Справа № 638/1406/25
Провадження № 2/638/2946/25
УХВАЛА
про передачу справи за підсудністю
11 лютого 2025 року м. Харків
Дзержинський районний суд м. Харкова у складі судді Латки І.П., вирішуючи питання про відкриття провадження у цивільній справі за позовною заявою Управління соціального захисту населення адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надмір нарахованих грошових коштів у вигляді допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам,
в с т а н о в и в:
У січні 2025 року Управління соціального захисту населення адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення надмір нарахованих грошових коштів у вигляді допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам у розмірі 5200,00 грн.
Перевіривши матеріали позову, суд дійшов наступного висновку.
При зверненні до суду з відповідним позовом позивач повинен дотримуватися вимог закону щодо підсудності розгляду цивільних справ, передбачених главою 2 розділу І ЦПК України.
Відповідно до ч. 1 ст. 27 ЦПК України позови до фізичної особи пред`являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено законом.
Поряд з цим, згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (ч. 1, 2 ст. 4 Закону).
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.
Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» центральний орган виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сферах соціального захисту, соціального обслуговування населення, волонтерської діяльності, з питань сім`ї та дітей, оздоровлення та відпочинку дітей, а також захисту прав депортованих за національною ознакою осіб, які повернулися в Україну: відповідає за забезпечення формування та ведення Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Згідно з пунктом 5 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509, зі змінами, з метою обліку внутрішньо переміщених осіб уповноважений орган веде Єдину інформаційну базу даних про внутрішньо переміщених осіб, держателем якої є Мінсоцполітики, до якої вноситься така інформація: прізвище, ім`я, по батькові, громадянство; дата, місце народження; стать; документ, що посвідчує особу; номер довідки, дата її видачі та назва органу, що її видав; відомості про останнє зареєстроване місце проживання внутрішньо переміщеної особи на території, де виникли обставини, зазначені у статті 1 Закону, та її фактичне місце проживання/перебування; адреса, за якою із внутрішньо переміщеною особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції, та номер телефону.
Звертаючись до суду з цим позовом, позивач керувався тим, що ОСОБА_1 є внутрішньо переміщеною особою (ВПО) із зареєстрованим місцем проживанням ВПО за адресою: АДРЕСА_1 . Проте, зі змісту позовної заяви вбачається, що відповідач наприкінці 2023 року закрила довідку ВПО «самостійно через Дію».
За запитом суду від 29 січня 2025 року про надання інформації про наявність або відсутність в ЄІБД ВПО відомостей про перебування на обліку внутрішньо переміщених осіб станом на теперішній час відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Мінсоцполітики 10 лютого 2025 року повідомило суду, що згідно з відомостей, внесених до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, станом на 30.01.2025, запитувана особа знята з обліку внутрішньо переміщених осіб.
За таких обставин, ОСОБА_1 на час пред`явлення позову не є внутрішньо переміщеною особою, тому при визначенні підсудності цієї справи не підлягають застосуванню положення Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».
З отриманої судом в порядку ч. 8 ст. 187 ЦПК України Відповіді № 1108302 від 11.02.2025 з Єдиного державного демографічного реєстру, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 , з 10.11.2021 до теперішнього часу.
Враховуючи, що предмет та підстави позову, відсутні підстави для застосування правил альтернативної чи виключної підсудності, у зв`язку з чим справа підлягає розгляду за загальними правилами підсудності, передбаченими ч. 1 ст. 27 ЦПК України.
На територію міста Торецьк, Бахмутського району, Донецької області поширюється територіальна юрисдикція (підсудність) Дзержинського міського суду Донецької області.
Водночас, рішенням Вищої ради правосуддя від 29 серпня 2024 року № 2584/0/15-24 територіальну підсудність судових справ Дзержинського міського суду Донецької області з 02 вересня 2024 року змінено та передано Самарському районному суду міста Дніпропетровська.
Згідно з п. 9 ст. 187 ЦПК України, якщо за результатами отриманої судом інформації буде встановлено, що справа не підсудна цьому суду, суд надсилає справу за підсудністю в порядку, встановленому ст. 31 цього Кодексу.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що справа не може бути прийнята до провадження Дзержинським районним судом м. Харкова, оскільки підсудна Самарському районному суду міста Дніпропетровська, у зв`язку з чим підлягає направленню за підсудністю.
Частинами 1, 2 ст. 32 ЦПК України визначено, що спори між судами про підсудність не допускаються. Справа, передана з одного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 31 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження судом, якому вона надіслана.
Керуючись ст. 27, 31, 32, 187, 259-260 ЦПК України, суд,
у х в а л и в:
Матеріали позовної заяви Управління соціального захисту населення адміністрації Шевченківського району Харківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надмір нарахованих грошових коштів у вигляді допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам - передати за підсудністю до Самарського районного суду міста Дніпропетровська.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому ухвалу суду не було вручено у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя І.П. Латка
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2025 |
Оприлюднено | 12.02.2025 |
Номер документу | 125055471 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Латка І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні