Рішення
від 11.02.2025 по справі 644/10932/24
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Суддя Саркісян О. А.

Справа № 644/10932/24

Провадження № 2-а/644/18/25

11.02.2025

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2025 року

Орджонікідзевський районний суд м. Харкова

в складі: головуючого - судді Саркісян О.А.,

за участю секретаря судових засідань Мухіна Є.М.,

розглянувши за правилами розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ без виклику сторін адміністративну справу №644/10932/24 за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про накладення адміністративного штрафу, -

УСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про накладення адміністративного штрафу, в якому просить суд визнати протиправною постанову ІНФОРМАЦІЯ_1 №318-1П від 03.12.2024, якою ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення за ч.3 ст.210-1 КУпАП та накладено штраф в розмірі 17000 грн.; провадження по справі про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 за ч.3 ст.210-1 КУпАП закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

В обгрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що постановою №318-1П від 03.12.2024, складеною начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 підполковником ОСОБА_2 , притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , за ч.3 ст. 210-1 КУпАП, та накладено штраф у сумі 17000 гривень. Так, 27.11.2024 о 16 год. 00 хв. в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_3 , за адресою АДРЕСА_1 , було встановлено факт порушення законодавства про мобілізаційну підготовку і мобілізацію ОСОБА_1 . Відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №69 «Про загальну мобілізацію», №741/2024 від 28.10.2024 «Про продовження строку проведення загальної мобілізації» ІНФОРМАЦІЯ_4 було здійснено оповіщення військовозобов`язаних. 14.10.2024 ІНФОРМАЦІЯ_4 військовозобов`язаному ОСОБА_1 поштовим зв`язком АТ «Укрпошта» була направлена повістка №678994, за місцем його реєстрації (проживання), а саме: АДРЕСА_2 , про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 25.10.2024 о 11. 00 год. для звірки військово - облікових даних. В подальшому вищезазначена повістка була повернута до ІНФОРМАЦІЯ_3 , у зв`язку з відсутністю ОСОБА_1 , за вказаною адресою. 27.11.2024 він з батьком, який проходив МСЕК, був затриманий поліціянтами та супроводжений до ІНФОРМАЦІЯ_5 , де отримав протокол від тієж дати. Не вважає себе винним у скоєні зазначеного адміністративного правопорушення, у зв`язку з тим, що згідно наданих ним у грудні 2023 року документів, про те, що здійснює догляд батька інваліда 2 групи, який внаслідок психічного розладу потребує сторонньої допомоги, 23.12.2023 отримав відстрочку. При цьому у своїй заяві вказував місце свого фактичного проживання АДРЕСА_3 , за яким здійснює догляд за батьком, а також номер телефону. Оскільки в м. Харкові він зареєстрований, а фактично мешкає в м. Златопіль Харківської області, то не отримав повістку про виклик до ТЦК та СП і не з`явився на виклик з поважної причини, яку просив врахувати і не накладати на нього адміністративне стягнення, але 03.12.2024 начальником ІНФОРМАЦІЯ_5 винесено оскаржувану постанову. Зазначає,щов протоколіпро адміністративнеправопорушення незазначено,які самеданні йомутребо булозвірити іщо самеці даніунеможливлюють отриманняцих данихшляхом взаємодіїз іншимисистемами тареєстрами.Крім тогозазначає,що направлена ІНФОРМАЦІЯ_4 на 14.10.2024 повістка «678994 на адресу реєстрації місця його проживання про необхідність з`явитися для звірки військо-облікових даних є порушенням діючого законодавства. Враховуючи викладене, вважає, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню у зв`язку з недоведеністю вини позивача, а також через процедурні порушення при вирішенні справи та складанні постанови.

Ухвалою Орджонікідзевського районного суду м. Харкова від 16.01.2025 року відкрито провадження по зазначеній зазначеній справі. Розгляд справи проводити за правилами розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ відповідно до ст. ст.268,269 КАС Україниу судовому засіданні без виклику сторін.

04.02.2025 представник відповідача, через канцелярію суду, надала відзив на позов, в якому просить залишити постанову №318-1 п від03.12.2024без змін; у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_3 ,відмовити в повному обсязі; витрати по сплаті судового збору покласти на ОСОБА_1 у повному обсязі. Посилаючись на те, що згідно ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» громадяни зобов`язані:зявлятися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов`язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду; під час мобілізації громадяни зобов`язані з`явитися: У разі отримання повістки про виклик до територіального центру комплектування та соціальної підтримки громадянин зобов`язаний з`явитися у зазначені у ній місце та строк. Поважними причинаминеприбуття громадянинау строк,визначений уповістці,які підтвердженідокументами відповіднихуповноважених державнихорганів,установ таорганізацій (державноїта комунальноїформ власності),визнаються:перешкода стихійногохарактеру,хвороба громадянина,воєнні діїна відповіднійтериторії таїх наслідкиабо іншіобставини,які позбавилийого можливостіособисто прибутиу визначеніпункт істрок;смерть йогоблизького родича(батьків,дружини (чоловіка),дитини,рідних брата,сестри,діда,баби)або близькогородича йогодружини (чоловіка).У разінеприбуття громадянинзобов`язаний унайкоротший строк,але непізніше трьохдіб відвизначених уповістці датиі часуприбуття дотериторіального центрукомплектування тасоціальної підтримки,повідомити пропричини неявкишляхом безпосередньогозвернення дозазначеного уповістці територіальногоцентру комплектуваннята соціальноїпідтримки абов будь-якийінший спосібз подальшимйого прибуттяму строк,що неперевищує сімкалендарних днів.Згідно даних Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку з 03.06.2021, остання звірка даних 21.12.2023. Відповідно до вимог абзацу 4 пункту 1 частини 2 Прикінцевих положеньЗакону України від 11.04.2024 №3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (далі Закон 3633), який набув чинності 18.05.2024, визначено, що під час дії Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 №65/2022,затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від03.03.2022 №2105-IXгромадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв`язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані: у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста (за наявності), у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста (за наявності). Отже вищезазначені норми законодавства передбачають три шляхи, яким громадяни України, що знаходяться на території України та які перебувають на військовому обліку повинні були уточнити свої персональні дані з 17.05.2024 року по 16.07.2024 року (включно), а саме: через центр надання адміністративних послуг; через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста; у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки. Таким чином, ОСОБА_1 свої персональні данні не уточнив. Додатком 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів»,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 встановлені ПРАВИЛАвійськового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів. Відповідно до пункту 1 Правилвійськового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів(далі Правила військового обліку), призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні: пп.7 п.1особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік. ОСОБА_1 всупереч вимогам законодавства на військовий облік військовозобов`язаних за фактичним місцем проживання на став. Так 14.10.2024 ІНФОРМАЦІЯ_4 військовозобов`язаному ОСОБА_1 засобами поштового зв`язку АТ «Укрпошта» була направлена повістка №678994(сформована автоматично за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів)за задекларованим місцем проживання,якезазначено в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів а саме АДРЕСА_2 . Згідно довідки про причини повернення з відбитком печатки Укрпошти на якій зазначена дата 23.10.2024 вищезазначена повістка №678994була повернута до ІНФОРМАЦІЯ_3 , у зв`язку з відсутністю ОСОБА_1 за вказаною адресою. Таким чином, ОСОБА_1 був оповіщений належним чином про необхідність явки до ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме на 25.10.2024 о 11:00 годині для уточненняданих, однак у вказаний часдо ІНФОРМАЦІЯ_3 не з`явився про поважні причини неприбуття не повідомив, чим порушив ч.3 ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Вважаємо, що справа про адміністративне правопорушення вирішена в точній відповідності з законом, а постанова по адміністративній справі №318-1 п від03.12.2024цілком законна та обґрунтована. Впозовній заяві позивач зазначає, щов протоколі про адміністративне правопорушення не зазначено, які саме данні йому требо було звірити і що саме ці дані унеможливлюють отримання цих даних шляхом взаємодії з іншими системами та реєстрами.Окремо слід зазначити, що ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальностів зв`язку з неявкою за викликом, а не за несвоєчасне уточнення даних.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що 03.12.2024 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_6 підполковником ОСОБА_2 винесено постанову № 318-1П по справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210-1 КУпАП та накладено стягнення у вигляді штрафу у розмірі 17000 грн.

Згідно вказаної постанови 27.11.2024 року о 16:00 годині встановлено факт порушення законодавства про мобілізаційну підготовку і мобілізацію. Відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року № 69 «Про загальну мобілізацію», № 741/2024 від 28.10.2024 року «Про продовження строку проведення загальної мобілізації» ІНФОРМАЦІЯ_4 здійснено оповіщення військовозобов`язаних. 14.10.2024 року ІНФОРМАЦІЯ_4 військовозобов`язаному ОСОБА_1 поштовим зв`язком АТ «Укрпошта» направлена повістка №678994 за місцем його реєстрації (проживання), а саме: АДРЕСА_2 про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 25.10.2024 року об 11:00 годині для звірки військово облікових даних. В подальшому вищевказана повістка повернута до ІНФОРМАЦІЯ_3 у зв`язку з відсутністю ОСОБА_1 за вказаною адресою. Таким чином, ОСОБА_1 був оповіщений належним чином про необхідність явки до ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме на 25.10.2024 року об 11:00 год, однак у вказаний час не з`явився до ІНФОРМАЦІЯ_3 , про поважні причини неявки не повідомив, чим порушив ч.3 ст.22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», скоїв правопорушення, передбачене ч.3 ст.210-1 КУпАП.

Розгляд справи про адміністративне правопорушення відбувся на підставі складеного оператором мобілізаційного відділення ІНФОРМАЦІЯ_7 солдатом ОСОБА_3 27.11.2024 року протоколу № 318-1 про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 .

Складання протоколу від 27.11.2024 року, розгляд справи про адміністративне правопорушення та винесення постанови від 03.12.2024 відбувалися за особистої участі ОСОБА_1 , при цьому у протоколі останній зазначив, що не отримав повістки та сповіщення Укрпошта.

14.10.2024 ІНФОРМАЦІЯ_4 військовозобов`язаному ОСОБА_1 засобами поштового зв`язку АТ «Укрпошта» була направлена повістка №678994 (сформована автоматично за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів) за задекларованим місцем проживання, а саме: АДРЕСА_2 .

Відповідно до п.4 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування) затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 7 лютого 2022 р. № 265 Особа може задекларувати/зареєструвати своє місце проживання (перебування) лише за однією адресою. У разі коли особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює декларування/реєстрацію місця проживання (перебування) за однією з таких адрес за власним вибором. За адресою задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування) з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.

Згідно довідки про причини повернення з відбитком печатки Укрпошти на якій зазначена дата 23.10.2024 вищезазначена повістка № 6789994 була повернута до ІНФОРМАЦІЯ_3 , з прміткою «Адресат відсутній за вказаною адресою».

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 251 КУпАП визначено перелік фактичних даних в справі про адміністративне правопорушення, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з п.1 ст.247 КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події адміністративного правопорушення. Наявність події правопорушення доводиться шляхом надання доказів.

Отже, притягнення особи до адміністративної відповідальності, можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Відповідно до ст.235 КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 року № 154 затверджено (далі - Положення № 154)

Нормами п.п. 12-13 Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 року № 154 (далі - Положення № 154) передбачено, що керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки має право, зокрема, розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначені статтею 235 Кодексу України, і накладати адміністративні стягнення та визначати функціональні (посадові) обов`язки підлеглого йому особового складу.

Статтею 280 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно із вимогами ст.283 КУпАП розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Відповідно до ч.1 ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

За правилами статті 235 КУпАП територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

Так, спірні відносини у даній справі склались з приводу правомірності притягнення позивача до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210-1 КУпАП.

Відповідно до ст. 210-1 КУпАП порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію-тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу на громадян від п`ятисот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об`єднань - від однієї тисячі п`ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період - тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадських об`єднань - від двох тисяч до трьох тисяч п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Положеннями ст. 1 Закону України «Про оборону України» визначено, що особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Указом Президента України № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п. 20 ч. 1 ст. 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року введено на всій території України воєнний стан, який триває і по теперішній час.

З метою забезпечення оборони держави, підтримання бойової і мобілізаційної готовності Збройних Сил України та інших військових формувань, Указом Президента України від 24.02.2022 №65/2022 "Про загальну мобілізацію" на всій території України оголошено проведення загальної мобілізації.

Суд зазначає, що в контексті спірних правовідносин, визначальним для кваліфікації дій позивача, як порушення правил військового обліку, є факт його неявки до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 25.10.2024 року до 11-00 для уточнення даних за повісткою №678994 від 14.10.2024 року.

Як встановлено матеріалами справи, повістка № 6789994 надіслана на адресу позивача засобами поштового зв`язку та повернута до ІНФОРМАЦІЯ_3 з відміткою про відсутність адресата за адресою: АДРЕСА_2 .

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 року № 560 затверджений Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, відповідно до якого повістка про виклик резервіста або військовозобов`язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв`язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання (пункт 34).

Згідно пункту 41 вказаного Порядку належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов`язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є, зокрема день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних.

Таким чином, ОСОБА_1 був належним чином повідомлений за адресою проживання, про явку до ІНФОРМАЦІЯ_3 на 25.10.2024 року об 11:00 годині.

Посилання позивача про те, що він вказував місце свого фактичного проживання АДРЕСА_3 , за яким здійснює догляд за батьком, а також номер телефону, оскільки в м. Харкові він зареєстрований, а фактично мешкає в м. Златопіль Харківської області, то не отримав повістку про виклик до ТЦК та СП і не з`явився на виклик з поважної причини, яку просив врахувати і не накладати на нього адміністративне стягнення, суд не приймає до уваги, оскільки зазначене спростовується матеріалами справи, а саме: на задекларовану адресу ОСОБА_1 : АДРЕСА_2 засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням було направлено повістку про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 . на 25.10.2024 до 11-00 год.

ОСОБА_1 на військовий облік військовозобов`язаних за фактичним місцем проживанняя не став.

Крім того, всупереч закону в період з 17.05.2024 року по 16.07.2024 року свої персональні дані не уточнив.

А тому, направлення повістки про виклик на задекларовану адресу ОСОБА_1 : АДРЕСА_2 засобами поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням було направлено повістку про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_3 . на 25.10.2024 до 11-00 год є цілком правомірними діями.

Згідно довідки про причини повернення з відбитком печатки Укрпошти на якій зазначена дата 23.10.2024 вищезазначена повістка № 678994 була повернута до ІНФОРМАЦІЯ_3 , з приміткою «Адресат відсутній за вказаною адресою».

Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форми власності), визнаються: перешкода стихійного характеру, хвороба громадянина, воєнні дії на відповідній території та їх наслідки або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у визначені пункт і строк; смерть його близького родича (батьків, дружини (чоловіка), дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини (чоловіка) (пункт 23 Порядку № 560).

Доказів про поважність причин неявки позивача до ІНФОРМАЦІЯ_3 суду ОСОБА_1 не надано, а посилання на те, що в протоколіпро адміністративнеправопорушення незазначено,які самеданні йомутребо булозвірити іщо самеці даніунеможливлюють отриманняцих данихшляхом взаємодіїз іншимисистемами тареєстрами,спростовується зібраними у справі доказами.

Згідно даних Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку з 03.06.2021, остання звірка даних 21.12.2023.

Інші дії відповідача щодо надання відстрочки позивачу на підставі наданих ним довідок стосується періоду вже після вчинення ним адміністративного правопорушення, притягнення до відповідальності за яке наразі оспорюється і тому не враховується судом.

Відповідно до вимог абзацу 4 пункту 1 частини 2 Прикінцевих положеньЗакону України від 11.04.2024 №3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (далі Закон 3633), який набув чинності 18.05.2024, визначено, що під час дії Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24.02.2022 №65/2022,затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від03.03.2022 №2105-IXгромадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв`язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані: у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста (за наявності), у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста (за наявності).

Вищезазначені нормизаконодавства передбачаютьтри шляхи,яким громадяниУкраїни,що знаходятьсяна територіїУкраїни таякі перебуваютьна військовомуобліку повиннібули уточнитисвої персональнідані з17.05.2024року по16.07.2024року (включно),а саме:через центрнадання адміністративнихпослуг;через електроннийкабінет призовника,військовозобов`язаного,резервіста;у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Таким чином, ОСОБА_1 свої персональні данні не уточнив.

Додатком 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів»,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 встановлені ПРАВИЛАвійськового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Відповідно до пункту 1 Правилвійськового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів(далі Правила військового обліку), призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні: пп.7 п.1особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік.

ОСОБА_1 всупереч вимогам законодавства на військовий облік військовозобов`язаних за фактичним місцем проживання не став.

Таким чином, доводи позивача, стосовно недотримання відповідачем норм КУпАП при винесенні оскаржуваної постанови не знайшли своє підтвердження під час судового розгляду справи, суд доходить висновку про те, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та нормами КУпАП.

Водночас під час розгляду цієї справи судом не встановлено порушень процедури, які б могли вплинути на кінцевий результат розгляду відповідачем питання про притягнення позивача до адміністративної відповідальності.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що постанова про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 складена відповідно до вимог КУпАП.

З огляду на викладене, оцінюючи докази у їх сукупності, суд доходить висновку, що оскаржувана постанова винесена відповідно до норм чинного законодавства, підстав для її скасування немає, а отже у задоволенні позову слід відмовити за безпідставністю.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.244 КАС України, при ухваленні рішення суд має також вирішити питання розподілу судових витрат між сторонами.

У зв`язку із відмовою у задоволенні позову, понесені позивачем судові витрати не відшкодовуються, відповідно до приписів ст.ст.134,139 КАС України.

Керуючись ст. ст.8-9,72-77,241,242-246,250, 268, 269 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасуванняпостанови від 03.12.2024року пропритягнення йогодо адміністравтиноївідповідальності зач.3ст.210-1Кодексу Українипро адміністративніправопорушення увигляді штрафуна користьдержави всумі 17000грн.- відмовити.

Витрати зі сплати судового збору покласти на ОСОБА_1 .

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження. Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Інформація про сторони:

Позивач: ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_3 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_8 (місцезнаходження: АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

Суддя: О.А. Саркісян

СудОрджонікідзевський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення11.02.2025
Оприлюднено13.02.2025
Номер документу125088689
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —644/10932/24

Ухвала від 08.04.2025

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

Рішення від 11.02.2025

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

Ухвала від 16.01.2025

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

Ухвала від 20.12.2024

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні