Рішення
від 03.02.2025 по справі 380/22215/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 лютого 2025 рокусправа № 380/22215/24Зал судових засідань №7

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Волявська В.С.,

за участю:

представника відповідача Білоуса А.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, у м.Львові, в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного Підприємства «ГТС РІТЕЙЛ Поділля» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

в с т а н о в и в :

Приватне Підприємство «ГТС РІТЕЙЛ Поділля» (місцезнаходження: вул. Ш. Руставеллі, 26, оф.2, пр. 2, м. Львів, 79005; код ЄДРПОУ 42697234) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090), в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форма «ПС» від 27.06.2024 №28222/13-01-09-02.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що Головним управлінням ДПС у Львівській області за результатами проведеної документальної планової виїзної перевірки ПП «ГТС РІТЕЙЛ ПОДІЛЛЯ» прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким до позивача застосовано штраф у сумі 160000,00 грн за порушення вимоги пп.230.1.2 п. 230.1 ст.230 Податкового кодексу України, а саме: використання рівнемірів та витратомірів лічильників на акцизних складах №1014816 та №1015137, розпорядником яких є позивач, без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства.

Позивач не погоджується з вказаним податковим повідомленням-рішенням та повідомляє, що відповідачем не надано позивачу права подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 ПК України, що позбавило позивача можливості реалізації свого права на подання відповідних пояснень й документів, що стосувалися предмету перевірки.

Окрім цього, стверджує, що відповідні рівнеміри та витратоміри лічильники на акцизних складах №1014816 та №1015137, розпорядником яких є позивач, мали позитивні результати повірки, на підтвердження чого додає титульні аркуші формулярів по експлуатації та ремонту паливо-роздавальних колонок, із сторінками відомостей про результати повірок (таблиця 5).

Враховуючи вищенаведене, просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою судді від 04.11.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення позову заперечив повністю. Відзив обґрунтований тим, що Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ПП «ГТС РІТЕЙЛ ПОДІЛЛЯ» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 12.12.2018 по 31.12.2023 з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 12.12.2018 по 31.12.2023, за результатами якої складено акт перевірки від 20.05.2024 №21088/13-01-07-03/42697234 (далі - акт перевірки).

ГУ ДПС у Львівській області було витребувано документи згідно із переліком, що безпосередньо стосувався діяльності даного підприємства в т.ч. і щодо діяльності акцизних складів.

Під час проведення перевірки працівниками ГУ ДПС у Львівській області встановлено наступне: на акцизному складі №1014816, розпорядником якого є позивач, у період з червня 2023 по листопад 2023 здійснювалось використання рівнемірів УУС-01 заводські №13017 та №4137 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, а також у період з червня 2023 по березень 2024 здійснювалось використання витратомірів - лічильників заводські №1317 та №А-1345 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства. На акцизному складі №1015137, розпорядником якого є позивач, у період з червня 2023 по листопад 2023 здійснювалось використання рівнемірів УУС-01 заводські №13018 та №1073 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, а також у період з червня 2023 по березень 2024 здійснювалось використання витратомірів - лічильників заводські №1213 та №1316 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства.

У зв`язку із чим позивачем порушено вимоги пп.230.1.2 п. 230.1 ст.230 Податкового кодексу України, а саме: акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження, розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Звертає увагу суду, що до позовної заяви відповідачем надано копію скарги направленої до ДПС України з вимогою щодо скасування в т.ч. і оскаржуваного ППР від 27.06.2024 за №28222/13-01-09-02. Однак, дана скарга позивача не містить правової позиції позивача щодо виявлених відповідачем порушень вимог пп.230.1.2 п. 230.1 ст.230 Податкового кодексу взагалі, в додатках до скарги жодних документів що спростовують позицію відповідача з цього питання також надано не було як і не було надано до перевірки.

Додані до позовної заяви копії титульної сторінки та сторінки відомостей про результати повірок (таблиця 5) з Формулярів по експлуатації та ремонту паливно роздавальних колонок заводські №1317, №А-1345, №1213, №1316 взагалі не можуть слугувати доказами по справі та є неналежними, оскільки не підлягають ідентифікації як цілісний документ.

Окрім цього, доказів шо спростовують позицію відповідача щодо використання рівнемірів УУС-01 заводські №13017, №4137, №13018 та №1073 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, позивач взагалі не надає.

З урахуванням вищенаведеного, просить відмовити у задоволенні позову.

Протокольною ухвалою суду від 21.01.2025 закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

Представник позивача в судове засіданні не з`явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача в судовому засіданні просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Дослідивши матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.

Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено документальну планову виїзну перевірку ПП «ГТС РІТЕЙЛ ПОДІЛЛЯ» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 12.12.2018 по 31.12.2023, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 12.12.2018 по 31.12.2023, за результатами якої складено акт перевірки від 20.05.2024 №21088/13-01-07-03/42697234.

Згідно з вказаним актом проведеною перевіркою встановлено, що:

- на акцизному складі №1014816, розпорядником якого є позивач, у період з червня 2023 по листопад 2023 здійснювалося використання рівнемірів УУС-01 заводські №13017 та №4137 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, а також у період з червня 2023 по березень 2024 здійснювалось використання витратомірів - лічильників заводські №1317 та №А-1345 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства;

- на акцизному складі №1015137, розпорядником якого є позивач, у період з червня 2023 по листопад 2023 здійснювалося використання рівнемірів УУС-01 заводські №13018 та №1073 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, а також у період з червня 2023 по березень 2024 здійснювалось використання витратомірів - лічильників заводські №1213 та №1316 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства.

На підставі висновків акта перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 27.06.2024 №28222/13-01-09-02, яким до позивача за порушення вимог пп.230.1.2 п. 230.1 ст.230 Податкового кодексу України, на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 та п. 1281.1 ст. 1281 Податкового кодексу України застосовано штрафні (фінансові) санкції у загальному розмірі 160000,00 грн.

Вважаючи вищевказане податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), який, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 14.1.6 «б» п. 14.1 ст. 14 ПК України акцизний склад це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Згідно з пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.

Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Таким чином, на території акцизних складів, на яких здійснюється зберігання та реалізація пального, кожне місце відпуску пального повинно бути обладнано витратомірами-лічильниками, а кожен введений в експлуатацію стаціонарний резервуар повинен бути обладнаний рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції). При цьома, паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.

Згідно з пп. 230.1.4. п. 230.1 ст. 230 ПК України порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

У такому реєстрі міститься податкова інформація про розпорядників акцизних складів, наявні у них акцизні склади, розташовані на акцизних складах резервуари, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, їх серійні (ідентифікаційні) номери, а також дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про фактичний обсяг обігу пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД, акцизних складів та розпорядників акцизних складів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів.

За змістом пп. 4 п. 5 вказаного вище порядку електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять: дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи.

Відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах передбачена статтею 128-1 ПК України.

Відповідно до пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України, необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Так, з матеріалів справи судом вище встановлено, що в ході проведення документальної планової виїзної перевірки ПП «ГТС РІТЕЙЛ ПОДІЛЛЯ» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 12.12.2018 по 31.12.2023, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 12.12.2018 по 31.12.2023, посадовими особами контролюючого органу виявлено, що:

- на акцизному складі №1014816, за адресою Хмельницька область, Шепетівський район, м. Шепетівка, вул. Метрополита Шептицького, 95, розпорядником якого є позивач, у період з червня 2023 по листопад 2023 здійснювалося використання рівнемірів УУС-01 заводські №13017 та №4137 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, а також у період з червня 2023 по березень 2024 здійснювалось використання витратомірів - лічильників заводські №1317 та №А-1345 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства;

- на акцизному складі №1015137, за адресою Хмельницька область, Шепетівський район, с. Ленківці, вул. Миру, 3, розпорядником якого є позивач, у період з червня 2023 по листопад 2023 здійснювалося використання рівнемірів УУС-01 заводські №13018 та №1073 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, а також у період з червня 2023 по березень 2024 здійснювалось використання витратомірів - лічильників заводські №1213 та №1316 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства.

Позивач, заперечуючи виявлені порушення стверджує, що відповідні рівнеміри та витратоміри лічильники на акцизних складах №1014816 та №1015137, розпорядником яких є позивач, мали позитивні результати повірки, на підтвердження чого додає титульні аркуші формулярів по експлуатації та ремонту паливо-роздавальних колонок, із сторінками відомостей про результати повірок (таблиця 5).

Надаючи оцінку таким аргументам позивача, суд зазначає таке.

Процедуру та умови проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (далі - ЗВТ), що перебувають в експлуатації, а також оформлення її результатів установлює Порядок проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2016 №193 (далі Порядок №193).

Згідно з п. 4 розділу І Порядку №193 ЗВТ підлягають періодичній повірці, повірці після ремонту, а також можуть проводитися позачергова, інспекційна та експертна повірки.

За змістом п. 15 розділу ІІ Порядку №193 заявники зобов`язані подавати ЗВТ на періодичну повірку з дотриманням міжповірочних інтервалів, установлених наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями» від 13 жовтня 2016 року №1747, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01 листопада 2016 року за № 1417/29547 (далі - Наказ №1747).

Суд зазначає, що відповідно до вказаного Наказу №1747, міжповірочний інтервал паливороздавальної колонки (ПРК) для заправки автомобілів: світлими нафтопродуктами, мастилами, скрапленим газом, стисненим газом становить 1 рік.

Для рівнемірів ультразвукових, радіолокаційних, радарних, рефлексних, мікроімпульсних, мікроімпульсних рефлексних, ємнісних, мікрохвильових, гідростатичних, магнітострикційних, сервопривідних, герконових, комплексів технічних засобів обліку нафтопродуктів у резервуарах - 2 роки.

Згідно з п. 12 розділу ІІ Порядку №193 тривалість проведення повірки ЗВТ не повинна перевищувати 15 робочих днів після надання ЗВТ на повірку в разі сплати за її проведення (за винятком ЗВТ, тривалість повірки яких згідно з методикою повірки перевищує цей строк).

За змістом п. 1 розділу ІІ Порядку №193 повірка ЗВТ проводиться науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань, та/або із застосуванням національних еталонів; науковими метрологічними центрами, державними підприємствами, які належать до сфери управління Мінекономіки та провадять метрологічну діяльність, та повірочними лабораторіями, уповноваженими на проведення повірки ЗВТ (далі - виконавці).

Згідно з пунктами 1, 2 розділу IV Порядку №193 результати вимірювання та інші дані, отримані під час проведення повірки, повинні бути задокументовані відповідно до методики повірки.

Результати повірки ЗВТ вважають позитивними, якщо їх метрологічні і технічні характеристики відповідають вимогам Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та технічних регламентів щодо ЗВТ (далі - встановлені вимоги).

Відповідно до пп. 1 п. 3 розділу IV Порядку №193 оформлення результатів періодичної, позачергової повірок та повірки після ремонту здійснюється таким чином:

позитивні результати періодичної, позачергової повірок та повірки після ремонту ЗВТ засвідчують відбитком повірочного тавра на ЗВТ чи записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційних документів та/або оформлюють свідоцтво про повірку ЗВТ за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку.

На вимогу заявника можливе поєднання зазначених видів засвідчення результатів повірки.

Відповідно до пп. 3 п. 3 розділу IV Порядку №193 форма і розміри повірочних тавр наведені в додатку 3 до цього Порядку.

Повірочні тавра є річні, квартальні, індивідуальні та спеціальні. Строк застосування повірочних тавр шифрів 1-7 та 9 становить один рік, повірочних тавр шифрів 8 і 10 - до моменту їх зношення або пошкодження, за якого ці повірочні тавра не можуть бути застосовані.

Річні повірочні тавра (шифри 1-3, 6, 7 та 9 згідно з додатком 3 до цього Порядку) - повірочні тавра, чинні протягом року, квартальні повірочні тавра (шифри 4, 5 та 10 згідно з додатком 3 до цього Порядку) - повірочні тавра, чинні протягом кварталу, визначеного на повірочному таврі, індивідуальні повірочні тавра (шифри 4, 6 та 9 згідно з додатком 3 до цього Порядку) - повірочні тавра, що мають індивідуальний знак персоналу, що проводить повірку, спеціальні повірочні тавра (шифр 8 згідно з додатком 3 до цього Порядку) - повірочні тавра, які застосовуються для оформлення результатів повірки гир міліграмових;

Повірочні тавра виготовляють (виготовляє) наукові метрологічні центри (науковий метрологічний центр), визначені (визначений) Мінекономіки, які (який) має відповідні приміщення, персонал, обладнання для виготовлення тавр (далі - виробник тавр) (пп. 4 п. 3 розділу IV Порядку №193).

Виготовлення тавр здійснюється на підставі договорів, укладених між виконавцями та виробником тавр (пп. 6 п. 3 розділу IV Порядку №193).

Виконавці подають замовлення виробнику тавр на виготовлення повірочних тавр не пізніше ніж за три місяці до планового строку їх застосування.

Виробники тавр відповідають за своєчасність та якість виготовлення повірочних тавр та забезпечують виготовлення і відправлення виконавцям повірочних тавр не пізніше ніж за місяць до запланованого терміну їх застосування в разі подання замовлення та вчасної оплати.

Після закінчення кварталу, протягом якого квартальні повірочні тавра були застосовані, та в разі, якщо повірочні тавра протягом тижня не будуть застосовані, повірочні тавра здаються персоналом, що проводить повірку, відповідальній особі для їх зберігання (пп. 7 п. 3 розділу IV Порядку №193).

Так, суд звертає увагу, що позивачем не долучалися ні до матеріалів справи, ні під час перевірки свідоцтва про повірку ЗВТ за формою згідно з додатком 2 до Порядку №193.

Відсутні в матеріалах справи і докази направлення позивачем для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі електронних документів з інформацією про дату повірки спірних витратомірів, рівнемірів.

При цьому, суд не може брати до уваги додані до позовної заяви копії титульної сторінки та сторінки відомостей про результати повірок (таблиця 5) з Формулярів по експлуатації та ремонту паливно роздавальних колонок заводські №1317, №А-1345, №1213, №1316, оскільки такі не підлягають ідентифікації як цілісний документ, та, крім того, не надавалися контролюючому органу під час перевірки, що жодним чином не спростовується позивачем.

При цьому, суд звертає увагу, що такі документи не долучалися позивачем ані до листа від 26.04.2024 вих №26.04.2024 про надання документів під час перевірки, ані до заперечень на акт перевірки від 11.06.2024 вих. №11/06/2024, ані до скарги до ДПС України на оскаржуване ППР від 16.07.2024 вих. №16/07/1.

Згадані вище заперечення на акт перевірки від 11.06.2024 вих. №11/06/2024 та скарга до ДПС України на оскаржуване ППР від 16.07.2024 вих. №16/07/1 не містять правової позиції позивача щодо виявлених відповідачем порушень вимог пп.230.1.2 п. 230.1 ст.230 Податкового кодексу, що також спростовує доводи позивача про позбавлення його можливості реалізації свого права на подання відповідних пояснень й документів, що стосувалися предмету перевірки.

Особливу увагу суд також звертає на те, що згідно з доводами позивача та долученими ним документами, 04.04.2023 проводилася періодична повірка паливно роздавальних колонок (витратомірів-лічильників) заводські №1317, №1213, №1316, №А-1345, про що в таблиці 5 (відомості про результати повірок) Формулярів по експлуатації та ремонту паливно роздавальних колонок, в графі примітка, проставлений відбиток повірочного тавра.

Разом з тим, в графі посада, П.І.Б., підпис, відповідальної особи, яка здійснювала таку повірку, зазначено лише прізвище та ініціали.

Окрім вказаного, досліджуючи відбиток повірочного тавра, проставленого на таких документах, судом встановлено, що таке відповідає шифру 4 додатку 3 до Порядку №193 - каучукове квартальне (індивідуальне) 18 мм.

Згідно з приміткою 1 до додатку 3 до Порядку №193, дві арабські цифри (на рисунках - « 02»), у спірному випадку це « 24» позначають останні цифри року застосування тавра, тобто 2024 рік.

Згідно з приміткою 2 до додатку 3 до Порядку №193 одна арабська цифра (на рисунках - « 4»), римські цифри (на рисунках - «IV»), у спірному випадку це « 3» - номер кварталу року застосування тавра, тобто третій квартал.

З огляду на вказане, позивачем жодним чином не аргументовано, яким чином повірка витратомірів, яка нібито проводилася ще 04.04.2023 (другий квартал 2023 року), засвідчена відбитком повірочного тавра, яке підлягало застосуванню лише у третьому кварталі 2024 року.

Ба більше доказів шо спростовують позицію відповідача щодо використання рівнемірів УУС-01 заводські №13017, №4137, №13018 та №1073 без позитивного результату повірки або оцінки відповідності, проведеної відповідно до вимог законодавства, позивач взагалі не надає.

Згідно вимог пункту 85.2 статті 85 платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Таким чином, ненадання платником податків документів на підтвердження задекларованих показників податкового обліку прирівнюється нормами пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України до їх відсутності.

Аналогічне правозастосування викладено у постановах Верховного Суду від 06 серпня 2019 року у справі №160/8441/18, від 28 жовтня 2021 року у справі №802/880/18-а, від 06 вересня 2022 року у праві №640/772/21, від 14 грудня 2022 року у справі № 640/637/19, від 07 лютого 2023 року у справі №640/9880/19, від 23 січня 2025 року у справі № 400/10461/21.

Отже, оскільки позивач не надав доказів, які б спростовували виявлені контролюючим органом порушення вимог підпункту 230.1.2 пункту 230 статті 230 ПК України, суд дійшов висновку, що відповідач правомірно прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27.06.2024 №28222/13-01-09-02, яким застосував до позивача штрафні санкції на підставі пункту 128-1.1 статті 128-1 ПК України у розмірі 160000,00 грн.

Відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржуване податкове повідомлення-рішення, суд дійшов переконання, що таке прийнято відповідачем в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, тому таке є правомірним, а позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Судові витрати відповідно до ст.139 КАС України стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

у задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено та підписано 13.02.2025.

СуддяБратичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.02.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125169373
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/22215/24

Рішення від 03.02.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні