Номер провадження 3/754/757/25
Справа №754/1821/25
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 лютого 2025 року
суддя Деснянського районного суду міста Києва Банах О.Л., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уповноваженої особи політичної партії «ПАТРІОТИЧНА ПАРТІЯ УКРАЇНИ», зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
31.01.2025 до Деснянського районного суду м. Києва від Національного агентства з питань запобігання корупції надійшли адміністративні матеріали стосовно ОСОБА_1 .
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/659 від 23.01.2025 року, на підставі статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2024 року (далі - Звіт), поданого політичною партією «Патріотична партія України» (ідентифікаційний код 21676167, далі - Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр) (звіт Партії за III квартал 2024 року додається).
За результатами перевірки Звіту Партії за III квартал 2024 року Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) Партія має 13 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, інформація про які не відображена у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за III квартал 2024 року.
З них 6 місцевих організацій знаходяться на тимчасово окупованих територіях та територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.
Водночас до Звіту Партії за III квартал 2024 року не додано відомості про таких 7 місцевих організацій Партії:
1. Сихівська районна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 33895261 - в стані припинення;
2. Львівська міська організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 34028778 - в стані припинення;
3. Львівська обласна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 34028703 - в стані припинення;
4. Харківська обласна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 33899952 - в стані припинення;
5. Старовижівська районна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 37300284 - в стані припинення;
6. Запорізька обласна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 25919326 - зареєстровано, свідоцтво про державну реєстрацію недійсне;
7. Миколаївська міська організація політичної партії «Патріотична партія України» в Миколаївській області, ідентифікаційний код 25937475 - зареєстровано, свідоцтво про державну реєстрацію недійсне {відомості з Єдиного державного реєстру додаються).
Частиною 9 статті 17 визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.
Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 №102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 №507/36129, після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.
Відповідно до частини 5 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення. Таким чином. Звіти місцевих організацій Партії, що перебувають у стані ліквідації/припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації/припинення такого структурного утворення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, а також структурні утворення політичних партій, що перебувають в процесі ліквідації/припинення поширюються права та обов`язки, визначені законом для юридичних осіб, у тому числі й щодо звітування.
Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація:
на 4-му кроці про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код);
на 20-му кроці про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, уповноваженій особі Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірити перелік місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.
Отже, невідображення у Звіті Партії за ПІ квартал 2024 року відомостей про 13 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, а також подання Звіту без відомостей про 8 місцевих організацій, які станом на дату подання Звіту не знаходились на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, є порушенням частин 9, 11 та 13 статті 17 Закону (звіт Партії за III квартал 2024 року та відомості з Єдиного державного реєстру додаються).
Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за №117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за III квартал 2024 року від 12.12.2024 №1692, затвердженому наказом Національного агентства від 12.12.2024 №414/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону {копія Висновку про результати перевірки Звіту Партії додається), що тягне за собою відповідальність, передбачену ст. 212-21 КУпАП.
Крім того, відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/658 від 23.01.2025 року, на підставі статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за II квартал 2024 року (далі - Звіт), поданого політичною партією «Патріотична партія України» (ідентифікаційний код 21676167, далі - Партія) до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр) (звіт Партії за II квартал 2024 року додається).
За результатами перевірки Звіту Партії за II квартал 2024 року Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи.
Згідно з відомостями з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) Партія має 13 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, інформація про які не відображена у пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звіту Партії за II квартал 2024 року.
З них 6 місцевих організацій знаходяться на тимчасово окупованих територіях та територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, відповідно до переліку, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.
Водночас до Звіту Партії за II квартал 2024 року не додано відомості про таких 7 місцевих організацій Партії:
1. Сихівська районна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 33895261 - в стані припинення;
2. Львівська міська організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 34028778 - в стані припинення;
3. Львівська обласна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 34028703 - в стані припинення;
4. Харківська обласна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 33899952 - в стані припинення;
5. Старовижівська районна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 37300284 - в стані припинення;
6. Запорізька обласна організація Патріотичної партії України, ідентифікаційний код 25919326 - зареєстровано, свідоцтво про державну реєстрацію недійсне;
7. Миколаївська міська організація політичної партії «Патріотична партія України» в Миколаївській області, ідентифікаційний код 25937475 - зареєстровано, свідоцтво про державну реєстрацію недійсне {відомості з Єдиного державного реєстру додаються).
Частиною 9 статті 17 визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.
Відповідно до пункту 6 розділу IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 №102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 №507/36129, після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.
Відповідно до частини 5 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення. Таким чином, Звіти місцевих організацій Партії, що перебувають у стані ліквідації/припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації/припинення такого структурного утворення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру, а також структурні утворення політичних партій, що перебувають в процесі ліквідації/припинення поширюються права та обов`язки, визначені законом для юридичних осіб, у тому числі й щодо звітування.
Під час формування Звітів політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація:
на 4-му кроці про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код);
на 20-му кроці про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, уповноваженій особі Партії при формуванні Звітів надається можливість перевірити перелік місцевих організацій політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та, за потреби, вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру про відсутні місцеві організації.
Отже, невідображення у Звіті Партії за II квартал 2024 року відомостей про 13 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, а також подання Звіту без відомостей про 8 місцевих організацій, які станом на дату подання Звіту не знаходились на тимчасово окупованих територіях або територіях активних бойових дій, є порушенням частин 9, 11 та 13 статті 17 Закону (звіт Партії за II квартал 2024 року та відомості з Єдиного державного реєстру додаються).
Відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 №6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за №117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звітів.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за II квартал 2024 року від 24.09.2024 №1465, затвердженому наказом Національного агентства від 25.09.2024 №298/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (копія Висновку про результати перевірки Звіту Партії додається), що тягне за собою відповідальність, передбачену ст. 212-21 КУпАП.
В судовому засіданні захисник Хомич А.М. зазначив про те, що в діях ОСОБА_1 немає складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, оскільки вона не являється суб`єктом правопорушення, так як положеннями вищезазначеної статті чітко не визначено, на кого саме має бути накладений штраф у разі порушення встановленого порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру. Крім того, місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, самостійно подають свої звіти до політичної партії та НАЗК, звіти місцевих організацій підписуються їх керівниками та засвідчується печаткою такого місцевого осередку. Беручи до уваги наведене, просить закрити провадження по справі у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
ОСОБА_1 підтримала думку захисника.
Суд, вислухавши пояснення учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, прийшов до наступного висновку.
Так, Конституцією України передбачено, що однією із засад судочинства є змагальність сторін і закон не покладає на суд обов`язок збирати докази винуватості чи невинуватості особи (ст. 129 ч. 3 п. 4).
Статтею 245 КУпАП визначенні завдання провадження в справах про адміністративні правопорушення, якими є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до норм ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- чи кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, що використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Встановлені правила допустимості і відповідності доказів є гарантом їх достовірності та істинності.
При цьому, з урахуванням вимог ст. 252 КУпАП, докази повинні оцінюватися за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.
Так, згідно з п.п.1, 4 розділу ІV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом НАЗК від 19.02.2021 року №102/21, закріплено, що звіти формуються лише тими місцевими організаціями політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи. Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, формуються в Реєстрі та подаються на погодження керівнику (уповноваженій особі) політичної партії через електронний кабінет за процедурою, визначеною відповідними інструкціями користувачів, які розміщуються на офіційному вебсайті Національного агентства та офіційній сторінці Реєстру.
Після складання звітів, зазначені посадові особи зобов`язані подати такі звіти до політичної партії та НАЗК.
Таким чином, нормами підзаконного нормативно-правового акта самого НАЗК визначено, що місцеві осередки політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи:
- самостійно подають свої звіти до політичної партії та НАЗК;
- звіти місцевих осередків підписуються їх керівником шляхом накладання КЕП.
Крім того, аналіз положень статуту політичної партії «ПАТРІОТИЧНА ПАРТІЯ УКРАЇНИ», який діяв на момент подання звіту, зокрема п. 5.21 даного Статуту, дає однозначні підстави стверджувати, що саме голови районних, міських, місцевих партійних організацій політичних партій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, мають відповідні повноваження щодо підписання та подання звітів до НАЗК.
Так, п. 5.21 Статуту визначено, що голова районної, міської партійної організації: здійснює загальне керівництво районною, міською партійною організацією; виконує рішення Загальних зборів районної або міської партійної організації та вищих керівних органів ППУ; здійснює оперативне управління майном та коштами партійної організації; звітує про свою діяльність на загальних зборах; представляє організацію у державних та громадських органах; здійснює іншу діяльність в межах своїх повноважень; завчасно здає звіти до центральних органів ППУ та до державних структур згідно чинних законів України; координує роботу районної, міської партійної організації.
Таким чином, перекладання обов`язків голів місцевих осередків на керівника самої політичної партії або уповноваженої ним особи на подання звітів є незаконним та суперечить принципу індивідуального характеру юридичної відповідальності, закріпленого у ст. 61 Конституції України.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Отже, у тексті статті 212-21 КУпАП не визначений суб`єкт адміністративного правопорушення, який може бути підданий адміністративному стягненню у вигляді штрафу, передбаченому санкцією цієї статті.
Системний аналіз норм глави 2 «Адміністративне правопорушення і адміністративна відповідальність» та ст. 27 КУпАП дають підстави вважати, що суб`єктами у справах про адміністративні правопорушення можуть бути фізичні особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства), посадові особи та юридичні особи.
Таким чином, якщо виходити з аналізу об`єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, то суб`єктом цього правопорушення може бути особа, на яку чинним законом покладено обов`язок подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Обов`язок подати до НАЗК звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру покладено на політичну партію, що передбачено ч.9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії в Україні».
При цьому, розділом ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19 лютого 2021 року № 102/21, також передбачено подання звіту саме політичною партією.
Тобто за відсутності у ст. 212-21 КУпАП прямої вказівки на осіб, які є суб`єктами правопорушення, виходячи з аналізу об`єктивної сторони правопорушення, враховуючи вимоги ч.9 ст. 17 Закону України «Про політичні партії України» (далі - Закон) щодо обов`язку політичної партії подавати звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, а також враховуючи можливість застосування до юридичної особи на підставі ч.1 ст. 27 КУпАП адміністративного стягнення у вигляді штрафу, можна дійти висновку про те, що суб`єктом правопорушення у даному випадку може бути політична партія, яка є юридичною особою з моменту її державної реєстрації.
Отже з аналізу положень чинного законодавства вбачається, що до відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, за порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру у вигляді штрафу може бути притягнута юридична особа - політична партія, а фізична чи посадова особи не можуть бути суб`єктом правопорушення за вказаною статтею.
З матеріалів справи вбачається, що протоколи про адміністративне правопорушення складені на ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП, як на уповноважену особу політичної партії «Патріотична партія України», яка представляє її інтереси на підставі довіреності.
Згідно зі ст. 14 КУпАП посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил в сфері охорони порядку управління, державного і громадського порядку, природи охорони здоров`я населення та інших правил, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Так, якщо керівника політичної партії вважати посадовою особою, то для вирішення питання щодо можливості притягнення його до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене ст. 121-21 КУпАП, необхідно з`ясувати чи входить до службових обов`язків керівника політичної партії виконання дій, складають об`єктивну сторону вказаного адміністративного правопорушення.
Разом з тим, в силу вимог ст. 14 КУпАП, ОСОБА_1 , яка не є керівником і діяла на підставі довіреності від 04.07.2024, не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП як посадова особа.
Відповідно до вимог ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Відповідно до положень ст. 9 Конституції України та ст. 17 Закону України «Про міжнародні договори», міжнародні договори, згода на обов`язковість яких дана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. Передбачено також, що коли міжнародним договором встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.
Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, деякі справи про адміністративні правопорушення, за своєю суттю мають кримінальний характер та повністю підпадають під гарантії ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (п.п. 21-22 рішення у справі Надточій проти України». П.33 рішення у справі «Гурепка проти України»).
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 6 Європейської Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку.
У рішеннях ЄСПЛ значну роль у розширенні сфери застосування п. 2 ст. 6 Конвенції грає тлумачення двох ключових понять цієї статті - «кримінальне обвинувачення» і «суперечки про громадянські права». У справі «Кадубец проти Словаччини» (Eur. Court H.R. Kadubec v. Slovakia, Judgmentof 2 September 1998. Reports. 1998 VI), представник держави-відповідача наполягав на тому, що в цій справі йдеться про адміністративний проступок, а не про кримінальне звинувачення і, отже ст. 6 не може бути застосована. Однак Європейський суд з прав людини не погодився з аргументом відповідача, хоча і визнав, що внутрішнє право країни не вважає кримінальними діяння, за вчинення якого був покараний заявник. Проте ця обставина, на думку Суду, не має великого значення, так само як і те, який державний орган розглядав справу. Таким чином, зазначена міжнародно-правова норма гарантує кожній людині доведення вини тільки в законному порядку та на підставі законно добутих доказів.
Враховуючи викладене, вважаю, що в справі про адміністративне правопорушення підлягає застосуванню положення ст. 62 Конституції України про те, що винуватість особи повинна бути доведена у встановленому законом порядку. Обвинувачення не може ґрунтуватись на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
У рішенні ЄСПЛ від 21 липня 2011 року по справі «Коробов проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що при оцінці доказів суд, як правило застосовує критерій доведення «поза розумним сумнівом». Проте, така доведеність може випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумцій факту.
Конституційний Суд України у своєму рішенні від 26 лютого 2019 року в справі №1-р/2019 вказав, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «indubioproreo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу.
Оглянутий в судовому засіданні протокол про адміністративне правопорушення не доводить поза розумним сумнівом вину ОСОБА_1 у вчиненні нею адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Таким чином, суд, дослідивши та оцінивши матеріали справи, у відповідності до норм ст. 250 КУпАП, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, прийшов до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
За викладених обставин, провадження в справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 підлягає закриттю на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП, за відсутності складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Керуючись ст.ст. 245, 247, 252, 283, 284, 294, 212-21 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
Провадження в справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , за ст. 212-21 КУпАП - закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Деснянський районний суд м. Києва протягом 10 днів з дня винесення постанови.
Суддя: О.Л. Банах
Суд | Деснянський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2025 |
Оприлюднено | 14.02.2025 |
Номер документу | 125103068 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Деснянський районний суд міста Києва
Банах О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні