Єдиний унікальний номер: 2-а-249/2011
Провадження № 6-а/379/4/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2025 рокум.Тараща
Таращанський районний суд Київської області у складі:
головуючого судді Шабрацького Г.О.,
за участю секретаря судового засідання Гопкало О.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду № 2 заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа: Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області, Головне управління державної казначейської служби України у Київській області про заміну сторін стягувача та боржника їх правонаступниками,
В С Т А Н О В И В:
Заявниця звернулася до суду із вказаною заявою, мотивуючи її тим, що рішенням Таращанського районного суду Київської області від 20.01.2011 по справі № 2-а-249/11 визнано неправомірними дії Управління Пенсійного фонду у Таращанському районі Київської області щодо відмови ОСОБА_2 у перерахуванні доплати до пенсії в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, відповідно до ч. 2 ст. 39 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, з розрахунку 15 % від прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, відповідно до ч. 3 ст. 51 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», зобов`язано відповідача провести перерахунок та виплату доплати до пенсії за період з 10.07.2010 року з урахуванням фактично виплачених сум.11.08.2011 року постанова Таращанського районного суду Київської області № 2а-249/2011 від 20.01.2011 року набрала законної сили.
ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 померла. Спадкоємцем після смерті ОСОБА_2 за законом є заявниця, що підтверджується свідоцтвом про право на спадщину за законом № 2594 від 08.08.2024 року. Заявниця просить суд провести заміну сторони стягувача ОСОБА_2 та визнати її правонаступником стягувача у справі, а також, провести заміну сторони боржника у справі управління Пенсійного фонду України в Таращанському районі Київської області на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області.
Учасники справи в судове засідання не з`явились, про день, час та місце розгляду заяви повідомлені належно. Заявниця у своїй заяві про заміну сторін просила розглянути справу без її участі, заяву підтримує.
Відповідно до ч.2 ст. 379 КАС України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до ч.ч. 2, 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання технічним засобом здійснює секретар судового засідання. У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи(у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки сторони не з`явилися в судове засідання, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Суд, дослідивши заяву та вивчивши додані до неї документи, вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Суд, дослідивши заяву та вивчивши додані до неї документи, вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.
Так, судом встановлено, що постановою Таращанського районного суду Київської області від 20.01.2011 року у справі №2-а-249/2011 було задоволено адміністративний позов ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Таращанському районі Київської області, визнано неправомірними дії Управління Пенсійного фонду у Таращанському районі Київської області щодо відмови ОСОБА_2 у перерахуванні доплати до пенсії в розмірі однієї мінімальної заробітної плати, відповідно до ч. 2 ст. 39 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, з розрахунку 15 % від прожиткового мінімуму для непрацездатних громадян, відповідно до ч. 3 ст. 51 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та зобов`язано Управління Пенсійного фонду України в Таращанському районі провести перерахунок та виплату ОСОБА_2 доплати до пенсії відповідно до ч. 2 ст. 39 ЗУ «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», з розрахунку однієї мінімальної заробітної плати з 10.07.2010 року та додаткової пенсії відповідно до ч. 3 ст. 51 ЗУ «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з розрахунку 15 % від мінімальної пенсії за віком за період з 10.07.2010 року з урахуванням фактично виплачених сум.
Згідно ухвали Київського апеляційного адміністративного суду 11.08.2011 року, постанову Таращанського районного суду від 20.01.2011 залишено без змін.
ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 померла, що підтверджується копією свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 від 17.08.2023.
Після смерті ОСОБА_2 , її донька - заявниця ОСОБА_1 прийняла спадщину у вигляді недоотриманої пенсії в сумі 4064 грн.53 коп, згідно ст.. 52 Закону України « Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», що належала померлій- ОСОБА_2 на підставі повідомлення за № 1000-0501-8/39608, виданого 06 березня 2024 Відділом опрацювання документації № 1 Управління з питань виплат Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області; невиплаченої доплати до пенсії, нарахованої за рішенням Таращанського районного суду Київської області пенсії в сумі 11211 грн. 39 коп. що належали померлій на підставі повідомлення за №1000-0501-8/39608 виданого 06 березня 2024 року Відділом опрацювання документації №1 Управлінням з питань виплат ГУПФУ у Київській області що підтверджується копією свідоцтва про право на спадщину за законом від 08.08.2024.
Із довідки від 24.01.2025 виданої архіваріусом Таращанського районного суду Київської області, вбачається, що справа № 2-а-249/2011 за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Таращанському районі про зобов`язання провести перерахунок пенсії та доплат, згідно Акту «Про вилучення та знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду» була знищена за закінченням строку зберігання.
Задовольняючи заяву, суд виходить з наступного.
За статтею 1218 ЦК України до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.
Відповідно до ст.1227 ЦК України суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомог у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності - входять до складу спадщини.
Згідно ст.52 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв`язку з його смертю, виплачується по місяць смерті включно членам його сім`ї, які проживали разом з пенсіонером на день його смерті, у тому числі непрацюючим членам його сім`ї, зазначеним у частині другій статті 36 цього Закону, які знаходилися на його утриманні, незалежно від того, проживали вони разом з померлим пенсіонером чи не проживали.
За статтею 1216 ЦК України спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).
Тобто, право на отримання пенсійних (соціальних) виплат правонаступники мають лише у випадку, якщо така виплата була нарахована померлому або присуджена йому на підставі судового рішення, що набрало законної сили, однак не отримана померлим.
У даному випадку судове рішення про нарахування виплат набрало законної сили за життя померлої, нарахування було проведене, а тому право на отримання виплат підлягає спадкуванню.
Постановою КМУ від 03.08.2011 № 845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами).
Відповідно до п.13 вказаного Порядку зупинення безспірного списання коштів, зокрема здійснюється у разі звернення до суду із заявою про заміну особи (боржника, стягувача) правонаступником. Відповідно до п.14 вказаного Порядку після усунення обставин, що були підставою для зупинення безспірного списання коштів і їх перерахування стягувачам, виконавчий документ виконується відповідно до цього Порядку в порядку черговості, що утворилася на момент усунення таких обставин. Тобто вказаним Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників допускається заміна боржника або стягувача правонаступником.
Відповідно до ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
У рішенні Європейського суду з прав людини «Матківська проти України» від 12.03.2009 зазначено про те, що судовий розгляд і виконавче провадження - це перша та друга стадії загального провадження, які стосуються тривалості провадження.
У пункті 24 рішення Європейського суду з прав людини «Воротнікова проти України» від 14 лютого 2008 року (заява № 1225/02) визначено про те, що виконавче провадження не має бути відокремлене від судового, і ці обидва провадження мають розглядатися як цілісний процес.
Отже, викладена у заяві вимога щодо заміни сторони стягувача ОСОБА_2 на її правонаступника заявницю ОСОБА_1 (спадкоємця згідно свідоцтва про право на спадщину за законом) є обґрунтованою і підлягає до задоволення.
Крім того, у своїй заяві ОСОБА_1 ставить питання про заміну сторони боржника у справі (управління ПФУ в Таращанському районі Київської області) на його правонаступника Головне управління ПФУ у Київській області.
Вирішуючи дане питання, суд виходить із того, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 21.09.2017 Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області, яке є боржником у справі, припинено /номер запису: 13481120007000506/. Правонаступником управління ПФУ у Таращанському районі Київської області було визначено Білоцерківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області.
В подальшому згідно Постанови КМУ № 628 від 22.08.2018 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України» Білоцерківське об`єднане управління Пенсійного фонду України Київської області було реорганізовано шляхом приєднання у Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області (вул. Саєнка Андрія, 10, м. Фастів Київської області, індекс 08500, ЄДРПОУ 22933548).
Отже, наразі правонаступником боржника Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області є Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області, до якого, зокрема, входить Таращанське відділення обслуговування громадян № 4.
Згідно ст. 104 Цивільного Кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Відповідно до ст. 106 ЦК України злиття, приєднання, поділ та перетворення юридичної особи у випадках, передбачених законом, здійснюються за рішенням відповідних органів державної влади.
Пунктами 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 №1074 орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації, (злиття, приєднання, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації або ліквідації.
Таким чином, Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області (ЄДРПОУ 22933548) є правонаступником боржника у виконавчому провадженні - Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області (код ЄДРПОУ 22202715) і вимога заявниці про заміну сторони боржника у правовідносинах на належного правонаступника є обґрунтованою та підлягає до задоволення судом.
Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Отже, заміна сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, (процесуальне правонаступництво) можливе на будь-якій стадії адміністративного процесу, як на стадії розгляду справи так і на стадії виконання судового рішення, яке набрало законної сили, зокрема, і до видання виконавчого листа, і відбувається виключно за відповідним рішенням суду, а не рішенням державного виконавця (що стосується заміни сторони виконавчого провадження), незалежно від того виданий судом виконавчий лист на момент звернення із заявою про правонаступництво та чи пред`явлений він (виконавчий лист) до примусового виконання.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 16.03.2020 у справі №673/544/19.
Отже, наявні усі правові підстави для задоволення заяви про заміну сторони у правовідносинах щодо яких виник спір, її правонаступником.
Керуючись Законом України «Про виконавче провадження», ст.ст. 52, 229, 241, 248, 256, 293-295, 297, 372, 379 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Заяву ОСОБА_1 про заміну сторін стягувача та боржника їх правонаступниками задовольнити.
Замінити стягувача у виконавчому проваджені з виконання рішення Таращанського районного суду Київської області від 20.01.2011 року у справі № 2-а-249/2011 із ОСОБА_2 на її правонаступника ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП: НОМЕР_2 ).
Замінити боржника у виконавчому проваджені з виконання постанови Таращанського районного суду Київської області від 20.01.2011 року у справі № 2-а-249/2011 із Управління Пенсійного фонду України у Таращанському районі Київської області на його правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Київській області (код ЄДРПОУ 22933548).
Ухвала суду може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її постановлення.
Учасник справи, якому ухвала не була вручена в день її постановлення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідної ухвали.
Суддя:Г. О. Шабрацький
Суд | Таращанський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2025 |
Оприлюднено | 12.02.2025 |
Номер документу | 125054507 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Таращанський районний суд Київської області
Шабрацький Г. О.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Долинський районний суд Івано-Франківської області
Андрусів І. М.
Адміністративне
Врадіївський районний суд Миколаївської області
Висоцький М. Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні