Справа № 761/5467/25
Провадження № 1-кс/761/4256/2025
У Х В А Л А
Іменем України
11 лютого 2025 року
слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах 2 відділу 4 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 про накладення арешту на майно в межах кримінального провадження внесеного до ЄРДР за № 22024000000000230 від 12.03.2024
ВСТАНОВИВ:
В провадженні слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва перебуває вищевказане клопотання.
Клопотання обґрунтовано тим, що Головним слідчим управлінням Служби безпеки України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22024000000000230 від 12.03.2024, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 1 ст. 111-2, за підозрою ОСОБА_5 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року о 5 годині Президент РФ, всупереч нормам міжнародного гуманітарного права, оголосив про своє рішення почати військову операцію в Україні, а в дійсності - повномасштабне вторгнення з декількох напрямків із застосуванням різних видів і родів ЗС РФ та інших військових формувань РФ, діючи всупереч вимогам п.п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (ХХV) від 21.12.1965 № 2131 (ХХ), від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ).
Від початку повномасштабного вторгнення 24.02.2022 Російська Федерація, зокрема, окупувала окремі частини Київської, Чернігівської, Сумської, Харківської, Луганської, Донецької, Запорізької, Херсонської та Миколаївської областей, чим в насильницький спосіб вчинила дії щодо зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України.
Факт повномасштабного збройного вторгнення не приховувався владою РФ, а також установлений рішеннями міжнародних організацій, зокрема Резолюцією Генеральної асамблеї ООН ES-11/1 від 02.03.2022 «Про агресію проти України», п. п. 1, 3 Висновку 300 (2022) Парламентської Асамблеї Ради Європи «Наслідки агресії російської федерації проти України», п. п. 17, 18 наказу від 16.03.2022 за клопотанням про вжиття тимчасових заходів у справі «Звинувачення в геноциді відповідно до Конвенції про запобігання злочину геноциду та покарання за нього» (Україна проти рф та ін.)».
З метою відсічі збройної агресії РФ проти України, 24.02.2022 Указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, дія якого неодноразово продовжена відповідними указами Президента України, затвердженими Законами України.
Так, відповідно до положень ч. 1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022, далі за текстом - Закон №1207-VII), тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Тимчасова окупація РФ територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для РФ жодних територіальних прав.
Тимчасово окупованою територією, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1-1 Закону №1207-VII, є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
Відтак, Указом Президента України від 7 лютого 2019 року № 32/2019 «Про межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях»,місто Луганськ є тимчасово окупованою Російською Федерацією територією України.
Тимчасово окупованою територією, відповідно до п .7 ч. 1 ст. 1-1 Закону №1207-VII, є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
Після військової окупації частини населених пунктів Луганської області, представниками збройних формувань Російської Федерації фактично було узурповано всі владні повноваження на тимчасово окупованій території громади, шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного і психологічного впливу до окремих категорій суспільства та верств населення, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.
У зв`язку із військовою агресією з боку Російської Федерації та введенням воєнного стану на території України Кабінетом Міністрів України 26.02.2022 прийнято розпорядження №188-р «Про тимчасове закриття деяких пунктів пропуску через державний кордон та пунктів контролю», яким тимчасово закрито з 00 год. 00 хв. 28 лютого 2022 пункти пропуску через державний кордон та пункти контролю (Луганська, Харківська, Сумська, Чернігівська, Вінницька, Одеська, Миколаївська, Херсонська, Запорізька, Донецька, Дніпропетровська, Київська, Полтавська, Черкаська, Житомирська, Рівненська, Волинська області та місто Київ) за переліком згідно з додатком до розпорядження.
09.04.2022 Постановою КМУ №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з російської федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
27.09.2022 Постановою КМУ №1076 «Про заборону вивезення товарів з України на митну територію Російської Федерації» заборонено вивезення за межі митної території України товарів за зовнішньоекономічними договорами (контрактами), торговельною країною та/або країною призначення яких є Російська Федерація.
Досудовим розслідуванням встановлено, що до 24 лютого 2022 року на території Старобілького та Сватівського районів Луганської області, функціонувала група підприємств, кінцевими бенефіціарними власниками яких являються ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та його сини ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме: ТОВ «Новопсковський санаторій «Перлина»
(код ЄДРПОУ 05439628); СТОВ «МТС «Альянс» (код ЄДРПОУ 30790913); СТОВ «Роздольне» (код ЄДРПОУ 31001727); СТОВ «Восток» (код ЄДРПОУ 31337392); ТОВ «Агрофірма «Зоряне» (код ЄДРПОУ 32630676); ТОВ «Шапарівка» (код ЄДРПОУ 43897031); ТОВ «Меркурій сервіс» (код ЄДРПОУ 32630681).
Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ОСОБА_5 є кінцевим бенефіціарним власником СТОВ «МТС «АЛЬЯНС» (код ЄДРПОУ 30790913) відсоток частки статутного капіталу - 50%, крім цього кінцевими бенефіціарними власниками є:
ОСОБА_8 - відсоток частки статутного капіталу - 25%;
ОСОБА_9 - відсоток частки статутного капіталу - 25%.
СТОВ «МТС «АЛЬЯНС» зареєстроване 26.02.2000 за адресою: Україна, Луганська область, Білокуракинський район, смт. Білокуракине, пров. Октябрський, буд. 7. Керівник ОСОБА_10 .
Видами діяльності (КВЕД) СТОВ «МТС «АЛЬЯНС» є:
01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний вид діяльності);
01.46 Розведення свиней;
01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві;
47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами;
47.30 Роздрібна торгівля пальним;
49.41 Вантажний автомобільний транспорт;
81.30 Надання ландшафтних послуг.
Відповідно до отриманих під час досудового розслідування відомостей, встановлено, що після початку повномасштабного вторгнення ЗС РФ на територію України, громадянин України ОСОБА_6 , колишній народний депутат України (IV созиву), екс перший заступник голови Луганської облдержадміністрації та екс перший заступник голови Державного комітету України з державного матеріального резерву, довірена особа кандидата на пост Президента України ОСОБА_11 по територіальному виборчому округу № 114 на виборах 2004-2005 року у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше червня 2022 року, перебуваючи у невстановленому місці і достовірно знаючи, що на території України введено воєнний стан, а також про введення в дію Указів Президента щодо накладення санкцій на фізичних та/або юридичних осіб, які ведуть господарську діяльність з державою агресором або їй допомагають (у будь-якій формі), достовірно знаючи про встановлення окупаційною адміністрацією Російської Федерації повного контролю над Старобільким та Сватівським районами Луганської області, де зареєстровані та фактично знаходяться підконтрольні йому суб`єкти підприємницької діяльності та його виробничі потужності, з метою збереження майна підприємств та корисливих мотивів, що спрямовані на отримання прибутку, вирішив продовжити провадження господарської діяльності вищевказаного суб`єкту господарювання.
При цьому ОСОБА_6 , усвідомлював, що здійснювати фінансово-господарську діяльність підконтрольними йому підприємствами, можливо лише у взаємодії з державою - агресором та її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією, що в свою чергу, призведе до перереєстрації належних йому суб`єктів господарювання у незаконних органах влади, сплати податків окупаційній адміністрації та постачання товарів на територію держави-агресора.
Маючи вирішальний вплив над вказаними підприємствами, ОСОБА_6 , не пізніше червня 2022 року (більш точний час в ході досудового розслідування не встановлений) за невстановлених обставин залучив до протиправної діяльності громадян України: ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Усвідомлюючи, що для реалізації протиправного механізму, спрямованого на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом добровільної передачі матеріальних ресурсів та інших активів необхідно сприяння та допомога інших осіб, ОСОБА_6 , спільно з ОСОБА_7 , та ОСОБА_5 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, залучили до протиправної діяльності громадян України, які знаходяться на тимчасово окупованій території Луганської області, зокрема: ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , та ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , які мають зв`язки серед окупаційної влади Луганської області та володіють організаторськими здібностями, здатні вирішувати поставлені завдання, успішно організовують та забезпечують ведення результативної роботи, володіють професійними знаннями і навичками, мають необхідний досвід роботи для виконання організаційно-розпорядчих та управлінських функцій щодо ведення господарської діяльності, які за взаємною згодою погодились приймати участь у протиправній діяльності , вчинивши ряд протиправних дій.
Так, ОСОБА_6 , спільно з ОСОБА_5 , та ОСОБА_7 , за повного сприяння та допомоги ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , які проживаючи на тимчасово окупованій території Луганської області налагодили стійкі робочі та ідеологічні зв`язки з представниками незаконних органів влади та місцевої окупаційної адміністрації РФ та досягнутих з ними домовленостей, за невстановлених досудовим розслідуванням обставин забезпечили «МТС «АЛЬЯНС» незаконну реєстрацію в (далі мовою оригіналу) «Секторе государственной регистрации юридических лиц и физических лиц - предпринимателей Белокуракинского районного управления юстиции», расположенный по адресу: пгт. Белокуракино, улица Чапаева, 63а (сведения о регистрации юридического лица на день принятия в РФ - регистрационный номер 60400544, дата регистрации 22.06.2022), ГРН (государственный регистрационный номер) № 2239400229462, дата внесения - 20.07.2023, ОГРН (основной государственный регистрационный номер) - 1229400060405, дата присвоения ОГРН - 29.11.2022., утворивши внаслідок протиправних дій дзеркальне до СТОВ «МТС «АЛЬЯНС» підприємство - ООО «МТС «АЛЬЯНС».
Згідно відомостей про учасників / засновників юридичної особи з «Единогого сударственного реестра юридических лиц» - ОСОБА_5 володіє статутною часткою ООО «МАШИННО- ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ СТАНЦИЯ «АЛЬЯНС» у розмірі - 50%, ОСОБА_8 - у розмірі - 25%, ОСОБА_9 - у розмірі - 25%. Місце знаходження та адреса юридичної особи: «292200, Луганская Народная Республика, М.О. Белокуракинский, пгт. Белокуракино, Пер. Октябрський, д. 7.» Керівник ОСОБА_10 .
Наявні достатні підстави вважати, що ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 за попередньою змовою із ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , з метою провадження господарської діяльності ООО «МТС «АЛЬЯНС» за «законами» РФ та ЛНР, 30.01.2023 здійснили відкриття розрахункових рахунків « НОМЕР_1 »; « НОМЕР_2 » у ПАТ «Промсвязьбанк».
ПАТ «Промсвязьбанк» (ПСБ) (реєстраційний номер - НОМЕР_3 ), (ідентифікаційний номер платника податків - НОМЕР_4 ) - російський банк, заснований у 1995 році. У грудні 2019 року Президент РФ ОСОБА_12 підписав закон про наділення ПАТ «Промсвязьбанк» повноваженнями опорного банку з обслуговування оборонно-промислового комплексу (ОПК). 100 % голосуючих акцій ПСБ належить Російській Федерації від імені Росмайна.
Загальний кредитний портфель ПСБ на підприємствах ОПК з урахуванням кредитних угод перевищує 900 млрд рублів.
Указом Президента України №726/2022 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 жовтня 2022 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», відповідно до статті 107 Конституції України уведено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 19 жовтня 2022 року «Про застосування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», яким щодо Публічного акціонерного товариства "Промсвязьбанк" (Публичное акционерное общество "Промсвязьбанк", PublicJoint-StockCompany "Promsvyazbank") застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції).
Так, органом досудового розслідування отримано відомості про те, що ОСОБА_5 , разом з ОСОБА_7 , та ОСОБА_6 , з метою юридичного контролю незаконно утвореного підприємства на тимчасово окупованій території Луганської області ООО «МТС «АЛЬЯНС» у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 04.07.2023,
на виконання спільного умислу, направленого на провадження фінансово-господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором її незаконними органами влади та окупаційною адміністрацією та допомогу державі-агресору, проголосував «ЗА» по всім питанням порядку денного, шляхом заповнення бюлетеню (далі мовою оригіналу): «Бюллетенем № 1 для голосования на общем собрании участников ООО «МТС «АЛЬЯНС»
від 04.07.2023
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , здійснюючи контрольний вплив та загальне керівництво діяльності підприємства ООО «МТС «АЛЬЯНС», за попередньою змовою з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, підтримуючи рішення окупаційної адміністрації держави-агресора, зокрема «Постановления Правительства Луганской Народной Республики» № 26/23 от 25.07.2023; № 63/24 от 21 марта 2024 г. «О государственной поддержке развития сельского хозяйства, пищевой и перерабатывающей промышленности в Луганской Народной Республике» в целях реализации государственной программы «Социально-экономическое развитие Луганской Народной Республики», утвержденную «Постановлением Правительства Луганской Народной Республики от 29.04.2023 № 48/23»», маючи на меті отримання субсидії з бюджету «Луганської Народної Республіки» сільськогосподарським товаровиробникам на проведення агротехнологічних робіт, уклали з «Министерством сельского хозяйства и продовольствия Луганской Народной Республики» «Соглашения» № 118 от 14.12.2023; «Соглашения» № 91 от 19.04.2024», та в період з 22.12.2023 по 22.04.2024 отримали на розрахунковий рахунок № НОМЕР_2 , належний ООО «МТС «АЛЬЯНС», відкритий у ПАТ «Промсвязьбанк» грошові кошти у загальній сумі 4 052 805 руб.
Так, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , за попередньою змовою з ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , достовірно знаючи, що на території України введено воєнний стан, а також про введення в дію Указів Президента щодо накладення санкцій на фізичних та/або юридичних осіб, які ведуть господарську діяльність з державою агресором або їй допомагають (у будь-якій формі), усвідомлюючи протиправність своїх дій, маючи умисел на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом: добровільного збору, підготовки та передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора, достовірно знаючи про встановлення окупаційною адміністрацією Російської Федерації повного контролю над Старобільким та Сватівським районами Луганської області, здійснюючи господарську діяльність підприємства, з розрахункового рахунку № НОМЕР_2 , за невстановлених досудовим розслідуванням обставин, за період 2023-2024 рр. здійснили перерахування ООО «МТС «АЛЬЯНС» грошових коштів як платника на адресу «Государственных учреждений при Правительстве Луганской Народной Республики» на загальну суму 364 656 руб.
Окрім цього, з розрахункового рахунку № НОМЕР_2 , належного ООО «МТС «АЛЬЯНС», за сприяння ОСОБА_6 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , за період 2023-2024 років здійснено перерахування грошових коштів, як платника на адресу «Межрегиональная инспекция Федеральной налоговой службы по управлению долгом» на загальну суму 7 791 058 руб., в якості податків, з призначенням платежу: «оплата соціального взноса на заработную плату», «оплата налога на доходы физических лиц с арендной платы за земельне участки», «оплата налога на доходы физических лиц из заработной платы»; «Отделение пенсионного и соціального страхования) на загальну суму 347 659 руб., з призначенням платежу: «взнос на социальное страхование от несчастных случаев на производстве и профессиональных заболеваний (мовою оригіналу).
У органу досудового розслідування навні підстави вважати, що ОСОБА_5 , спільно з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, в період з 22.06.2022 по теперішній час добровільно зібрано, підготовлено та передано матеріальні ресурси представникам держави-агресора, у вигляді грошових коштів на загальну суму 8 503 373 російських рублів.
Відповідно отриманих під час досудового розслідування відомостей, встановлено, що до вчинення розслідуваного кримінального правопорушення може бути причетний ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН НОМЕР_5 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
У зв`язку з вищевикладеним, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , повідомлено про підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 4 ст. 111-1 КК України.
04.02.2025 на підставі ухвали слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_13 , справа № 761/530/25 проведено обшук житлової квартири за місцем проживання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою: АДРЕСА_1 , за результатами якого виявлено та вилучено:
- копія заяви №20240521000029 «про приєднання до підрозділу «Банківські сейфові скриньки», від 22.05.2024, щодосейфової скриньку №4054у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» МФО 305299, код ЄДРПОУ 14360570, розташованому за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд. 1, «ключ доступу» 35702036240256 на 12 арк. Паперу формату А-4 та металевий ключ від скриньки;
- мобільний телефон, належний ОСОБА_5 , марки «Apple», моделі «iPhone 11», ІМЕІ: НОМЕР_6 у якому міститься сім-картка з абонентським номером « НОМЕР_7 »;
- тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_8 від 30.12.2021 на ім`я ОСОБА_5 ;
- довідка ВЛК вих. №6923 від 30.12.2021 на ім`я ОСОБА_5 ;
- предмети, які за своїми зовнішніми ознаками схожі грошові кошти у іноземній валюті «Євро», у загальній сумі 13000;
- предмети, які за своїми зовнішніми ознаками схожі грошові кошти у іноземній валюті «долар США», у загальній сумі 6900.
04.02.2025 постановою старшого слідчого в особливо важливих справах 2 відділу 4 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України ОСОБА_3 , вилучене за результатами проведення обшуку майно визнано речовими доказами у кримінальному провадженню.
Вилучене майно має доказове значення у кримінальному провадженні та відповідно з метою збереження речових доказів існує необхідність у застосуванні арешту майна як заходу забезпечення кримінального провадження з метою досягнення дієвості цього провадження.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Метою арешту майна є забезпечення збереження речового доказу.
На підставі викладеного, з метою забезпечення збереження речових доказів, прокурор просить слідчого суддю накласти арешт на вказане майно.
Прокурор впросив проводити розгляд клопотання без його участі.
Матеріали клопотання не містять відомостей про контактні дані власника майна. В той же час прокурором було долучено лист слідчого ОСОБА_3 , з якого вбачається, що власник майна був належним чином повідомленим про час та місце розгляду клопотання.
Враховуючи викладене, в силу вимог ч. 1 ст. 172 КПК України, слідчий суддя вважає за можливе здійснити розгляд клопотання без участі стоін кримінального провадження.
Дослідивши клопотання про арешт майна та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, слідчий суддя приходить до висновку, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Положеннями ч. 2, ч. 6 ст. 170 КПК України визначено, арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
Згідно з ч. 1 ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Зазначене в клопотанні майно, підпадає під ознаки речових доказів, оскільки зберегло на собі сліди кримінального правопорушення та містить відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
Відповідно до практики Європейського суду, для того, щоб втручання в право власності вважалося допустимим, воно повинно служити не лише законній меті в інтересах суспільства, а повинна бути розумна співмірність між використовуваними інструментами і тією метою, на котру спрямований будь-який захід, що позбавляє особу власності. Розумна рівновага має зберігатися між загальними інтересами суспільства та вимогами дотримання основних прав особи (рішення у справі "АГОСІ" проти Сполученого Королівства" (AGOSI v. the United Kingdom від 24 жовтня 1986 року, серія А, № 108, п. 52). Іншими словами, заходи щодо обмеження права власності мають бути пропорційними щодо мети їх застосування.
Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення, за фактом вчинення якого розслідується кримінальне провадження та в межах якого подано дане клопотання, з метою збереження речових доказів, слідчий суддя приходить до висновку, що наявні достатні підстави для арешту вказаного у клопотанні прокурора майна.
Керуючись вимогами ст. ст. 131, 132, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого ОСОБА_3 - задовольнити.
Накласти арешт із забороною відчуження, розпорядження та/або користування на майно, яке вилучене за результатами проведення обушку за адресою: АДРЕСА_1 :
- копія заяви №20240521000029 «про приєднання до підрозділу «Банківські сейфові скриньки», від 22.05.2024, щодо сейфової скриньку №4054у відділенні АТ КБ «ПриватБанк» МФО 305299, код ЄДРПОУ 14360570, розташованому за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, буд. 1, «ключ доступу» 35702036240256 на 12 арк. Паперу формату А-4 та металевий ключ від скриньки;
- мобільний телефон, належний ОСОБА_5 , марки «Apple», моделі «iPhone 11», ІМЕІ: НОМЕР_6 у якому міститься сім-картка з абонентським номером « НОМЕР_7 »;
- тимчасове посвідчення військовозобов`язаного № НОМЕР_8 від 30.12.2021 на ім`я ОСОБА_5 ;
- довідка ВЛК вих. №6923 від 30.12.2021 на ім`я ОСОБА_5 ;
- предмети, які за своїми зовнішніми ознаками схожі грошові кошти у іноземній валюті «Євро», у загальній сумі 13000;
- предмети, які за своїми зовнішніми ознаками схожі грошові кошти у іноземній валюті «долар США», у загальній сумі 6900.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
На ухвалу слідчого судді безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга. Якщо ухвалу суду постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.
Крім того, відповідно до ст. 174 КПК України арешт може бути скасований повністю чи частково за заявленим клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисників, законних представників, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутніми при розгляді питання про арешт майна. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125156357 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Бугіль В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні