Герб України

Ухвала від 11.02.2025 по справі 759/3257/25

Святошинський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кс/759/992/25

ун. № 759/3257/25

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2025 року м. Київ

Слідчий суддя Святошинського районного суду м. Києва ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

підозрюваної ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого СВ Святошинського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві ОСОБА_6 у кримінальному провадженні відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24 жовтня 2023 року за № 42023102080000108 про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту стосовно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Первомайськ Миколаївської обл., громадянки України, з вищою освітою, яка неодружена, працює в ШЕУ Святошинського району на посаді начальника відділу, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судима, у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Святошинського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого СВ Святошинського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві ОСОБА_6 у кримінальному провадженні відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 24 жовтня 2023 року за № 42023102080000108 про застосування запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту стосовно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання мотивовано тим, що Слідчим відділом Святошинського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102080000108 від 24.10.2023, за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, до Святошинської окружної прокуратури міста Києва надійшли з УСР в м. Києві ДСР НП України надійшли матеріали можливого вчинення службовими особами КП «ШЕУ по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва, злочину передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Відповідно до рішення Київської міської Ради від 02.10.2001 року № 54/1488 «Про деякі питання діяльності підприємств, що входять до складу Київського комунального об`єднання по експлуатації автомобільних шляхів та споруд на них «Київміськгідрошляхміст», шляхом реорганізації було створено Комунальне підприємство «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва» (КП ШЕУ Святошинського району), яке є правонаступником комунальних підприємств «Шляхово-експлуатаційні дільниці по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них» Ленінградського, Радянського, Шевченківського районів м. Києва в частині прав та обов`язків, що випливають з переданого ними майна, засновано на комунальній власності територіальних громад м. Києва.

Відповідно до Статуту, який затверджений розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 19.12.2001 № 2738 (в редакції розпорядження Київської міської державної адміністрації від 05.02.2002 № 155 та розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 25.11.2010 № 1009), КП «ШЕУ Святошинського району м. Києва» створено з метою забезпечення безпечного руху транспорту та пішоходів по закріпленій шляховій мережі.

Предметом діяльності Підприємства є:

виконання необхідного комплексу робіт із утримання та ремонту шляхів, підземних пішохідних переходів, вуличної зливної каналізації, тощо

виконання робіт по ремонту та утриманню шляхів іншим підприємствам та організаціям на основі договорів;

здійснення іншої господарської діяльності, передбаченої законодавством України.

КП «ШЕУ Святошинського району м. Києва» є балансоутримувачем вулично-дорожньої мережі Святошинського району м. Києва та здійснює комплекс робіт з утримання та ремонту вказаних об`єктів благоустрою.

Утримання та поточний ремонт балансових об`єктів вулично-дорожньої мережі фінансуються за рахунок бюджету міста Києва, у формі субсидії, поточних трансфертів, що надається КП ШЕУ Святошинського району, як одержувачу бюджетних коштів.

Відповідно до наказу від 15.02.2023 № 32-К з 16.02.2023 ОСОБА_4 було прийнято на посаду начальника відділу правової роботи та закупівель Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва».

Відповідно до розділу 1 «Загальні положення» Посадових інструкцій від 14.04.2023 ОСОБА_4 як начальника відділу правової роботи та закупівель:

1.1. Начальник відділу правової роботи та закупівель (далі - відділ) здійснює керівництво діяльністю відділу та забезпечує виконання покладених на відділ завдань з питань правової роботи та проведення організаційних заходів щодо публічних закупівель, виконує функції уповноваженої особи у розумінні Закону України «Про закупівлі».

1.2. Начальник відділу призначається на посаду та звільняється з посади наказом начальника підприємства відповідно до Кодексу законів про працю України та безпосередньо підпорядковується начальнику підприємства. Начальнику відділу безпосередньо підпорядковуються працівники відділу відповідно до штатного розпису.

Відповідно розділу 2 «Завдання та обов`язки» Посадових інструкцій від 14.04.2024 ОСОБА_4 як начальника відділу правової роботи та закупівель:

Начальник відділу відповідно до покладених на відділ завдань:

- здійснює планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;

- здійснює аналітично-консультативне забезпечення роботи начальника підприємства з питань правової роботи та закупівель;

- вносить пропозиції начальнику підприємства з питань правової роботи та закупівель;

??- здійснює вибір процедури закупівлі;

- ??проводить процедури закупівель/спрощених закупівель;

- ??забезпечує укладання рамкових угод;

??- забезпечує принцип рівних умов для всіх учасників, об?єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

- забезпечує складання, затвердження тa зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених чинними нормативно- правовими актами; ??

- забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог чинних нормативно-правових актів України;

??- забезпечує надсилання в електронному вигляді до органу оскарження інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедур закупівель у разі отримання запиту від органу оскарження;

??- взаємодіє з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання ними своїх функцій відповідно до законодавства.

Відповідно розділу 3 «Права» Посадових інструкцій від 14.04.2023 ОСОБА_4 як начальника відділу правової роботи та закупівель:

Начальник відділу має право:

- перевіряти (у разі необхідності) дотримання відділами (дільницями) підприємства вимог чинного законодавства при виконанні завдань і функцій, покладених на них повноважень;

- запитувати та отримувати рекомендації та інформацію від суб?єктів господарювання для планування закупівель та підготовки до проведення процедур закупівель/спрощених закупівель;

- приймати рішення, узгоджувати проекти документів, зокрема проект договору про закупівлю з метою забезпечення його відповідності умовам процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та підписувати в межах компетенції відповідні документи.

Відповідно до 1 розділу «Загальні положення» Положення про відділ правової роботи та закупівель ШЕУ Святошинського району від 14.04.2023 №44:

1.1. Відділ правової роботи та закупівель (далі - відділ) с самостійним структурним підрозділом ШЕУ Святошинського району м. Києва (далі - підприємства), який створюється відповідно до структури, затвердженої начальником підприємства.

1.2. Відділ безпосередньо підпорядковується начальнику підприємства.

Відповідно до 2 розділу «Основні завдання, функції та права відділу» Положення про відділ правової роботи та закупівель ШЕУ Святошинського району від 14.04.2024 №44:

2.1. Основними завданнями відділу с:

2.1.1. Забезпечення здійснення начальником підприємства своїх повноважень з питань правової роботи та закупівель;

2.1.2. Здійснення організаційних заходів щодо публічних закупівель відповідно до вимог чинного законодавства України та інших нормативних актів України з цього питання, а також відкритості та прозорості на всіх стадіях проведення закупівель товарів, робіт і послуг;

2.1.3. Забезпечення проведення проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до вимог чинного законодавства;

2.2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:

2.2.1. Здійснює планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;

2.2.2. Здійснює аналітично-консультативне забезпечення роботи начальника підприємства з питань правової роботи та закупівель;

2.2.3. Вносить пропозиції начальнику підприємства з питань правової роботи та закупівель.

2.2.4. Здійснює вибір процедури закупівлі;

2.2.5. Проводить процедури закупівель/спрощених закупівель;

2.2.6. Забезпечує укладання рамкових угод;

2.2.7. Забезпечує принцип рівних умов для всіх учасників, об?єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

2.2.8. Забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених чинними нормативно- правовими актами;

2.2.9. Забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог чинних нормативно-правових актів України.

2.3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань має право:

2.3.4. Запитувати та отримувати рекомендації та інформацію від суб?єктів господарювання для планування закупівель та підготовки до проведення процедур закупівель/спрощених закупівель.

Крім того, наказом від 16.02.2023 № 15 Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва» для забезпечення організації та проведення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану в Україні, затвердженого указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» визначено уповноваженою особою відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель та закупівлю товарів, робіт і послуг - ОСОБА_7 - начальника відділу правової роботи та закупівель.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII(надалі - Закону) уповноважена особа - це службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Відповідно до ст. 11 вказаного Закону, відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа. Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника. Уповноважена особа:

1) планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель;

2) здійснює вибір процедури закупівлі;

3) проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі;

3-1) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини сьомої статті 3 цього Закону;

4) забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

5) забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом;

6) забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону;

7) здійснює інші дії, передбачені цим Законом.

Для підготовки тендерної документації та/або оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі за рішенням замовника уповноважена особа може залучати інших працівників замовника.

Згідно з ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді начальника відділу правової роботи та закупівель Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва» (далі - КП «ШЕУ Святошинського району м. Києва»), та будучи уповноваженою особою відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель та закупівлю товарів, робіт і послуг являється особою, яка обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто, згідно ч. 3 ст. 18 КК України, є службовою особою.

11.05.2023 уповноваженою особою на КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва» ОСОБА_4 на веб-порталі електронної система публічних закупівель «Prozorro» було розміщено оголошення UA-2023-05-11-005744-a про проведення відкритих торгів з особливостями для закупівлі асфальтобетонної суміші (Самовивіз автотранспортом Замовника) (ДК 021:2015:44110000-4 - Конструкційні матеріали) в кількості 1100 тон в термін до 31 грудня 2023 з очікуваною вартістю закупівлі 5 855 820,00 грн. (лот №1), а також розміщено тендерну документацію до такої тендерної закупівлі, затверджену протоколом уповноваженої особи ШЕУ Святошинського району ОСОБА_4 від 01.05.2023 № 31-05/23-1.

Під час підготовки вище вказаної закупівлі, з метою визначення оптимальної ціни уповноважена особа ОСОБА_4 провела моніторинг цін на закупівлю за предметом, код національного класифікатора України ДК 021:2015:44110000-4 - Конструкційні матеріали (Асфальтобетонні суміші), під час якого надала запити по ціні асфальтобетонних сумішей для визначення середньо ринкової вартості асфальтобетонної суміші.

24.05.2023 на веб-порталі електронної система публічних закупівель «Prozorro» в оголошенні UA-2023-05-11-005744-а уповноваженою особою ОСОБА_4 за результатами розгляду тендерної пропозиції, що визначена найбільш економічно вигідною, визначено переможцем відкритих торгів з особливостями за даною закупівлею - ТОВ «СБМУ Підряд» (код ЄДРПОУ 25298093), що підтверджується повідомлення про намір укласти договір від 24.05.2023 №31-05/23-5.

В подальшому, в невстановленому досудовим розслідуванням місці було укладено договір №31-05/23-8 про закупівлю товару від 07.06.2023 між комунальним підприємством «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва, в особі ОСОБА_8 та товариства з обмеженою відповідальністю «СБМУ «Підряд» в особі директора ОСОБА_9 , яким передбачалося, що товаром, який закуповується в ході такої закупівлі є «Асфальтобетонні суміші», в кількості 1100 тон, а саме:

1. Асфальтобетонна суміш В-10 (АСГ.Др.Щ.В.НП.І.БНД 70/100 ДСТУ Б В.2.7-119-2011), у кількості - 700 тон, ціна за одиницю з ПДВ - 5080,00 гривень, загальна вартість з ПДВ - 3 561 600,00 гривень;

2. Асфальтобетонна суміш Б-10 (АСГ.Др.Щ.Б.НП.І.БНД 70/100 ДСТУ Б В.2.7-119-2011), у кількості - 200 тон, ціна за одиницю з ПДВ - 5006,40 гривень, загальна вартість з ПДВ - 1 101 280,00 гривень;

3. Асфальтобетонна суміш Г-4 АСГ.Пш.Щ.Г.НП.1.БНД ДСТУ Б В.2.7-119-2011, у кількості - 200 тон, ціна за одиницю з ПДВ - 5665,80 гривень, загальна вартість з ПДВ - 1 133 160,00 гривень.

Відповідно до п. 3.1. сума цього Договору становить з ПДВ - 5 696 040,00 грн., в т.ч. ПДВ - 949 340,00 грн.

1. 1 947 131,40 грн. з ПДВ - кошти за рахунок встановлених бюджетних асигнувань та кошторисних призначень на 2023 рік (ЗФ-1917422);

2. 638 328,60 грн. з ПДВ - кошти за рахунок додаткових кошторисних призначень у 2023 році (ДФ-1917462);

3. 3 110 580,00 грн. з ПДВ кошти розрахункового рахунку (власні кошти).

Керуючись п. 11.1 Договору між комунальним підприємством «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва, в особі ОСОБА_8 та товариства з обмеженою відповідальністю «СБМУ Підряд» в особі директора ОСОБА_9 , було укладень чотири додаткові угоди, які передбачали, оплати на користь ТОВ «СБМУ Підряд» за товари за рахунок бюджетних коштів загального (ЗФ-1917442) та додаткового (ДФ-1917462) фондів корисних призначень на 2023 рік на загальну суму 3 178 392,54 грн. і власних коштів підприємства на суму 2 517 647,46 грн.

Під час виконання договору №31-05/23-8 про закупівлю товару від 07.06.2023, відповідно до документів, відбулися поставки від ТОВ «СБМУ Підряд» на користь КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва товарів - асфальтобетонних сумішей, у кількості 856,8 т., на загальну суму 4 350 158,94 грн. з ПДВ, в тому числі ПДВ - 725 026,49 грн., вартість поставки без ПДВ - 3 625 132,45 грн.

Разом з тим, в ході проведення товарознавчої експертизи було встановлено, завищення вартості асфальтобетонних сумішей, які були закуплені за договором №31-05/23-8 про закупівлю товару від 07.06.2023. Так відповідно до висновку експерта №24-79/СЕТ, ринкова вартість асфальтобетонної суміші, станом на 07.06.2023 р., що була предметом договору №31-05/23-8 про закупівлю товару від 07.06.2023, а саме:

1. Асфальтобетонна суміш В-10 (АСГ.Др.Щ.В.НП.І.БНД 70/100 ДСТУ Б В.2.7-119-2011), у кількості 700 тон - 2 393 732,57 грн. без урахування ПДВ та 2 872 479,09 з урахуванням ПДВ відповідно;

2. Асфальтобетонна суміш Б-10 (АСГ.Др.Щ.Б.НП.І.БНД 70/100 ДСТУ Б В.2.7-119-2011), у кількості 200 тон - 740 535,95 грн. без урахування ПДВ та 888 643,14 з урахуванням ПДВ відповідно;

3. Асфальтобетонна суміш Г-4 АСГ.Пш.Щ.Г.НП.1.БНД ДСТУ Б В.2.7-119-2011, у кількості 200 тон - 818 131,44 грн. без урахування ПДВ та 981 757,72 грн. з урахуванням ПДВ.

Також, було проведено судово-економічну експертизу, під час якої судовим експертом було зроблено висновок експерта №07-1/01-2025 та встановлено, що документально підтверджується розмір збитків (втрати активів) у сумі завищення вартості товарів - асфальтобетонних сумішей, у зв`язку з оплатою коштів КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва на користь ТОВ «СБМУ Підряд» за товари, поставлені за Договором про закупівлю товару №31-05/23-8 від 07.06.2023р., на загальну суму 608 299,53 грн. без урахуванням ПДВ та 741 153,03 грн. з урахуванням ПДВ, в тому числі:

1. розмір збитків (втрати активів) у сумі завищення вартості товарів - асфальтобетонних сумішей у зв`язку з оплатою придбаних товарів КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва на користь ТОВ «СБМУ Підряд», за рахунок бюджетних коштів - 447 343,47 грн. без урахування ПДВ та 545 043,94 грн. з урахуванням ПДВ;

2. розмір збитків (втрати активів) у сумі завищення вартості товарів - асфальтобетонних сумішей у зв`язку з оплатою придбаних товарів КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району» м. Києва на користь ТОВ «СБМУ Підряд», за рахунок власних коштів - 160 956,06 грн. без урахування ПДВ та 196 109,09 грн. з урахуванням ПДВ.

Таким чином, начальник відділу правової роботи та закупівель Комунального підприємства «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва» ОСОБА_4 , в порушення Статуту підприємства, який затверджений розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 19.12.2001 № 2738 (в редакції розпорядження Київської міської державної адміністрації від 05.02.2002 № 155 та своєї посадової інструкції 14.04.2023, через неналежне виконання своїх службових обов`язків внаслідок несумлінного ставлення до них, всупереч інтересам КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва», у період часу з 11.05.2023 по 07.06.2023, перебуваючи за місцем розташування КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва» за адресою: м. Київ, вул. Янтарна, 5, здійснила проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару за предметом закупівлі ДК 021:2015:44110000-4 - Конструкційні матеріали UA-2023-05-11-005744-а на всіх її етапах, не організувала належну та законну процедуру закупівлі, не вжила реальних заходів з належного вивчення середньо ринкових цін на відповідні товари, пошук інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто вчинила халатність всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням) і визначила переможцем дане товариство, тим самим, маючи достатній досвід на підприємстві у сфері по утриманню шляхів і в сфері державних закупівель, розуміючи порядок їх проведення, маючи досвід проведення аналогічних закупівель, неналежним чином провела процедуру вказаних відкритих торгів, внаслідок чого, завдано матеріальної шкоди територіальній громаді м. Києва на загальну суму на загальну суму 608 299,53 грн. без урахуванням ПДВ та 741 153,03 грн. з урахуванням ПДВ.

У вчиненні даного кримінального правопорушення обґрунтовано підозрюється: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , не одружена, уродженка м. Первомайск, Миколаївської області, українецка, громадянка України, працююча: начальником відділу правової роботи та закупівель КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Святошинського району м. Києва», з вищою освітою, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_3 , проживаючий за адресою: АДРЕСА_4 , раніше не судима, якій 04.02.2025, повідомлено про підозру у вчинені нею кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

04.02.2025 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення.

Відповідно до ст. 177 КПК України, метою застосування до підозрюваної ОСОБА_4 , запобіжного заходу є забезпечення виконання нею покладених процесуальних обов`язків, а також запобігання: спробам її переховування від органів досудового розслідування та суду; незаконного впливу на свідків у кримінальному провадженні.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з викладених у ньому підстав та просив його задовольнити.

Захисник ОСОБА_5 , думку якого підтримала підозрювана ОСОБА_4 , заперечував щодо клопотання, зазначивши що підозра не обгрунтована, ризики вказані прокурором необґрунтовані та недоведені, підозрювана ОСОБА_4 , просив відмовити у задоволенні клопотання, подав письмові заперечення.

Заслухавши думку сторін провадження, дослідивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять наданні сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального провадження; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 КПК України, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначених у клопотанні.

Згідно ч. 1 ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Відповідно до ч. 2 ст. 177 КПК України підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до приписів ч. 1 та ч. 2 ст. 181 КПК України, домашній арешт полягає в забороні підозрюваному, обвинуваченому залишати житло цілодобово або у певний період доби. Домашній арешт може бути застосовано до особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за вчинення якого законом передбачено покарання у виді позбавлення волі.

З матеріалів клопотання вбачається, що Слідчим відділом Святошинського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102080000108 від 24.10.2023.

04.02.2025 року ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні вищевказаного кримінального правопорушення.

Вирішуючи питання щодо обґрунтованості підозри у вчиненні ОСОБА_4 інкримінованого їй кримінального правопорушення, слідчий суддя враховує позицію Європейського суду з прав людини, висловлену в рішеннях «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990, «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994, що вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення. При вирішенні питання про застосування запобіжного заходу має враховуватись саме обґрунтованість підозри, а не її доведеність, бо це завдання покладається на слідчого під час проведення ним досудового розслідування (рішення у справі «Феррарі-Браво проти Італії» від 14.03.1984).

Обґрунтованість повідомленої підозри ОСОБА_4 , повністю підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами, а саме: Рапортом оперуповноваженого 4-го відділу УСР в м. Києві ДСР НП України ОСОБА_10 ; Допитами свідків; Протоколом тимчасового доступу до речей та документів; Протоколом обшуку; Товарознавчою експертизою; Судово-економічною експертизою; Іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Слідчий суддя відповідно до вимог ст.178 КПК України приймає до уваги дані про особу підозрюваної. Так ОСОБА_4 має місце проживання та реєстрації, неодружена, обіймає посаду начальника відділу ШЕУ Святошинського району, та те що вона раніше не судима.

Враховуючи обставини кримінального правопорушення, його наслідки, тяжкість покарання за злочин, у вчиненні якого оголошено підозру, сукупність установлених даних про особу підозрюваної, є підстави вважати, що існують ризики, передбачені ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме: ризик того, що підозрювана ОСОБА_4 може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків.

Водночас, при розгляді клопотання прокурором не доведено, що обрання більш м`якого запобіжного заходу ніж домашній арешт, не зможе запобігти встановленим ризикам, передбачених п.1 ч.1 ст.177 КПК України.

З огляду на викладене, клопотання слідчого про обрання підозрюваній ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді домашнього арешту задоволенню не підлягає.

Водночас, враховуючи наявність ризиків передбачених ст. 177 КПК України, вагомість доказів на підтвердження обґрунтованості підозри, слідчий суддя вважає, що до ОСОБА_4 необхідно застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, що полягає у покладенні на підозрювану обов`язків, передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, оскільки, на думку слідчого судді, у такий спосіб буде забезпечено пропорційність дотримання балансу між гарантіями виконання підозрюваною своїх процесуальних обов`язків, дотриманням належної поведінки, усуненням негативних ризиків для кримінального провадження та необхідністю недопущення зайвого втручання у приватне життя.

Керуючись вимогами статей 177, 178, 179,181,194, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання слідчого відмовити.

Застосувати стосовно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

На підставі ч. 5 ст. 194 КПК України, покласти на підозрювану ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в межах строку досудового розслідування тобто до 04 квітня 2025 року включно, наступні обов`язки:

- прибувати на першу вимогу до слідчого, який здійснює досудове розслідування в цьому кримінальному провадженні, прокурора, суду;

- не відлучатися за межі Київської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

У разі невиконання обов`язків, а також, якщо підозрювана ОСОБА_4 будучи належним чином повідомленою, не з`явиться за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомить про причини своєї неявки, або якщо порушить інші покладені на неї при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, до неї може бути застосований більш тяжкий запобіжний захід.

Покласти контроль за виконанням ухвали суду на прокурора Святошинської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_11 та орган Національної поліції за місцем проживання ОСОБА_4 .

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з часу проголошення, а підозрюваному з часу отримання її копії.

Повний текст ухвали складено та проголошено 14 лютого 2025 року о 15 год. 15 хв.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.02.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125156184
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів домашній арешт

Судовий реєстр по справі —759/3257/25

Ухвала від 11.02.2025

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

Ухвала від 11.02.2025

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Косик Л. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні