Постанова
від 12.02.2025 по справі 295/16162/24
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/16162/24

3/295/518/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.02.2025 року м. Житомир

Богунський районний суд м. Житомира в складі:

головуючого судді Болейка А.П.,

секретаря судового засідання Шеремет Д.В.,

з участю:

представника митниці Кондратюка А.В.,

захисника Ляхова О.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі матеріли, які надійшли з Житомирської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

23.07.2024 Житомирською митницею отримано лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 23.07.2024 № 26/26-04/7/1723 (вхідний митниці від 23.07.2024 № 6944/4-20), яким надіслано відповідь митних органів Італійської Республіки на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України транспортних засобів (легкових автомобілів) марки SKODA, модель - OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 та марки VOLKSWAGEN, модель - PASSAT, номер кузова НОМЕР_3 .

У відповідності до інформації, наявної в АСМО «Інспектор», встановлено, що 19.06.2023 о 00:37 громадянин України ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_4 ) через пункт пропуску «Смільниця-Кросценко» митного поста «Смільниця» Львівської митниці, ввіз на митну територію України товари (зазначені легкові автомобілі), згідно документів контролю доставки ІМ ЕЕ 23UA101040006001U3 та 23UA101040006002U2 відповідно (далі ДКД) на транспортному засобі з реєстраційними номерними знаками НОМЕР_5 / НОМЕР_6 .

1) У якості підстави для переміщення товару згідно ДКД 23UA101040006001U3, а саме, легкового автомобіля марки SKODA, модель - OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 через митний кордон України громадянин України ОСОБА_1 подав митним органам України документи, у тому числі свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Італійської Республіки № НОМЕР_7 від 17.05.2023 та інвойс № 080-LT-UA від 16.06.2023, згідно заповнених граф якого продавець: MB «ODESOS» (Lithuania, Kaunas, Juodgrudziu tak. 23, LT-52176, номер компанії 305818310); покупець: LLC «CARETA» (Himichna street, 1/27, Odessa, Ukraine, 65031).

Вартість цього транспортного засобу, відповідно до інвойсу № 080-LT-UA від 16.06.2023, становить 7500 євро.

19.06.2023 до відділу митного оформлення Бердичів (ВМО №3) митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці подано електронну митну декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA101040006017U2, згідно якої було проведено митне оформлення у відповідності до інвойсу № 080-LT-UA від 16.06.2023, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Італійської Республіки № НОМЕР_7 від 17.05.2023, зовнішньо-економічного договору (договору поставки) від 19.07.2021 № 7 та додаткової угоди до нього від 26.04.2023 № 3 товару: «легковий автомобіль: марка - SKODA; модель - OCTAVIA; номер кузова НОМЕР_2 ; тип двигуна - дизель; номер двигуна - нема даних; загальна кількість місць - 5; робочий об`єм циліндрів двигуна 1598 см3; потужність двигуна 85 кВт; колісна формула - 4x2; тип кузова універсал, такий, що був у використанні; календарний рік виготовлення 2018 р.; модельний рік виготовлення - 2018 р.; дата першої реєстрації - 28.02.2018», країна відправлення/експорту Литовська Республіка, умови поставки DAP Бердичів, який відповідно до інвойсу № 080-LT-UA від 16.06.2023 та поданої митної декларації слідував на адресу покупця ТОВ «КАРЄТА» (65031, Одеська обл., м.Одеса, вул. Хімічна, буд. 1/27, код ЄДРПОУ 44043525), за ціною 7500 євро, що з урахуванням курсу НБУ на дату переміщення 19.06.2023 транспортного засобу через митний кордон України у національній валюті становить 300607,50 гривень).

За результатом опрацювання інформації наданої митними органами Італійської Республіки, а саме рахунку-фактури (інвойсу) від 12.05.2023 №17022321000483 та експортної митної декларації (MRN) від 07.06.2023 №23PL331020E0557918 встановлено, що відправником/експортером товару, а саме, легкового автомобіля марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 , є Auto 1 Car Export S.r.l, Viale del Commercio 56, НОМЕР_8 Verona; одержувачем (покупцем) є фізична особа ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), АДРЕСА_2 . Також згідно рахунку-фактури (інвойсу) від 12.05.2023 № 17022321000483 зазначений транспортний засіб (легковий автомобіль) був проданий за ціною 7338 євро, а 07.06.2023 за MRN №23PL331020E0557918 та підтвердження вивозу по ній (23IE599-1790066), виданою польськими митними органами, був задекларований експорт його до України із зазначеною статистичною вартістю 37926,00 польських злотих (8168,00 євро) на умовах поставки FCA TYCHY, країною відправлення Республіка Польща (PL) та митницею вивезення (виходу) PL401030 з контрольною датою доставки 05.09.2023. Фактичне вивезення по MRN №23PL331020E0557918 відбулося 18.06.2023 в митному органі PL404030.

Однак, вже під час ввезення на митну територію України, ОСОБА_1 до митного органу було надано інвойс № 080-LT-UA від 16.06.2023, де продавцем є MB «ODESOS» (Lithuania, Kaunas, Juodgrudziu tak. 23, LT-52176, номер компанії 305818310), а покупцем зазначений LLC «CARETA» (Himichna street, 1/27, Odessa, Ukraine, 65031), що не відповідає дійсності, так як товар (легковий автомобіль марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 ) згідно документів, наданих митними органами Італійської Республіки, був реалізований (проданий) ОСОБА_4 ( ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 ) італійською компанією Auto 1 Car Export S.r.l, Viale del Commercio 56, 37135, Verona за ціною 7338 євро, що з урахуванням курсу НБУ на дату переміщення 19.06.2023 через митний кордон України у національній валюті становить 294114,37 гривень, та поміщений в режим експорту 07.06.2024 за MRN №23PL331020E0557918, відповідно до якої було здійснення вивезення товару (легкового автомобіля) з території Європейського Союзу.

2) У якості підстави для переміщення товару згідно ДКД 23UA101040006002U2, а саме легкового автомобіля марки VOLKSWAGEN, модель - PASSAT, номер кузова НОМЕР_3 через митний кордон України громадянин України ОСОБА_1 подав митним органам України документи, у тому числі свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу Італійської Республіки № НОМЕР_9 від 18.05.2023 та інвойс № 081-LT-UA від 16.06.2023, згідно заповнених граф якого продавець: MB «ODESOS» (Lithuania, Kaunas, Juodgrudziu tak. 23, LT-52176, номер компанії 305818310); покупець: LLC «CARETA» (Himichna street, 1/27, Odessa, Ukraine, 65031).

Вартість цього транспортного засобу відповідно до інвойсу №081LT- UA від 16.06.2023 становить 6400 євро.

19.06.2023 до відділу митного оформлення Бердичів (ВМО № 3) митного поста «Житомир-центральний» Житомирської митниці подано електронну митну декларацією типу ІМ40ДЕ № 23UA101040006018U1, згідно якої було проведено митне оформлення у відповідності до інвойсу № 081-LT-UA від 16.06.2023, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу Італійської Республіки № НОМЕР_9 від 18.05.2023, зовнішньо-економічного договору (договору поставки) від 19.07.2021 № 7 та додаткової угоди до нього від 26.04.2023 № 3 товару: «легковий автомобіль: марка - VOLKSWAGEN; модель - PASSAT; номер кузова НОМЕР_3 ; тип двигуна - дизель; номер двигуна - нема даних; загальна кількість місць - 5; робочий об`єм циліндрів двигуна 1968 см3; потужність двигуна - 140 кВт; колісна формула - 4x4; тип кузова - універсал, такий, що був у використанні; календарний рік виготовлення - 2016; модельний рік виготовлення - 2016; дата першої реєстрації - 27.04.2016», країна відправлення/експорту Литовська Республіка, умови поставки DAP Бердичів, який відповідно до інвойсу № 081-LT-UA від 16.06.2023 та поданої митної декларації слідував на адресу покупця ТОВ «КАРЄТА» (65031, Одеська обл., м. Одеса, вул. Хімічна, буд. 1/27, код ЄДРПОУ 44043525) за ціною 6400 євро, що з урахуванням курсу НБУ на дату переміщення 19.06.2023 транспортного засобу через митний кордон України, у національній валюті становить 256518,40 гривень).

За результатом опрацювання інформації, наданої митними органами Італійської Республіки, а саме рахунку-фактури (інвойсу) від 12.05.2023 №17012321000892 та підтвердженню виходу по експортній митній декларації (MRN) від 07.06.2023 № 23PL331020Е0557950 встановлено, що відправником/експортером товару, а саме легкового автомобіля марки VOLKSWAGEN PASSAT, номер кузова НОМЕР_3 є Auto 1 Car Export S.r.l, Viale del Commercio 56, НОМЕР_8 Verona, одержувачем (покупцем) є фізична особа ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 ), АДРЕСА_2 . Також згідно рахунку-фактури (інвойсу) від 12.05.2023 №17012321000892 цей транспортний засіб (легковий автомобіль) був проданий за ціною 11330 євро, а 07.06.2023 за MRN №23PL331020Е0557950 та підтвердження вивозу по ній (23IE599-1790065), виданою польськими митними органами, був задекларований експорт його до України із зазначеною статистичною вартістю 54189,00 польських злотих (11798,00 євро) на умовах поставки FCA TYCHY, країною відправлення Республіка Польща (PL) та митницею вивезення (виходу) PL401030 з контрольною датою доставки 05.09.2023. Фактичне вивезення по MRN №23PL331020Е0557950 відбулося 18.06.2023 у митному органі PL404030.

Однак, вже під час ввезення на митну територію України, ОСОБА_1 до митного органу було надано інвойс № 081-LT-UA від 16.06.2023, де продавцем є MB «ODESOS» (Lithuania, Kaunas, Juodgrudziu tak. 23, LT-52176, номер компанії 305818310), а покупцем є LLC «CARETA» (Himichna street, 1/27, Odessa, Ukraine, 65031), що не відповідає дійсності, так як товар (легковий автомобіль марки VOLKSWAGEN PASSAT, номер кузова НОМЕР_3 ) згідно документів, наданих митними органами Італійської Республіки, був реалізований (проданий) ОСОБА_4 ( ОСОБА_2 , АДРЕСА_2 ) італійською компанією Auto 1 Car Export S.r.l, Viale del Commercio 56, 37135 Verona за ціною 11330 євро, що з урахуванням курсу НБУ на дату переміщення 19.06.2023 через митний кордон України у національній валюті становить 454117,73 гривень, та поміщений у режим експорту 07.06.2024 за MRN № 23PL331020Е0557950, відповідно до якої і було здійснено вивезення товару (легкового автомобіля) з території Європейського Союзу.

Згідно частини 1 статті 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств. Посадова особа підприємства керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи. Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України: пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства; пункт 5 керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно Закону України від 21.11.2023 № 3475-IX частиною 1 статті 483 Митного кодексу України встановлено наступне: «переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю».

Відповідно до п. 5 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями, внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року № 8 незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані. Відповідно до п. 6 цієї Постанови підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Отже, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

ОСОБА_1 , в судовому засіданні пояснив, що вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, не визнає, оскільки був перевізником, не є декларантом та отримувачем транспортних засобів, жодних документів для декларування транспортних засобів не подавав, умислу на вчинення порушення у нього не було, підтримав письмові пояснення, надані його захисником. Просив визнати його невинуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

В судове засідання 12.02.2025 ОСОБА_1 не з`явився, надав суду заяву, в якій просив розгляд справи проводити у його відсутність, тому суд розглянув справу за відсутності останнього.

Захисник ОСОБА_1 адвокатЛяхов О.В.у судовомузасіданні 12.02.2025підтримав наданіним письмовіпояснення від16.01.2025та просивзакрити провадженняу справіпро притягнення ОСОБА_1 до адміністративноївідповідальності запорушення митнихправил,передбачених ч.1ст.483МК Українина підставіч.1ст.247КУпАП тастягнути зЖитомирської митниціна користь ОСОБА_1 витрати напрофесійну правничудопомогу.В обґрунтуваннясвого клопотаннязазначив,що уматеріалах адміністративногопровадження ненадано жоднихдоказів вини ОСОБА_1 у вчиненніправопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, а у діях ОСОБА_1 відсутній прямий умисел на вчинення даного правопорушення, оскільки здійснював перевезення транспортних засобів, виключно на підставі документів, наданих представником ТОВ «КАРЄТА». Саме ТОВ «КАРЄТА» здійснила продаж транспортного засобу марки SKODA, модель - OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 , як вбачається з відповіді ТСЦ МВС України № 7442 від 05.12.2024, тому вважає, що у ТОВ «КАРЄТА» був умисел та мотив приховування дійсної ціни транспортних засобів, а отже директор вказаного підприємства є суб`єктом вчинення даного правопорушення. Зазначив, що дії по дотриманні митних формальностей (подання митних декларацій та інвойсів) вчинялись не ОСОБА_1 , а іншою особою від імені ТОВ «КАРЄТА».

Представник митниці ОСОБА_5 в судовому засіданні підтримав свої письмові заперечення від 12.02.2025 на письмові пояснення захисника Ляхова О.В., та зазначив що ОСОБА_1 не є перевізником у розумінні Митного кодексу України, міжнародних норм, оскільки не надає послуги перевезення та не відповідає критеріям, визначеним у ЗУ «Про автомобільний транспорт», а є довіреною особою що здійснює доставку транспортного засобу (товару), яка наділена певними повноваженнями, в тому числі на виконання функцій водія. Відповідно до довіреності на ім`я ОСОБА_1 від 16.06.2023 ТОВ «КАРЄТА» йому надала повноваження, в тому числі і щодо пред`явлення відповідних документів та здійснення відповідних розрахунків під час здійснення митних оформлень. За матеріалами справи про порушення митних правил, ОСОБА_1 були подані документи, що містять неправдиві відомості щодо продавця (відправника)/одержувача (покупця), умов поставки, а так само вартості товару, відомостей необхідних для визначення його митної вартості, нарахування митних платежів. Просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього стягнення в межах санкції статті.

Заслухавши учасників провадження, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до частини 1 статті 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення; чи винна дана особа в його вчиненні; чи підлягає вона адміністративній відповідальності; чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність; чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частина 1 статті 483 Митного кодексу України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Об`єктом правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України, пов`язаного з порушенням митних правил, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка (вчинок) особи, у прихованні інформації (документів) про товар та/або надання документів, що містять неправдиві відомості, які суттєво впливають на процес та перспективу митного оформлення.

Суб`єктивна сторона за ч. 1 ст. 483 МК України передбачає прямий умисел, тобто, винний у вчиненні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України чи вивезти з України з конкретною метою порушення встановленого порядку.

Суб`єктом наведеного правопорушення є громадяни декларанти або власники товарів, які здійснюють переміщення товарів.

Відповідно до п. 37 ч. 1 ст. 4 МК України, перевізник - особа, яка переміщує товари або бере на себе зобов`язання та відповідальність за переміщення товарів через митний кордон України та/або митною територією України.

Як вбачається з досліджених матеріалів справи, саме ОСОБА_1 є суб`єктом вчинення митного правопорушення, оскільки при фізичному переміщенні ним транспортних засобів на митну територію України були надані документи на товар, які містять неправдиві відомості про вартість товару, відомості про відправника/експортера, покупця (одержувача), умов поставки, відомостей необхідних для визначення його митної вартості, нарахування митних платежів.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України підтверджується наступними доказами: протоколом про порушення митних правил №0244/10100/24 від 19.08.2024; копіями листів про направлення протоколу про пмп від 19.08.2024 та від 25.09.202; завіреними копіями ЕМД типу: IM EE 23UA101040006001U3 та 23UA101040006002U3, ІМ40ДЕ 23UA101040006017U2 та 23UA101040006018U2; завіреними копіями інвойсів № 80 та № 81 від 16.06.2023 з перекладом; завіреними копіями свідоцтв про реєстрацію тз; завіреною копією договору № 7 від 19.07.2021; завіреними копіями додаткових угод №1, 2, 3; завіреною копією довідки від 19.06.2023; завіреними копіями скріншотів «АСМО Інспектор»; завіреною копією листа про відповідь митних органів Італійської Республіки від 23.07.2024, Литовської Республіки від 01.11.2023, Республіки Польща від 06.09.2023; завіреними копіями довіреностей та доручень на ім`я ОСОБА_1 ; викликами та іншими матеріалами справи.

Твердження адвоката про те, що ОСОБА_1 був лише перевізником і жодних документів для декларування транспортних засобів не подавав, а здійснював перевезення транспортних засобів на підставі документів, наданих представником ТОВ "КАРЄТА", суд відкидає, оскільки вони спростовуються дослідженими в судовому засіданні доказами. Зокрема, відповідно до змісту наявної у матеріалах справи довіреності, ОСОБА_1 був уповноважений покупцем товару ТОВ «КАРЄТА» вчиняти від його імені дії, в тому числі представляти інтереси ТОВ «КАРЄТА» в митних органах, пред`являти відповідні документи та здійснювати відповідні розрахунки під час оформлення. (а.с. 143-144). Доказів того, що була інша особа, уповноважена ТОВ "КАРЄТА" на вчинення вказаних дій, захисником не надано.

Інші доводи захисника про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України суд не може покласти в основу свого рішення, оскільки вони є необґрунтованими та спростовуються зібраними по справі доказами.

Своїми діями ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії спрямовані на переміщення товарів, а саме: легкових автомобілів марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 та марки VOLKSWAGEN, PASSAT, номер кузова НОМЕР_3 , загальною вартістю 18 668 євро, або еквівалент 748 232,11 гривні за курсом НБУ на дату переміщення транспортного засобу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника/експортера, одержувача/імпортера, країни відправлення/експорту, умов поставки та його вартості, та надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, суд дійшов висновку про застосування до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Відповідно дост. 4 ч. 2 Закону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605, 60 грн.

Керуючись ст.ст. 483, 527, 528 Митного кодексу України,

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товарів, що становить 374 116 (триста сімдесят чотири тисячі сто шістнадцять) грн 55 коп з конфіскацією предметів порушення митних правил, а саме: транспортних засобів марки SKODA OCTAVIA, номер кузова НОМЕР_2 та марки VOLKSWAGEN, PASSAT, номер кузова НОМЕР_3 .

Штраф стягнутина рахунок: Отримувач Житомирська митниця, ЄДРПОУ 44005610, МФО 899998, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980355749089801466726, призначення платежу: номер справи про ПМП №, П.І.Б. (порушника).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі ДСА України судовий збір в розмірі 605, 60 грн. Отримувач коштів ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м. Житомира протягом 10 днів з моменту її винесення.

Суддя: А.П. Болейко

Постанова підлягає пред`явленню до виконання протягом трьох місяців з дня її винесення.

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення12.02.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125127048
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —295/16162/24

Постанова від 12.02.2025

Адмінправопорушення

Богунський районний суд м. Житомира

Болейко А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні