Справа № 420/31810/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хурси О.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Комунальної установи «КОМБІНАТ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ» до Південного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні позивача Приватне підприємство «СОБ» про визнання протиправним та скасування висновку,
В С Т А Н О В И В:
Комунальна установа «КОМБІНАТ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ» звернулась до суду з позовом до Південного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку № UA-2024-01-31-008626-а від 30.09.2024.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваний висновок є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки переможця тендеру визначено правомірно.
Відповідач надав відзив, в якому вказав, що останній в межах спірних правовідносин діяв правомірно.
Позивач подав додаткові пояснення, в яких висловив власну думку щодо правильного вирішення спору.
Третя особа подала пояснення щодо позову, в яких вказала, що позивач при проведенні тендерної процедури дотримався вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим просив позов задовольнити.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Комунальною установою «КОМБІНАТ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ» оголошено на електронному майданчику PROZORRO процедуру відкритих торгів на закупівлю за назвою предмета закупівлі «ДК 021: 2015: 79710000 4 Охоронні послуги (Охоронні послуги), (інформація про закупівлю оприлюднена за номером ID: UA-2024-01-31-008626-a), очікуваною вартістю 470 000,00 грн. з ПДВ».
За результатами проведеної процедури закупівлі переможцем визнано Приватне підприємство «СОБ», з яким 28.02.2024 підписаний договір № 28/02 про закупівлю.
За результатами моніторингу закупівлі UA-2024-01-31-008626-а відповідач склав висновок про результати моніторингу закупівлі від 30.09.2024, в якому зафіксовано порушення позивачем вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі - Закон).
Статтею 2 Закону передбачено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірки закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 4 Закону інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. На підконтрольних установах, щодо яких за відповідний період їх фінансово-господарської діяльності відповідно до цього Закону проведено державний фінансовий аудит, інспектування за ініціативою органу державного фінансового контролю не проводиться.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43 (далі - Положення № 43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
За приписами підпунктів 3, 4 пункту 4 Положення № 43 Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль у: міністерствах, інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах, суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи); суб`єктах господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні та реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: інспектування (ревізії).
Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (пункт 7 Положення № 43).
Підпунктом 27 пункту 11 Положення № 43 передбачено, що голова Держаудитслужби дає в межах повноважень, передбачених законом, доручення, обов`язкові для виконання державними службовцями і працівниками апарату Держаудитслужби та її міжрегіональних територіальних органів.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення міжрегіональних територіальних органів Державної аудиторської служби» від 06.04.2016 № 266 утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної аудиторської служби.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад врегульовані спеціальним Законом України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 14 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель регламентований статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частин третьої, четвертої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення. Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
19.10.2022 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості № 1178), прийнята відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі».
Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 розділу «Загальні положення» Особливостей № 1178).
Таким чином, з 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг, проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей.
За приписами абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Згідно з протоколом прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 12.02.2024 № 67 тендерну пропозицію ТОВ «ЦЕНТРБОКС ІНЖИНІРИНГ» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунута учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: «Згідно Додатку № 1 до Тендерної документації Учасник відкритих торгів на закупівлю охоронних послуг повинен надати наступні підтверджуючі документи: наявність спеціальних засобів, необхідних для здійснення суб`єктами охоронної діяльності, що дозволені законодавством учасником жодних підтверджуючих документів не надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; наявність пульту централізованого спостереження (моніторингової станції) учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; наявність власного або орендованого офісу учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; фото форменого одягу зі знаками розрізнення учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; копії не менше 4 (чотирьох) свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів («спеціалізованого» транспорту реагування з відповідною відміткою в свідоцтві про реєстрацію ТЗ), що заходяться у власності Учасника суб`єкта охоронної діяльності відповідно до ЗУ «Про охоронну діяльність» учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; скановані копії дозволів МВС на встановлення та використання на транспорті спеціальних світлових сигнальних пристроїв жовтого (оранжевого) кольору, дійсні на час проведення процедури закупівлі учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; сканкопії перепусток на не менше 3 (трьох) перепусток на зазначений транспорт реагування що надає право на перебування під час дії комендантської години в громадських місцях на території Одеського району (дійсні на момент подання тендерної пропозиції) учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 чинний на момент подання пропозиції учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації; учасник повинен при організації охорони об`єктів організувати взаємодію з Головним управлінням Національної поліції України в Одеській області. На підтвердження надати сканкопії оригіналів документів, що підтверджують взаємодію (угода, спільний протокол, меморандум) термін дії більше 1-ого року учасником жодних підтверджуючих документів не було надано, які вимагалися згідно Тендерної документації. Також Учасник не надав жодних підтверджуючих документів, а саме: довідку в довільній формі за підписом Учасника/уповноваженої особи Учасника з інформацією щодо наявності у Учасника достатньої кількості працівників (окремо надати документи на (не менше 10 охоронників); не надав сканкопії або завірені печаткою учасника та підписом уповноваженої посадової особи учасника, копії документів, а саме трудові книжки з відміткою про працевлаштування на підприємстві учасника не надав сканкопії або копії документів, які підтверджують проходження працівниками учасника процедури закупівлі професійної підготовки відповідно до вимог ст. 14 ЗУ «Про охоронну діяльність» та присвоєння їм робітничої кваліфікації за професією «охоронник», не нижче 3-го кваліфікаційного розряду. Сканкопії оригіналів документів, що підтверджують наявність у своїх працівників знань та навичок по наданню домедичної допомоги (у складі тендерної пропозиції надати підтверджуючий документ диплом/сертифікат тощо про проходження працівником відповідного навчання) (не менше 4-х сертифікатів охоронників); Для підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), Учасник повинен був надати, але не надав: довідку в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника з інформацією про виконання аналогічного (-их) договору (-ів) разом з підтверджуючими документами копіями такого договору (-ів), копіями належним чином оформленої(-их) (містити підписи уповноважених осіб сторін тощо) акту (-ів) прийому-передачі наданих послуг за визначеним у довідці договором (-ами), які свідчать про повне виконання аналогічного (-их) договору (-ів) Лист- відгук від Замовника про виконання аналогічного (-их) договору (-ів). Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТРБОКС ІНЖИНІРИНГ».».
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ненадання ТОВ «ЦЕНТРБОКС ІНЖИНІРИНГ» інформації та документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не може призвести до зміни предмета закупівлі, а тому, суд вважає необґрунтованими твердження позивача про те, що зазначеним товариством не були надані документи, що прямо впливають на технічну специфікацію та предмет закупівлі.
Позивач під час судового розгляду не спростував висновок відповідача про безпідставне відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕНТРБОКС ІНЖИНІРИНГ без надання останньому можливості усунути виявлену невідповідність.
Вказане свідчить про суттєве порушення процедури публічної закупівлі з боку позивача, що призвело до безпідставного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЦЕНТРБОКС ІНЖИНІРИНГ» та, як наслідок, необґрунтоване визначення переможцем процедури відкритих торгів ПП «СОБ».
З урахуванням викладеного, суд доходить висновку, що порушення позивачем вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44, пункту 43 Особливостей знайшли своє підтвердження у матеріалах справи.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд вважає, що оскаржуваний висновок відповідача про результати моніторингу процедури закупівлі є правомірним та не підлягає скасуванню.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позову Комунальної установи «КОМБІНАТ ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ» (просп. Шевченко, 4, м. Одеса, 65032, ЄДРПОУ 33567747) до Південного офісу Держаудитслужби (65012, м. Одеса, вул. Канатна, 83, ЄДРПОУ 40477150), третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору на стороні позивача Приватне підприємство «СОБ» (вул. Олексія Ставніцера, буд. 57, с. Визирка, Лиманський р-н, Одеська обл. 67543, ЄДРПОУ 31790846) про визнання протиправним та скасування висновку відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 07.02.2025.
Суддя Олександр ХУРСА
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2025 |
Оприлюднено | 10.02.2025 |
Номер документу | 125013238 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хурса О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні