Ухвала
від 06.02.2025 по справі 127/3795/25
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/3795/25

Провадження №1-кс/127/1690/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 лютого 2025 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міського суду Вінницької області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Вінницького міського суду Вінницької області клопотання старшого слідчого СВ Відділу поліції № 3 ВРУП ГУНП у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий СВ Відділу поліції № 3 ВРУП ГУНП у Вінницькій області капітан поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, яке погоджено з прокурором ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів.

Клопотання мотивовано тим, що в провадженні СВ Відділу поліції № 3 Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області перебувають матеріали кримінального провадження № 42024022110000439, відомості відносно якого 30.08.2024 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі виявлених прокурором обставин, що можуть свідчити про зловживання з боку службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 своїм службовим становищем, що призвело до незаконної передачі ряду земельних ділянок у приватну власність громадян, за рахунок земель прибережно-захисної смуги, розташованих на території Агрономічної територіальної громади, тобто за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України., в ході здійснення якого виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до документів, що перебувають у володінні Головного управління « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у Вінницькій області.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Вінницькою окружною прокуратурою в порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді, вивчалось питання щодо передачі у приватну власність земельних ділянок з кадастровими номерами: 0520682200:02:001:0213, 0520682203:02:001:0063, 0520682203:02:001:0059, 0520682203:02:001:0018, 0520682203:02:001:0003, 0520682200:02:001:0133, 0520682200:02:001:0229, в межах прибережно-захисної смуги водного об`єкту «Ільківський став» на території Агрономічної сільської ради.

В свою чергу, відповідно до вимог ч. 2 ст. 88 Водного кодексу України, прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж узрізу води, для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 га шириною 50 метрів.

Крім того, згідно з вимогами п. 4 ч. 3 ст. 89 Водного кодексу України, у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.

Також, згідно з пунктом «д» частини четвертої статті 84 ЗК України, землі водного фонду не можуть передаватися в приватну власність, крім випадків, передбачених законодавством.

Враховуючи вищезазначені положення законодавства України, землі під водними об`єктами загальнодержавного значення, зокрема, зайняті поверхневими водами: водотоками (річки, струмки), штучними водоймами (водосховища, ставки) і каналами; іншими водними об`єктами; підземними водами та джерелами, внутрішніми морськими водами та територіальним морем, а також прибережні захисні смуги вздовж річок (у тому числі струмків та потічків), морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм не можуть передаватися у власність громадян, оскільки є землями водного фонду України.

Крім того, відповідно до комплексного аналізу діючого на території України законодавства, у Водному кодексі Української РСР, який втратив чинність 06.06.1995, до прибережних смуг (зон) водних об`єктів відносились берегові смуги відводу магістральних і міжгосподарських каналів.

В свою чергу, водний кодекс України, прийнятий 06.06.1995 передбачав те, що прибережні захисні смуги встановлюються по обидва береги річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше 3 гектарів - 25 метрів; для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів.

Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням конкретних умов, що склалися.

Дана норма діяла до 02.12.2010, після внесення змін у ст. 88 Водного Кодексу України, у межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.

Право на отримання безоплатно у власність земельних ділянок мають право громадяни, яким земельні ділянки надано до 01.01.2002 у користування.

При цьому, документами, які підтверджують наявність у громадянина права користування, можуть бути, зокрема, державні акти на право постійного користування земельними ділянками (ст. 23 ЗК України в редакції 1992 року, первісна редакція ст. 126 ЗКУ), державні акти на право володіння землею ( ст. 23 ЗУ УРСР 1990 року), записи в земельно-шнурових книгах сільськогосподарських підприємств і організацій, записи в погосподарських книгах сільських рад, записи в реєстрових книгах виконавчих комітетів міських і сільських рад (ст. 20 ЗК УРСР 1970 року).

Відповідно до статті 60 Земельного кодексу України, статті 88 Водного кодексу України, межі прибережних захисних смуг, пляжних зон зазначається в документації із землеустрою, містобудівній документації на місцевому та регіональному рівнях та позначаються органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування на місцевості інформаційними знаками.

Прибережні захисні смуги в межах населених пунктів встановлюються згідно з комплексними планами просторового розвитку територій територіальних громад, генеральними планами населених пунктів, а вразі їх відсутності або якщо містобудівною документацією межі таких смуг не встановлені, визначаються шириною 100 метрів від урізу води морів, морських заток і лиманів, а для інших водних об`єктів згідно з частиною другою цієї статті.

Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках усіх категорій земель, крім земель морського і внутрішнього водного транспорту.

Окрім того, відповідно п. 3 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам для містобудівних потреб допускається за умови, що відповідні земельні ділянки розташовані в межах території, щодо якої затверджено принаймні один із таких видів містобудівної документації на місцевому рівні; комплексний план, складовою частиною якого є план зонування території; генеральний план населеного пункту, складовою якого є план зонування території; план зонування території, як окремий вид містобудівної документації на місцевому рівні, затверджений до набрання чинності Законом України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель»; детальний план території.

Також встановлено, що відповідно до рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 33 сесії 8 скликання № 2334 від 23.12.2022 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у комунальну власність ІНФОРМАЦІЯ_3 для збереження та використання заказників та розширення меж об`єкту природно-заповідного фонду місцевого значення гідрологічного заказника « ІНФОРМАЦІЯ_4 », розширено межі даного об`єкту на 28,9 га, що становить 49,8 га (земельна ділянка з кадастровим номером 0520682200:01:004:0266 площею 25,2 га та земельна ділянка з кадастровим номером 0520682200:05:005:0079 площею 24,6 га) та передбачено встановлення меж об`єкту природно-заповідного фонду місцевого значення гідрологічного заказника « ІНФОРМАЦІЯ_4 » загальною площею 49,8 га.

Актом від 18.05.2023 встановлено та погоджено межі землекористування земельних ділянок з кадастровими номерами 0520682200:01:004:0266 та 0520682200:05:005:0079.

Враховуючи вищевикладені обставини, в органу досудового розслідування виникла необхідність в отриманні дозволу на здійснення тимчасового доступу до оригіналів технічної документації (проекту) та копій поземельних книг із землеустрою, на земельні ділянки під кадастровими номерами: 0520682200:02:001:0213, 0520682203:02:001:0063, 0520682203:02:001:0059, 0520682203:02:001:0018, 0520682203:02:001:0003, 0520682200:02:001:0133, 0520682200:02:001:0229, які перебувають у володінні Головного управління « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у Вінницькій області ( АДРЕСА_1 ) шляхом вилучення (проведення виїмки) технічних документацій (проектів) із землеустрою.

Одержати в інший спосіб, без ухваленого рішення суду, тимчасовий доступ до оригіналів документів (завірених належним чином копій) та їх подальше вилучення неможливо, оскільки в них міститься інформація, яка відноситься до охоронюваної законом таємниці.

Враховуючи викладене, а також те, що вказані документи знаходяться у володінні (представників / посадових осіб) ГУ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у Вінницькій області ( АДРЕСА_2 ), і мають безпосереднє значення для встановлення істини у кримінальному провадженні слідчий просив клопотання задовольнити.

Слідчий ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився. На адресу суду подав заяву про розгляд клопотання у її відсутність, вимоги клопотання підтримала у повному обсязі, попередньо суду було надано матеріали кримінального провадження та копії документів на обґрунтування клопотання.

Головне управління « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у Вінницькій області явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечило, однак про дату, час та місце розгляду клопотання були повідомленні завчасно та належним чином, шляхом направлення судової повістки на електронну адресу.

Відповідно до частини четвертої статті 163 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.

Аналіз наведеної норми дає підстави для висновку про те, що саме по собі неприбуття слідчого, дізнавача чи прокурора у судове засідання для розгляду клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів не є перешкодою для розгляду даного клопотання, а тому суд вважає за можливе здійснювати розгляд клопотання без участі слідчого. Неприбуття ж за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття також не є перешкодою для розгляду клопотання.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи те, що учасники процесуальної дії в судове засідання не з`явилися, слідчий суддя вважає за можливе розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.

Дослідивши клопотання слідчого та додані до нього матеріали слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, враховуючи наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, в провадженні СВ Відділу поліції №3 Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області перебувають матеріали кримінального провадження № 42024022110000439, відомості відносно якого 30.08.2024 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі виявлених прокурором обставин, що можуть свідчити про зловживання з боку службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 своїм службовим становищем, що призвело до незаконної передачі ряду земельних ділянок у приватну власність громадян, за рахунок земель прибережно-захисної смуги, розташованих на території Агрономічної територіальної громади, тобто за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

Вищевказані обставини підтверджуються витягом з ЄРДР №42024022110000439 від 30.08.2024 та іншими документами доданими на обґрунтування клопотання.

Статтею 159 КПК України передбачено, що тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до статті 160КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.

Пунктами 1 та 2 частини п`ятої статті 163КПК України передбачено, що ухвала про надання тимчасового доступу до речей і документів постановляється, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Приймаючи до уваги вищевикладене, слідчий суддя вважає, що на час розгляду клопотання наявні достатні підстави для надання дозволу слідчому на тимчасовий доступ до документів, з можливістю вилучення належним чином засвідчених копій документів, які знаходяться у володінні Головного управління « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у Вінницькій області, оскільки слідчим було доведено, що вказані документи самі по собі або в сукупності із іншими речами і документами мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 159 - 164, 309, 310, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому СВ Відділу поліції № 3 Вінницького районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області ОСОБА_3 та членам групи слідчих на тимчасовийдоступ до документів, які знаходяться у володінні Головного управління « ІНФОРМАЦІЯ_2 » у Вінницькій області ( АДРЕСА_1 ), а саме до технічної документації (проекту) та поземельних книг із землеустрою, на земельні ділянки під кадастровими номерами: 0520682200:02:001:0213, 0520682203:02:001:0063, 0520682203:02:001:0059, 0520682203:02:001:0018, 0520682203:02:001:0003, 0520682200:02:001:0133, 0520682200:02:001:0229, з можливістю ознайомитись та вилучити належним чином завірені копії документів.

Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.

У разі невиконання даної ухвали, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, суд має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала слідчого судді є остаточною та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення06.02.2025
Оприлюднено12.02.2025
Номер документу125063172
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/3795/25

Ухвала від 06.02.2025

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Волошин С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні