Рішення
від 28.01.2025 по справі 753/11079/24
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/11079/24

провадження № 2/753/3525/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2025 року Дарницький районний суд м. Києва у складі:

головуючого судді Цимбал І.К.,

при секретарі Козін В.Є.

за участю сторін: представників позивача - Ігнатенко О.О.

представника третьої особи - Мазнєва С.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Біфпостач»</a>, треті особи: Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», Товариство з обмеженою відповідальністю «Сумська м`ясна компанія», про захист прав інтелектуальної власності та відшкодування збитків,-

ВСТАНОВИВ:

Суть справи.

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, де є треті особи, про захист прав інтелектуальної власності та відшкодування збитків, посилаючись на те, що позивач є володільцем прав інтелектуальної власності на торговельну марку, яку без відповідних правових підстав використовував відповідач у своїй господарській діяльності, чим завдав позивачу збитків. Крім того, в подальшому відповідач зареєстрував право власності на торгівельну марку, яка нічим не відрізняється від торгівельної марки, якою володіє позивач та передав права на неї третій особі товариству. Такі дії позивач вважає незаконними, у зв`язку з чим звернувся до суду з позовом, оскільки у позасудовому порядку вирішити спір не представилось можливим.

Рух справи.

06.06.2024 визначено головуючого суддю.

10.06.2024 постановлена ухвала про залишення позову без руху.

12.06.2024 надійшла заява про усунення недоліків.

19.06.2024 відкрито загальне позовне провадження, підготовче засідання призначено на 16.07.2024.

16.07.2024 підготовче судове засідання не відбулось у зв`язку з відсутністю електроенергії у приміщенні суду.

03.10.2024 підготовче судове засідання відкладено на 09.10.2024 у зв`язку з клопотанням представника третьої особи.

09.10.2024 підготовче провадження закрито, справу призначено до судового розгляду на 19.11.2024.

19.11.2024 судове засідання не відбулось, у зв`язку з відсутністю електроенергії у приміщенні суду.

14.01.2025 в судовому засіданні оголошена перерва до 28.01.2025 для належного повідомлення відповідача про судове засідання.

28.01.2025 ухвалено рішення.

Доводи учасників справи.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав зазначених у позові та просила задовольнити.

Відповідач був повідомлений належним чином про час та місце розгляду справи, проте представника у судове засідання не направив, відзив не подав, у зв`язку з чим суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність останнього.

Представник третьої особи Державної організації «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», (далі - УКРНОІВІ) просив розглянути справу у відсутність представника останнього та ухвалити рішення згідно вимог закону, а також надав пояснення щодо позовних вимог /Т.ІІ а.с. 85-98/.

У поясненнях УКРНОІВІ зазначив, що для з`ясування питання чи мало місце порушення прав інтелектуальної власності позивача з боку відповідача на використання торговельних марок потрібно з`ясувати чи є схожими або тотожними торговельні марки з позначенням, яке використовується відповідачем у господарській діяльності і для яких саме товарів та/або послуг використовуються позначення відповідача.

Щодо заявки третьої особи Товариства з обмеженою відповідальністю «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» (далі - ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ»/ ТОВ «СМК»), то останні подані на реєстрацію за товарів та послуг за іншим класом ніж ті, що використовуються позивачем.

Представник позивача не погодилась із доводами УКРНОІВІ та пояснила, що торгівельна марка, яка використовувалась відповідачем схожа із торгівельної маркою власником якої є позивача настільки, що їх неодмінно можна сплутати /Т.ІІ а.с. 121-127/.

Представник третьої особи ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» позовні вимоги не визнала про що надала пояснення /Т.ІІ а.с. 161 - 169/ в яких зазначено, що ТОВ «СМК», здійснює господарську діяльність на території Сумської та Полтавської областей, у тому числі через мережу магазинів «М`ясорубка м`ясний маркет», у яких використовується однойменне позначення. У 2021 році ТОВ «СМК» отримало майнові права на позначення «М`ясорубка м`ясний маркет» і розуміючи, що зі сторони позивача є заперечення, стосовно реєстрації вказаного позначення, яке фактично є перепоною у процедурі реєстрації позначення «М`ясорубка м`ясний маркет» з метою усунення такої перепони, мала намір придбати у позивача його торгові марки, за пропозицією позивача. Проте, на етапі перемовин, ТОВ «СМК» із мережі інтернет було отримано інформацію, що на території держави - агресора Російської Федерації (далі - РФ) відкрито мережу магазинів «Мясорубка», які були забрендовані позначенням «Мясорубка», яке дзеркально схоже з позначенням позивача згідно свідоцтва та одночасно встановлено що в РФ зареєстровано аналогічну торгову марку.

За вказаних обставин ТОВ «СМК» було прийнято рішення про відмову від купівлі відповідної торгівельної марки, яка активно використовується та зареєстрована в РФ. В подальшому, ТОВ «СМК» представила відповідні аргументи УКРНОІВІ щодо очевидної несхожості позначень за заявкою та свідоцтвами, в першу чергу в тому, що словесне позначення за заявкою ТОВ «СМК» це словосполучення викладене державною мовою, а позначення позивача - одне слово російською мовою, що є вирішальним фактором для сприйняття у потенційного споживача товарів та послуг в Україні, з огляду на російську агресію, також було зазначено про використання ТМ схожої на ТМ позивача на території РФ.

Згідно рішення УКРНОІВІ, яким затверджено висновок експертизи за заявкою на торгівельну марку, вирішено зареєструвати торгівельну марку ТОВ «СМК» для всіх зазначених у заявці товарів і послуг.

Представник ТОВ «СМК», також просила надати критичну оцінку висновку експерта наданого позивачем, оскільки останній не відповідає вимогам, визначеним процесуальним законом.

Обставини справи встановлені судом, мотиви суду та положення застосованого закону.

12.07.2017 ОСОБА_2 на підставі договору про передачу виключних майнових прав на знак для товарів і послуг передала позивачу виключні майнові права на знак у відповідності до свідоцтва у повному обсязі № свідоцтва НОМЕР_1 , клас МКТП 35, дата пріоритету 27.01.2016, дата публікації, номер бюлетеня 10.01.2017 бюлетень № 1 /Т.І а.с. 22, 23/.

12.07.2017 ОСОБА_2 на підставі договору про передачу виключних майнових прав на знак для товарів і послуг передала позивачу виключні майнові права на знаки у відповідності до свідоцтв у повному обсязі № № свідоцтв НОМЕР_2; НОМЕР_3, класи МКТП 29,35, дата пріоритету 27.01.2016, дата публікації, номер бюлетеня 12.06.2017 бюлетень № 11 /Т.І а.с. 24, 25/.

21.09.2017 рішенням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України передано право власності на знак послуг класу 35 передано позивачу /Т.І а.с. 26/.

05.02.2018 рішенням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України передано право власності на знак товарів і послуг класів 29, 35 передано позивачу /Т.І а.с. 27/.

У листопаді 2020 позивачу з відкритих джерел, а саме з публікації на веб - сайті «Latifundist.com» стало відомо, що ТОВ «БІФПОСТАЧ» («СУМИ ФУД РІТЕЙЛ») використовує торговельні марки схожі до ступеня змішування позначення у своїй господарській діяльності без дозволу позивача.

20.11.2023 на замовлення позивача складено висновок експерта № 24575 за результатами проведення дослідження у сфері інтелектуальної власності було встановлено, що позначення по заявці № m202007877 від 27.04.2020 є схожими до ступеня змішування з позначеннями по свідоцтву № 221406 від 10.01.2017, власником якого є позивач /Т. І а.с. 176 - 186/.

У 2021 році ТОВ «СМК» отримало майнові права на позначення «М`ясорубка м`ясний маркет», за заявкою № m202007877 від 27.04.2020 і будучи обізнаними щодо наявності заперечень з боку позивача стосовно реєстрації вказаного позначення, яке фактично є перепоною у процедурі реєстрації позначення «М`ясорубка м`ясний маркет», ТОВ «СМК» мала наміри придбання у позивача належних йому торгових марок, що останній особисто неодноразово пропонував. Разом з тим, на етапі перемовин, ТОВ «СМК» із мережі інтернет було отримано інформацію, що на території країни-агресора РФ, відкрито мережу магазинів «Мясорубка», які були забрендовані позначенням «Мясорубка», яке дзеркально схоже з позначенням позивача згідно свідоцтва НОМЕР_1 від 10.01.2017 та одночасно встановлено що в РФ зареєстровано аналогічну торгову марку.

ТОВ «СМК» надала відповідні доводи до УКРНОІВІ, в яких навела аргументи про необґрунтованість заперечень позивача, очевидну несхожість позначень за заявкою

№ m202007877 від 27.04.2020 року, та за свідоцтвами: НОМЕР_1 від 10.01.2017 року, НОМЕР_2 від 12.06.2017 року та НОМЕР_3 від 12.06.2017 року, в першу чергу в тому, що словесне позначення за нашою заявкою це словосполучення викладене державною мовою, а позначення позивача - одне слово російською мовою, що є вирішальним фактором для сприйняття у потенційного споживача товарів та послуг в Україні, також було зазначено про використання ТМ схожої на ТМ позивача на території РФ.

Згідно висновку експертизи №18036/ЗМ/24 від 31.01.2024 затвердженого рішенням УКРНОІВІ, за заявкою на торгівельну марку №m202007877, вирішено зареєструвати торгівельну марку ТОВ «СМК» для всіх зазначених у заявці товарів і послуг та зазначено, що заявлене позначення відповідає умовам надання правової охорони, відносно усього переліку товарів і послуг, також зазначено, що заперечення проти заявки від 03.12.2020 та 29.11.2023 подані позивачем не враховані, оскільки в них не зазначено доказів, на підставі яких наведене в заявці позначення не відповідає встановленим Законом умовам надання правової охорони, в свою чергу аргументи та відповіді наведені та документально підтверджені заявником у відповідь на заперечення є обґрунтованими і дають можливість вважати заявлене позначення таким, що відповідає умовам надання правової охорони (п.1 ст.5, ст.6 Закону) відносно усього переліку товарів і послуг.

24.04.2024 на замовлення позивача складено висновок експертів № 521/1/23 Науково-дослідного центру судової експертизи у сфері інформаційних технологій та інтелектуальної власності Міністерства юстиції України за результатами проведення комісійного економічного дослідження у сфері інтелектуальної власності, в якому зазначено, що правовласнику об`єкта права власності у наслідок дій особи ТОВ «БІФПОСТАЧ» (на той момент «СУМИ ФУД РІТЕЙЛ», яка передала майновіправа на заявку на знак для товарів та послуг № m202007877 від 27.04.2020ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ») завдано матеріальної шкоди урозмірі 589409,52 грн. /Т.І. а.с. 198 - 235/.

Згідно ст. 492 ЦК України, торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів.

Згідно ст. 493 ЦК України, суб`єктами права інтелектуальної власності на торговельну марку є фізичні та юридичні особи.

Право інтелектуальної власності на певну торговельну марку може належати одночасно кільком фізичним та (або) юридичним особам.

Згідно ст. 494 ЦК України, набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Умови та порядок видачі свідоцтва встановлюються законом.

Обсяг правової охорони торговельної марки визначається наведеними у свідоцтві її зображенням та переліком товарів і послуг, якщо інше не встановлено законом.

Набуття права інтелектуальної власності на торговельну марку, яка має міжнародну реєстрацію або визнана в установленому законом порядку добре відомою, не вимагає засвідчення свідоцтвом.

Відносини, що виникають у зв`язку з набуттям і здійсненням прававласності на знаки для товарів і послуг в Україні регулює Закон України «Проохорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15.12.1993 № 3689-XII.

Відповідно до п. 3 Постанови Верховної Ради України «Про введенняв дію Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 23.12.1993 № 3771-XII: відповідність знаків умовам їх реєстрації визначається згідно ззаконодавством, що діяло на дату подання заявки. Свідоцтво України може бути визнано недійсним у разі невідповідності знака умовам його реєстрації, визначеним законодавством, що діяло на датуподання заявки.

Станом на 27.04.2020 дату подання ТОВ «СУМИ ФУД РІТЕЙЛ» заявки № m202007877 в Україні діяларедакція Закону «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» № 3689-XII від 11.12.2019 (далі- Закон № 3689-XII).

На момент подання заявки № m202007877 Установою - центральним органом державної виконавчої влади в сфері правової охорони промислової власності було Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки), а закладом експертизи - Державне підприємство «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент).

Відповідно до п. 1ст. 7 Закону № 3689-XII особа, яка бажає одержати свідоцтво, подає до Установи заявку.

Згідно зі ст. 10 Закону № 3689-XII по заявці на отримання свідоцтваУкраїни на знак для товарів і послуг проводиться експертиза, яка має статус науково-технічної експертизи.

Експертиза вказаної заявки проводилась закладом експертизи - Укрпатент, який відповідно до ст. 1 Закону 3689-XII був уповноваженим Мінекономіки державним закладом для розгляду і проведення експертизи заявок. Експертиза складається з формальної експертизи та кваліфікаційної експертизи (експертизи по суті) і проводиться закладом експертизи відповідно до цього Закону № 3689-XII та Правил розгляду.

Експертиза заявки по суті складається, зокрема, з перевірки позначення щодо наявності підстав для відмови у наданні правової охорони, зазначениху ст. 6 Закону № 3689-XII.

Кінцеві результати експертизи заявки, що не вважається відкликаною або невідкликана, відображаються в обґрунтованому висновку експертизи за заявкою, що набирає чинності після затвердження його Установою. На підставі такого висновку Установа приймає рішення про реєстрацію знака для всіх зазначених узаявці товарів і послуг або про відмову в реєстрації знака для всіх зазначених узаявці товарів і послуг, або про реєстрацію знака щодо частини зазначених у заявці товарів і послуг та відмову в реєстрації знака для іншої частини зазначених у заявці товарів і послуг. Рішення Установи надсилається заявнику (п. 3 ст. 10 Закону № 3689-XII).

На підставі рішення про реєстрацію знака та за наявності документів про сплату державного мита за видачу свідоцтва і збору за публікацію про видачу свідоцтва здійснюється публікація в офіційному бюлетені відомостей про видачу свідоцтва, визначених в установленому порядку. Зазначені мито та збір сплачуються після надходження до заявника рішення про реєстрацію знаку (ст. 12 Закону № 3689-XII).

Одночасно з публікацією відомостей про видачу свідоцтва Установа здійснює державну реєстрацію знака, для чого вносить до Реєстру відповідні відомості (ст. 13 Закону № 3689-XII).

27.04.2020 ТОВ «СУМИ ФУД РІТЕЙЛ» було подано заявку № m202007877 на торговельну марку.

Відповідно до Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.2019 № 838), Мінекономіки було головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері інтелектуальної власності.

Пунктом 6 наказу Мінекономіки «Деякі питання організації діяльності у сфері інтелектуальної власності» № 730 від18.05.2017 уповноважено Укрпатент, зокрема, виконувати функції закладу експертизи.

Стосовно товарів 29 класу МКТП, послуг 35 та 43 класів МКТП, а саме: товари 29 класу МКТП: «агар-агар на кулінарні потреби; алое вера, приготоване для споживання людьми; альбумінове молоко; молоко з підвищеним вмістом білка; альгінати на кулінарні потреби; андуєт; анчоуси неживі; арахіс оброблений; арахісове масло; арахісове молоко; арахісове молоко на кулінарні потреби; артишоки законсервовані; бекон; сало свиняче; білки на кулінарні потреби; білок яєчний; боби законсервовані; бульйони; бульйонні концентрати; варення; вершки (молочні продукти); вироби з тіста на основі картоплі; вівсяне молоко; водорості червоні законсервовані; голотурії неживі; голубці; горіхи зі смаковими та ароматичними добавками; горіхиоброблені; горох законсервований; гриби законсервовані; гуакамоле; деруни; джеми; дичина нежива; егног безалкогольний; екстракти харчові з морських водоростей; желатин; желе м`ясні; желехарчові; жир кістковий харчовий; жир свинячий; жири тваринні харчові; жирові речовини длявиготовляння харчових жирів; жирові суміші для бутербродів; жовток яєчний; журавлинне варення;закуски на основі фруктів; замінники молока; заморожені фрукти; засолена риба; зацукровані горіхи;збиті вершки; згущене молоко; ікра баклажанна; ікра кабачкова; ікра риб`яча оброблена; імбирзаконсервований; імбир зацукрований; імбир маринований; імбирний джем; їстівні комахи неживі;йогурт; капуста квашена; картопляні пластівці; касуле; кварк; квітки їстівні сушені; кефір; кільця цибулі в клярі; кімчі; клеми (молюски) неживі; кліпфіск (солено-сушена тріска); ковбаса кров`яна;ковбаси з вівсяним борошном; ковбасні вироби; кокосова олія харчова; кокосове масло; кокосовемолоко; кокосове молоко на кулінарні потреби; кокосовий жир; кокосові горіхи сухі; коктейлі молочні;композиції з оброблених фруктів; конфі з качки; концентрати на основі овочів для куховарення; концентрати на основі фруктів для куховарення; корн-доги; корнішони; котлети з тофу; креветки неживі; креветки пилчасті неживі; креми на основі овочів; крокети; кукурудза цукрова оброблена; кукурудзяна олія харчова; кумис; кунжутна олія харчова; лангусти неживі; лецитин на кулінарні потреби; лимонний сік на кулінарні потреби; личинки мурах їстівні оброблені; лялечки шовкопрядів для споживання людьми; маргарин; масло; масло какао харчове; масляний крем; мигдалеве молоко; мигдалеве молоко на кулінарні потреби; мигдаль товчений; мідії неживі; молоко; молоко пряжене сквашене; молоко сквашене; молоко сухе; молочні напої з перевагою молока; молочні продукти; молюски неживі; муси овочеві; муси рибні; м`ясні екстракти; м`ясні консерви; м`ясо; м`ясо законсервоване; намазки на основі овочів; напої молочнокислі; напої на основі арахісового молока; напої на основі кокосового молока; напої на основі мигдалевого молока; насіння оброблене; насіннясоняшнику оброблене; оболонки для ковбасних виробів натуральні або штучні; овочеві консерви;овочеві салати; овочеві соки для куховарення; овочі законсервовані; овочі оброблені; овочіприготовані; овочі сухі; оладки картопляні; оливки законсервовані; оливкова олія харчова; оливкова олія холодного віджиму харчова; олія з насіння льону харчова; омари неживі; омлети; оселедці неживі;пальмова олія харчова; пальмоядрова олія харчова; паштети печінкові; пектин на кулінарні потреби;перець законсервований; печінка; пилок, приготований як харчовий продукт; пікулі; плівка з соєвого молока; повидла; продукти для овочевих супів; птиця свійська нежива; раки неживі; ракоподібні неживі; рататуй; риба законсервована; риба нежива; риба сімейства лососевих нежива; рибнеборошно для споживання людьми; рибне філе; рибні консерви; риб`ячий клей харчовий; рисове молоко;рисове молоко на кулінарні потреби; ріпакова олія харчова; свиріпова олія харчова; родзинки; сардини неживі; сатай; свинина; сир кисломолочний зернений; сири; сири кисломолочні; сирники; сироватка молочна; сичуг; складники для готування бульйонів; сметана; соєва олія харчова; соєве молоко; соєвібоби харчові законсервовані; соєві котлети; солоне м`ясо; соняшникова олія харчова; сосиски; сосискидля хот-догів; сосиски у тісті; сочевиця законсервована; спреди (бутербродні пасти) на основі горіхів;сублімоване м`ясо; сублімовані овочі; суміші для готування супів; супи; тагіні; таджин (готова страва з м`яса, риби або овочів); тваринний кістковий мозок харчовий; тельбухи; темпе; томатна паста; томатне пюре; томатний сік для куховарення; тофу; трюфелі законсервовані; тунець неживий; устриці неживі; фалафель; ферменти молочні на кулінарні потреби; фініки; фрукти законсервовані; фрукти зацукровані; фрукти, поглазуровані цукром; фрукти оброблені; фрукти тушковані; фрукти, законсервовані спиртом; фруктова цедра; фруктове повидло пресоване; фруктовий м`якуш; фруктові желе; фруктові консерви; фруктові салати; фундук оброблений; харчові жири; харчові олії; харчові продукти на основі риби; харчові пташині гнізда; хумус; цибуля законсервована; часник законсервований; черепашки неживі; чипси картопляні; чипси картопляні низькокалорійні; чипси фруктові; чорна ікра; шинка; шукрут; яблучне пюре; ягоди законсервовані; яєчний порошок; яйця слимаків для споживання; яйця; якіторі»; послуги 35 класу МКТП: «адміністративна допомога щодо запрошень до участі у тендерних процедурах; адміністративна допомога щодо запитів про подання комерційних пропозицій; адміністративне обробляння замовлень на купівлю; адміністрування програм лояльності для клієнтів; аналізування собівартості; аудит підприємницької діяльності; аудит фінансовий; аутсорсингове адміністративне керування для компаній; бухгалтерський облік; ведення бухгалтерських книг; ведення переговорів щодо укладання угод у сфері підприємницької діяльності для інших; вивчання ринку; визначання громадської думки; виписування рахунків; влаштовування передплати газет для інших; влаштовування передплати телекомунікаційних послуг для інших; готування платіжних документів; готування податкових декларацій; демонстрування товарів; довідкові послуги у сфері підприємницької діяльності; допомога в керуванні підприємницькою діяльністю; допомога у комерційному або промисловому керуванні; дорадчі послуги для керування підприємницькою діяльністю; досліджування щодо підприємницької діяльності; економічне прогнозування; забезпечування відгуками від користувачів на комерційні або рекламні потреби; забезпечування інформацією в сфері підприємницької діяльності за допомогою вебсайтів; забезпечування інформацією у сфері підприємницької діяльності; забезпечування інформацією щодо комерційних таділових контактів; забезпечування комерційною інформацією та порадами для споживачів у виборітоварів і послуг; забезпечування рейтингами від користувачів на комерційні або рекламні потреби; збирання інформації у комп`ютерні бази даних; збирання статистичних даних; індексування вебсайтів на комерційні або рекламні потреби; керування діяльністю вільнонайманих працівників; керування діяльністю щодо програм з відшкодовування витрат для інших; керування підприємницькою діяльністю в перехідний період; комерційне керування ліцензуванням товарів і послуг для інших;комп`ютеризоване ведення справ; консультування з керування персоналом; консультування з керуванняпідприємницькою діяльністю; консультування з комунікаційних стратегій щодо рекламування; консультування з комунікаційної стратегії щодо зв`язків з громадськістю; консультування зорганізовування підприємницької діяльності; маркетинг; маркетинг цільовий; маркетингові досліджування; надавання онлайнових торговельних майданчиків для покупців та продавців товарів іпослуг; написання рекламних текстів; написання сценаріїв на рекламні потреби; обробляння текстів; оновлювання рекламних матеріалів; оновлювання та ведення даних у комп`ютерних базах даних; оновлювання та ведення інформації в реєстрах; організовування виставок на комерційні або рекламні потреби; організовування показів мод на рекламні потреби; організовування ярмарків; орендування рекламного місця; оформляння вітрин; оцінювання підприємницької діяльності; підбирання персоналу; поради щодо організовування і керування підприємницькою діяльністю; посередницькі послуги у сфері підприємницької діяльності щодо підбору потенційних приватних інвесторів для підприємців, які потребують фінансування; послуги агентств комерційного інформування; послуги експертів з ефективності підприємницької діяльності; послуги з аутсорсингу (допомога у сфері підприємницької діяльності); послуги з конкурентного розвідування ринку; послуги з корпоративних комунікацій; послуги з макетування на рекламні потреби; послуги з нагадування про ділові зустрічі (офісні роботи);

послуги з огляду преси; послуги з оптимізації трафіку вебсайтів; послуги з порівнювання цін; послугиз розвідування ринку; послуги з фотокопіювання; послуги закупівельні для інших (закуповуваннятоварів та послуг для інших підприємств); послуги зі зв`язків із засобами масової інформації; послугизі складання графіків ділових зустрічей (офісні роботи); послуги зі створювання та керуваннясписками подарунків; послуги із заповнювання податкової декларації; послуги імпортно-експортних агентств; послуги секретарів; послуги телефонних комутаторів; послуги щодо зв`язків з громадськістю; послуги щодо комерційного лобіювання; послуги щодо комерційного посередництва;послуги щодо роздрібного продажу хлібобулочних виробів; пошук даних у комп`ютерних файлах дляінших; пошук спонсорів; пошукова оптимізація для сприяння продажам; представляння товарів на засобах інформування з метою роздрібного продажу; приймання телефонних дзвінків для недоступних абонентів; прокат білбордів (рекламних щитів); прокат офісних машин і обладнання; прокатофісного обладнання на об`єктах коворкінгу; прокат рекламних матеріалів; прокат рекламного часуна засобах інформування; прокат торговельних автоматів; прокат торговельних стендів; прокатфотокопіювальних машин; пряме поштове рекламування; психологічне тестування для відбиранняперсоналу; публікування рекламних текстів; радіо-рекламування; реєстрування письмових повідомлень та даних; рекламування; рекламування з оплатою переходів на веб сторінку за рекламним оголошенням; рекламування зовнішнє; рекламування поштою; рекламування через в режимі онлайн; розклеювання рекламних плакатів; розповсюджування зразків; розповсюджування рекламних матеріалів; розробляння рекламних концепцій; систематизування інформації у комп`ютерні бази даних; складання звітів про стан рахунків; складання індексів інформації на комерційні або рекламні потреби; складання профілю цільової аудиторії на комерційні або маркетингові потреби; сприяння продажам для інших; створювання рекламних фільмів; створювання телевізійних програм для продажу товарів через телемагазини; стенографування; текстове записування інформації (офісні роботи); телевізійне рекламування; телемаркетингові послуги; узгоджування та укладання комерційних угод для третіх сторін; фахове консультування щодо підприємницької діяльності»; послуги 43 класу МКТП: «кейтерингові послуги щодо забезпечування їжею та напоями; надавання інформації та порад щодо приготування страв; орендування приміщень для зустрічей;послуги барів; послуги їдалень; послуги кальянних; послуги кафе; послуги кафетеріїв; послуги персонального шеф-кухаря; послуги ресторанів; послуги ресторанів самообслуговування; послуги ресторанів японської кухні; послуги ресторанів, що спеціалізуються на стравах з локшини удон тасоба; послуги снек-барів; прикрашання кондитерських виробів; прикрашання харчових продуктів; прокат обладнання для куховарення; прокат стільців, столів, столової білизни, скляного посуду; створювання композицій з харчових продуктів».

За приписами п. 8 ст. 10 Закону № 3689-XII передбачено право будь-якої особи подати до закладу експертизи мотивоване заперечення проти заявки щодо невідповідності наведеного в ній позначення умовам надання правової охорони, встановленим законом.

Укрпатентом 03.12.2020 отримано заперечення від патентного Бюро «АДАМЕНКО ТА ПАРТНЕРИ», що подане від імені позивача проти реєстрації заявки № m202007877 від 27.04.2020 стосовно невідповідності наведеного в ній позначення умовам надання правової охорони (№ 535/2020 від 20.11.2020).

06.12.2020 мотивоване заперечення Укрпатентом надіслане Сумській торгово-промисловій палаті (як зазначено заявником в заявці в якості адреси для листування) за вихідним номером 135519/ЗМ/20.

За результатами проведення формальної експертизи заявки № m202007877 від 27.04.2020, проведеної 19.02.2021 згідно зі ст. 10 Закону України № 3689-ХІІ та пункту 4.2 «Правил складання, подання та розгляду заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг» встановлено, що заявка відповідає вимогам ст. 7 Закону № 3689-XII.

23.12.2021 Укрпатентом отримано лист від ТОВ «СУМИ ФУД РІТЕЙЛ» стосовно здійснення заходів щодо заміни особи заявника за заявкою № m202007877 від 27.04.2020 з ТОВ «СУМИ ФУД РІТЕЙЛ» на ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ»

05.01.2022 Укрпатентом направлено повідомлення Товариству зобмеженою відповідальністю «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» за вихідним номером 2865/ЗМ/22, яким повідомлено про прийняття до уваги та врахування при подальшому діловодстві клопотання від 23.12.2021 щодо внесення змін до найменування та юридичної адреси заявника, на підставі договору про передачу права на одержання свідоцтва України на знак для товарів і послуг.

Кваліфікаційна експертиза заявки № m202007877 на торговельну марку проводилась Укрпатентом у відповідності до Закону України № 3689-ХІІ та встановлених на його основі Правил розгляду.

При проведенні кваліфікаційної експертизи заявки № m202007877 від 27.04.2020 заявлене позначення перевірялось на відповідність умовам надання правової охорони, встановленими статтею 5 Закону України № 3689-ХІІ, а також перевірялось чи не поширюються на неї підстави для відмови в наданні правової охорони, встановлені статтею 6 Закону України № 3689-ХІІ.

Пунктом 16 ст. 10 Закону № 3689-XII передбачено, якщо є підстави вважати, що заявлене позначення не відповідає умовам надання правової охорони повністю або частково, то заклад експертизи надсилає заявнику про це обґрунтований попередній висновок з пропозицією надати мотивовану відповідь на користь реєстрації знаку.

05.01.2022 Укрпатентом направлено повідомлення ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» за вихідним номером 2864/ЗМ/22, яким проінформовано заявника про те, що відповідно до «Правил складання, подання та розгляду заявки на видачу свідоцтва України назнак для товарів і послуг» (п. 4.5.1) можлива відмова у реєстрації знаку відносно усього переліку товарів і/або послуг, підставою чого стало те, що заявлене комбіноване позначення: для всіх послуг 43 класу МКТП, зазначених у наведеному в матеріалах заявки переліку, є схожим настільки, що його можна сплутати з словесним знаком «МЯСОРУБКА», раніше зареєстрованим в Україні на ім`я ОСОБА_3 (свідоцтво України № 255086 від 11.03.2019 за заявкою № 201707489 від 06.04.2017 щодо споріднених послуг; для всіх товарів 29 класу МКТП та для всіх послуг 35 класу МКТП, зазначених у наведеному в матеріалах заявки переліку, є схожим настільки, що його можна сплутати з комбінованими знаками та раніше зареєстрованими в Україні на ім`я ОСОБА_1 (свідоцтво України № 221406 від 10.01.2017 - заявка № m201601222 від 27.01.2016; свідоцтво України № НОМЕР_2 від 12.06.2017 - заявка № m 201601228 від 27.01.2016; свідоцтво України № НОМЕР_3 від 12.06.2017 -заявка №m201601230 від 27.01.2016) щодо споріднених товарів і послуг.

Відповідно до п. 4.5.3 Правил № 116 заявнику надається можливість протягом двох місяців від дати одержання повідомлення відомства надати мотивовану відповідь на користь реєстрації знаку, які враховуються приприйнятті остаточного рішення.

22.09.2023 УКРНОІВІ отримано відповідь від ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» на повідомлення Укрпатенту від 05.01.2022, в якому заявником обґрунтовувались обставини стосовно доводів щодо реєстрації заявки № m202007877 від 27.04.2020.

20.10.2023 за № 268/(3125/01)2023 Патентним Бюро «АДАМЕНКО ТА ПАРТНЕРИ» (що діяло від імені ОСОБА_1 направлено до УКРНОІВІ заперечення проти реєстрації знаку для товарів і послугза заявкою № m202007877 від 27.04.2020 щодо невідповідності наведеного в ній позначення умовам надання правової охорони.

01.11.2023 ТОВ «СУМСЬКАМ`ЯСНА КОМПАНІЯ» за вихідним номером 372 надіслано власнику свідоцтвана знак для товарів і послуг № НОМЕР_1 від 10.01.2027 ОСОБА_1 та УКРНОІВІ відповідь на претензію № 269 від 20.10.2023 стосовно порушення виключних майнових прав інтелектуальної власності на знак для товарів і послуг по свідоцтву України № 221406 від 10.01.2017.

26.11.2023 УКРНОІВІ за вихідним номером 222567/ЗМ/23 направлено відповідь ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» на лист від 18.09.2023, в якому повідомлялось про залучення до матеріалів заявки № m202007877 від 27.04.2020 відповіді на повідомлення про можливу відмову в реєстрації торговельної марки.

26.11.2023 за вихідним номером 222568/ЗМ/23 УКРНОІВІ надано відповідь ОСОБА_4 на клопотання від 20.10.2023 щодо заперечення проти реєстрації позначення за заявкою № m202007877, яким повідомлялось останнього про неприйняття до розгляду такого заперечення, оскільки, для розгляду мотивованого заперечення від 20.10.2023 останньому необхідно надіслати комплект документів або у паперовому вигляді, або у формі електронного документа, але з застосуванням ЕЦП та сплатити судовий збір за подання заперечення.

06.12.2023 УКРНОІВІ за вихідним номером 230914/ЗМ/23 надіслано повідомлення ОСОБА_4 , яким повідомлено останнього, що його заперечення від 20.10.2023 залучено до матеріалів заявки № m202007877 від 27.04.2020.

Як зазначено вище, 31.01.2024 УКРНОІВІ винесено висновок експертизи № 18036/ЗМ/24 щодо заявки № m202007877 від 27.04.2020, проведеної згідно зі ст. 10 Закону України № 3689-XII та у відповідності до якого встановлено, що заявка № m202007877 відповідає умовам надання правової охорони (п. 1 ст. ст. 5, 6 Закону України № 3689-XII).

Згідно висновку експертизи від31.01.2024 № 18036/ЗМ/24 заперечення проти заявки від 03.12.2020 та 29.11.2023, що подані від позивача - не враховані, оскільки в них не зазначено доказів, на підставі яких наведене в заявці позначення не відповідає встановленим Законом умовам надання правової охорони.

Відповідно до п. 4.5.1. Правил повідомлення про можливу відмову в реєстрації торговельної марки, є лише попереднім повідомленням та не є остаточним рішенням про реєстрацію торговельної марки для зазначених у заявці товарів і послуг або про відмову в реєстрації торговельної марки для зазначених у заявці товарів і послуг відповідно до пункту 3 статті 10 Закону № 3689-XII, відтак не має правовстановлюючого характеру, а тому не може вважатись встановленням окремих фактів, а саме невідповідності умовам надання правової охорони заявленого на реєстрацію позначення.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення національного органу інтелектуальної власності» від 16.07.2020 № 703-IX (далі - Закон № 703-IX) Національний орган інтелектуальної власності (далі - НОІВ) - державна організація, що входить до державної системи правової охорони інтелектуальної власності, визначена на національному рівні Кабінетом Міністрів України як така, що здійснює повноваження у сфері інтелектуальної власності, визначені цим Законом, іншими законами у сфері інтелектуальної власності, актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності, та статутом, і має право представляти Україну в міжнародних та регіональних організаціях.

Відповідно до ч. 2 ст. 2-1 Закону № 3689-XII до владних повноважень, делегованих НОІВ, належить, зокрема, приймання заявок, проведення їх експертизи, прийняття рішень щодо них; видача свідоцтв на торговельні марки, здійснення державної реєстрації торговельних марок; опублікування офіційних відомостей про торговельні марки та подані заявки на торговельні марки у Бюлетені, ведення Державного реєстру свідоцтв України на торговельні марки, ведення якого здійснюється в електронній формі, та Бази даних заявок, внесення до Реєстру відомостей.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 28.10.2022 № 943-р «Деякі питання Національного органу інтелектуальної власності» визначено що з 08.11.2022 визначено: Державна організація "Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій" виконує функції Національного органу інтелектуальної власності.

УКРНОІВІ, як новостворена державна некомерційна організація, якій з 08.11.2022 передані функції НОІВ, не є правонаступником прав та обов`язків Укрпатенту та Мінекономіки та не несе жодної майнової (компенсаторної) відповідальності за їх зобов`язаннями, у тому числі не несе цивільно-правової відповідальності за дії, бездіяльність чи рішення цих державних інституцій.

При цьому, законодавством до функцій УКРНОІВІ не віднесено: здійснення контролю за використанням торговельних марок власниками після здійснення державної реєстрації та видачі охоронного документа; здійснення контролю за використанням суб`єктами господарювання їх позначень у господарській діяльності.

Пунктом 4 статті 16 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15.12.1993 № 3689-ХІІ (далі - Закон № 3689-ХІІ) зазначено, що використанням торговельної марки визнається: нанесення її на будь - який товар, для якого торговельну марку зареєстровано, упаковку, в якій міститься такий товар, вивіску, пов`язану з ним, етикетку, нашивку, бирку чи інший прикріплений до товару предмет, зберігання такого товару із зазначеним нанесенням торговельної марки з метою пропонування для продажу, пропонування його для продажу, продаж, імпорт (ввезення) та експорт (вивезення); застосування її під час пропонування та надання будь-якої послуги, для якої торговельну марку зареєстровано; застосування її в діловій документації чи в рекламі та в мережі Інтернет.

Торговельна марка визнається використаною, якщо її застосовано у формі зареєстрованої торговельної марки, а також у формі, що відрізняється від зареєстрованої торговельної марки лише окремими елементами, якщо це не змінює в цілому відмітності торговельної марки.

Відповідно до п. 5 ст. 16 Закону № 3689-ХІІ свідоцтво надає його власнику виключне право забороняти іншим особам використовувати без його згоди, якщо інше не передбачено цим Законом: позначення, тотожне із зареєстрованою торговельною маркою, стосовно наведених у свідоцтві товарів і послуг; позначення, тотожне із зареєстрованою торговельною маркою, стосовно товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок такого використання це позначення і торговельну марку можна сплутати, зокрема, якщо може виникнути асоціація такого позначення з торговельною маркою; позначення, схоже із зареєстрованою торговельною маркою, стосовно наведених у свідоцтві товарів і послуг, якщо внаслідок такого використання ці позначення можна сплутати, зокрема, якщо може виникнути асоціація такого позначення з торговельною маркою; позначення, схоже із зареєстрованою торговельною маркою, стосовно товарів і послуг, споріднених з наведеними у свідоцтві, якщо внаслідок такого використання ці позначення можна сплутати, зокрема, якщо може виникнути асоціація такого позначення з торговельною маркою.

Відповідно до п. 4 ст. 5 Закону № 3689-ХІІ передбачено, що обсяг правової охорони, що надається, визначається зображенням торговельної марки та переліком товарів і послуг, внесеними до Реєстру, і засвідчується свідоцтвом з наведеними у ньому копією внесеного до Реєстру зображення торговельної марки та переліком товарів і послуг.

Як вбачається з Реєстру, обсяг правової охорони, що надається за свідоцтвом України № НОМЕР_1 , власником якого є позивач , розповсюджується на послуги 35 класу МКТП, а саме: рекламування; керування підприємницькою діяльністю; адміністрування у сфері підприємницької діяльності; офісні роботи; адміністративне обробляння замовлень на купівлю; адміністрування програм лояльності для клієнтів; адміністрування програм лояльності для постійних клієнтів авіакомпаній; аналізування собівартості; аудит підприємницької діяльності; аукціонний продаж; аутсорсингове адміністративне керування для компаній; бухгалтерський облік; веб - індексування на комерційні або рекламні потреби; вивчання ринку; визначання громадської думки; виписування рахунків; влаштовування передплати газет для інших; влаштовування передплати телекомунікаційних послуг для інших; готування платіжних документів; готування податкових декларацій; демонстрування товарів; довідкові послуги у сфері підприємницької діяльності; допомога в керуванні підприємницькою діяльністю; допомога у комерційному або промисловому керуванні; дорадчі послуги для керування підприємницькою діяльністю; досліджування щодо підприємницької діяльності; економічне прогнозування; забезпечування інформацією в сфері підприємницької діяльності за допомогою веб-сайтів; збирання інформації у комп`ютерні бази даних; збирання статистичних даних; інформування щодо підприємницької діяльності; керування діяльністю артистів-виконавців; керування діяльністю вільнонайманих працівників; керування діяльністю готелів; керування діяльністю спортсменів; керування діяльністю щодо програм з відшкодовування витрат для інших; комерційне інформування та поради для споживачів (центри підтримки споживачів); комерційне керування ліцензуванням товарів і послуг для інших; комп`ютеризоване ведення справ; консультування з керування персоналом; консультування з керування підприємницькою діяльністю; консультування з організовування підприємницької діяльності; маркетинг; маркетингові досліджування; машинописні роботи; надавання інформації щодо комерційних та ділових контактів; надавання онлайнових торговельних майданчиків для покупців та продавців товарів і послуг; написання біографічних довідок для інших; написання рекламних текстів; написання сценаріїв на рекламні потреби; обробляння текстів; оновлювання рекламних матеріалів; оновлювання та ведення даних у комп`ютерних базах даних; оптимізація відвідуваності веб-сайтів; організовування виставок на комерційні або рекламні потреби; організовування показів мод на рекламні потреби; організовування ярмарків на комерційні або рекламні потреби; орендування рекламного місця; оформляння вітрин; оцінювання підприємницької діяльності; підбирання персоналу; поради щодо організовування і керування підприємницькою діяльністю; послуги агентств комерційного інформування; послуги агентств працевлаштування; послуги експертів з ефективності підприємницької діяльності; послуги з аутсорсингу (допомога у сфері підприємницької діяльності); послуги з керування підприємницькими проектами для об`єктів будівництва; послуги з комерційного посередництва; послуги з макетування на рекламні потреби; послуги з нагадування про ділові зустрічі (офісні роботи); послуги з огляду преси; послуги з порівнювання цін; послуги з постачання для інших (закуповування товарів та замовляння послуг для інших підприємств); послуги з релокації для підприємств; послуги з фотокопіювання; послуги зі складання графіків ділових зустрічей (офісні роботи); послуги із заповнювання податкової декларації; послуги імпортно-експортних агентств; послуги манекенників для рекламування або сприяння продажам; послуги рекламних агентств; послуги секретарів; послуги щодо зв`язків з громадськістю; послуги щодо роздрібного або оптового продажу фармацевтичних, ветеринарних і гігієнічних препаратів та медичних товарів; пошук даних у комп`ютерних файлах для інших; - пошук спонсорів; пошукова оптимізація для сприяння продажам; представляння товарів на засобах інформування з метою роздрібного продажу; приймання телефонних дзвінків для недоступних абонентів; прокат білбордів (рекламних щитів); прокат офісних машин і обладнання; прокат рекламних матеріалів; прокат рекламного часу на засобах інформування; прокат торговельних автоматів; прокат торговельних стендів; прокат фотокопіювальних машин; пряме поштове рекламування; психологічне тестування для відбирання персоналу; публікування рекламних текстів; радіорекламування; рекламування з оплатою переходів на веб-сторінку за рекламним оголошенням; рекламування зовнішнє; рекламування поштою; рекламування через комп`ютерну мережу в режимі он-лайн; репродукування документів; розповсюджування зразків; розповсюджування рекламних матеріалів; розробляння рекламних матеріалів; розслідування у сфері підприємницької діяльності; систематизування інформації у комп`ютерні бази даних; складання звітів про стан рахунків; сприяння продажам для інших; створювання рекламних фільмів; стенографування; текстове записування інформації (офісні роботи); телевізійне рекламування; телемаркетингові послуги; узгоджування та укладання комерційних угод для третіх сторін; фахове консультування щодо підприємницької діяльності.

Разом з тим, відповідно до Реєстру обсяг правової охорони, що надається за свідоцтвом України № НОМЕР_2 , власником якого є позивач, розповсюджується на товари 29 класу та послуги 35 класу МКТП: товари 29 класу МКТП: м`ясо, риба, птиця, дичина; м`ясні екстракти; законсервовані, заморожені, сухі, несирі фрукти та овочі; желе, повидла, компоти; яйця; молоко та молочні продукти; харчові олії та жири; айвар (законсервований перець); алое вера харчове; альбумінове молоко; альгінати на кулінарні потреби; анчоуси; арахіс оброблений; арахісове масло; арахісове молоко на кулінарні потреби; артишоки консервовані; бекон; білки (альбуміни) на кулінарні потреби; білок яєчний; боби законсервовані; бульгогі (корейська страва з яловичини); бульйони (м`ясні відвари); бульйонні концентрати; варення; вершки молочні; водорості червоні смажені; горіхи зі смаковими та ароматичними добавками; горіхи оброблені; горох законсервований; гриби законсервовані; гумос (паста з гороху нут); деруни; джеми; егног (яєчний напій) безалкогольний; екстракти харчові з морських водоростей; желатин; желе м`ясні; жир кістковий харчовий; жир свинячий; жири тваринні харчові; жирові речовини для виготовляння харчових жирів; жирові суміші на бутерброди; жовток яєчний; журавлинний (клюквовий) соус; засолена риба; зацукровані горіхи; збиті вершки; згущене молоко; ікра; ікра баклажанна; ікра кабачкова; ікра риб`яча оброблена; імбирний джем; йогурт; капуста квашена; картопляні пластівці; картопляні чипси; кефір; кисле молоко (кисляк); кімчі (квашена овочева страва); клей риб`ячий харчовий; клеми (молюски) неживі; ковбасні вироби; кокосова олія; кокосове масло; кокосовий жир; кокосові горіхи сухі; коктейлі молочні; композиції з оброблених фруктів; креветки неживі; креветки пилчасті неживі; кров`яна ковбаса (кров`янка); крокети; кукурудзяна олія; кумис; кунжутова олія; лангусти неживі; лецитин на кулінарні потреби; льонова олія на кулінарні потреби; маргарин; масло; масло какао харчове; масляний крем; мигдаль товчений; мигдальне молоко на кулінарні потреби; мідії неживі; молоко сухе; молочні напої з перевагою молока; молюски неживі; морські голотурії неживі; муси овочеві; муси рибні; м`ясні консерви; м`ясо законсервоване; насіння оброблене; насіння соняшнику оброблене; овочеві консерви; овочеві салати; овочеві соки для куховарення; овочеві супи; овочі скуховарені; огірки дрібні; оливки законсервовані;

оливкова олія харчова; омари неживі; оселедці неживі; пальмова олія харчова; пальмоядрова олія харчова; паштети печінкові; пектин на кулінарні потреби; печінка; пилок на харчові продукти; подрібнені овочі в маринаді; простокваша (скисле молоко); птиця свійська (забита); раки неживі; ракоподібні неживі; риба законсервована; риба сімейства лососевих нежива; рибне борошно харчове; рибне філе; рибні консерви; рисове молоко (замінник молока); ріпакова олія харчова; родзинки (ізюм); ряжанка (сквашене топлене молоко); сардини неживі; свинина; сири; сироватка молочна; сичуг; складники для готування бульйонів; сметана (сквашені вершки); соєве молоко (замінник молока); соєвий сир; соєві боби законсервовані харчові; солоне м`ясо; солонощі; соняшникова олія харчова; сосиски; сосиски у тісті; сочевиця законсервована; суміші для готування супів; супи; тагіні (паста з насіння кунжуту); тваринний кістковий мозок харчовий; тельбухи; томатна паста; томатне пюре; томатний сік для куховарення; трюфелі (гриби) законсервовані; тунець неживий; устриці неживі; ферменти молочні на кулінарні потреби; фініки; фрукти зацукровані; фрукти, законсервовані спиртом; фруктова цедра; фруктовий м`якуш; фруктові желе; фруктові закуски; фруктові компоти, узвари; фруктові консерви; фруктові кришеники (сухі); фруктові салати; фундук оброблений; харчові продукти на основі риби; харчові пташині гнізда (китайські ласощі); цибуля законсервована; часник законсервований; чипси картопляні низькокалорійні; шинка; шовкопрядові лялечки харчові; яблучне пюре; ягоди законсервовані; яєчний порошок; яйця слимаків харчові; якіторі»; послуги 35 класу МКТП: рекламування; керування підприємницькою діяльністю; адміністрування у сфері підприємницької діяльності; офісні роботи; адміністративне обробляння замовлень на купівлю; адміністрування програм лояльності для клієнтів; адміністрування програм лояльності для постійних клієнтів авіакомпаній; аналізування собівартості; аудит підприємницької діяльності; аукціонний продаж; аутсорсингове адміністративне керування для компаній; бухгалтерський облік; веб-індексування на комерційні або рекламні потреби; вивчання ринку; визначання громадської думки; виписування рахунків; влаштовування передплати газет для інших; влаштовування передплати телекомунікаційних послуг для інших; готування платіжних документів; готування податкових декларацій; демонстрування товарів; довідкові послуги у сфері підприємницької діяльності; допомога в керуванні підприємницькою діяльністю; допомога у комерційному або промисловому керуванні; дорадчі послуги для керування підприємницькою діяльністю; досліджування щодо підприємницької діяльності; економічне прогнозування; забезпечування інформацією в сфері підприємницької діяльності за допомогою веб-сайтів; збирання інформації у комп`ютерні бази даних; збирання статистичних даних; інформування щодо підприємницької діяльності; керування діяльністю артистів-виконавців; керування діяльністю вільнонайманих працівників; керування діяльністю готелів; керування діяльністю спортсменів; керування діяльністю щодо програм з відшкодовування витрат для інших; комерційне інформування та поради для споживачів (центри підтримки споживачів); комерційне керування ліцензуванням товарів і послуг для інших; комп`ютеризоване ведення справ; консультування з керування персоналом; консультування з керування підприємницькою діяльністю; консультування з організовування підприємницької діяльності; маркетинг; маркетингові досліджування; машинописні роботи; надавання інформації щодо комерційних та ділових контактів; надавання онлайнових торговельних майданчиків для покупців та продавців товарів і послуг; написання біографічних довідок для інших; написання рекламних текстів; написання сценаріїв на рекламні потреби; обробляння текстів; оновлювання рекламних матеріалів; оновлювання та ведення даних у комп`ютерних базах даних; оптимізація відвідуваності веб-сайтів; організовування виставок на комерційні або рекламні потреби; організовування показів мод на рекламні потреби; організовування ярмарків на комерційні або рекламні потреби; орендування рекламного місця; оформляння вітрин; оцінювання підприємницької діяльності; підбирання персоналу; поради щодо організовування і керування підприємницькою діяльністю; послуги агентств комерційного інформування; послуги агентств працевлаштування; послуги експертів з ефективності підприємницької діяльності; послуги з аутсорсингу (допомога у сфері підприємницької діяльності); послуги з керування підприємницькими проектами для об`єктів будівництва; послуги з комерційного посередництва; послуги з макетування на рекламні потреби; послуги з нагадування про ділові зустрічі (офісні роботи); послуги з огляду преси; послуги з порівнювання цін; послуги з постачання для інших (закуповування товарів та замовляння послуг для інших підприємств); послуги з релокації для підприємств; послуги з фотокопіювання; послуги зі складання графіків ділових зустрічей (офісні роботи); послуги із заповнювання податкової декларації; послуги імпортно-експортних агентств; послуги манекенників для рекламування або сприяння продажам; послуги рекламних агентств; послуги секретарів; послуги щодо зв`язків з громадськістю; послуги щодо роздрібного або оптового продажу фармацевтичних, ветеринарних і гігієнічних препаратів та медичних товарів; пошук даних у комп`ютерних файлах для інших; пошук спонсорів; пошукова оптимізація для сприяння продажам; представляння товарів на засобах інформування з метою роздрібного продажу; приймання телефонних дзвінків для недоступних абонентів; прокат білбордів (рекламних щитів); прокат офісних машин і обладнання; прокат рекламних матеріалів; прокат рекламного часу на засобах інформування; прокат торговельних автоматів; прокат торговельних стендів; прокат фотокопіювальних машин; пряме поштове рекламування; психологічне тестування для відбирання персоналу; публікування рекламних текстів; радіорекламування; рекламування з оплатою переходів на веб-сторінку за рекламним оголошенням; рекламування зовнішнє; рекламування поштою; рекламування через комп`ютерну мережу в режимі он-лайн; репродукування документів; розповсюджування зразків; розповсюджування рекламних матеріалів; розробляння рекламних матеріалів; розслідування у сфері підприємницької діяльності; систематизування інформації у комп`ютерні бази даних; складання звітів про стан рахунків; сприяння продажам для інших; створювання рекламних фільмів; стенографування; текстове записування інформації (офісні роботи); телевізійне рекламування; телемаркетингові послуги; узгоджування та укладання комерційних угод для третіх сторін; фахове консультування щодо підприємницької діяльності.

Крім того, згідно Реєстру обсяг правової охорони, що надається за свідоцтвом України НОМЕР_3, власником якого є позивач - розповсюджується на товари 29 класу та послуги 35 класу МКТП (повний перелік товарів і послуг в зазначених класах МКТП - відображений вище).

Слід відмітити, що у відповідності до Реєстру в бібліографічних даних заявки № m202007877, яку подано ТОВ «СУМСЬКА М`ЯСНА КОМПАНІЯ» 27.04.2020 та на яку посилається у позовній заяві позивач, вважаючи, що заявник використовує позначення, яке є схожим до ступеня змішування з позначенням по свідоцтву України № 221406 від 10.01.2017, розповсюджується на товари 25 класу МКТП, послуги 35 класу МКТП та послуги 43 класу МКТП.

Згідно ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Суд вважає, що позивачем не надано доказів того, для яких саме товарів та/або послуг використовуються позначення відповідача, чи є схожими або тотожними торговельні марки: за свідоцтвом України № НОМЕР_1 від 10.01.2017; за свідоцтвом України № НОМЕР_2 від 12.06.2017; за свідоцтвом України № НОМЕР_3 від 12.06.2017 з позначенням, яке використовується відповідачем у господарській діяльності, зокрема, як зазначає позивач - в мережі Інтернет на веб - сайті «Latifundist.com».

Суд вважає неспроможними висновки експерта надані позивачем, виходячи з наступного.

Висновок експерта №24575 складений 20.11.2023, тобто майже за 2 місяці до того як було складено висновок УКРНОІВІ, про який згадано вище і який по своїй суті є діаметрально протилежним.

Крім того, за змістом зазначеного висновку мають місце помилки та неточності, а саме: на сторінці «3» висновку №24575 вказано, що «Проведення експертизи доручено старшому науковому співробітнику лабораторії економічних, товарознавчих досліджень та досліджень об`єктів інтелектуальної власності, експерту 2 кваліфікаційного класу ОСОБА_5 , яка має вищу освіту, та отримала кваліфікацію судового експерта за спеціальністю 13.6 «Дослідження, пов`язані з комерційними (фірмовими) найменуваннями, торговельними марками (знаками для товарів і послуг), географічними зазначеннями» (свідоцтво про присвоєння кваліфікації судового експерта №1093, видане рішенням кваліфікаційної палати ЦКК при МЮ України від 01.09.2022, дійсне до 01.09.2025, стаж роботи - з 2005 року.» Разом з тим, згідно даних реєстру атестованих судових експертів та картки атестованого судового експерта вбачається, що свідоцтву за №1093, на яке посилається за змістом експертизи експерт, в картці атестованого судового експерта відповідає експертна спеціальність не 13.6 а 12.1 «Визначення вартості машин, обладнання, сировини та споживчих товарів», при цьому вказане свідоцтво видане експертно-кваліфікаційною комісією Харківського НДІСЕ 07.02.2019, та дійсне до 07.02.2024.

Також слід зазначити, що за змістом висновку експерт вказується, що послуги 35-го класу Міжнародної класифікації товарів і послуг (надалі - МКТП), щодо яких надано правову охорону ТМ позивача, є однорідними з послугами в заявці на реєстрацію знаку для товарів та послуг № m202007877, при цьому експерт не зазначає у висновку що за вказаною заявкою зареєстровано ще два класи МКТП: 29 та 43, які не пересікаються з послугами за класом 35 МКТП, що є їх визначальною відмінністю, в рамках описаних за змістом висновку обставин, викладених на сторінках 4-5 висновку, які послужили проведенню такої експертизи.

Також експерт зовсім не висвітлює питання визначального фактору, який диференціює позначення в частині словесної складової за заявкою № m202007877 та за Свідоцтвом НОМЕР_1 від 10.01.2017 - мові якою викладено словесну частину.

За таких обставин суд оцінює критично вказаний висновок. Суд звертає увагу, що представником позивача не було заявлено клопотання про виклик та допит експерта з приводу висвітлення зазначених питань, що в свою чергу суд позбавлений можливостей вчинити з власної ініціативи.

Згідно ч. ч. 1, 5 ст. 106 ЦПК України, учасник справи має право подати до суду висновок експерта, складений на його замовлення.У висновку експерта зазначається, що висновок підготовлено для подання до суду, та що експерт обізнаний про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок.

В свою чергу висновок експерта №521/1/23 не містить вимог процесуального закону встановлених вище, у зв`язку з чим, суд вважає, що останній як доказ не є допустимим.

Суд вважає, що позивачем не надано доказів щодо порушення прав останнього за свідоцтвами НОМЕР_2, НОМЕР_3 від 12.06.2017.

Висновки експертів зроблені лише в рамках свідоцтва НОМЕР_1 від 10.01.2017, так само і предметом доданих до позовної заяви ліцензійних договорів є ТМ за свідоцтвом НОМЕР_1 від 10.01.2017.

Згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», що обсяг правової охорони, що надається, визначається зображенням торговельної марки та переліком товарів і послуг, внесеними до Реєстру, і засвідчується свідоцтвом з наведеними у ньому копією внесеного до Реєстру зображення торговельної марки та переліком товарів і послуг.

Так згідно даних реєстру УКРНОІВІ за свідоцтвом НОМЕР_1 від 10.01.2017 року встановлено 35 клас МКТП (Індекси Ніццької класифікації).

Отже, позивач як власник торгової марки за свідоцтвом НОМЕР_1 від 10.01.2017, зареєстрованої лише у 35 класі МКТП, має обмежені права на заборону використання схожого знака для товарів і послуг, які не охоплюються цим класом. 35 клас включає послуги, пов`язані з рекламою та бізнес-менеджментом, але не охоплює конкретні товари.

Відповідно, власник торгової марки у 35 класі може забороняти іншим особам використовувати схожий знак у сфері послуг, пов`язаних з рекламою, бізнес-менеджментом, адміністративними послугами, ринковими дослідженнями, підбором персоналу та організацією виставок, тощо. Однак він не має права забороняти використання цього знака для конкретних товарів, їх зберігання, пропонування для продажу, продажу, імпорту, експорту або застосування в рекламі та документації, якщо ці дії не стосуються послуг, охоплених 35 класом.

Натомість зображення за заявкою № m202007877, зареєстровано окрім як за 35 класом, ще за двома класами МКТП: 29 та 43, а саме 29 клас МКТП включає продукти харчування тваринного походження, зокрема, м`ясо, рибу, птицю, дичину, а також консервовані, заморожені, сушені та варені фрукти й овочі; 43 клас включає послуги з надання їжі та напоїв, а також тимчасове розміщення. ТОВ «СМК» добросовісно використовує позначення згідно заявки № m202007877, здійснюючи роздрібну торгівлю м`ясними продуктами в однойменній мережі магазинів, при цьому послуг визначених за класом №35 МКТП ТОВ «СМК» не здійснює.

Для заборони використання схожого знака для конкретних товарів, власник торгової марки повинен зареєструвати свою марку у відповідних класах МКТП, які охоплюють ці товари. Тільки тоді він зможе захистити свою торгову марку від використання іншими особами для зазначених дій щодо конкретних товарів.

Таким чином, власник торгової марки у 35 класі не може забороняти нанесення знаку на продукцію, її зберігання, пропонування для продажу, продаж, імпорт, експорт або використання знаку в рекламі, діловій документації, мережі Інтернет, якщо це стосується товарів, а не послуг, пов`язаних з 35 класом.

Що стосується стягнення збитків, суд вважає, що в основу формування ціни збитків від самого початку покладено недопустимий доказ, про що було вказано вище.

Крім того, за змістом позову вбачаються лише припущення позивача, про кількість торгових точок, на яких начеб то незаконно використовується торгова марка позивача, при цьому як доказ кількості торгових точок надано копію кваліфікаційної роботи на здобуття освітнього ступеня бакалавр (з інформацією продажів по торговим точкам «М`ясомаркет М`ясорубка» за квітень 2023 року), при цьому не надано жодних посилань та джерел звідки було отримано цю роботу, та чи відповідають викладені за змістом роботи фактичні дані.

Крім того, слід зазначити, що порушення права на торгову марку є економічним порушенням і, не тягне за собою моральної шкоди. Юридичною основою для вимоги компенсації є економічні втрати, а не моральні страждання.

Оцінюючи належність, допустимість, достовірність доказів окремо, а також достатність і взаємозв`язок доказів у їх сукупності, суд прийшов висновку про те, що позовні вимог не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні, у зв`язку з чим у задоволенні позову слід відмовити.

Судові витрати.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України, судові витрати в разі відмови в задоволенні позову покладаються на позивача.

Керуючись ст.ст. 1-13, 17, 18, 76-82, 89, 133, 141, 242, 258, 259, 263-265, 268, 272, 273, 354 ЦПК України суд -

УХВАЛИВ:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Біфпостач»</a>, треті особи: Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій», Товариство з обмеженою відповідальністю «Сумська м`ясна компанія», про захист прав інтелектуальної власності та відшкодування збитків - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту рішення суду.

Головуючий:

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.01.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125102143
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо прав інтелектуальної власності, з них: щодо торговельної марки (знака для товарів і послуг)

Судовий реєстр по справі —753/11079/24

Рішення від 28.01.2025

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

Ухвала від 09.10.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

Ухвала від 19.06.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

Ухвала від 10.06.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Цимбал І. К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні