Рішення
від 07.02.2025 по справі 916/5045/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"07" лютого 2025 р.м. Одеса Справа № 916/5045/24

За позовом: Департаменту розвитку обєктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (73003, м. Херсон, просп.Незалежності,буд.37, код ЄДРПОУ 44279728)

До відповідача: Фізичної особи підприємця Завгороднього Віталія Олеговича ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

про стягнення

Суддя Рога Н.В.

Секретар с/з Корчевський М.Ю.

Представники сторін:

Від позивача: Орленко В.Г. - на підставі довіреності від 17.04.2024р.;

Від відповідача: Завгородній В.О. - згідно паспорту

ВСТАНОВИВ:

СУТЬ СПОРУ: Позивач Департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради, звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Фізичної особи підприємця Завгороднього Віталія Олеговича ( далі ФОП Завгородній В.О.) про стягнення заборгованості з орендної плати у розмірі 20 606 грн 71 коп.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.12.2024р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 916/5045/24, справу вирішено розглядати в порядку спрощеного позовного провадження. Судове засідання призначено на 27.12.2024р. Протокольною ухвалою від 27.12.2024р. відкладено розгляд справи на 14.01.2025р. Протокольною ухвалою від 14.01.2025р. відкладено судове засідання на 23.01.2025р. Ухвалою суду від 23.01.2025р. відкладено розгляд справи на 07.02.2025р.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просить суд задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач проти позову заперечує, вважає його необгрунтованим та безпідставним.

Як зазначив позивач у справі, 19.11.2019 р. було укладено Договір оренди комунального майна міської територіальної громади №2127 між Управлінням комунальної власності Херсонської міської ради (правонаступником прав та обов`язків якого є Департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради) та ФОП Завгороднім Віталієм Олеговичем.

Стороною в Договорі №2127 (Орендодавця) зазначено Управління комунальної власності Херсонської міської ради, проте 18.06.2021р. Херсонською міською радою прийнято рішення № 346 «Про внесення змін до рішень міської ради від 26.02.2021р. № 73, від 16.03.2021р. № 144 та визнання такими, що втратили чинність, рішень міської ради», яким вирішено припинити юридичну особу, виконавчий орган Херсонської міської ради - Управління комунальної власності Херсонської міської ради, реорганізувавши його шляхом приєднання до Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 44279728), який, є правонаступником його прав та обовязків, викладено Положення про департамент в новій редакції.

Відповідно до вказаного Договору №2127 Орендарю було передано у платне строкове користування нежитлові приміщення першого поверху, загальною площею 116, 9 кв.м., що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Перекопська, буд. №155.

Строк дії даного договору визначався до 19.11.2068 р., але 31.10.2023 року Договір №2127 достроково розірваний за згодою сторін, приміщення повернуті згідно з актом повернення комунального майна оренди, що підтверджується актом повернення об`єкта комунальної власності міської територіальної громади від орендаря орендодавцю від 31.10.2023 року.

Позивач зазначив, що розділом 5 Договору №2127 передбачено певні обов`язки орендаря, зокрема, своєчасно й у повному обсязі вносити до бюджету (Орендодавцю) орендну плату, проте, відповідач свої зобовязання належним чином не виконав, у звязку із чим за період з січня по лютий 2022 року та з січня по жовтень 2023 за Орендарем залишилася заборгованість з оплати орендної плати у розмірі 20 606 грн 71 коп.

При цьому, позивач зазначив, що з 24 лютого 2022р. по грудень 2022р. відповідач був звільнений від сплати орендної плати відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022р. №634., а з 01.01.2023р. орендна плата нараховується у розмірі 100% та підлягає оплаті з боку Орендаря.

Позивач зазначає, що з метою досудового врегулювання спору направив на адресу ФОП Завгороднього В.О. претензію від 07.08.2024 року №01-21-1098-вих щодо виконання зобов`язання за Договором №2127 оренди в частині сплати орендної плати, проте вказана претензія повернута відправнику у зв`язку із закінченням терміну зберігання поштового відправлення у відділенні Укрпошти.

За таких обставин, з метою захисту порушеного права та охоронюваного законом інтересу, Департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради звернувся до суду з позовом про стягнення з ФОП Завгороднього В.О. заборгованості з орендної плати у розмірі 20 606 грн 71 коп.

В обгрунтування позову позивач послався на загальні положення Цивільного кодексу України, що регулюють правовідношення та зобов`язання сторін, зокрема, ст.ст. 525, 526,530, 626, 762 Цивільного кодексу України.

Враховуючи зазначене, позивач вважає, що наявні підстави для стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати у розмірі 20 606 грн 71 коп.

Відповідач відзиву на позовну заяву до суду не надав, в судовому засіданні проти позову заперечував, посилаючись на те, що у зв`язку із неможливістю користування об`єктом оренди нежитловими приміщеннями першого поверху, загальною площею 116,9 кв.м, що розташовані у м. Херсон по вул. Перекопській, 155 за обставин, що від нього не залежали (вторгнення військ Російської Федерації до міста Херсон, внаслідок чого відповідач виїхав за межі міста та припинив здійснення господарської діяльності в орендованому приміщенні, постійні обстріли тощо) він 21.10.2023р. звернувся до Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради з заявою щодо розірвання Договору оренди №2127 з 20.10.2023р. та у якості додатку до заяви надав акт повернення об`єкта оренди.

Згідно листа Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради від 26.10.2023р. за №866-20, наданого у відповідь на заяву від 21.10.2023р., Департамент погодився з розірванням Договору за згодою сторін та зазначив, що станом на 24.02.2022р. за ФОП Завгороднім В.О. рахується заборгованість з орендної плати у розмірі 12 635 грн 06 коп., яку просив сплатити у найкоротшій термін та надав реквізити для оплати.

Як зазначає відповідач, заборгованість у розмірі 12 635 грн 06 коп. він сплатив 01.11.2023р., що підтверджується платіжною квитанцією.

31 жовтня 2023р. сторонами було підписано Акт повернення об`єкта комунальної власності Хекрсонської територіальної громади від орендаря орендодавцю.

За таких обставин, відповідач вважає, що орендні правовідносини за Договором оренди №2127 припинилися з 31.10.2023р. і він повністю сплатив заборгованість з орендної плати.

Крім того, відповідач послався на постанову Кабінету Міністрів України від 27.05.2022р. №634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану», згідно з якою на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31.12.2022р., за договорами оренди державного і комунального майна, чинними станом на 24.02.2022р. або укладеними після цієї дати за результатами аукціонів, що відбулися 24.02.2022р. або раніше, звільняються від орендної плати орендарі державного і комунального майна.

Також, відповідач послався на Розпорядження начальника Херсонської міської військової адміністрації від 16.11.2023р. №682-р «Про звільнення від сплати орендної плати за договорами оренди комунального майна», відповідно до якого звільнено орендарів комунального майна Херсонської міської територіальної громади від сплати орендної плати у 2023році, звільнення від орендної плати застосовуються до договорів оренди, чинних станом на 24.02.2022р.

За таких обставин відповідач вважає безпідставним нарахування орендної плати за період з 01.01.2023 р. по жовтень 2023р.

Виходячи з матеріалів справи, пояснень представників сторін, судом встановлено, що нежитлові приміщення першого поверху, загальною площею 116,9 кв.м, за адресою : м. Херсон, вул.Перекопська,155 э об`єктом комунальної власності територіальної громади міста Херсон згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 01.12.2011р., проти чого сторони у справі не заперечують.

19 листопада 2019р. між Управлінням комунальної власності Херсонської міської ради (Орендодавець) та ФОП Завгороднім В.О. (Орендар) був укладений Договір №2127 оренди комунального майна міської територіальної громади, відповідно до розділу 1 якого Орендодавець передає, а Орендар приймає у строкове платне користування нежитлові приміщення першого поверху, загальною площею 116,9 кв.м, за адресою: м.Херсон, вул. Перекопська, 155, з метою здійснення підприємницької та іншої діяльності ( для розміщення майстерні з ремонту одягу).

За приписами ч.1 ст.283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Відповідно до ч.1 ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Враховуючи те, що об`єкт оренди відповідно до наявних у справі матеріалів є комунальною власністю територіальної громади м. Херсон, на правовідносини, що склалися між сторонами за Договором оренди №2127, розповсюджуються положення Закону України Про оренду державного та комунального майна.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» ( в редакції, що балі чинною станом на дату укладення Договору) орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Отже, між сторонами за Договором оренди №2127 склалися орендні правовідносини.

Договір зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права.

19 листопада 2019р. Орендодавець передав об`єкт оренди Орендарю, що підтверджується Актом прийняття -передачі, підписаним сторонами Договору.

Згідно п.11.1 Договору цей Договір діє з 19.11.2019р. до 19.11.2068р. включно.

18 червня 2021р. Херсонською міською радою прийнято рішення № 346 «Про внесення змін до рішень міської ради від 26.02.2021р. № 73, від 16.03.2021р. № 144 та визнання такими, що втратили чинність, рішень міської ради», яким вирішено припинити юридичну особу, виконавчий орган Херсонської міської ради - Управління комунальної власності Херсонської міської ради, реорганізувавши його шляхом приєднання до Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 44279728), який, є правонаступником його прав та обов`язків, викладено Положення про департамент в новій редакції.

Таким чином, фактично Орендодавцем за Договором оренди №2127 є Департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради.

Згідно ч. 1 ст. 509 Цивільного кодексу України обов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.. Частиною 2 зазначеної статті встановлено, що зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Відповідно до частини 1, 2 ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Згідно зі ст. 174 Господарського кодексу України однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є укладання господарського договору та іншої угоди, що передбачені законом, а також угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ним, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства. Статтею 629 цього ж Кодексу встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

За умовами розділу 3 Договору Орендна плата визначається відповідно до Положення про розрахунок та порядок використання плати за оренду об`єктів комунальної власності міської територіальної громади, затвердженого рішеннями міської ради від 28.12.2011 № 499, і становить 13 911,78 (тринадцять тисяч дев`ятсот одинадцять гривень) 78 копійок без ПДВ за рік (додаток 1) ( п.3.1).

Орендна плата становить 1 159,31 грн (базовий - листопад 2019 року) згідно з рішенням міської ради від 28.12.2011р. № 499, перераховується Орендарем управлінню комунальної власності на на р/р 37119016178147 Держказначейська служба України м. Київ, код 820172, ЄДРПОУ 3 7465469, не пізніше 25 числа поточного місяця з урахуванням щомісячного індексу інфляції і податку на додану вартість відповідно до чинного законодавства ( п.3.2).

У разі припинення (розірвання) Договору оренди Орендар сплачує орендну плату до дня повернення майна за актом прийняття - передачі включно. Закінчення строку дії Договору оренди не звільняє Орендаря від обов`язку сплатити заборгованість по орендній платі, якщо така виникла, у повному обсязі, враховуючи санкції (п.3.7).

При цьому, відповідно до п.5.2 Договору Орендар зобов`язується своєчасно і в повному обсязі вносити до бюджету (Орендодавцю) орендну плату.

Згідно ч.1, ч.3 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» ( в редакції, чинній станом на датукладання Договору ) орендар за користування об`єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності. Строки внесення орендної плати визначаються у договорі.

За приписами ч.1 ст.286 Господарського кодексу України орендна плата це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.

Згідно ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається.

Статтею 526 Цивільного кодексу України, передбачено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору.

Отже, відповідач, зобов`язавшись щомісячно не пізніше 25 числа поточного місяця з урахуванням щомісячного індексу інфляції і податку на додану вартість відповідно до чинного законодавства своєчасно і в повному обсязі вносити орендну плату за користування орендованим приміщенням повинен був виконувати свої зобов`язання.

За приписами ст.193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

За матеріалами справи, у зв`язку із неможливістю користування об`єктом оренди нежитловими приміщеннями першого поверху, загальною площею 116,9 кв.м, що розташовані у м. Херсон по вул. Перекопській, 155 за обставин, що від нього не залежали (вторгнення військ Російської Федерації до міста Херсон, внаслідок чого відповідач виїхав за межі міста та припинив здійснення господарської діяльності в орендованому приміщенні, постійні обстріли тощо) ФОП Завгородній В.О. 21.10.2023р. звернувся до Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради з заявою щодо розірвання Договору оренди №2127 з 20.10.2023р. та у якості додатку до заяви надав акт повернення об`єкта оренди.

Згідно листа Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради від 26.10.2023р. за №866-20, наданого у відповідь на заяву від 21.10.2023р., Департамент погодився з розірванням Договору за згодою сторін та зазначив, що станом на 24.02.2022р. за ФОП Завгороднім В.О. рахується заборгованість з орендної плати у розмірі 12 635 грн 06 коп., яку просив сплатити у найкоротшій термін та надав реквізити для оплати.

Згідно платіжної квитанції від 01.11.2023р. ФОП Завгородній сплатив заборгованість у розмірі 12 635 грн 06 коп. за період червень 2021р лютий 2022р.

31жовтня 2023р. сторонами було підписано Акт повернення об`єкта комунальної власності Хекрсонської територіальної громади від Орендаря Орендодавцю.

За таких обставин, сторони у справі не заперечують, що орендні правовідносини за Договором оренди №2127 припинилися з 31.10.2023р.

Але, у подальшому, Департамент розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради здійснив нарахування ФОП Завгородньому В.О. за період оренди січень жовтень 2023р. та у претензії від 07.08.2024р. за №01-21-1098-вих зазначив про наявність заборгованості у розмірі 20 898 грн 20 коп. (згідно наданого до матеріалів справи розрахунку 20 606 грн 71 коп.).

Разом із тим, Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022р. у зв`язку з військовою агресією рф проти України введено воєнний стан на всій території України, який в подальшому неодноразово продовжувався та триває до теперішнього часу.

Відповідно до пп. 1 п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» №634 від 27.05.2022р. у редакції, чинній на час існування спірних правовідносин до 07.05.2024р., установлено, що на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31.12.2022р., за договорами оренди державного і комунального майна, чинними станом на 24.02.2022р. або укладеними після цієї дати за результатами аукціонів, що відбулися 24.02.2022р. або раніше, звільняються від орендної плати орендарі державного і комунального майна:

- фізичні особи та фізичні особи - підприємці, які були призвані або прийняті на військову службу після оголошення воєнного стану;

- які використовують майно, розташоване в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану (Донецька область; Запорізька область в межах Бердянського, Василівського, Мелітопольського, Пологівського районів; Луганська область; Миколаївська область в межах Баштанського, Вознесенського районів (крім селищ міського типу Доманівка, Братське, м. Южноукраїнська), Миколаївського району (крім м. Миколаєва); Харківська область в межах Богодухівського району (крім мм. Валків, Богодухова, смт Краснокутськ), Ізюмського району, Куп`янського і Харківського районів (крім м. Мерефи, смт Нова Водолага, м. Харкова), Чугуївського району (крім м. Змієва); Херсонська область; Автономна Республіка Крим; м. Севастополь) (далі - визначені території).

Відповідно до пп.5 п.1 Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022 р. звільнення або перерахунок орендної плати відповідно до цього пункту здійснюється без окремого рішення орендодавця.

Виходячи з вищезазначених положень Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р. в редакції до 07.05.2024, тобто в редакції чинній протягом всього періоду решти заявленої до стягнення заборгованості (з 01.01.2023р. по 31.10.2023р.), приймаючи до уваги місцезнаходження орендованого нерухомого майна м. Херсон, з огляду на те, що законодавець не пов`язує звільнення від орендної плати з окремим рішенням орендодавця, суд вважає, що відповідач у період з 01.01.2023р. по 31.10.2023р. був звільнений від орендної плати за орендоване нерухоме майно, оскільки в цей період тривав воєнний стан в Україні.

При цьому, слід зауважити, що положення Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р. не містять обмеження щодо кінцевої дати звільнення від сплати орендної дати 31.12.2022р., наявність правової конструкції «але у будь-якому разі до 31.12.2022р.» свідчить, що така дата вказана як кінцева лише у разі припинення воєнного стану раніше 31.12.2022 р.

Крім того, слід зауважити, що на момент прийняття Кабінетом Міністрів України Постанови №634 від 27.05.2022р. діяв наказ Міністерства юстиції України від 01.04.2022р. №1307/5 «Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану», згідно з яким (в редакції станом на дату винесення Постанови Кабінету Міністрів України від №634 від 27.05.2022р.) до переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, включено Херсонську область.

Наказом Міністерства юстиції України від 17.11.2022р. №5152/5 внесено зміни до Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 01.04.2022 № 1307/5, та до вказаного Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану включено Херсонський район (крім смт Білозерка, сіл Дар`ївка, Музиківка, Станіслав, міста Херсон, села Чорнобаївка).

Наказ Міністерства юстиції України від 01.04.2022 №1307/5 «Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану» втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції №5840/5 від 27.12.2022р., який набрав чинності 13.01.2023р..

Нового нормативно-правового акту, який визначає перелік адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану, не прийнято.

Крім того, до Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р. неодноразово вносились зміни, зокрема згідно з Постановами Кабінету Міністрів України №1026 від 13.09.2022р., №1236 від 18.10.2022р., №280 від 24.03.2023р. та №35 від 16.01.2024р., і в жодній із зазначених редакцій не було змінено положення пп.1 п.1 Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р..

Вказаний підпункт Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р. було змінено лише на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 07.05.2024р. №512, тобто лише після 08.05.2024 р. було виключено положення щодо звільнення від орендної плати орендарів комунального майна, яке розташоване в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану із визначеним переліком таких адміністративно-територіальних одиниць.

Приймаючи до уваги, що законодавець після втрати чинності наказу Міністерства юстиції України від 01.04.2022р. №1307/5 « Про затвердження Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану», тобто після 13.01.2023р., неодноразово вносив зміни до Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р., а саме на підставі Постанов Кабінету Міністрів України №280 від 24.03.2023р. та №35 від 16.01.2024р., та залишав редакцію підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р. : на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31.12.2022р., за договорами оренди державного і комунального майна, чинними станом на 24.02.2022 р. або укладеними після цієї дати за результатами аукціонів, що відбулися 24.02.2022р. або раніше, звільняються від орендної плати орендарі державного і комунального майна:

- фізичні особи та фізичні особи - підприємці, які були призвані або прийняті на військову службу після оголошення воєнного стану;

- які використовують майно, розташоване в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану (Донецька область; Запорізька область в межах Бердянського, Василівського, Мелітопольського, Пологівського районів; Луганська область; Миколаївська область в межах Баштанського, Вознесенського районів (крім селищ міського типу Доманівка, Братське, м. Южноукраїнська), Миколаївського району (крім м. Миколаєва); Харківська область в межах Богодухівського району (крім мм. Валків, Богодухова, смт Краснокутськ), Ізюмського району, Куп`янського і Харківського районів (крім м. Мерефи, смт Нова Водолага, м. Харкова), Чугуївського району (крім м. Змієва); Херсонська область; Автономна Республіка Крим; м. Севастополь).

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що такий перелік адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану визначений в самому підпункті 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України №634 від 27.05.2022р.

З огляду на зазначене, відсутні підстави для стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати у розмірі 20 606 грн 71 коп.

Відповідно до ч.3 ст.13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

За приписами ч.1 ст.73 цього Кодексу доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

При цьому, відповідно до ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За приписами ст. 79 ГПК України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010р. у справі Серявін та інші проти України зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

У справі Трофимчук проти України (№4241/03, §54, ЄСПЛ, 28.10.2010р.) Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача згідно ст. ст. 123, 129 ГПК України.

На підставі зазначеного, керуючись ст.ст. 123,129, 232, 238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову Департаменту розвитку об`єктів комунальної власності територіальної громади Херсонської міської ради, звернувся до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Фізичної особи підприємця Завгороднього Віталія Олеговича про стягнення заборгованості з орендної плати у розмірі 20 606 грн 71 коп. відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення (підписання).

Повний текст рішення складено 12 лютого 2025 р.

Суддя Н.В. Рога

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення07.02.2025
Оприлюднено13.02.2025
Номер документу125094084
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них про комунальну власність, з них щодо оренди

Судовий реєстр по справі —916/5045/24

Рішення від 07.02.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 23.01.2025

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 25.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 20.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 02.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

Ухвала від 19.11.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Рога Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні