Справа № 128/3991/24
УХВАЛА
Іменем України
10 лютого 2025 року м. Вінниця
Вінницький районний суд Вінницької області у складі:
головуючої - судді ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 ,
за участю: прокурора - ОСОБА_3 ,
захисника- ОСОБА_4 ,
обвинуваченого - ОСОБА_5 ,
розглянувши в підготовчому судовому засідання в залі суду м. Вінниці обвинувальний акт у кримінальному провадженні , відомості про яке внесені 02.09.2024 до ЄРДР за № 12024020020001128 за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 365-2 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
У жовтня 2024 року до Вінницького районного суду Вінницької області надійшов обвинувальний акт у кримінальному провадженні , відомості про яке внесені 02.09.2024 до ЄРДР за № 12024020020001128 за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 365-2 КК України.
07.02.2025 у підготовчому судовому засіданні прокурор просив призначити обвинувальний акт до судового розгляду.
Захисник та обвинувачений також не заперечували проти призначення обвинувального акту до судового розгляду.
Вислухавши думку сторін кримінального провадження, суд вказує наступне:
Так, на стадії підготовчого провадження суд зобов`язаний перевірити матеріали кримінального провадження, з`ясувати достатність фактичних і юридичних підстав для прийняття судових рішень, передбачених ч.3 ст.314 КПК України, вирішити питання, пов`язані з підготовкою кримінального провадження до судового розгляду, у тому числі, визначити дату, час та місце судового розгляду, форму проведення судового засідання, склад суду тощо.
У підготовчому судовому засіданні, згідно положень ч. 3 ст. 314 КПК України, суд має право ухвалити рішення, зокрема, про повернення обвинувального акту, прокурору, якщо він не відповідає вимогам КПК України.
Відповідно до ч. 4 ст.110 КПК України обвинувальний акт повинен відповідати вимогам, передбаченим уст. 291 КПК України.
В обвинувальномуакті,направленому досуду 02.10.2024,зазначено:« ОСОБА_5 обвинувачується в тому, що він зловживаючи своїми повноваженнями, здійснюючи професійну діяльність державного реєстратора, пов`язану з наданням публічних послуг, з метою отримання неправомірної вигоди, діючи в інтересах інших осіб, повторно, неправомірно використав надані йому повноваження, внаслідок чого земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:03:065:0015 площею 0,2880 га, що розташована за адресою: м. Вінниця, вулиця Немирівське шосе, 90, вибула з володіння територіальної громади м. Вінниці в особі Вінницької міської ради.
Так, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 розпорядженням голови Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області № 7 від 31.08.2016 року призначено на посаду державного реєстратора Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області.
Відповідно до п. 1.2 Розділу І Посадової інструкції державного реєстратора з питань державної реєстрації Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області державний реєстратор здійснює державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців; речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до Законів України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» та «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Відповідно до п. 2.2 Розділу II Посадової інструкції державного реєстратора з питань державної реєстрації Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, державний реєстратор, відповідно до покладених до нього завдань та обов`язків, з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно: забезпечує проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»; забезпечує ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; забезпечує взяття на облік безхазяйного нерухомого майна відповідно до Закону; забезпечує прийом та видачу документів, пов`язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, взяттям на облік безхазяйного нерухомого майна; надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє в її наданні у випадках, передбачених Законом «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»; встановлює відповідальність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до закону, зокрема встановлює: відповідність заявлених прав та поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно.
Відповідно до ч.3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у редакції станом на 16.07.2020 року (далі - Закон), державний реєстратор:
1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;
відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;наявність обтяжень прав на нерухоме майно;наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
2)перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;
4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи;
5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження;
6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом;
7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав);
8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;
9) формує реєстраційні справи у паперовій формі.
Згідно з ч. 8 ст. 18 Закону державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим /отриманим документам.
Відповідно до ч. ч. 1,2 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства. Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках: подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством; неподання заявником чи неотримання державним реєстратором у порядку, визначеному цим Законом, відомостей реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем в електронній формі чи документів із паперових носіїв інформації, що містять відомості про зареєстровані речові права до 1 січня 2013 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 23 Закону державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника.
Відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону підставами для відмови в державній реєстрації прав є: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) документи подано до неналежного суб`єкта державної реєстрації прав, нотаріуса; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, у тому числі за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.
Відповідно до п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», в редакції станом на 29.05.2020 року, (далі -Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень) державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Відповідно до п. 7 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.
Відповідно до п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв за умови оплати послуг за державну реєстрацію прав у повному обсязі та встановлення особи заявника, а також у разі, коли заява подається щодо земельної ділянки, - за умови наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про таку земельну ділянку. У разі відсутності зауважень до відомостей, зазначених у заяві, заявник проставляє власний підпис на ній.
Відповідно до п. 9 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор відповідно до закону встановлює особу заявника.
Відповідно до п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.
Відповідно до п. 14 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.
Відповідно до п. 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.
Відповідно до п. 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, іншими законами України та цим Порядком.
Відповідно до п. 81-2 Порядку №1127 для державної реєстрації права власності та права постійного користування на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у постійне користування із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ділянки та передачу її у власність чи надання у постійне користування.
ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді державного реєстратора Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, зловживаючи своїми повноваженнями, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, з метою отримання неправомірної вигоди, діючи в інтересах інших осіб, неправомірно використав надані йому повноваження за наступних обставин.
Так, ОСОБА_6 в інтересах ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛТД», відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, в невстановленому місці та час, але не пізніше 20.07.2020 року, надав ОСОБА_5 , як державному реєстратору Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, наступні документи для реєстрації права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0510100000:03:065:0015 площею 0,2880 га за ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛТД»: витяг з рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321 «Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, відмова в наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою, поновлення терміну дії договору оренди» та додаток 1 до рішення міської ради від 26.06.2020 № 2321.
При цьому, відповідно до п. 1 витягу з рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321, наданого ОСОБА_5 , зазначено, що міською радою надано громадянам дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, відмова у наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою, поновлення терміну дії договору оренди згідно з додатками.
Водночас, відповідно до пункту 22 додатку 1 до рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321, наданого ОСОБА_5 , зазначено, що передано земельні ділянки у м. Вінниці ТОВ «Авто партнер ЛТД по вул. Немирівське шосе, 90, в межах розташування об`єктів нерухомого майна, безоплатно у власність для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій: площею 0,0520 га (кадастровий номер 0510100000:03:065:0014) та 0,2880 га (кадастровий номер 0510100000:03:065:0015).
Таким чином додаток 1 до рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321 не відповідає положенням витягу з рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321.
Реалізовуючи свій протиправний умисел, спрямований на вчинення реєстраційних дій з метою отримання неправомірної вигоди, 20 липня 2020 року ОСОБА_7 , діючи в інтересах ГОВ «AB ІО ПАРТНЕР ЛТД», усвідомлюючи, що подані ОСОБА_6 , відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, документи не містять правових підстав для прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, оскільки не давали змогу встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, діючи всупереч посадової інструкції, в порушення вимог ст. 3., ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 22, ст. 24, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. п. 6, 7, 8, 9, 12, 14, 40, 81-2 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру сформував та зареєстрував заяви в базі даних заяв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) №40559940 від 20.07.2020 о 14:44:20 годині.
У подальшому ОСОБА_5 роздрукував вищевказану заяву та надав її для підпису ОСОБА_6 , після чого 20.07.2020 безпідставно прийняв рішення про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером: 0510100000:03:065:0015 площею 0,2880 га, за ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛТД».
Внаслідок неправомірних дій земельна ділянка площею 0,2880 га з кадастровим номером 0510100000:03:065:0015 незаконно вибула з комунальної власності, чим завдано шкоди Територіальній громаді міста Вінниця в особі Вінницької міської ради на суму 1 492 185, 00 грн. (один мільйон чотириста дев`яносто дві тисячі сто вісімдесят п`ять гривень 00 коп.), що, згідно п. 4 примітки до ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками.
Таким чином, ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 365-2 КК України - зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, вчинене повторно, що спричинило тяжкі наслідки.
Продовжуючи свою злочинну діяльність ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді державного реєстратора Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області зловживаючи своїми повноваженнями, здійснюючи професійну діяльність державного реєстратора, пов`язану з наданням публічних послуг, з метою отримання неправомірної вигоди, діючи в інтересах інших осіб, повторно, неправомірно використав надані йому повноваження, внаслідок чого земельна ділянка з кадастровим номером: 0510100000:03:065:0014 площею 0,0520 га, що розташована за адресою: м. Вінниця, вулиця Немирівське шосе, 90, вибула з володіння територіальної громади м. Вінниці в особі Вінницької міської ради.
Так, ОСОБА_6 в інтересах ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛІД», відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, в невстановленому місці та час, але не пізніше 20.07.2020 року, надав ОСОБА_5 , як державному реєстратору Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, наступні документи для реєстрації права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0510100000:03:065:0014 площею 0, 0520 га за ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛТД»: витяг з рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321 «Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, відмова в наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою, поновлення терміну дії договору оренди» та додаток 1 до рішення міської ради від 26.06.2020 № 2321.
При цьому, відповідно до п. 1 витягу з рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321, наданого ОСОБА_5 , зазначено, що міською радою надано громадянам дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, відмова у наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою, поновлення терміну дії договору оренди згідно з додатками.
Водночас, відповідно до пункту 22 додатку 1 до рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321, наданого ОСОБА_5 , зазначено, що передано земельні ділянки у м. Вінниці ТОВ «Авто партнер ЛТД по вул. Немирівське шосе, 90, в межах розташування об`єктів нерухомого майна, безоплатно у власність для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій: площею 0,0520 га (кадастровий номер 0510100000:03:065:0014) та 0,2880 га (кадастровий номер 0510100000:03:065:0015).
Таким чином додаток 1 до рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321 не відповідає положенням витягу з рішення Вінницької міської ради від 26.06.2020 № 2321.
Реалізовуючи свій протиправний умисел, спрямований на вчинення реєстраційних дій з метою отримання неправомірної вигоди, 20 липня 2020 року ОСОБА_5 , діючи в інтересах ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛТД», усвідомлюючи, що подані ОСОБА_6 , відповідно до заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, документи не містять правових підстав для прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, оскільки не давали змогу встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, діючи всупереч посадової інструкції, в порушення вимог ст. 3., ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 22, ст. 24, Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. п. 6, 7, 8, 9, 12, 14, 40, 81 -2 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру сформував та зареєстрував заяви в базі даних заяв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) №40559995 від 20.07.2020 о 14:45:46.
У подальшому ОСОБА_5 роздрукував вищевказану заяву та надав її для підпису ОСОБА_8 , після чого 20.07.2020 безпідставно прийняв рішення про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером: 0510100000:03:065:0014 площею 0, 0520 га, за ТОВ «АВТО ПАРТНЕР ЛТД».
Внаслідок неправомірних дій вищевказана земельна ділянка незаконно вибула з комунальної власності, чим завдано шкоди Територіальній громаді міста Вінниця в особі Вінницької міської ради на суму 292 850,00 грн. (двісті дев`яносто дві тисячі вісімсот п`ятдесят гривень 00 коп.), що, згідно п. 4 примітки до ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками.
Таким чином, ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 365-2 КК України - зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, вчинене повторно, що спричинило тяжкі наслідки».
У той же час в обвинувальному акті, направленому до суду по двом епізодам інкримінованих ОСОБА_5 кримінальних правопорушень , не заначено місце вчинення останнім злочинів за ч.3 ст. 365-2 КК України.
Згідно до п. 5 ч. 2 ст. 291 КПК України , обвинувальний акт має містити виклад фактичних обставин кримінального правопорушення, які прокурор вважає встановленими, правову кваліфікацію кримінального правопорушення з посиланням на положення закону і статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність та формулювання обвинувачення.
Як зазначено, в постанові Верховного Суду колегією суддів Третьої судової палати Касаційного кримінального суду у складі від 21 квітня 2021 року справа № 295/12923/19 (провадження № 51-207 км 21), «Відображення фактичних обставин кримінального правопорушення має значення не тільки для аргументації висновків слідчого, прокурора, але і для дослідження обставин вчиненого кримінального правопорушення в суді, а також для реалізації права підозрюваного на захист.
Так, якщо мотив вчинення даного правопорушення не впливає на правильність його кваліфікації, то відсутність у сторони захисту відомостей про місце вчинення кримінального правопорушення позбавило її можливості висловити свою думку щодо правильності визначення територіальної підсудності, а, отже, і впевнитися, що суд, який розглядає справу, є судом, встановленим законом, як цього вимагає частина 1 статті 6 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод».
Отже суд вважає що не зазначення в обвинувальному акті направленому до суду 02.10.2024 відомостей про місце вчинення ОСОБА_5 інкримінованих йому злочинів за ч.3 ст. 365-2 КК України, позбавляє суд вирішити питання чи підсудне дане кримінальне провадження саме Вінницькому районному суду Вінницької області.
Вказаний недолік обвинувального акту унеможливлює призначення кримінального провадження до судового розгляду і є підставою для повернення обвинувального акта прокурору, як такого, що не відповідає вимогам КПК України, в порядку п.3 ч.3 ст.314 КПК України, для його виправлення.
Керуючись ст.291, п.3 ч.3 ст.314, ст.ст.314-317, 369 КПК України, суд-
УХВАЛИВ:
Обвинувальний акт у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені 02.09.2024 до ЄРДР за № 12024020020001128 за обвинуваченням ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 365-2 КК України, повернути прокурору Вінницької окружної прокуратури для виправлення недоліків.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом семи днів з дня її оголошення.
Повна ухвала суду проголошена 13.02.2025 о 17.15 год.
Суддя ОСОБА_9
Суд | Вінницький районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125160094 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги |
Кримінальне
Вінницький районний суд Вінницької області
Саєнко О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні