ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
46025, м.Тернопіль, вул.Кн.Острозького, 14а, тел.:0352520573, e-mail: inbox@te.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
12 лютого 2025 року м.ТернопільСправа № 921/476/24Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Андрусик Н.О.
при секретарі судового засідання Мисліцькій Д.Б.
розглянув заяву №21913/6/19-00-13-14 від 28.10.2024 (вх.№8490 від 06.11.2024) Головного управління ДПС у Тернопільській області, місто Тернопіль
про визнання грошових вимог до боржника
у справі
за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "А.Т. СМАРТ ТРЕЙДИНГ", м. Київ
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД", село Настасів Тернопільського району Тернопільської області,
про банкрутство
за участю представників:
кредитора: Рацин Р.Р., Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
боржника: Півторак В.М., адвокат, ордер серії ВО №1088526 від 10.10.2024;
розпорядника майна боржника: Різник О.Ю., Свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого №1939 від 08.01.2020.
Обставини справи.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 08 жовтня 2024 року, залишеною без змін постановою Західного апеляційного господарського суду від 23.01.2025, відкрито провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД", село Настасів Тернопільського району Тернопільської області за заявою ініціюючого кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "А.Т. СМАРТ ТРЕЙДИНГ", місто Київ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів відповідно до вимог ст. 41 Кодексу України з процедур банкрутства; введено процедуру розпорядження майном боржника; розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД" призначено арбітражного керуючого Різника Олександра Юрійовича (Свідоцтво про право здійснення діяльності арбітражного керуючого №1939 від 08.01.2020).
На офіційному вебпорталі судової влади України 10.10.2024 опубліковано повідомлення №74270 про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД".
На даний час у справі №921/476/24 про банкрутство ТОВ "БМБУД" триває процедура розпорядження майном.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
31.10.2024 (згідно з відтиском календарного штемпеля відділення поштового зв`язку оператора поштового зв`язку АТ "УКРПОШТА" на конверті поштового відправлення №4600100071020) до господарського суду звернулося Головне управління ДПС у Тернопільській області з заявою №21913/6/19-00-13-14 від 28.10.2024 (вх.№8490 від 06.11.2024) про визнання кредиторських (грошових) вимог до боржника в розмірі 3 367 291грн 06коп.
Ухвалою суду від 08.11.2024 заяву Головного управління ДПС у Тернопільській області призначено до розгляду в попередньому судовому засіданні на 10.12.2024, котре відкладалося на 14.01.2025, а згодом на 12.02.2025.
21.11.2024 через підсистему "Електронний суд" ЄСІТС розпорядником майна Різником О.Ю. подано Звіт №02-46/38 від 20.11.2024 (вх.№8988 від 22.11.2024) про надіслані повідомлення про результати розгляду грошових вимог кредиторів разом з Повідомленням №02-46/30 від 14.11.2024 про розгляд заявлених ДПС грошових вимог до боржника, які визнано в повністю.
В судовому засіданні представник кредитора та розпорядник майна боржника підтримали доводи, наведені у заяві про грошові вимоги та у повідомлені від 14.11.2024 просили їх визнати як документально підтверджені.
Представник боржника в судовому засіданні щодо заяви кредитора з грошовими вимогами до товариства заперечень не заявив.
В судовому засіданні оголошено скорочену (вступну та резолютивну частини) ухвалу.
Розглянувши в попередньому засіданні заяву про визнання кредиторських (грошових) вимог та документи, додані до заяви, заслухавши пояснення присутніх учасників справи, суд вважає, що така підлягає до задоволення, виходячи з наступних мотивів.
У ч.1 ст. 45 КУзПБ передбачено, що конкурсні кредитори з вимогами, які виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство. Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Частиною 3 ст. 45 КУзПБ встановлені вимоги до змісту заяви кредитора, зокрема передбачено, що до заяви в обов`язковому порядку додаються документи, що підтверджують грошові вимоги до боржника.
За приписами ч. 5 ст. 45 КУзПБ розпорядник майна не пізніше, ніж на 10 день з дня закінчення встановленого частиною першою цієї статті строку, з урахуванням результатів розгляду вимог кредиторів боржником повністю або частково визнає їх або відхиляє з обґрунтуванням підстав визнання чи відхилення, про що письмово повідомляє заявників і господарський суд, а також подає до суду письмовий звіт про надіслані всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду грошових вимог та їх отримання кредиторами разом з копіями повідомлень про вручення поштового відправлення та описів вкладення у поштове відправлення або інших документів, що підтверджують надсилання повідомлення кредиторам.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Контролюючі органи, згідно із пп. 19-1.1.2. п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Головне управління ДПС у Тернопільській області, як відокремлений підрозділ ДПС України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику України, відповідно до статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавої влади" є органом державної влади.
У межах строку, встановленого ч. 1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства, до суду надійшла заява ГУ ДПС у Тернопільській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України, №21913/6/19-00-13-14 від 28.10.2024 (вх.№8490 від 06.11.2024) про визнання кредиторських (грошових) вимог до боржника - ТОВ "БМБУД" в розмірі 3 367 291грн 06коп.
Дані грошові вимоги складаються з податкового боргу та нарахованих штрафних санкцій, а саме:
- 603 012 грн 58 коп. заборгованості по сплаті Єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності платника податків;
- 1 358 641 грн 52коп. заборгованості по сплаті податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) та нарахованих по цьому податковому зобов`язанню 905 998грн 57коп. штрафних санкцій, 169 827грн 70коп. пені;
- 323 628 грн 40 коп. заборгованості по сплаті податку на прибуток підприємств, які сплачують інші підприємства та нарахована по цьому податковому зобов`язанню пеня в розмірі 6 182грн 29коп.
Окрім того, кредитором заявлено до відшкодування 6 056грн судового збору, сплаченого ним за подання цієї заяви.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Розгляд та визнання грошових вимог контролюючих (податкових) органів у процедурах банкрутства здійснюється з врахуванням особливостей виникнення (припинення) податкових зобов`язань боржника згідно з вимогами ПК України, які є спеціальними нормами права, що регулюють ці питання, якщо такі зобов`язання виникають до моменту порушення справи про банкрутство (аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 22.09.2021 у справі № 922/1775/19, від 02.11.2021 у справі № 917/399/15, від 01.06.2022 у справі № 927/104/21 та інших)
Перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначено Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Положеннями пунктів 1.1 та 1.3 статті 1 ПКУ унормовано, що цей Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Проте питання погашення податкового боргу з осіб, на яких поширюються процедури, визначені Кодексом з процедур банкрутства, регулюються цим Кодексом.
Грошове зобов`язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (підп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу).
Відповідно до п. п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України пенею є сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (п. п. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в розмірах і порядку, встановлених законом.
Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Статтею 31 Податкового кодексу України встановлено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк. вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.
Статтею 36 Податкового кодексу України визначено обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2).
Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до контролюючих органів.
В пункті 49.1 статті 49 Податкового кодексу України зазначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 54.1. статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.
Згідно пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень, у відповідності до положень пункту 41.2 статті 41 Податкового кодексу України.
Відповідно до приписів статті 203 Податкового кодексу України, податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 137.4 статті 137 Податкового кодексу України, податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БМБУД» є юридичною особою та знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Тернопільській області як платник податків, що підтверджується інформацією Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
З матеріалів справи вбачається, що в період з жовтня 2023 року по серпень 2024 року ТОВ «БМБУД» подано Декларації з податку на додану вартість, Податкові декларації з податку на прибуток підприємств, в яких самостійно визначено суми податкових зобов`язань за даними платежами.
По податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг):
·в сумі 316 595 грн - згідно з податковою декларацією №9313988184 від 20 листопада 2023 року;
· в сумі 299 206 грн згідно з податковою декларацією №9347182303 від 20 грудня 2023 року;
· в сумі 318 348 грн згідно з податковою декларацією №9377036068 від 22 січня 2024 року;
· в сумі 66 853 грн згідно з податковою декларацією №9034336482 від 20 лютого 2024 року;
· в сумі 101 504 грн згідно з податковою декларацією №9064699974 від 20 березня 2024 року№
·в сумі 75 586 грн згідно з податковою декларацією №9100942547 від 22 квітня 2024 року;
· в сумі 93 337 грн згідно з податковою декларацією №9135463976 від 20 травня 2024 року;
· в сумі 82 339 грн згідно з податковою декларацією №916 88 45 774 від 20 червня 2024 року;
· в сумі 42 512 грн згідно з податковою декларацією №9203548363 від 22 липня 2024 року
· в сумі 105 740 грн згідно з податковою декларацією №9241473114 від 20 серпня 2024 року;
· в сумі 69 463 грн згідно з податковою декларацією №9275804603 від 20 вересня 2024 року.
Всього ТОВ «БМБУД» самостійно визначено до сплати 1 573 483грн податку на додану вартість.
На підставі платіжного доручення №57851-13 від 16 вересня 2024 року боржником сплачено 214 841 грн 48 коп. податку на додану вартість. Залишок несплаченого грошового зобов`язання по податку на додану вартість склав 1 358 641 грн 52коп.
Відповідно до пункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо:
- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством (підпункт 54.3.1);
- дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках (підпункт 54.3.2);
- згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3);
- дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт 54.3.5).
Пунктом 54.5 статті 54 Податкового кодексу України передбачено, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України, рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Органом податкового контролю проведено камеральну перевірку даних податкової звітності з податку на додану вартість та даних Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ «БМБУД» за період з 03.06.2022 по 19.01.2024, результати якої оформлено Актом №1632/19-00-04-05/41037833 від 28.02.2024, та на підставі якого винесено Податкове повідомлення - рішення №00028830405 від 26.03.2024, яким до ТОВ "БМБУД" застосовано штраф у сумі 905 998грн 57коп. Рішенням про результати розгляду скарги №17147/6/99-00-06-03-01-06 від 07.06.2024, подану ТОВ «БМБУД» скаргу на податкове повідомлення-рішення від 26.03.2024 залишено без задоволення.
ТОВ «БМБУД» також самостійно визначено належні до сплати розміри податку на прибуток підприємств, а саме:
·згідно з податковою декларацією №9122508847 від 9 травня 2024 року в сумі 113972 грн
· згідно з податковою декларацією №9241983441 від 21 серпня 2024 року в сумі 220 989 грн.
При цьому по податковій декларації №9225693731 від 8 серпня 2024 року у товариства була переплата податкового зобов`язання на суму 11 332грн 60коп., яку органом ДПС зараховано в рахунок плати зобов`язання, визначеного боржником за податковою декларацією №9122508847 від 9 травня 2024 року.
Таким чином, заборгованість по сплаті податку на прибуток підприємств склала 323 628 грн 40 коп.
Слід відзначити, що у зв`язку з несплатою божником податкового боргу з сплати податку на прибуток та ПДВ, згідно з ст.59 Податкового кодексу України йому рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення №4602103175709 від 06.04.2023 направлялася податкова вимога форми «Ю» №0001632-1302-1900 від 06.04.2023, яку ТОВ "БМБУД" отримано 12.04.2023.
З дати отримання податкової вимоги, боржником в повній мірі податковий борг не погашеною, а отже, відповідно до статті 60 Податкового кодексу України, зазначена податкова вимога не відкликалася.
При цьому, відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Боржник не скористався своїм правом адміністративного або судового оскарження податкової вимоги, доказів самостійної сплати податкового боргу матеріали заяви також не містять, а відтак сума заборгованості ТОВ "БМБУД" перед бюджетом є узгодженою та підлягає сплаті.
Відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Пунктом 129.3.3 встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
Згідно статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається:
- при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом;
- при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження - на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов`язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
- при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Пунктом 129.3.3 Податкового кодексу України встановлений кінцевий строк нарахування пені на суму податкового боргу, зокрема, день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України).
У відповідності до ст. 131 ПК України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків. Суми пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.
Являючи собою міру відповідальності за несвоєчасну сплату податкового боргу пеня нараховується щоденно, автоматично, незалежно від строків давності та вини платника у несвоєчасній сплаті податкового боргу.
Закон не встановлює строків давності щодо стягнення пені. Пеня не включається до складу грошового зобов`язання, а отже на неї не розповсюджується дія статті 102 Податкового кодексу України (строки давності та їх застосування).
На підставі ст.129 Податкового кодексу України органом ДПС по зобов`язаннях зі сплати податку на додану вартість за період з 21.09.2023 по 16.09.2024 нараховано пеню в розмірі 169 827грн 70коп., а по зобов`язанню з сплати податку на прибуток - за період з 20.11.2023 по 19.08.2024 нараховано пеню в розмірі 6 182грн 56коп. Всього 176 010грн 26коп.
Відповідно до п.п. б п. 176.2 ст.176 ПК України особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464).
Дія Закону № 2464 поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов`язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених Законом № 2464, або у частині, що не суперечить Закону № 2464 ( п. 1 ст. 2 Закону № 2464).
Платники єдиного внеску зобов`язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати, сплачувати єдиний внесок та подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску (пункти 1, 4 ч. 2 ст. 6 Закону №2464).
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (ч. 12 ст. 9 Закону № 2464).
Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону 2464 сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом - є недоїмкою.
ТОВ «БМБУД» подано Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску №9225631415 від 08.08.2024, яким визначено до сплати єдиний внесок в розмірі 621 131грн 54коп., що також підтверджується розрахунком, наданим органом ДПС.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПКУ платнику податків ТОВ "БМБУД" рекомендованим листом з повідомленням про вручення №0600958436227 від 09.09.2024 направлена податкова вимога форми «Ю» №2453-1900 від 03.09.2024 про сплату 613 131грн 54коп.
За Податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску №9290343308 від 03.10.2024 визначено від`ємне значення платежу по податковому зобов`язанню в розмірі 5 118грн 96коп., а також платником податків на підставі платіжного документа №6889 від 20.08.2024 сплачено 8000грн, на підставі платіжного документа №7143 від 26.09.2024 5000грн.
Таким чином, платником податків та зборів самостійно сплачено 18 118грн 96коп., а тому заборгованість по платежу за кодом бюджетної класифікації 71010000 складає 603 012грн 58коп. (621 131,54 - 5 118,96 - 8000 - 5000).
Суд, дослідивши матеріали заяви з грошовими вимогами до боржника, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що грошові вимоги Головного управління ДПС у Тернопільській області документально та нормативно обґрунтовані і підлягають визнанню в загальному розмірі 3 367 291грн 06коп.
У ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів, у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються: вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Згідно із ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника.
За положеннями ч. 2 ст. 47 Кодексу, неустойка (штраф, пеня) враховується в реєстрі вимог кредиторів окремо від основних зобов`язань у шосту чергу.
Відповідно до вимог статті 45 Кодексу України з процедур банкрутства, за результатами розгляду зазначених заяв господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.
Ухвала господарського суду є підставою для внесення відомостей про таких кредиторів до реєстру вимог кредиторів.
Враховуючи викладене, грошові вимоги кредитора - Головного управління ДПС у Тернопільській області відносно боржника як обґрунтовані та документально підтверджені, не спростовані ані боржником, ані розпорядником майна боржника, підлягають визнанню та внесенню до Реєстру вимог кредиторів в наступній черговості: 603 012 грн 58 коп. заборгованості по сплаті Єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності платника податків - друга черга реєстру вимог кредиторів; 1 358 641 грн 52коп. заборгованості по сплаті податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) та 323 628 грн 40 коп. заборгованості по сплаті податку на прибуток підприємств, які сплачують інші підприємства - третя черга реєстру вимог кредиторів; 1 082 008грн 56коп. штрафних санкцій - шоста черга реєстру вимог кредиторів. Також підлягають включенню до першої черги реєстру вимог кредиторів витрати кредитора, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство, до яких віднесено судовий збір в сумі 6056,00грн, який кредитором сплачено на підставі платіжної інструкції №1365 від 28.10.2024.
Керуючись ст. ст. 2, 9, 45, 47, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 3, 12, 129, 232-235, 255 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву №21913/6/19-00-13-14 від 28.10.2024 (вх.№8490 від 06.11.2024) Головного управління Державної податкової служби у Тернопільській області, місто Тернопіль про визнання грошових вимог до боржника в розмірі 3 367 291грн 06коп., - задовольнити.
2. Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Тернопільській області (вул. Білецька, 1, м.Тернопіль, ідентифікаційний код 44143637) до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "БМБУД" (село Настасів Тернопільського району Тернопільської області, ідентифікаційний код 41037833) в розмірі 3 373 347грн 06коп., з яких:
- 6 056грн судового збору підлягають внесенню до першої черги реєстру вимог кредиторів;
- 603 012 грн 58 коп. заборгованості по сплаті Єдиного внеску, нарахованого роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договором цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності платника податків підлягають внесенню до другої черги реєстру вимог кредиторів;
- 1 358 641 грн 52коп. заборгованості по сплаті податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) та 323 628 грн 40 коп. заборгованості по сплаті податку на прибуток підприємств, які сплачують інші підприємства, підлягають внесенню до третьої черги реєстру вимог кредиторів;
- 1 082 008грн 56коп. штрафних санкцій підлягають внесенню до шостої черги реєстру вимог кредиторів.
Ухвали, постановлені господарським судом у справі про банкрутство набирають законної сили з моменту їх прийняття та можуть бути оскаржені в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Ухвалу складено та підписано 13.02.2025.
СуддяН.О. Андрусик
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125157793 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Андрусик Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні