Герб України

Рішення від 07.02.2025 по справі 160/32239/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2025 року Справа № 160/32239/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ФК ПЛЮС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

УСТАНОВИВ:

05 грудня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ФК ПЛЮС" в особі представника Малої Світлани Дмитрівни, через систему "Електронний Суд" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з вимогами:

- визнати протиправними та скасувати у податкові повідомлення-рішення від 14.08.2024 №0522880706, №0522870706, винесені Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкові повідомлення-рішення від 14.08.2024 №0522880706, №0522870706 є протиправними, складеними без урахування фактичних обставин справи та таким, що підлягають скасуванню, оскільки прийнято на підставі необґрунтованих висновків акта перевірки від 24.07.2024 року №2088/04-36-07-06/42012034. Позивач зазначає, що в ході проведення перевірки ТОВ "ФК ПЛЮС" контролюючому органу надано всі необхідні документи для підтвердження дотримання вимог Податкового кодексу України при формуванні розміру податку на додану вартість із контрагентами-постачальниками робіт/послуг за період, що перевірявся. Зазначає, що господарські операції між позивачем та контрагентами, мають реальний характер, а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є таким, що винесене з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягають скасуванню та визнанню протиправним.

Ухвалою суду від 09.12.2024 було відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

16.12.2024 відповідачем надано до суду відзив, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини, викладені в акті перевірки від 24.07.2024 року №2088/04-36-07-06/42012034, та зазначено, що перевіркою показників, відображених в рядках 1-9 Декларацій з податку на додану вартість за лютий-травень 2024 року встановлено, що протягом перевіряємого періоду ТОВ «ФК ПЛЮС» здійснювались операції з реалізації на митній території України скла в асортименті, а також реалізації за межі митної території України скляних банок для консервування та пляшок. Аналізом відображеного показника у рядку 1.1 Декларацій (колонка Б) «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України: операції, що оподатковуються за основною ставкою» за перевіряємий період (з урахуванням уточнюючих розрахунків) встановлено, що у періоді з лютого по травень 2024 року ТОВ «НВП «ФК ПЛЮС» є здійснення операцій з реалізації скла, піску кварцового та інше, здавання в оренду машин та обладнання для контролю якості скляної тари на митній території України. Перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з ПДВ у Декларації за травень 2024 року з урахуванням періодів безперервного формування від`ємного значення, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету встановлено, що: 1. в порушення абз.«б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України ТОВ «ФК ПЛЮС» завищено суму бюджетного відшкодування у податковій декларації з ПДВ за травень 2024 року у розмірі 775 524 грн. 2. в порушення 200.1 та п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України завищено суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у податковій декларації з ПДВ за травень 2024 року у розмірі 273 948 грн., в т.ч. по періодах виникнення: за лютий 2024 року - ПДВ у сумі 244 572 грн., за березень 2024 року - ПДВ у сумі 29 376 грн.

23.12.2024 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій підтримано позицію, викладену в позовній заяві, та зазначено, що відзив є законодавчо необґрунтованим та таким, що не спростовує доводи, викладені в позовній заяві, як підстави для задоволення позову.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ФК ПЛЮС" (ІК в ЄДРПОУ 42012034) зареєстровано 21.03.2018 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, вид діяльності: 46.44 Оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення (основний).

12.01.2024 між ТОВ "ФК ПЛЮС" (покупець) та ТОВ «ТМЦ ПОСТАЧ» (ІК в ЄДРПОУ 44417120) (продавець) було укладено договір купівлі-продажу №ФК/ТМЦ-12/01 від 12.01.2024.

Відповідно до умов Договору протягом лютого березня 2024 Позивач отримав від ТОВ «ТМЦ ПОСТАЧ» товар на загальну суму 50 117 419,32грн., у тому числі ПДВ 8 352 903,22грн., що підтверджується видатковими накладними.

За результатами зазначених взаємовідносин складено та зареєстровано в установленому законом порядку в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.

Оплата за товар, у тому числі сплата податку на додану вартість підтверджується платіжними дорученнями.

Судом встановлено, що 20.06.2024 ТОВ "ФК ПЛЮС" подано податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2024 року в якій задекларовано суму від`ємного значення з податку на додану вартість у розмірі 26 318 759,00грн.

У відповідності до п. 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України разом з податковою декларацією подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації у розмірі 8 352 903,00грн.

В період з 09.07.2024 по 17.07.2024, на підставі направлень від 09.07.2024 №5487 та №5488, виданих ГУ ДПС у Дніпропетровській області, наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ФК ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42012034)» від 8 липня 2024 року №2796-п та на підставі п.191 ст.191, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями) проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ФК ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42012034) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2024 року у податковій декларації з податку на додану вартість від`ємного значення з податку на додану вартість (далі - ПДВ) у сумі 26 318 759 грн., у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 8 352 903 грн., з урахуванням періодів формування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків.

За результатами перевірки складено акт «Про результати документальної позапланової перевірки ТОВ «ФК ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42012034) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2024 року у податковій декларації з податку на додану вартість від`ємного значення з податку на додану вартість (далі - ПДВ) у сумі 26 318 759 грн., у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету в сумі 8 352 903 грн., з урахуванням періодів формування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків» від 24.07.2024 року №2088/04-36-07-06/42012034, у висновку якого зазначено, що перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні від`ємного значення з ПДВ у Декларації за травень 2024 року з урахуванням періодів безперервного формування від`ємного значення, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету встановлено, що: 1. в порушення абз.«б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України ТОВ «ФК ПЛЮС» завищено суму бюджетного відшкодування у податковій декларації з ПДВ за травень 2024 року у розмірі 775 524 грн. 2. в порушення 200.1 та п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України завищено суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у податковій декларації з ПДВ за травень 2024 року у розмірі 273 948 грн., в т.ч. по періодах виникнення: за лютий 2024 року - ПДВ у сумі 244 572 грн., за березень 2024 року - ПДВ у сумі 29 376 грн.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було прийнято податкові повідомлення-рішення: від 14.08.2024 №0522880706, яким визначено завищення від`ємного значення, що зараховується я до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 273 948,00грн. та від 14.08.2024 №0522870706, яким зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2024 року задекларовану до відшкодування на рахунок платника у банку у розмірі 775 524,00грн., а також, застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 193 881,00грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі по тексту - Податковий кодекс України, в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпунктом 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, визначено, що господарська діяльність - це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема, за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до підпункту 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/ послуг;

дата отримання платником податку товарів/послуг.

Згідно з пунктом 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/ послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:

придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пунктів 200.1, 200.2, 200.4 статті 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, не пізніше останнього дня строку, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати податкових зобов`язань, перераховує суми податку до бюджету.

При від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200- 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.7 статті 200 Податкового кодексу України встановлено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до пункту 102.5 статті 102 Податкового кодексу України заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.

Із наведеного вбачається, що чинне законодавство не ставить для платника податків обов`язкової умови заявляти до бюджетного відшкодування від`ємне значення між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду виключно в наступному податковому періоді.

Бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від`ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в межах строку, встановленого пунктом 102.5 статті 102 Податкового кодексу України.

З аналізу наведених норм законодавцем передбачено дві обов`язкові умови, що надають право платнику податків на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, а саме, наявність суми від`ємного значення як від`ємної різниці між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту та фактична сплата податку постачальникам товарів як у звітному, так і попередніх податкових періодах.

Так, з матеріалів справи вбачається, що 12.01.2024 між ТОВ "ФК ПЛЮС" (покупець) та ТОВ «ТМЦ ПОСТАЧ» (ІК в ЄДРПОУ 44417120) (продавець) було укладено договір купівлі-продажу №ФК/ТМЦ-12/01 від 12.01.2024.

Відповідно до умов Договору протягом лютого березня 2024 Позивач отримав від ТОВ «ТМЦ ПОСТАЧ» товар на загальну суму 50 117 419,32грн., у тому числі ПДВ 8 352 903,22грн., що підтверджується видатковими накладними: ТП-0000003 від 02.02.2024 на загальну суму 304 128,00грн., у тому числі ПДВ 50688,00грн.; ТП-0000004 від 02.02.2024 на загальну суму 310 669,92грн., у тому числі ПДВ 51778,32грн.; ТП-0000006 від 02.02.2024 на загальну суму 764 375,04грн., у тому числі ПДВ 127395,84грн.; ТП-0000007 від 05.02.2024 на загальну суму 504 092,16грн., у тому числі ПДВ 84015,36грн.; ТП-0000005 від 05.02.2024 на загальну суму 642 470,40грн., у тому числі ПДВ 107078,40грн.; ТП-0000008 від 06.02.2024 на загальну суму 356 309,28грн., у тому числі ПДВ 59384,88грн.; ТП-0000011 від 06.02.2024 на загальну суму 1 008 184,32грн., у тому числі ПДВ 168030,72грн.; ТП-0000010 від 07.02.2024 на загальну суму 261 360,00грн., у тому числі ПДВ 43560,00грн.; ТП-0000009 від 07.02.2024 на загальну суму 304 128,00грн., у тому числі ПДВ 50688,00грн.; ТП-0000012 від 07.02.2024 на загальну суму 1 536 986,88грн., у тому числі ПДВ 256164,48грн.; ТП-0000015 від 08.02.2024 на загальну суму 1 772 559,36грн., у тому числі ПДВ 295426,56грн.; ТП-0000014 від 09.02.2024 на загальну суму 252 046,08грн., у тому числі ПДВ 42007,68грн.; ТП-0000016 від 09.02.2024 на загальну суму 504 092,16грн., у тому числі ПДВ 84015,36грн.; ТП-0000019 від 12.02.2024 на загальну суму 252 046,08грн., у тому числі ПДВ 42007,68грн.; ТП-0000017 від 12.02.2024 на загальну суму 304 128,00грн., у тому числі ПДВ 50688,00грн.; ТП-0000018 від 12.02.2024 на загальну суму 512 328,96грн., у тому числі ПДВ 85388,16грн.; ТП-0000020 від 13.02.2024 на загальну суму 268 247,04грн., у тому числі ПДВ 44707,84грн.; ТП-0000022 від 14.02.2024 на загальну суму 504 092,16грн., у тому числі ПДВ 84015,36грн.; ТП-0000023 від 14.02.2024 на загальну суму 522 720,00грн., у тому числі ПДВ 87120,00грн.; ТП-0000021 від 14.02.2024 на загальну суму 910 652,16грн., у тому числі ПДВ 151775,36грн.; ТП-0000024 від 15.02.2024 на загальну суму 252 046,08грн., у тому числі ПДВ 42007,68грн.; ТП-0000026 від 16.02.2024 на загальну суму 304 128,00грн., у тому числі ПДВ 50688,00грн.; ТП-0000025 від 16.02.2024 на загальну суму 711 694,08грн., у тому числі ПДВ 118615,68грн.; ТП-0000029 від 19.02.2024 на загальну суму 252 046,08грн., у тому числі ПДВ 42007,68грн.; ТП-0000028 від 19.02.2024 на загальну суму 382 704,00грн., у тому числі ПДВ 63784,00грн.; ТП-0000027 від 19.02.2024 на загальну суму 430 920,00грн., у тому числі ПДВ 71820,00грн.; ТП-0000031 від 20.02.2024 на загальну суму 1 244 730,24грн., у тому числі ПДВ 207455,04грн.; ТП-0000030 від 21.02.2024 на загальну суму 361 670,40грн., у тому числі ПДВ 60278,40 грн.; ТП-0000177 від 21.02.2024 на загальну суму 756 138,24грн., у тому числі ПДВ 126023,04грн.; ТП-0000032 від 22.02.2024 на загальну суму 665 798,40грн., у тому числі ПДВ 110966,40грн.; ТП-0000178 від 22.02.2024 на загальну суму 1 060 498,92грн., у тому числі ПДВ 176749,82грн.; ТП-0000175 від 23.02.2024 на загальну суму 321 235,20грн., у тому числі ПДВ 53539,20грн.; ТП-0000174 від 23.02.2024 на загальну суму 326 383,20грн., у тому числі ПДВ 54397,20грн.; ТП-0000179 від 23.02.2024 на загальну суму 756 138,24грн., у тому числі ПДВ 126023,04грн.; ТП-0000180 від 26.02.2024 на загальну суму 252 046,08грн., у тому числі ПДВ 42007,68грн.; ТП-0000176 від 26.02.2024 на загальну суму 271 814,40грн., у тому числі ПДВ 45302,40грн.; ТП-0000181 від 27.02.2024 на загальну суму 504 092,16грн., у тому числі ПДВ 84015,36грн.; ТП-0000183 від 28.02.2024 на загальну суму 1 055 717,52грн., у тому числі ПДВ 175952,92грн.; ТП-0000182 від 29.02.2024 на загальну суму 280 304,64грн., у тому числі ПДВ 46717,44грн.; ТП-0000184 від 29.02.2024 на загальну суму 574 669,92грн., у тому числі ПДВ 95778,32грн.; ТП-0000185 від 01.03.2024 на загальну суму 1 181 269,44грн., у тому числі ПДВ 196878,24грн.; ТП-0000187 від 04.03.2024 на загальну суму 640 244грн., у тому числі ПДВ 106704,00грн.; ТП-0000186 від 05.03.2024 на загальну суму 312 560,64грн., у тому числі ПДВ 52093,44грн.; ТП-0000188 від 05.03.2024 на загальну суму 435 352,32грн., у тому числі ПДВ 72558,72грн.; ТП-0000190 від 06.03.2024 на загальну суму 217 676,16грн., у тому числі ПДВ 36279,36грн.; ТП-0000191 від 07.03.2024 на загальну суму 296 225,28грн., у тому числі ПДВ 49370,88грн.; ТП-0000189 від 07.03.2024 на загальну суму 366 350,88грн., у тому числі ПДВ 61058,48грн.; ТП-0000192 від 08.03.2024 на загальну суму 368 313,12грн., у тому числі ПДВ 61385,52грн.; ТП-0000193 від 08.03.2024 на загальну суму 1 306 056,96грн., у тому числі ПДВ 217676,16грн.; ТП-0000194 від 11.03.2024 на загальну суму 217 676,16грн., у тому числі ПДВ 36279,36грн.; ТП-0000195 від 12.03.2024 на загальну суму 2 256 964,32грн., у тому числі ПДВ 376160,72грн.; ТП-0000196 від 13.03.2024 на загальну суму 1 999 186,80грн., у тому числі ПДВ 333197,80грн.; ТП-0000220 від 14.03.2024 на загальну суму 1 819 136,64грн., у тому числі ПДВ 303189,44грн.; ТП-0000215 від 15.03.2024 на загальну суму 361 670,40грн., у тому числі ПДВ 60278,40грн.; ТП-0000221 від 15.03.2024 на загальну суму 627 419,52грн., у тому числі ПДВ 104569,92грн.; ТП-0000219 від 18.03.2024 на загальну суму 656 198,40грн., у тому числі ПДВ 53956,80грн.; ТП-0000223 від 18.03.2024 на загальну суму 252 046,08грн., у тому числі ПДВ 109366,40грн.; ТП-0000222 від 19.03.2024 на загальну суму 282 775,20грн.,у тому числі ПДВ 47129,20грн.; ТП-0000245 від 19.03.2024 на загальну суму 1 306 056,96грн., у тому числі ПДВ 217676,16грн.; ТП-0000244 від 20.03.2024 на загальну суму 321 235,20грн., у тому числі ПДВ 53539,20грн.; ТП-0000247 від 20.03.2024 на загальну суму 870 704,64грн., у тому числі ПДВ 145117,44грн.; ТП-0000246 від 21.03.2024 на загальну суму 321 235,20грн., у тому числі ПДВ 53539,20грн.; 63. ТП-0000248 від 21.03.2024 на загальну суму 873 874,56, у тому числі ПДВ 145645,76грн.; ТП-0000249 від 22.03.2024 на загальну суму 321 235,20грн., у тому числі ПДВ 53539,20грн.; ТП-0000250 від 23.03.2024 на загальну суму 2 612 113,92грн., у тому числі ПДВ 435352,32грн.; ТП-0000251 від 25.03.2024 на загальну суму 220 846,08грн., у тому числі ПДВ 36807,68грн.; ТП-0000253 від 25.03.2024 на загальну суму 435 352,32грн., у тому числі ПДВ 72558,72грн.; ТП-0000252 від 26.03.2024 на загальну суму 237 834,24грн., у тому числі ПДВ 39639,04грн.; ТП-0000267 від 26.03.2024 на загальну суму 656 198,40грн., у тому числі ПДВ 109366,40грн.; ТП-0000268 від 27.03.2024 на загальну суму 1 091 550,72грн., у тому числі ПДВ 181925,12грн.; ТП-0000269 від 28.03.2024 на загальну суму 1 900 657,20грн., у тому числі ПДВ 316776,20грн.; ТП-0000270 від 29.03.2024 на загальну суму 220 846,08грн., у тому числі ПДВ 36807,68грн.; ТП-0000271 від 29.03.2024 на загальну суму 2 498 489,76грн., у тому числі ПДВ 416414,96грн.

Оплата за товар була здійснена, у тому числі, сплачено податок на додану вартість у розмірі 8 526 025,26грн. відповідно до платіжних доручень: №7 від 08.02.2024 на суму 320 000,00грн., у тому числі ПДВ 53 333,33грн.; №9 від 09.02.2024 на суму 1 520 000,00грн., у тому числі ПДВ 253 333,33грн.; №10 від 12.02.2024 на суму 3 200 000,00грн., у тому числі ПДВ 533 333,33грн.; №13 від 12.02.2024 на суму 300 000,00грн., у тому числі ПДВ 50 000,00грн.; №11 від 12.02.2024 на суму 3 200 000,00грн., у тому числі ПДВ 533 333,33грн.; №18 від 15.02.2024 на суму 89 564,83грн., у тому числі ПДВ 14 927,47грн.; №26 від 21.02.2024 на суму 500 000,00грн., у тому числі ПДВ 83 333,33грн.; №24 від 21.02.2024 на суму 240 933,00грн., у тому числі ПДВ 40 155,50грн.; №27 від 22.02.2024 на суму 3 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 500 000,00грн.; №28 від 23.02.2024 на суму 437 100,00грн., у тому числі ПДВ 72 850,00грн.; №29 від 26.02.2024 на суму 438 590,00грн., у тому числі ПДВ 73 098,33грн.; №30 від 27.02.2024 на суму 210 928,00грн., у тому числі ПДВ 35 154,67грн.; №1582 від 08.02.2024 на суму 1 960 000,00грн., у тому числі ПДВ 326 666,67грн.; №37 від 06.03.2024 на суму 1 309 522,20грн., у тому числі ПДВ 218 253,70грн.; №42 від 18.03.2024 на суму 4 240 000,00грн., у тому числі ПДВ 706 666,67грн.; №48 від 28.03.2024 на суму 4 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 666 666,67грн.; №50 від 01.04.2024 на суму 4 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 666 666,67грн.; №5 від 24.04.2024 на суму 11 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 1 833 333,33грн.; №53 від 16.04.2024 на суму 2 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 333 333,33грн.; №55 від 17.04.2024 на суму 2 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 333 333,33грн.; №56 від 18.04.2024 на суму 1 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 166 666,67грн.; №61 від 19.04.2024 на суму 2 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 333 333,33грн.; №62 від 22.04.2024 на суму 2 000 000,00грн., у тому числі ПДВ 333 333,33грн.; №72 від 30.04.2024 на суму 1 230 716,65грн., у тому числі ПДВ 205 119,44грн.; №1623 від 09.04.2024 на суму 735 300,00грн., у тому числі ПДВ 122 550,00грн.; №1624 від 09.04.2024 на суму 223 497,00грн., у тому числі ПДВ 37 249,50 грн.

За результатами зазначених взаємовідносин складено та зареєстровано в установленому законом порядку в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні.

Суд зазначає, що наведені документи, складені за результатами здійснення вище наведених господарських операцій, містять усі необхідні реквізити, визначені статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні і наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року № 88, а тому є первинними документами бухгалтерського та податкового обліку у розумінні зазначеного Закону, тобто містять: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис та інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, і, як наслідок, вони є такими, які підлягають обов`язковому врахуванню як в бухгалтерському, так і в податковому обліку.

Таким чином, вказані первинні документи бухгалтерського та податкового обліку підтверджують реальність та здійснення господарських операцій між ТОВ "ФК ПЛЮС" (покупець) та ТОВ «ТМЦ ПОСТАЧ» (продавець) у перевіряємий період.

Також суд зазначає, що в акті перевірки від 24.07.2024 року №2088/04-36-07-06/42012034 (стор. 29) вказано, що «перевіркою достовірності визначення суми податкових зобов`язань (показник рядка 9 Декларації з ПДВ) за лютий-травень 2024 року порушень не встановлено.

Отже, контролюючим органом всупереч вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України не було доведено та надано належних доказів, які б свідчили про порушення Позивачем абз.«б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України, а саме завищення суму бюджетного відшкодування у податковій декларації з ПДВ за травень 2024 року у розмірі 775 524 грн. та порушення 200.1 та п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, яким завищено суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у податковій декларації з ПДВ за травень 2024 року у розмірі 273 948 грн., в т.ч. по періодах виникнення: за лютий 2024 року - ПДВ у сумі 244 572 грн., за березень 2024 року - ПДВ у сумі 29 376 грн.

Оцінка документів, як письмових доказів, здійснюється відповідно до положень процесуального принципу допустимості доказів, закріпленого на час вирішення спору статтею 74 Кодексу адміністративного судочинства України, частиною четвертою якої визначено, що обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Таким чином, враховуючи встановлені обставини справи, а також враховуючи умови укладеного договору та специфіку придбаних товарів, суд робить висновок, що позивач має та надав суду відповідні належно оформлені первинні документи, які в сукупності свідчать про факт вчинення господарських операцій, натомість доводи контролюючого органу не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, оскільки з урахуванням закріпленої в ст. 204 Цивільного кодексу України презумпції правомірності правочину, а також враховуючи вимоги ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, за якою обов`язок доказування правомірності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень покладається на такого суб`єкта, контролюючий орган мав надати суду належні, достовірні та беззаперечні докази своїх тверджень.

Враховуючи викладене, з огляду на те, що висновки акта перевірки від 24.07.2024 року №2088/04-36-07-06/42012034 не знайшли свого підтвердження в ході розгляду справи, відсутності належних доказів правомірності прийнятих відповідачем оскаржуваних податкових повідомлень-рішень отже, суд дійшов висновку, що прийняті у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "ФК ПЛЮС" податкові повідомлення-рішення від 14.08.2024 №0522880706, №0522870706 підлягають скасуванню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 18 650,29 грн., що документально підтверджується банківською квитанцією від 15.11.2024 року.

З огляду на задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу адміністративного позову до суду в сумі 18 650,29 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись статтями: 8, 9, 72-77, 139, 242-244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ФК ПЛЮС" (просп. Дмитра Яворницького, буд. 93, кімната 417, м. Дніпро, Дніпровський р-н, Дніпропетровська обл.,49000; ІК в ЄДРПОУ 42012034) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005; ІК в ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 14.08.2024 №0522880706, №0522870706, винесені Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005; ІК в ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФК ПЛЮС" (просп. Дмитра Яворницького, буд. 93, кімната 417, м. Дніпро, Дніпровський р-н, Дніпропетровська обл.,49000; ІК в ЄДРПОУ 42012034) понесені позивачем судові витрати в сумі 18 650,29 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 07 лютого 2025 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2025
Оприлюднено14.02.2025
Номер документу125115100
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/32239/24

Ухвала від 01.12.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 11.11.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 23.10.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 11.09.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Постанова від 11.09.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 22.08.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Ухвала від 13.03.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Суховаров А.В.

Рішення від 07.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 18.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні