Ухвала
від 10.02.2025 по справі 466/1302/25
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 466/1302/25

Провадження № 2/466/1485/25

У Х В А Л А

про відмову у відкритті провадження у справі

10 лютого 2025 року м. Львів

Суддя Шевченківського районного суду м. Львова Луців-Шумська Н.Л. ознайомившись із позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до публічного акціонерного товариства Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК», третя особа Краматорський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про усунення перешкод у користуванні майном,

в с т а н о в и л а :

07.02.2025 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 звернулись в суд з адміністративним позовом до ПАТ Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК», третя особа Краматорський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у якому на підставі ст. ст.5, 159 161 КАС України просять: поновити строк звернення до адміністративного суду, усунути перешкоди у користуванні транспортним засобом шляхом - зобов`язання Краматорський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції припинити чинність арешту та скасувати інші заходи примусового виконання рішення у виконавчих провадженнях.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Частиною другою цієї ж статті передбачено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.

У відкритті провадження у даній справі слід відмовити з таких мотивів та підстав.

За правилами п.1 ч.1 ст.19КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Пунктами 1 та 2 ч.1 ст.4КАС України визначено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з, у тому числі, іншим суб`єктом при здійсненні ним владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих осіб, відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних (публічно-владних) управлінських функцій.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, тобто спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий.

У даній справі спір виник у зв`язку зі здійсненням Краматорським відділом державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції заходів з примусового виконання рішень у виконавчих провадженнях, у яких було накладено арешт на автомобіль. Позивачі звернулися за захистом своїх спадкових прав після смерті боржника.

Відтак з аналізу фактичних обставин, що стали підставою для звернення в суд, вбачається, що предметом спору є наявність обтяжень транспортного засобу, який є спадковим майном.

Отже, зважаючи на предмет позову та беручи до уваги суб`єктний склад учасників спірних правовідносин, суд дійшов висновку, що заявлені позивачами вимоги не пов`язані із захистом прав, свобод чи інтересів позивачів у сфері публічно-правових відносин, а стосується захисту приватних інтересів та підлягають розгляду за правилами цивільного судочинства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.170КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Аналізуючи вищевикладене, вважаю, що у відкритті провадження в адміністративній справі слід відмовити.

Роз`яснити позивачам, що такий спір повинен розглядатись за правилами цивільного судочинства.

Повторне звернення тієї самої особи до суду з адміністративним позовом з тих самих підстав, про той самий предмет і до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Відомості про сплату судового збору відсутні.

Керуючись п.2 ч.1 ст.170, ст.ст.248,256,294 КАС України, суддя, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Відмовити у відкритті провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до публічного акціонерного товариства Акціонерний банк «УКРГАЗБАНК», третя особа Краматорський відділ державної виконавчої служби у Краматорському районі Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про усунення перешкод у користуванні майном, скасування арешту майна.

Копію ухвали разом з позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами надіслати позивачам не пізніше наступного дня після її постановлення. Копію позовної заяви залишити в суді

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст.256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з моменту її підписання.

Суддя: Н. Л. Луців-Шумська

СудШевченківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення10.02.2025
Оприлюднено13.02.2025
Номер документу125071074
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про звільнення майна з-під арешту (виключення майна з опису)

Судовий реєстр по справі —466/1302/25

Ухвала від 10.02.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд м.Львова

Луців-Шумська Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні