого конкурсу.
Виходячи з наведених норм, суд зазначає, що для реалізації права звернення до адміністративного суду в інтересах інших осіб певна особа має бути наділена відповідною адміністративною процесуальною дієздатністю. Крім того, таке право має бути визначено відповідною нормою закону.
Відповідно до статті 43 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам). Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить фізичним особам, які досягли повноліття і не визнані судом недієздатними, а також фізичним особам до досягнення цього віку у спорах з приводу публічно-правових відносин, у яких вони відповідно до законодавства можуть самостійно брати участь. Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Як встановлено судом позовна заява підписана ОСОБА_2 , Глушич О.Ю., Бабич О.Л., які діють від імені Трудового колективу Комунального підприємства "Полтавська центральна районна клінічна лікарня Полтавської міської ради" на підставі протоколу зборів трудового колективу від 10.01.2025.
Статтею 245 Кодексу законів про працю України встановлено право працівників брати участь в управлінні підприємствами, установами, організаціями через загальні збори (конференції), ради трудових колективів, професійні спілки, які діють у трудових колективах, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи підприємства, установи, організації, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.
Трудова правосуб`єктність трудового колективу - це передбачена нормами трудового права правова властивість належно організованого колективу працівників через уповноважені органи (представників) мати чи здійснювати (набувати, виконувати) трудові повноваження, а також пов`язані з ними трудові права й обов`язки.
Відтак трудовий колектив це суб`єкт, який має повноваження в межах підприємства, установи, організації, з яким кожен член такого колективу перебуває у трудових відносинах, проте трудовий колектив не наділений правом вступати в правовідносини з третіми особами, набувати цивільних прав та обов`язків, виступати самостійним носієм суб`єктивних юридичних прав, обов`язків, повноважень і відповідальності.
Оскільки трудовий колектив, від імені якого позивачі звернулись до суду, не має статусу ні юридичної особи, ні адміністративної процесуальної правосуб`єктності, то останній не наділений правом доручати ведення справи в суді представникові (представникам), адже не можна представляти в суді довірителя, який не наділений процесуальною правоздатністю.
У відповідності до п. 3 ч. 4 ст. 169 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, зокрема, якщо позовну заяву подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності.
За таких обставин, позовну заяву належить повернути позивачам.
Відповідно до частини восьмої статті 169 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Керуючись статтями 169, 171, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Трудового колективу Комунального підприємства "Полтавська центральна районна клінічна лікарня Полтавської міської ради" в особі уповноважених Глущенко Вікторії Володимирівни, Глушич Олени Юріївни, ОСОБА_1 до Полтавської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення - повернути ініціаторам звернення.
Роз`яснити позивачам, що повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.
Копію ухвали надіслати ініціаторам звернення разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
СуддяА.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2025 |
Оприлюднено | 10.02.2025 |
Номер документу | 125009214 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні