Рішення
від 13.02.2025 по справі 644/10846/24
ДЕРГАЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 644/10846/24

провадження № 2/619/503/25

Рішення

іменем України

13 лютого 2025 року,

м. Дергачі,

Дергачівський районний суд Харківської області у складі: головуючого судді Нечипоренко І.М., за участю секретаря судового засідання Міщенко О.О., розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного провадження цивільну справу №644/10846/24,

ім`я (найменування) сторін:

позивач: Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради,

відповідачка: ОСОБА_1 ,

вимоги позивача: про стягнення надміру виплаченої допомоги,

представник позивача: Сушкова О.М.

Стислий виклад позиції позивача за заперечень відповідача.

Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 09.12.2024 звернулося до Орджонікідзевського районного суду м. Харкова з позовною заявою, у якій просить стягнути з ОСОБА_1 надміру виплачену допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам, внаслідок зловживання з боку відповідача у розмірі 21000,00 грн. У обґрунтування позову зазначено, що відповідачка перебувала на обліку в Управлінні соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради як внутрішньо переміщена особа, за фактичною адресою проживання: АДРЕСА_1 , з 02.01.2023 про що видана довідка від 02.01.2023 № 6332-5002475914. ОСОБА_1 02.01.2023 звернулась до Управління з заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі. Рішенням управління від 16.01.2023 № 2919587675-2023-1 ОСОБА_1 , як інваліду III групи (загальне захворювання), призначено допомогу у розмірі 3000 гривень щомісячно, починаючи з 01.01.2023. Працівниками управління встановлено факт укладення шлюбу з громадянином ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 . Відповідачка при подачі заяви про отримання довідки та заяви про призначення допомоги навмисно приховала факт перебування у шлюбі. Слід зазначити, що адреса переміщення відповідача, є адресою реєстрації її чоловіка. Також перевіркою встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в управлінні з 16.03.2016 за місцем реєстрації: АДРЕСА_2 , а з 22.05.2017 по теперішній час за фактичною адресою проживання: АДРЕСА_1 , як отримувач державної соціальної допомоги особи з інвалідністю з дитинства III групи відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю». Рішенням управління від 28.10.2024 № 1503 відмовлено ОСОБА_1 у призначені допомого на проживання внутрішньо переміщеним особам. Рішенням управління від 28.10.2024 № 189 довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи скасовано через подання завідомо недостовірних відомостей з 01.03.2024. Розмір надміру виплаченої допомоги внаслідок зловживання з боку відповідача складає 21000,00 грн.

Відповідачка надала відзив, у якому просить у задоволенні позову відмовити, оскільки Пунктом 2 Порядку №505 визначено, що грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців. 20.03.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №332 "Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам", якою затверджено Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Пунктом 2 Порядку № 332 передбачено, що допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Російською Федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії та що визначені в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми єПідтримка, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 204. Згідно з п. 3 Порядку №332 допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 р. включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень; для інших осіб - 2000 гривень. Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням. Допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулися за її наданням до 30 квітня 2022 р. включно, надається починаючи з березня 2022 року. Зміст наведених норм свідчить про те, що пунктом 2 передбачено коло осіб, яким надається допомога на проживання, а пункт 3 містить положення щодо розміру та умов надання чи ненадання такої допомоги за певних обставин. Отже, аналіз вищенаведених норм дає підстави для висновку, що надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам надається особам які мають відповідний статус внутрішньо переміщеної особи та місце реєстрації якої включено до відповідного Перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). Будь-яких додаткових обов`язків внутрішньо переміщеним особам щодо надання органам УСЗН відомостей або документів, які б підтверджували наявність шлюбу законодавець не встановлював, а відтак формулювання Позивача про навмисне приховання факту перебування у шлюбі є таким, що не ґрунтується на законі. Більше того сам Позивач в позові не послався на жодну норму права яка б зобов`язувала Відповідача повідомляти про факт укладення шлюбу при оформленні допомоги. Разом з тим у статті 1215 ЦК України, передбачено загальне правило, коли набуте особою без достатньої правової підстави майно за рахунок іншої особи не підлягає поверненню. Позивач не надав суду належних та допустимих доказів недобросовісності Відповідача.

Представником позивача надана відповідь на відзив, за замістом якої відповідачка перебуває на обліку в управлінні з 16.05.2016 за місцем реєстрації: АДРЕСА_2 , а з 22.05.2017 по теперішній час за фактичною адресою проживання: АДРЕСА_1 , як отримувач державної соціальної допомоги особи з інвалідністю з дитинства III групи відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю». ОСОБА_3 звертається до управління під дівочим прізвищем, з заявою про зміну фактичної адреси проживання з АДРЕСА_2 , на АДРЕСА_1 у справі про отримання державної соціальної допомоги особі з інвалідністю з дитинства, якою відповідач повідомлена про надання документів у разі зміни сімейного статусу, тощо. 02.01.2023 ОСОБА_1 звертається до управління з заявою про взяття на її облік як внутрішньо переміщену особу (далі - ВПО), зазначаючи у заяві відомості про переміщення з АДРЕСА_3 до АДРЕСА_1 . При зверненні відповідач, з метою отримання виплат, навмисно приховує факт перебування у шлюбі, а також що на момент повномасштабного вторгнення проживала за місцем реєстрації чоловіка у м. Харків, про що свідчить заява відповідача від 12.12.2022 подана до КЗОЗ «Обласний центр МСЕК» . Виходячи з документів, які перебувають в матеріалах справи, можна дійти висновку, що відповідач з 2017 року по теперішній час фактично проживала за місцем реєстрації, спочатку цивільного, а потім законного чоловіка (копія довідки про місце реєстрації чоловіка ОСОБА_2 є в матеріалах справи). У відповідності до ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» підставою для визнання недійсною довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та внесення відомостей про це до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб є подання особою завідомо недостовірних відомостей.

Заяви, клопотання, процесуальні дії у справі.

Ухвалою Орджонікідзевського районного суду м. Харкова від 11.12.2024 справу передано за територіальною підсудністю на розгляд Дергачівського районного суду Харківської області.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.01.2025 справу № 644/10846/24 розподілено судді Нечипоренко І.М.

Відповідно до ухвали суду від 13.01.2025 справу прийнято до провадження, розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін, судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 13.02.2025.

Представниця позивача Сушкова О.М. у судове засідання не з`явилася, матеріали справи містять заяву, у якій просить здійснити розгляд справи за її відсутності.

Відповідачка у судове засідання не з`явилася, матеріали справи містять заяву, у якій просить здійснити розгляд справи за її відсутності.

Частиною 3 статті 211 ЦПК України передбачено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Фактичні обставини, встановлені судом, норми права, які застосовував суд, мотиви суду.

ОСОБА_1 01.02.2023 звернулася до Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради з заявою №6332-5002475914 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи вніслідок військових дій з 24.02.2022, зазначивши адресу: АДРЕСА_1 ( а.с. 4).

Управлінням соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради 02.01.2023 ОСОБА_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , видано довідку №6332-5002475914 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи за адресою: АДРЕСА_1 (а.с. 5).

01.02.2023 ОСОБА_1 звернулася до Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради з заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (а.с. 6).

16 січня 2023 року Управлінням соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради винесено рішення №2919587675-2023-1, яким ОСОБА_1 призначено допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам з 01.01.2023 у розмірі 3000,00 грн (а.с. 7).

Рішенням Управлінням соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради від 28.10.2024 відмовлено у призначенні допомоги на проживання ВПО, оскільки не мала права на виплату з 01.03.2024 (проживання по місцю реєстрації чоловіка) (а.с. 10).

Відповідно до рішення позивача від 28.10.2024 №189 скасовано довідку внутрішньо переміщеної особи з 01.03.2024 у зв`язку з подачею завідомо недостовірних відомостей.

Між сторонами виник спір з приводу повернення виплаченої допомоги внутрішньо переміщеній особі.

За змістом статті Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру. Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті.

Згідно зі статтею 4 цього Закону факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону.

Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення.

Постійне місце проживання особи визначаються нормами статті 3 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та пунктом 7 Правил реєстрації місця проживання - її адресою реєстрації.

Частинами 2, 3 статті 29 ЦК України передбачено, що фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Місцем проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров`я тощо, в якому вона проживає, якщо інше місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.

За змістом пунктів 1, 8 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509 у редакції на час виникнення спірних правовідносин довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Заявнику може бути відмовлено у видачі довідки у разі, коли , зокрема, відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення, зазначені у статті 1 Закону; у державних органів наявні відомості про подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та способом, передбаченими Конституцією та законами України.

Надання допомоги внутрішньо переміщеним особам регулюється Порядком надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 року № 332 (далі - Порядок).

Відповідно до п. 2 Порядку (у редакції, що діяла на час звернення відповідачки із заявою), допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території Російською федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць. Де проводяться бойові дії та що визначені в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платниками єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога а рамках програми «є Пітримка», затвердженому розпорядженням КМУ від 06.03.2022 № 204.

Відповідно до п.3 Порядку (у редакції, що діяла на час звернення відповідачки із заявою), допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 р. включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень; для інших осіб - 2000 гривень. Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням. Перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затверджується Мінреінтеграції за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що список внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, за формою згідно з додатком 2 формується органами соціального захисту населення на підставі поданих заяв після проведення перевірки інформації та подається державному підприємству "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики". За технічної можливості централізоване нарахування допомоги внутрішньо переміщеним особам здійснюється на підставі сформованого Мінцифри переліку, сформованого органами соціального захисту населення списку внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, та заяв, поданих через Портал Дія.

Як установлено п. 10 Порядку, Державне підприємство "Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики" на підставі списків, отриманих від органів соціального захисту населення або централізованого нарахування допомоги внутрішньо переміщеним особам відповідно до абзацу другого пункту 9 цього Порядку, щомісяця до 2, 12 і 22 числа формує Реєстри внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку через АТ Ощадбанк на банківський рахунок (за стандартом IBAN) у банку, в якому відкрито рахунок одержувача.

Відповідно до пункту 29 Порядку № 332, у разі неправомірної або повторної виплати отримувачу допомоги за певний період, суми такої виплаченої допомоги повертаються отримувачем добровільно або за вимогою органу соціального захисту населення. У разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки орган соціального захисту населення вирішує питання про їх стягнення в судовому порядку.

Згідно з частиною першою статті 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно.

Статтею 1215 ЦК України передбачені винятки з правила, закріпленого в статті 1212 ЦК України: не підлягають поверненню безпідставно набуті: заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.

Отримані відповідачкою кошти у розмірі 21000,00 грн є допомогою на проживання внутрішньо переміщеним особам, тому при вирішенні питання повернення вказаних до застосування підлягають положення статті 1215 ЦК України.

Велика Палата Верховного Суду у своїй постанові від 16.01.2019 у справі №753/15556/15 зазначила, що у статті 1215 ЦК України передбачені загальні випадки, за яких набуте особою без достатньої правової підстави майно за рахунок іншої особи не підлягає поверненню. Її тлумачення свідчить, що законодавцем передбачені два винятки із цього правила: по-перше, якщо виплата відповідних грошових сум є результатом рахункової помилки особи, яка проводила таку виплату; по-друге, у разі недобросовісності набувача такої виплати. При цьому правильність здійснених розрахунків, за якими була проведена виплата, а також добросовісність набувача презюмуються, і відповідно тягар доказування наявності рахункової помилки та недобросовісності набувача покладається на платника відповідних грошових сум.

Отже, закон встановлює два виключення із цього правила: по-перше, якщо виплата вказаних платежів є результатом рахункової помилки з боку особи, яка проводила цю виплату; по-друге, у разі недобросовісності з боку набувача.

Правильність розрахунків, за якими проведено виплати, а також добросовісність набувача презюмуються, тому тягар доказування рахункової помилки та недобросовісності набувача покладено на платника відповідних грошових сум.

Судом не встановлено проявів недобросовісності з боку ОСОБА_1 для отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за період з 01.03.2024 в розмірі 21000,00 грн, така допомога була нарахована та виплачена позивачем на підставі рішення №2919587675-2023-1 від 16 січня 2023 року Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради.

Позивач обґрунтовував свої вимоги щодо повернення виплаченої допомоги тим, що при отриманні довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи відповідачка приховала факт перебування у шлюбі та адресу, яку вона зазначила як адресу переміщення - є адресою реєстрації її чоловіка, де вони разом проживали, тобто її переміщення не пов`язано з такими обставинами.

Відповідно до п. 6, 8 Порядку (у редакції, що діяла на час звернення відповідачки із заявою), для отримання допомоги внутрішньо переміщена особа заповнює заяву, яка формується засобами Порталу Дія. У заяві зазначається: прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності) заявника; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження; відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, звідки перемістилася особа; адреса місця, куди перемістилася особа, та контактний номер телефону; номер поточного рахунка із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги "єПідтримка" або номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) заявника для виплати допомоги; наявність статусу особи з інвалідністю; відомості про неповнолітніх дітей, які перемістилися разом із внутрішньо переміщеною особою. Перевірка відомостей, зазначених внутрішньо переміщеною особою в заяві, проводиться органами соціального захисту населення, уповноваженою особою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг під час формування та подання заяви засобами Порталу Дія.

Як убачається, заява ОСОБА_1 №6332-5002475914 від 02.01.2023 відповідає зазначеним вимогам Порядку.

Суд зазначає, що позивачем не надано доказів того, що при зверненні до Управління відповідачка діяла недобросовісно та подала недостовірну інформацію, яку неможливо було перевірити при вирішенні питання про призначення адресної допомоги.

Як вбачається з матеріалів справи на час отримання довідки внутрішньо переміщеної особи та звернення за державною допомогою місце проживання ОСОБА_1 зареєстровано в с-щі Золочів Богодухівського району Харківської області, яке входить до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Отже, місцем проживання відповідачки, незалежно від її фактичного знаходження на момент початку бойових дій, є Золочівська селищна територіальна громада, що входить до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

Таким чином, відповідачка подала достовірну інформацію про своє фактичне місце проживання у місті Харкові та місце реєстрації у с-щі Золочів Богодухівського району Харківської області.

Проживання не за місцем реєстрації не є підставою для обмеження її у правах, наданих особам, що зареєстровані на території, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.

У справі відсутні безспірні докази того, що фактичне місце проживання відповідачки у місті Харкові мало постійний характер.

Також судом не встановлено обставин, які б свідчили про об`єктивну неспроможність позивача перевірити надану відповідачем інформацію при вирішенні питання про призначення адресної допомоги.

Той факт, що позивач самостійно у односторонньому порядку скасував довідку внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 , не є належним і допустимим доказом неправомірності її видачі, оскільки суду не були надані докази про те, що відповідачкою вказано неправдиві відомості чи надано сфальшовані документи, на підставі яких згадана довідка була видана, що зміст цієї довідки не відповідає дійсності, або не надає їй законний статус внутрішньо переміщеної особи на підставі Закону України «Про забезпечення прав і свободи внутрішньо переміщених осіб».

Скасування раніше призначених відповідачці виплат та необхідність пов`язаного з цим повернення надмірно сплачених сум у даному випадку є не лише нелегітимним внаслідок невідповідності вимогам частини 1 статті 1215 ЦК України. Воно також є невиправданим та непропорційним втручанням у захищене статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року право відповідача на мирне володіння майном, добросовісно отриманими грошовими коштами, про що було зазначено у пункті 71 рішення ЄСПЛ у справі «Рисовський проти України».

Отже, зважаючи на вищевикладене, оскільки позивач не довів факту умисних недобросовісних дій з боку відповідачки, а саме надання недостовірної інформації при отриманні адресної допомоги, та належним чином не спростував презумпцію добросовісності його дій, не підтвердив необґрунтоване нарахування грошової допомоги, то позовні вимоги Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради не підлягають задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки у позові відмовляється. Судовий збір з відповідачки не стягується.

Керуючись ст. 7, 12, 13, 76, 81, 89, 141, 259, 263-265, 268, 354 ЦПК України, суд

ухвалив:

У позові Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої допомоги відмовити повністю.

Надіслати представнику позивача копію судового рішення в електронній формі у порядку, визначеному законом, а відповідачці надіслати копію судового рішення рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне найменування (ім`я) сторін:

позивач: Управління соціального захисту населення адміністрації Індустріального району Харківської міської, код ЄДРПОУ 26281752, місцезнаходження: м. Харків, вул. Біблика, буд. 6.

відповідач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_3 ; місце проживання: АДРЕСА_1 .

Суддя І. М. Нечипоренко

СудДергачівський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення13.02.2025
Оприлюднено18.02.2025
Номер документу125129596
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —644/10846/24

Рішення від 13.02.2025

Цивільне

Дергачівський районний суд Харківської області

Нечипоренко І. М.

Ухвала від 13.01.2025

Цивільне

Дергачівський районний суд Харківської області

Нечипоренко І. М.

Ухвала від 11.12.2024

Цивільне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Шевченко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні