ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2025 року м. Чернігів Справа № 620/16377/24
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Тихоненко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Чернігівської обласної прокуратури до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧернігівГазСпецСервіс", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Чернігівська обласна прокуратура (далі - позивач) за допомогою системи «Електронний суд» звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧернігівГазСпецСервіс" (далі - ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс», відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області (далі третя особа), в якому просить: визнати протиправною бездіяльність Товариства з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс (код ЄДРПОУ 30042448) щодо непроведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту сховище № 95338, розміщене за адресою згідно облікових даних: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів, зобов`язавши Товариство з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс (код ЄДРПОУ 30042448) провести технічну інвентаризацію та виготовити технічний паспорт на захисну споруду цивільного захисту сховище № 95338, розміщене за адресою згідно облікових даних: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів; визнати протиправною бездіяльність Товариства з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс (код ЄДРПОУ 30042448) щодо не приведення сховища № 95338, розміщеного за адресою згідно облікових даних: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів, у стан готовності до використання за призначенням у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, та зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс (код ЄДРПОУ 30042448) вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту сховища № 95338 з метою використання її за призначенням у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що на території Чернігівської міської ради за адресою: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів у підвальному приміщенні адміністративного будинку знаходиться захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття № 95338, яке в умовах військової агресії російської федерації проти України через недодержання та порушення власником вимог законодавства України у сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є не готовим до використання за призначенням, через що не здатне забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей. Захисна споруда цивільного захисту сховище № 95338 знаходиться у приміщенні будівлі 60-а по вул. Любецькій у м. Чернігові, яке належить відповідачу. Категоричне заперечення та небажання ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» визнавати факт розміщення у підвальному приміщені адмінбудівлі № 60-а по вул. Любецькій у м. Чернігові об`єкта цивільного захисту не змінює правового статусу цієї частини приміщення.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 17.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Ухвалою суду сторонам надано термін для подачі відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечень.
Відповідачем подано відзив на позов, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог повністю та зазначає, що відповідно до Свідоцтва про право власності на об`єкт нерухомості до складу об`єкта входять адмінбудівля літ. А-3 площею 544,3 кв.м. В інвентаризаційній справі Чернігівського МБТІ визначено, що будівля літ. А-3 складається з адмінбудівлі площею 1854 кв.м., підвалу площею 1854 кв.м. та ґанку площею 10,1 кв.м. жодна інформація про будь яке сховище відсутня. Таким чином відповідач не знав і не міг знати про існування укриття в адмінбудівлі, тому твердження позивача, що уточнення поштової та юридичної адреси нерухомого майна, у якому знаходиться захисна споруда цивільного захисту № 95338, в обліковій документації на сховище не ініціювалося ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» через відсутність наміру утримувати захисну споруду та проводити її технічну інвентаризацію не правдиве і таке, що вводить в оману суд. Щодо категоричного заперечення та небажання ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» визнавати факт розміщення у підвальному приміщені адмінбудівлі № 60-а по вул. Любецькій у м. Чернігові об`єкта цивільного захисту не змінює правового статусу цієї частини приміщення, то така ситуація склалась не в результаті небажання утримувати об`єкт цивільного захисту, а завдяки тому, що інформація щодо існування сховища в будівлі не була відома відповідачу під час набуття права власності на будівлю літ. А-3, що в той час могло вплинути на ситуацію із зазначеним об`єктом.
Позивачем подана відповідь на відзив, в якій зазначені аналогічні обставини, викладені в позові.
Третя особа правом подання пояснень не скористалась.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Так, за інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (інформаційна довідка № 401003429 від 25.10.2024) нежитлова будівля по вул. Любецька, 60-а у м. Чернігів перебуває у власності ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» (код ЄДРПОУ 300742448).
Право власності на будівлю по вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів за ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» визнано на підставі свідоцтва про право власності, виданого 27.03.2000 Чернігівською міською радою на виконання рішення Арбітражного суду Чернігівської області 22.02.2000, справа № 2/178-2.
Відповідно до проведеної 18.08.1999 технічної інвентаризації адміністративного будинку по вул. Любецькій, 60-а у м. Чернігів до складу приміщення входить підвал, який складається з наступних приміщень (експлікація внутрішніх площ до плану будови літер «А-3» по вул. Любецькій, 60-а та поетажний плану на будівлю підвалу): - запасний вихід площею 10,7 м2 ; - сходи 14, 0 м2; - кімнати підвалу №2 і № 3 5,5 м2 та 8,9 м2; вбиральні (кімнати № №4, 5) 1,1 м2 та 1,1 м2; - кладова 5,8 м2; - кімната підвалу № 7 та № 8 29,4 м2 та 54,0 м2; - коридори площею 5,0 та 3, 6 м2. Загальна площа підвальних приміщень склала 139,1 м2.
Згідно з паспортом сховища № 95338, складеним у 1982 році загальна площа становить 147 м2, дата прийняття в експлуатацію 1982 рік, місткість 450 осіб, тип укриття вбудоване, кількість входів - один, кількість запасних виходів один. Сховище обладнано системами тепло-, енерго-, водопостачання. Використання сховища в мирний час склад, клас ГО.
Також паспортом сховища від 12.10.1982 передбачено, що його власником є комбінат Будівельних матеріалів і конструкцій треста «Облміжколгозпбуду». Дата прийняття в експлуатацію 12.10.1982.
Суд зазнає, що корпорація «Чернігівоблагропромбуд» ще в 1999 році під час звернення до міської ради, а також до КП «Чернігівське МБТІ» уточнило адресу адмінбудівлі, зазначивши вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів.
Відповідно до договору купівлі-продажу від 30.12.1999, укладеного Корпорацією «Облагропромбуд» та ТОВ «ЧернігівГазСпецСерівс», загальна площа будівлі № 60-а по вул. Любецькій у м. Чернігові склала 544,3 м2, що відповідає даним технічної інвентаризації (експлікація внутрішніх площ будови літера «А-3»).
Таким чином, фактично захисна споруда цивільного захисту сховище № 95338 знаходиться у приміщенні будівлі 60-а по вул. Любецькій у м. Чернігові.
Наявність захисної споруди у підвальному приміщенні за адресою: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів підтверджується також наступними документами.
Так, згідно з інформацією Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області від 30.09.2024 № 70 2-5790/70 04, захисна споруда цивільного захисту № 95338 по вул. Любецька, 60-а у м. Чернігів знаходиться на обліку в Інформаційній системі «Облік та візуалізація фонду захисних споруд цивільного захисту» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1331 «Деякі питання ведення обліку об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту».
Як слідує з матеріалів справи Чернігівською міською радою листом від 28.03.2024 № 413/2-19/вих./02/2424/20/вх./03 поінформовано, що сховище № 95338 обліковується за адресою вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів та є власністю ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс».
Також Чернігівською міською радою надано облікову картку захисної споруди цивільного захисту сховища № 95338 від 12.10.1982, паспорт захисної споруди цивільного захисту № 95338 від 12.10.1982, відповідно до яких власником (балансоутримувачем) захисної споруди визначено Чернігівський комбінат будматеріалів та конструкцій Облмежколгоспбуду (у подальшому перетворено Чернігівський комбінат будматеріалів та конструкцій об`єднання «Чернігівоблагробуд», а пізніше корпорація «Чернігівоблагропромбуд»).
Згідно з укладеним договором купівлі-продажу від 30.12.1999 між корпорацією «Облагропромбуд» та ТОВ «ЧернігівГазСпецСерівс» на будівлю № 60-а по вул. Любецькій у м. Чернігові, власником укриття є ТОВ «ЧернігівГазСпецСерівс».
Факт наявності сховища в підвальному приміщені адмінбудівлі по вул. Любецька, 60-а у м. Чернігові підтверджується актами огляду оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 01.09.2023, 13.11.2023, 29.02.2024, 21.05.2024, 15.07.2024.
Так, актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища № 95338 від 01.09.2023, складеного комісією у складі представників: Чернігівської міської ради, Чернігівської міської військової адміністрації, Чернігівського РУ ГУ ДСНС України у Чернігівській області у присутності директора ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» Козлова В.О., встановлено, зокрема що споруда не обладнана засобами для доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, не має покажчиків руху води, протипилових фільтрів, фільтрів-поглиначів, герметичні клапани системи вентиляції відсутні, запірна арматура системи водопостачання відсутня, лабораторні дослідження якості питної води у баках не проводилися, робочий інструмент формування з обслуговування захисної споруди, документація захисної споруди (опис обладнання та майна, журнал перевірки стану укриття, паспорт захисної споруди тощо) відсутні.
Окрім зазначеного, захисна споруда використовується не за призначенням, оскільки власником у ній облаштовано конференц-зал.
За результатами комісійного обстеження сховища № 95338 стан готовності захисної споруди оцінено як не готове для використання за призначенням та встановлено рекомендації щодо приведення її у готовність до використання за призначенням: документацію та загальний стан захисної споруди привести у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 № 579. Надано строк для організації виконання рекомендацій комісії 25.12.2023.
Від підписання акту директор ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» відмовився. Наведені порушення залишилися не усунутими, що підтверджено актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища № 95338 від 13.11.2023 та 29.02.2024.
Також актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 21.05.2024 та 15.07.2024, складеними комісією у складі представників: Чернігівської міської ради, Чернігівського РУП ГУНП в Чернігівській області, Чернігівського РУ ГУ ДСНС України у Чернігівській області за участі директора ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс», установлено, що сховище використовується для побутових та господарських потреб товариства як конференц-зал, архів. Наведені в попередніх актах огляду порушення не усунуті. Документація на сховище не розроблена.
За результатами огляду протирадіаційне укриття оцінено як не готове для використання за призначенням. Комісією в черговий раз надано власнику рекомендації щодо приведення захисної споруди у готовність до використання за призначенням: документацію та загальний стан захисної споруди привести у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 № 579.
Листом від 16.01.2018 № 16-10/120 Управління ДСНС України у Чернігівській області поінформовано директора ТОВ «ЧернігівГазСпецСервіс» про законодавчо визначений обов`язок власників, балансоутримувачів укриттів проводити технічну інвентаризацію захисних споруд цивільної оборони, зокрема, споруди № 95338, яка є власністю товариства. Про проведену інвентаризацію необхідно повідомити Чернігівський міський відділ Управління ДСНС України у Чернігівській області, однак вказані вимоги відповідачем не виконані.
Таким чином, відповідач протягом тривалого часу не вжито належних заходів щодо приведення у відповідність до вимог законодавства захисну споруду цивільного захисту - сховища № 95338 та до стану «готове» для використання за призначенням.
Вважаючи вказану бездіяльність відповідача протиправною, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 131-1 Конституції України на прокуратуру покладено представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Згідно з ч. ч. 3, 4 ст. 53 КАС України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.
У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача.
У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача (ч. 5 ст. 53 КАС України).
Поняття «орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах», означає орган, на який державою покладено обов`язок щодо здійснення конкретної діяльності у відповідних правовідносинах, спрямованої на захист інтересів держави. Таким органом може виступати орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження процесуальної дії (відповідні функції). Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Аналіз положень ст. 53 КАС України у взаємозв`язку зі змістом ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» дає підстави вважати, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесено відповідні повноваження; у разі відсутності такого органу.
Якщо підставою для представництва інтересів держави прокурор зазначив відсутність компетентного органу, цей довід прокурора суд повинен перевірити незалежно від того, чи надав прокурор докази вчинення ним дій, спрямованих на встановлення відповідного органу.
Процедура, передбачена абзацами третім і четвертим частини четвертої статті 23 Закону України «Про прокуратуру», застосовується тільки до встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює компетентний орган.
Разом з тим, вказаним законом Кодекс цивільного захисту України доповнено статтею 17-1, згідно із пунктами 16, 48, 51 якої такий суб`єкт владних повноважень: - реалізує державну політику з питань створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення обліку таких споруд; - звертається до адміністративного суду щодо допущення уповноважених посадових осіб до проведення планових або позапланових перевірок (у разі їх недопущення з підстав інших, ніж передбачені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"), а також щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельномонтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, у разі якщо такі порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, з інших підстав, визначених законом; - перевіряє стан дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту та складає відповідні акти.
Проте, Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області не наділена повноваженнями на звернення до суду з даним позовом.
Враховуючи вищевикладене, чинне законодавство України не передбачає повноважень ГУ ДСНС у Чернігівській області на звернення до суду із пред`явленими позовними вимогами як позивача, то, відповідно, у заступника керівника Чернігівської окружної прокуратури в особі вказаного суб`єкта владних повноважень також не має права на звернення до суду з такими вимогами.
Вказана правова позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними в постановах від 29.08.2023 у справі №160/9125/22, від 11.08.2023 у справі №560/10015/22, зокрема у ДСНС, як суб`єкта владних повноважень при застосуванні своєї компетенції, є право на звернення до суду виключно з позовами про застосування заходів реагування (пункт 48 Кодексу цивільного захисту). Також зазначено, що Кодекс цивільного захисту населення України не передбачає повноважень ДСНС на звернення до суду із позовними вимогами про зобов`язання привести у стан готовності захисну споруду.
Виходячи з аналізу викладених норм законодавства, встановлено, що жодним нормативно-правовим актом не уповноважено ДСНС або іншого суб`єкта владних повноважень звертатися до адміністративного суду з позовом про вжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисних споруд цивільного захисту.
Крім того, Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду (далі ВС КАС) у п. 133 постанови від 29.11.2022 у справі № 240/401/19 зробив висновок, що передбачене законами загальне повноваження державного органу на звернення до суду або можливість бути позивачем чи відповідачем у справі не свідчить про право такого органу на звернення з адміністративним позовом у конкретних правовідносинах, оскільки законом має бути прямо визначено, у яких випадках та який орган може / повинен звернутися до суду.
Таким чином, загальне право на звернення до суду, зокрема центральних органів виконавчої влади, передбачене ст. 28 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», та органів місцевого самоврядування, передбачене у ст. 18-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», не надає права цим органам звернутися до адміністративного суду, якщо конкретних випадків для такого звернення не визначено.
Отже, у контексті фактичних обставин цієї судової справи ДСНС, інший орган державної влади, орган місцевого самоврядування не наділені повноваженнями / правом звернутися до суду з позовом про вжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисних споруд цивільного захисту.
Разом з тим, державні інтереси не можуть залишатись незахищеними, з огляду на що, законодавець наділив органи прокуратури функцією представництва саме цих інтересів у суді у виключних випадках.
Так, відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
З огляду на викладене, якщо державний орган або орган місцевого самоврядування діє (бездіє) або приймає рішення всупереч закону та інтересам держави, Українського народу, то саме прокурор має право діяти на захист цих інтересів шляхом подання відповідного позову до суду.
Отже, право прокурора на звернення до суду з таким позовом прямо передбачено як в КАС, так і в спеціальному законі, яким є Закон України «Про прокуратуру».
Таким чином, при наявності порушення інтересів держави та бездіяльності органу місцевого самоврядування чи органу державної влади, до компетенції якого віднесено відповідні повноваження, найефективнішим правовим способом захисту, поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право, буде саме здійснення органами прокуратури представництва інтересів держави.
У разі, якщо уповноважені органи не мають повноважень звертатись з позовом до суду, тому статусом позивача має наділятись прокурор.
Таким чином, враховуючи воєнний стан на території України, який ведений Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022 (зі змінами), питання належного утримання захисних споруд цивільного захисту населення у належному стані є одним з найважливіших для оборони країни.
Спір у даній справі стосується бездіяльності відповідача, який протягом тривалого часу не здійснював та не здійснює технічної інвентаризації захисної споруди № 95338, розташованої за адресою згідно облікових даних по вул. Любецька, 60-а у м. Чернігів, а також не вжито жодних дій щодо приведення захисної споруди № 95338 у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС від 09.07.2018 № 579 (зі змінами).
Таким чином, внаслідок протиправної бездіяльності відповідача у сфері цивільного захисту населення порушено інтереси держави, що і є підставою для звернення із даним позовом прокурором.
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (надалі Порядок) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Окрім того, вказаним пунктом Порядку передбачено, що фонд захисних споруд - сукупність усіх захисних споруд та інших споруд, що можуть бути використані для укриття населення.
Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до п. 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.
Також пунктом 7 Порядку передбачено, що Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, обласні, районні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, органи місцевого самоврядування з метою взяття на облік як споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів об`єктів іншого призначення, що експлуатуються і належать до сфери їх управління, відповідно до визначених повноважень можуть утворювати постійні або тимчасові комісії.
Пунктом 8 Порядку визначено, що в особливий період нарощування фонду захисних споруд здійснюється шляхом будівництва (монтажу) швидкоспоруджуваних захисних споруд, зокрема із спеціальних конструкцій блок-модульного типу, та облаштування найпростіших укриттів відповідно до завдань цивільного захисту, передбачених у планах цивільного захисту на особливий період міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, районних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, органів місцевого самоврядування.
Згідно з пунктом 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
У пункті 1 Розділу ІІ «Загальні вимоги до утримання та експлуатації фонду захисних споруд» Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом МВС України № 579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту», зазначено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Пунктом 7 Розділу ІІ Вимог визначено, що споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення мають утримуватися у належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюється згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.
Відповідно до п. 1 розділу ІІ Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, що затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 № 127 та зареєстрована у Міністерстві юстиції України 10.07.2001 № 582/5773, та Методичних рекомендацій щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту), затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 10.06.2009 №390 (далі Методичні рекомендації), захисні споруди цивільного захисту підлягають технічній інвентаризації, на які складаються окремі інвентаризаційні справи і технічні паспорти.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 № 1473-р «Про підготовку та проведення у 2009-2015 роках технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту)» (зі змінами) та наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 10.06.2009 № 390 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту)» передбачено необхідність проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту.
Відповідно до п. 4 Методичних рекомендацій проведення технічної інвентаризації забезпечують: підприємства (установи, організації), на балансовому утриманні яких перебувають захисні споруди державної та комунальної власності, а також юридичні та фізичні особи, у приватній (колективній) власності яких перебувають захисні споруди.
Згідно з п. 6 Методичних рекомендацій технічна інвентаризація захисних споруд проводиться : - первинна після прийняття в експлуатацію завершеної будівництвом захисної споруди; - планова під час проведення періодичної інвентаризації фонду захисних споруд в установленому порядку (як правило, один раз на п`ять років); - поточна у разі зміни у технічному стані захисних споруд внаслідок проведення капітальних і відновлювальних ремонтів, реконструкції за зверненням її власника (уповноваженої особи).
Відповідно до пункту 8 Методичних рекомендацій основна мета технічної інвентаризації захисних споруд полягає у здійсненні контролю за наявністю та фактичним технічним станом захисних споруд, їх належним утриманням та експлуатацією, встановлення рівня їх готовності до використання за призначенням, уточнення державного обліку захисних споруд, а також недопущення їх хаотичної реконструкції та переобладнання.
Безпосередню технічну інвентаризацію захисної споруди як об`єкта нерухомого майна проводить бюро технічної інвентаризації за зверненням замовника із укладенням з бюро технічної інвентаризації угоди про виготовлення технічної документації та формування інвентарних справ. Організовується та здійснюється технічна інвентаризація об`єктовою інвентаризаційною комісією відповідно до завдань, викладених у пунктах 9, 10 Методичних рекомендацій. Складання актів технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту згідно з п. 22 Методичних рекомендацій проводиться інвентаризаційною комісією після проведення бюро технічної інвентаризації обстежень, обрахунків та оформлення необхідних технічних документів на захисну споруду.
Відповідно до п. 21 Методичних рекомендацій за результатами технічної інвентаризації на підприємстві на кожну захисну споруду повинні бути оформленні (оновленні) наступні документи: акт технічної інвентаризації захисної споруди; облікові картки на захисну споруду; паспорт на захисну споруду.
Таким чином, одним із важливих документів на об`єкт нерухомості є технічний паспорт.
Технічний паспорт це документ, який містить відомості щодо проведення технічної інвентаризації об`єкта нерухомого майна, зокрема, інформацію про його місцезнаходження (адресу), склад, технічні характеристики, план та опис об`єкта, ім`я/найменування власника/замовника, відомості щодо права власності на об`єкт нерухомого майна, щодо суб`єкта господарювання, який виготовив технічний паспорт, тощо.
З 23.07.2021 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 681 «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва», якою затверджено Порядок ведення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також внесено зміни у процедуру державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.
Після проведення технічної інвентаризації відомості про площу, технічні характеристики, склад об`єкта вносяться до Єдиної електронної системи. Фахівцем видається витяг з реєстраційним номером. Вносити дані результатів перевірки як у техпаспорт, так і в електронну систему мають право тільки особи, які пройшли атестацію і мають сертифікат, який дозволяє проводити інвентаризацію.
З 01.08.2021 державним реєстратором має забезпечуватися перевірка інформації з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва про результати проведення технічної інвентаризації у випадках, визначених законодавством. Така процедура має відбуватись у разі подання для проведення державної реєстрації технічного паспорта на об`єкт нерухомого майна або ж на об`єкт незавершеного будівництва.
Починаючи з 01.08.2021 юридичні особи, які проводять технічну інвентаризацію об`єктів нерухомого майна, вносять до електронного кабінету користувача Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва відомості про проведену технічну інвентаризацію об`єкта нерухомого майна. При цьому документи/дії, створені/ проведені без використання Реєстру будівельної діяльності електронної системи, є недійсними.
Кожному технічному паспорту, створеному за допомогою вищезазначеної системи, присвоюється реєстраційний номер у Реєстрі будівельної діяльності електронної системи унікальне літерно-цифрове позначення, яке є незмінним. Окрім того, визначається рівень ризику (низький, середній, високий, критичний) автоматично програмними засобами електронної системи для виявлення ймовірних порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Також суд зазначає, що згідно з ч. 16 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України у разі приведення єдиної державної системи цивільного захисту, її складових у режим підвищеної готовності, виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного стану та в особливий період захисні споруди цивільного захисту, споруди подвійного призначення, найпростіші укриття незалежно від форми власності повинні приводитись у готовність до прийому населення у термін, що не перевищує 24 годин, крім захисних споруд цивільного захисту, що перебувають у постійній готовності до використання за призначенням.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.
Положеннями п. 11 Порядку визначено, що вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС. Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.
Відповідно до п. 1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579 (далі - Вимог) споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Згідно з п. 3 Розділу І Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, фонд захисних споруд складається із захисних споруд (сховищ та протирадіаційних укриттів), зокрема швидкоспоруджуваних, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів (далі - споруди фонду захисних споруд) і є основним засобом колективного захисту населення.
Відповідно до п. 5 Розділу ІІ Вимог забезпечення фонду захисних споруд первинними засобами пожежогасіння, обладнання їх системами внутрішнього протипожежного водопостачання, пожежної автоматики і сигналізації здійснюється відповідно до вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 № 252/26697, а також державних будівельних норм і національних стандартів, що діють у сфері пожежної безпеки. Утримання і експлуатація вищезазначених засобів і систем здійснюється відповідно до вимог і рекомендацій, установлених технічною документацією на них. Місця розташування первинних засобів пожежогасіння, план евакуації із захисної споруди позначаються і освітлюються.
Відповідно до п. 7 Розділу ІІ Вимог споруди фонду захисних споруд, їх комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення мають утримуватися в належному технічному стані. Утримання та експлуатація обладнання споруд фонду захисних споруд здійснюються згідно з вимогами і рекомендаціями, визначеними технічною документацією на них, а також відповідними нормами і правилами.
Пунктом 1 Розділу ІІ Вимоги передбачено, що споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Відповідно до пункту 1 глави 1 Розділу VII Вимог у разі переведення ЄДС ЦЗ, її функціональних та територіальних підсистем, ланок територіальних підсистем до функціонування в режимах підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану та в особливий період (далі - вищі ступені готовності) балансоутримувачі фонду захисних споруд, за винятком захисних споруд, що перебувають у постійній готовності до використання за призначенням, здійснюють заходи щодо приведення фонду захисних споруд у готовність до використання за призначенням, його утримання та експлуатації у вищих ступенях готовності (далі - готовність) у строк, зазначений у паспорті захисної споруди, а саме не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимог).
Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог, під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку.
Відповідно до ст. 6 Кодексу цивільного захисту України суб`єктами забезпечення цивільного захисту є центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування, суб`єкти господарювання, громадські організації.
Згідно з ч. 1, 2, 3 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Контроль за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, спільно з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими державними адміністраціями.
Статтею 319 ЦК України передбачено, що власність зобов`язує. Власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.
Згідно зі ст. 322 ЦК України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Згідно з п. 2 глави 1 Розділу VII Вимог готовність фонду захисних споруд передбачає, у тому числі належний технічний стан несучих огороджувальних конструкцій, гідроізоляції і захисних пристроїв захисної споруди (споруди подвійного призначення, найпростішого укриття).
Пунктом 3 глави 1 Розділу VII Вимог передбачено, що для підготовки фонду захисних споруд, за винятком захисних споруд, що перебувають у постійній готовності, необхідно виконати першочергові підготовчі заходи (роботи), що передбачаються планами приведення споруд фонду захисних споруд у готовність, зокрема: заповнити баки питною водою, занести ємності з питною водою (для ПРУ, не обладнаних системою водопостачання, а також споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів) (п. п. 14 п. 3 глави 1 Розділу VII Вимог), занести виносні баки для нечистот (для неканалізованих ПРУ, а також споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів) (п. п. 15 п. 3 глави 1 Розділу VII Вимог).
Разом з цим, як встановлено судом, після сплину понад 2-х років від початку повномасштабної війни в країні, захисна споруда цивільного захисту, розташована за адресою: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів, є непридатною для укриття.
Таким чином судом встановлено, що відповідачем не вжито заходів, спрямованих на приведення споруди фонду захисної споруди, що знаходиться за адресою: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів у придатний для укриття населення стан.
Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
При цьому, у рішення ЄСПЛ по справі Ґарсія Руіз проти Іспанії (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.
У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 72-74, 77, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Чернігівської обласної прокуратури до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧернігівГазСпецСервіс", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Товариства з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс щодо непроведення технічної інвентаризації та виготовлення технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту сховище № 95338, розміщене за адресою згідно облікових даних: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів.
Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс провести технічну інвентаризацію та виготовити технічний паспорт на захисну споруду цивільного захисту сховище № 95338, розміщене за адресою згідно облікових даних: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів.
Визнати протиправною бездіяльність Товариства з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс щодо не приведення сховища № 95338, розміщеного за адресою згідно облікових даних: вул. Любецька, 60-а, м. Чернігів, у стан готовності до використання за призначенням у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю ЧернігівГазСпецСервіс вчинити дії, спрямовані на приведення у стан готовності захисної споруди цивільного захисту сховища № 95338 з метою використання її за призначенням у відповідність до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Чернігівська обласна прокуратура (вул. Князя Чорного, 9,м. Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000, код ЄДРПОУ 02910114).
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ЧернігівГазСпецСервіс" (вул. Любецька, 60А,м. Чернігів,Чернігівський р-н, Чернігівська обл.,14021, код ЄДРПОУ 30042448).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій України у Чернігівській області (прос. Миру, 190а, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 38590042).
Повне судове рішення складено 12.02.2025.
Суддя Оксана ТИХОНЕНКО
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125142057 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Оксана ТИХОНЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні