Рішення
від 14.02.2025 по справі 560/8667/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8667/24

РІШЕННЯ

іменем України

14 лютого 2025 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Фелонюк Д.Л. розглянув адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Товариство з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00/2601/0703 від 12.02.2024 р. прийняте Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00/2602/0703 від 12.02.2024 р. прийняте Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що спірні податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем на підставі помилкових висновків та без урахування фактичних обставин.

До суду надійшов відзив, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позовної заяви. Зазначає, що спірні податкові повідомлення-рішення винесені на підставі, у межах повноважень контролюючого органу та у спосіб, що передбачений чинним податковим законодавством України, із врахуванням всіх обставин, що мали значення для їх прийняття.

До суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач просить задовольнити позов. Зазначає, що викладені в відзиві заперечення не спростовують наведених у позовній заяві обставин.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 18.06.2024 відкрито провадження в цій справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.07.2024 клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про розгляд справи №560/8667/24 за правилами загального позовного провадження або в судовому засіданні з викликом сторін залишено без задоволення.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Працівниками Головного управління ДПС у Хмельницькій області на підставі направлень від 26.12.2023 №6917, від 26.12.2023 №6918, від 26.12.2023 №6919 та наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 19.12.2023 №3547-П, виданого на підставі пп.191.1.6 п.191.1 ст.191, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.8 п.78.1, п.78.4 ст.78, з урахуванням пп.69.35-1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі - ПК України) проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за жовтень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

За результатами перевірки складено акт від 18.01.2024 №894/22-01-07-03/41822800, в якому зазначено, що перевіркою встановлено такі порушення вимог:

- абз. «б» п.200.4 ст.200 ПК України, наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 із змінами і доповненнями, ТОВ "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" завищено суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку (рядок 20.2.1), задекларованого у декларації з ПДВ за жовтень 2023 року в сумі 551674 грн;

- п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.3., п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201, абз.«в» п. 200.4, ст. 200 ПК України, пункту 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (із змінами і доповненнями), завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) за жовтень 2023 року на суму 1346839 грн.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області за результатами перевірки винесено податкові повідомлення-рішення:

- форми «В4» від 12.02.2024 №00/2601/0703, яким зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) за жовтень 2023 року на суму 1346839 грн;

- форми «В1» від 12.02.2024 №00/2602/0703, яким зменшено суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку (рядок 20.2.1 декларації) за жовтень 2023 року в сумі 551674 грн та застосовано штрафну санкцію в розмірі 10% в сумі 55167 грн. Сума прописом в розмірі 250000 грн.

Позивач оскаржив зазначені податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку. Рішенням Державної податкової служби України від 09.05.2024 №13472/6/99-00-06-01-04-06 залишено без змін податкові повідомлення-рішення від 12.02.2024 №00/2601/0703 та від 12.02.2024 №00/2602/0703, а скаргу ТОВ "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" - без задоволення.

Позивач, вважаючи податкові повідомлення-рішення від 12.02.2024 №00/2601/0703 та від 12.02.2024 №00/2602/0703 протиправними та такими, що порушують його права, звернувся з позовом до суду.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Підставою для винесення податкового повідомлення-рішення форми "В1" від 12.02.2024 №00/2602/0703 стало встановлення перевіркою порушення ТОВ "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" абз. «б» п.200.4 ст.200 ПК України та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2016 р. за №159/28289, а саме завищення суми бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку (рядок 20.2.1) задекларованого у декларації з ПДВ за жовтень 2023 року в розмірі 551674 грн внаслідок завищення суми податкового кредиту за червень 2023 року по операціях з контрагентом ТОВ "Охоронні системи майбутнього" на суму ПДВ 850000 грн.

Досліджуючи правомірність висновків відповідача, суд зазначає та враховує таке.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України додатки до податкової декларації є її невід`ємною частиною.

Згідно з пунктами 48.1, 48.2 статті 48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. Обов`язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Форма податкової декларації та обов`язкових додатків, а також Порядок їх заповнення і подання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (далі - Наказ №21).

Пунктом 10 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом №21 (далі - Порядок №21), визначено, що додатками до декларації, зокрема, є:

1) відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних / розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1) (додаток 1);

2) довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2) (додаток 2);

3) розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3) (додаток 3);

4) заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) (додаток 4).

Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Порядку №21 платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов`язання, яку зазначає в податковій звітності. Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника. У рядках податкової звітності, що не заповнюються, нулі, прочерки та інші знаки чи символи не проставляються.

Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V ПК України мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Згідно з поданою ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" податковою декларацією з ПДВ за жовтень 2023 року (вх.№9313368366 від 18.11.2023) та додатками до неї, задекларовано суму бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку (рядок 20.2.1) у сумі 50415195 грн, яку сформовано з від`ємного значення, що виникло: у квітні 2023 року в сумі 2493505 грн, у травні 2023 року в сумі 3415616 грн, у червні 2023 року на суму 4142043 грн, у липні 2023 року в суму 1431273 грн, у серпні 2023 року на суму 20296273 грн, у вересні 2023 року на суму 15557117 грн, у жовтні 2023 року на суму 3079368 грн.

За результатами перевірки визначено суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в розмірі 49863521 грн, розбіжність з даними платника в сумі 551674 грн.

ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" в додатку 3 «Розрахунок бюджетного відшкодування» до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року в таблиці 2 "Розшифровка суми податку, фактично сплаченої у попередніх та звітному (податкових) періодах постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України" відображено суму від`ємного значення (графа 5) та "в тому числі сплачено постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України, отримано послуг від нерезидента на митній території України" (графа 7) відображено в рядку 12 по контрагенту ТОВ "Охоронні системи майбутнього" (ІПН 367973726586), період виникнення від`ємного значення 06.2023 року, на суму ПДВ - 850000 грн.

Перевіркою встановлено, що платником в додатку 1 "Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)" за червень 2023 року в Розділі ІІ "Податковий кредит" сформовано податковий кредит червня 2023 року по контрагенту ТОВ "Охоронні системи майбутнього" на загальну суму ПДВ 1148326 грн, в тому числі:

- в рядку 57 по контрагенту ТОВ "Охоронні системи майбутнього", період складання податкової накладної 12.2022 року, ПДВ в сумі 54992,81 грн;

- в рядку 58 по контрагенту ТОВ "Охоронні системи майбутнього", період складання податкової накладної 05.2023 року, ПДВ в сумі 1093333,3грн.

Документальною позаплановою виїзною перевіркою за липень 2023 року (акт №11081/22-01-07-03/41822800 від 18.10.2023) встановлено завищення суми податкового кредиту за червень 2023 року по операціях з контрагентом ТОВ "Охоронні системи майбутнього" на суму ПДВ 850000 грн.

Тому, на думку контролюючого органу, товариство з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" має право на залишок від`ємного значення за 06.2023 року по контрагенту ТОВ "Охоронні системи майбутнього" для врахування в розрахунку бюджетного відшкодування ПДВ на суму 298326 грн (1148326 грн -850000 грн). Як наслідок, товариство з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" при заповненні додатку 3 "Розрахунок бюджетного відшкодування" за жовтень 2023 року задекларовано недостовірні дані щодо оплаченого залишку від`ємного значення по постачальнику ТОВ "Охоронні системи майбутнього" за червень 2023 року на загальну суму ПДВ - 551674 грн (850000 грн - 298326 грн).

Документальною перевіркою встановлено, що розрахунок бюджетного відшкодування складено з порушенням, а саме порушення в частині заповнення додатку 3 "Розрахунок сум бюджетного відшкодування (Д3)" до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року.

Відповідно до підпункту 4 пункту 5 розділу V Порядку №21 значення рядка 3 (Д3) (додаток 3) переноситься до рядка 20.2 декларації 0110.

Порушення у визначені суми, що підлягає бюджетному відшкодуванню по додатку 3 "Розрахунок сум бюджетного відшкодування (Д3)" за жовтень 2023 року вплинули на визначення задекларованої суми бюджетного відшкодування по податковій декларації з ПДВ за жовтень 2023 року по р. 20.2.1 "Сума від`ємного значення, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 рядок 19.1), яка підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку".

Проте, в акті №11081/22-01-07-03/41822800 від 18.10.2023 "Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКИЙ ОЛІЙНОЕКСТРАКЦІЙНИЙ ЗАВОД", ПН 41822800 щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету" зазначено, що "в ході проведення документальної перевірки проведено аналіз відповідності даних відображення в первинних документах (банківська виписка за період з 01.04.2023 по 31.07.2023 року) та даних податкових накладних складених контрагентами на адресу ТОВ "СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКИЙ ОЕЗ" та встановлено, що складання ТОВ «ТЕТРІС ПЛЮС» ІПН 430881426550, ТОВ "ОХОРОННІ СИСТЕМИ МАЙБУТНЬОГО" ІПН 367973726586, ТОВ "ІНДАСТРІАЛБУД" ІПН 406452726560 податкових накладних на подію зарахування коштів на розрахунковий рахунок. При цьому в платіжних дорученнях складених ТОВ "СТАРОКОСТЯНТИНІВСЬКИЙ ОЕЗ" та проведення банком платежів згідно наданої до перевірки банківської виписки за період з 01.04.2023 по 31.07.2023 року в графі призначення платежу зазначено некоректну номенклатуру "оплата за аванс…" та "оплата за авансові платежі…" за які сплачено кошти."

Згідно з абзацом 1 пункту 86.1 статті 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Отже, саме акт перевірки є підтвердженням негативного результату податкової перевірки і в подальшому створює негативні наслідки для платника податку, у вигляді пред`явлення податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги.

Однак, за результатами перевірки, оформленої актом №11081/22-01-07-03/41822800 від 18.10.2023, по взаємовідносинах з контрагентом ТОВ «Охоронні системи майбутнього», відповідач податкове повідомлення-рішення не виніс. Доказів протилежного відповідач не надав.

Водночас, акт податкової перевірки не є самостійним предметом судового оскарження.

З викладеного слідує, що товариство з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" не мало можливості оскаржити в судовому порядку результати податкової перевірки, якою встановлено завищення суми податкового кредиту за червень 2023 року по операціях з контрагентом ТОВ «ОХОРОННІ СИСТЕМИ МАЙБУТНЬОГО» ІПН 367973726586 на суму ПДВ 850000 грн.

Суд зазначає, що позивач звернувся до свого контрагента ТОВ «Охоронні системи майбутнього» з листом від 29.05.2023 №290/1 (за декілька місяців до проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідачем) з проханням про зміну платежу в платіжному дорученні №855 від 26.05.2023 на суму 5100000,00 грн, а саме вважати вірним призначення платежу "Оплата за роботи згідно рахунку №284 від 22.05.2023 року, по дог.№ 15.05.23-АСПГ-СтОЕЗ від 16.05.2023 року; в т.ч. ПДВ 20% - 850 000,00 грн.". Листом від 30.05.2023 №37/1 контрагент позивача (ТОВ "Охоронні системи майбутнього") погодив та прийняв зміну призначення платежу у платіжному дорученні №855 від 26.05.2023.

Таким чином, сторони за договором, погодили зміну призначення платежу.

Щодо твердження позивача про те, що в податковому повідомленні-рішення форми «В1» від 12.02.2024 №00/2602/0703 зазначено про застосування штрафної санкції в розмірі 10% в сумі 55167 грн, але прописом зазначена сума "Двісті п`ятдесят тисяч гривень 00 копійок", то суд зазначає, що з урахуванням розрахунку штрафних санкцій, має місце помилка при зазначені суми штрафних санкцій прописом.

Враховуючи наведене, податкове повідомлення-рішення форми "В1" від 12.02.2024 №00/2602/0703 є протиправним та його слід скасувати.

Підставою для винесення податкового повідомлення-рішення форми "В4" від 12.02.2024 №00/2601/0703 слугували висновки відповідача про порушення позивачем вимог:

- п.44.1, п.198.1, ст.198, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК України, внаслідок чого завищено податковий кредит з ПДВ за серпень 2023 року в сумі 500000 грн, в результаті віднесення до його складу сум ПДВ по податкових накладних, виписаних ТОВ "Голд Мандарин", в яких невірно зазначено обов`язкові реквізити, а саме: "загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку";

- п.44.1, п.198.1, п.198.3, ст.198, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК України, внаслідок чого завищено податковий кредит з ПДВ на загальну суму 252647 грн, в т.ч.: за серпень 2023 року в сумі 252647 грн., в результаті віднесення до його складу сум ПДВ по податкових накладних, виписаних ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті", в яких невірно зазначено обов`язкові реквізити, а саме: "загальна сума коштів, що підлягає сплаті з урахуванням податку";

- п.44.1, п.198.6, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК України, внаслідок чого завищено податковий кредит за вересень 2023 року в сумі 375004 грн, в результаті віднесення до його складу ПДВ по податковій накладній, виписаній продавцем АТ "Хмельницькобленерго", в якій невірно зазначено код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;

- п.198.1, п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201 ПК , розд. V Порядку №21, внаслідок чого завищено суму податкового кредиту за жовтень 2023 року на суму 219081 грн, в результаті віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ не відображеної в додатку 1 до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року;

- п. 198.1, п. 198.6 ст. 198, п.201.10 ст. 201 ПК України, внаслідок чого завищено суму податкового кредиту за жовтень 2023 року на суму 107 грн, внаслідок віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ по податкових накладних, зареєстрованих з порушенням граничного строку реєстрації в ЄРПН.

Досліджуючи правомірність висновків щодо проведених операцій з ТОВ "Голд Мандарин" на суму 500000 грн, суд зазначає та враховує таке.

Перевіркою встановлено, що постачальником ТОВ "Голд Мандарин" податкова накладна від 20.04.2023 №5 на загальну суму 3000000 грн, в т.ч. ПДВ 500000 грн виписана з порушенням вимог п.201.1 ст.201 ПК України.

Станом на 20.04.2023 по взаєморозрахунках між ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" та ТОВ "Голд Мандарин" рахується Кт сальдо (отримані послуги) в сумі 2192280,40 грн. ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" 20.04.2023 здійснило оплату за надані послуги згідно платіжної інструкції №614 на загальну суму 3000000 грн, в т.ч. ПДВ 500000 грн, внаслідок чого у ТОВ "Голд Мандарин" виник обов`язок зі складання податкової накладної на отримання попередньої оплати. ТОВ "Голд Мандарин" складено податкову накладну від 20.04.2023 №5 на загальну суму 3000000 грн, в т.ч. ПДВ 500000 грн без врахування на дату операції сальдо по кредиту в сумі 2192280,40 грн, чим порушено п.201.1 ст.201 ПК України.

ПДВ в сумі 500000 грн за податковою накладною від 20.04.2023 №5 віднесено ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" до складу податкового кредиту серпня 2023 року (рядок 107 Таблиці 2.1 "Відомості про операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставками 7 % і 14 %" Додатку 1 "Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)" до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року).

Оскільки, постачальник ТОВ "Голд Мандарин" виписано податкову накладну від 20.04.2023 №5 на загальну суму 3000000,00 грн, в тому числі ПДВ 500000,00 грн з порушенням вимог п.187.1 ст.187, п.201.1 ст.201 ПК України, відповідно, в отримувача послуг ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" відсутнє право на формування податкового кредиту в загальній сумі 500000 грн по такій податковій накладній.

Це порушення щодо завищення податкового кредиту на суму 500000 грн, на думку контролюючого органу, вплинуло на визначення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту за відповідний податковий (звітний) період, а саме до завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (рядок 19) серпня 2023 на суму 500000 грн та суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) за серпень-жовтень 2023 року на суму 500000 грн.

Разом з тим, між товариством з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" та товариством з обмеженою відповідальністю "Голд Мандарин" 11.08.2021 укладено договір підряду №11/08/2021-СтОЕЗ відповідно до умов якого останній зобов`язувався виконувати роботи з улаштування дорожнього покриття ФЕМ.

Пунктом 5.4 зазначеного договору встановлено, що під час проведення розрахунків, порядок здійснення яких визначено п.5.1. цього договору, замовник утримує 10% від суми актів приймання виконаних робіт. Зазначені кошти використовуються для забезпечення виконання договірних зобов`язань підрядника. Кошти перераховуються на банківський рахунок підрядника протягом 10 банківських днів після виконання наступних умов:

- після повного закінчення комплексу робіт за даним договором і підписання відповідного акту про відсутність зауважень;

- після повної передачі на склад замовника залишків невикористаних матеріалів замовника при умові належно оформлених документів;

- після сплати штрафів, передбачених п.15.23, п.16.11 договору та додатком № 6.

Позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю "Голд Мандарин" 18.04.2023 укладено додаткову угоду №3 до договору підряду №11/08/2021-СтОЕЗ від 11.08.2021, якою викладено в новій редакції пункт 5.1 договору та, зокрема, передбачено сплату додаткового авансового платежу в розмірі 3000000 грн, в т.ч. ПДВ 20%, що здійснює замовник в якості попередньої оплати за майбутнє виконання робіт та/або придбання матеріалів, перераховується замовником протягом 10-ти банківських днів з дати підписання сторонами додаткової угоди №3 та надання рахунку на оплату.

На виконання умов додаткової угоди №3 ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" 20.04.2023 перерахував для ТОВ "Голд Мандарин" 3000000 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №614 від 20.04.2023.

Зі змісту наведеного слідує, що оплата здійснена не за виконанні робот за договором підряду в цілому, а як авансовий платіж. Контрагентом за першою подією (авансова оплата) виписана/зареєстрована податкова накладна №5 від 20.04.2023. Тобто, ні позивач, ні його контрагент не порушили норм законодавства.

Щодо проведених операцій із ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" на суму 252647 грн, суд зазначає та враховує таке.

Перевіркою встановлено, що в порушення вимог п.44.1, п.198.1, п.198.3, ст.198, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" завищено податковий кредит з ПДВ на загальну суму 252647 грн, в т.ч.: за серпень 2023 року в сумі 252647 грн, в результаті віднесення до його складу сум ПДВ по податкових накладних, виписаних ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті", в яких невірно зазначено обов`язкові реквізити, а саме: "загальна сума коштів, що підлягає сплаті з урахуванням податку".

Перевіркою встановлено, що між ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" та ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" відбувалися господарські взаємовідносини згідно договору від 22.12.2022 №22/12-22 щодо робіт з монтажу резервуарів, зовнішній та внутрішній антикорозійний захист і теплова ізоляція резервуарів РВС-3200м3 (2шт) на об`єкті "Нове будівництво олійноекстракційного заводу виробничою потужністю 3000 тон/добу по переробці насіння соняшнику за адресою: Хмельницька область, Старокостянтинівський район, Пашковецька сільська рада, м. Старокостянтинів вул. Франка, 55, вул. Франка, 67/2".

До перевірки надано акт звірки за договором від 22.12.2022 №22/12-22 за серпень 2023 - жовтень 2023, платіжну інструкцію від 18.08.2023 №1568 про сплату в сумі 971001,09 грн, акт виконаних робіт, виписаний ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" на адресу ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" та податкову накладну від 14.08.2023 №2 на загальну суму 1515882,45 грн, в т.ч. ПДВ 252647,08 грн. Перевіркою встановлено, що постачальник ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" податкову накладну від 14.08.2023 №2 виписано з порушенням вимог п.201.1 ст.201 ПК України.

Станом на 14.08.2023 між ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" та ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" рахується Дт сальдо (попередня оплата) в сумі 152207,95 грн. ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" 14.08.2023 надано послуги згідно акту №2 приймання виконаних будівельних робіт від 14.08.2023 на загальну суму 1668090,04 грн, в т.ч. ПДВ 278015,01 грн, внаслідок чого у ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" виник обов`язок з складання податкової накладної на надання послуг. ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" складено податкову накладну від 14.08.2023 №2 на загальну суму 1515882,45 грн, в т.ч. ПДВ 252647,08 грн та невірно враховано на дату операції сальдо по дебету в сумі 152207,95 грн, (вірна сума податкової накладної 1515882,09 грн. Суму ПДВ 252647,08 грн за податковою накладною від 14.08.2023 №2 віднесено ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" до складу податкового кредиту серпня 2023 року (рядок 118 Таблиці 2.1 "Відомості про операції з придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставками 7 % і 14 %" Додатку 1 "Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)" до податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2023 року).

Оскільки, надавач послуг ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" виписано податкову накладну від 14.08.2023 №2 на загальну суму ПДВ 1515882,45 грн, в тому числі ПДВ 252647,08 грн з порушенням вимог п.201.1 ст.201 ПК України, відповідно, у отримувача послуг (позивача) відсутнє право на формування податкового кредиту в загальній сумі 252647,08 грн по такій податковій накладній.

Це порушення щодо завищення податкового кредиту на суму 252647 грн, на думку відповідача, вплинуло на визначення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту за відповідний податковий (звітний) період, а саме до завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (рядок 19) серпня 2023 року на суму 252647 грн та суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) за серпень - жовтень 2023 року на суму 252647 гривень.

Разом з тим, суд вважає помилковим висновок контролюючого органу, що ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" допустив помилку у заповненні податкової декларації з ПДВ з огляду на таке.

ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті", заповнюючи податкову накладну №2 від 14.08.2023, вказало загальну суму 1515882,45 грн та в графі 11 вказало суму ПДВ 252647,074 грн. Натомість, відповідач вважає, що вірною є сума 1515882,09 грн і сума ПДВ 252647,02 грн. Тобто різниця в сумі ПДВ становить 5 копійок.

Відповідно до законодавства України усі показники в податковій декларації з ПДВ проставляються в гривнях без копійок із відповідним заокругленням.

Розрахунок вартісного показника в податковій накладній (графа 11), в якому внаслідок добутку показників граф 6 та 7 податкової накладної отримується число, у якому кількість знаків після коми перевищує два, вважається вірним, якщо з метою скорочення такої кількості знаків до другого знаку після коми округлення не призводить до збільшення такого знаку на "1" (одиницю). У наведеному випадку не відбулось збільшення/зменшення суми ПДВ на "1" гривню, різниця лише в 5 копійок.

Щодо проведених операцій з АТ "Хмельницькобленерго" на суму 375004 грн, суд зазначає та враховує таке.

Контролюючий орган зазначає, що ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" в порушення вимог п.44.1, п.198.6, п.201.1 п.201.10 ст.201 ПК України завищено податковий кредит за вересень 2023 року в сумі 375004 грн, в результаті віднесення до його складу ПДВ по податковій накладній, виписаній продавцем АТ "Хмельницькобленерго", в якій невірно зазначено код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

До перевірки надано договір про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу «під ключ»/з проєктуванням лінійної частини приєднання Замовником від 21.09.2020 №154, складеного у м. Хмельницький. За умовами договору АТ "Хмельницькобленерго" (далі - Виконавець послуг) та ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" (далі Замовник) до електричних мереж Виконавця послуг, оператора малої системи розподілу або іншого власника електричних мереж (основного споживача) приєднується: олійноекстрактний завод, місце розташування об`єкта Замовника: Старокостянтинівський район, Пашковецька с/рада (кадастровий номер 6824286400:04:022:0114). Місце (точка) забезпечення потужності об`єкта Замовника встановлюється в: РУ-110 кВ ПС 110/10 кВ «ІПП», РУ-110 кВ ПС 110/35/10 кВ «Старокостянтинів». Точка приєднання (межа балансової належності об`єкта Замовника) встановлюється на: наконечниках ЛЕП-110кВ побудованих АТ «Хмельницькобленерго» від РУ-110кВ ПС 110/35/10 кВ «Старокостянтинів» та від РУ-110 кВ ПС 110/10 кВ «ІПП» до ПС-110/10 «Проєктована» ТОВ «Старокостянтинівський ОЕЗ».

Виконавець послуг забезпечує приєднання електроустановок об`єкта Замовника (будівництво, реконструкція, технічне переоснащення та введення в експлуатацію електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення об`єкта Замовника від точки забезпечення потужності до точки приєднання) до електричних мереж системи розподілу відповідно до схеми зовнішнього електрозабезпечення і проєктної документації та здійснює підключення електроустановок об`єкта Замовника до електричних мереж системи розподілу на умовах цього Договору.

У разі проєктування лінійної частини приєднання Замовником на дату укладання цього Договору плата за приєднання передбачає: складову плати за приєднання потужності, що становить 32472 000,00 грн (з ПДВ); складову плати за створення електричних мереж лінійної частини приєднання, що буде визначена відповідно до розробленої Замовником та погодженої Виконавцем послуг проєктної документації щодо будівництва електричних мереж лінійної частини приєднання (від точки забезпечення потужності до точки приєднання електроустановок Замовника).

Вартість послуги з приєднання визначається Додаткової угодою до цього Договору та буде визначена відповідно до проєктної документації щодо будівництва електричних мереж лінійної частини приєднання з урахуванням складової плати за приєднання потужності.

Також в ході проведення перевірки встановлено здійснення банківського платежу на адресу АТ "Хмельницькобленерго", а саме від 04.08.2023 №1437 на загальну суму 2250023,72 грн, призначення платежу "Оплата за приєднання потужності електроустановки згідно рахунку №33992 від 30.06.2023; по договору №154 від 21.09.2020; в т.ч. ПДВ 20% 375 003,95 грн.".

Відповідно до п.187.1 ст.187 ПК України АТ "Хмельницькобленерго" складено та зареєстровано податкову накладну та розрахунок коригування кількісних і вартісних показників, у зв`язку зі зміною ціни постачання послуги.

Згідно з р.20 Додатку 1 "Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)" (вх. №9276866643 від 19.10.2023) до декларації з податку на додану вартість за вересень 2023 року ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" суму ПДВ по податковій накладній №83 від 04.08.2023 на загальну суму 2250023,72 грн, в т.ч. ПДВ 375003,95 грн, включено до складу податкового кредиту вересня 2023 року в сумі 375003,95 грн.

Відповідно до Порядку заповнення податкової накладної, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 №1307, зі змінами та доповненнями, до розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису постачання послуг, а саме у разі постачання послуги заповнюється графа 3.3, в якій зазначається код послуги згідно з ДКПП.

Відповідно до секції F "Об`єкти будівельні та будівельні роботи" (розділи 41 - 43) національного класифікатора України ДКПП ДК 016:2010, зареєстровано наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457, зі змінами та доповненнями, за кодом ДКПП 35.13 підлягають реєстрації послуги "Розподіляння електричної енергії".

Згідно з секцією D "Енергія електрична, газ, пара та кондиційоване повітря" (розділ 35) національного класифікатора України ДКПП ДК 016:2010, зареєстрованого наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457, зі змінами та доповненнями, "Послуги приєднання електроустановки олійноекстракційного заводу на території Пашковецької сільської ради Старокостянтинівського р-ну" придбані ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" у АТ "Хмельницькобленерго" відповідно до податкової накладної від 04.08.2023 №83 підлягає реєстрації за кодом ДКПП 43.21 - "Роботи електромонтажні".

Оскільки, продавцем АТ "Хмельницькобленерго" при складанні податкової накладної №83 від 04.08.2023 на загальну суму 2250023,72 грн, в т.ч. ПДВ 375003,95 грн, допущено невідповідність в обов`язкових реквізитах, а саме невірно вказано код послуги з ДКПП, відповідно, у покупця ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" відсутнє право на формування податкового кредиту в загальній сумі 375003,95 грн по такій податковій накладній.

Зазначені висновки суд вважає безпідставними, з урахуванням такого.

Між позивачем та АТ "Хмельницькобленерго" 21.09.2020 укладено договір №154 про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу «під ключ»/з проектуванням лінійної частини приєднання Замовником.

Абзацом 7 п. 4.1.2. Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №310, встановлено, що послуга з нестандартного приєднання надається на підставі типового договору про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу «під ключ» або з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником, який є публічним договором приєднання та укладається з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України за відповідною типовою формою, наведеною в додатку 2 до цього Кодексу (далі - договір про нестандартне приєднання), крім приєднання згідно з пунктами 4.1.11.1 та 4.1.11.2 глави 4.1 цього розділу.

При цьому, відповідно до п. 2.1. договору №154 від 21.09.2020 виконавець послуг забезпечує приєднання електроустановок об`єкта Замовника до електричних мереж системи розподілу відповідно до схеми зовнішнього електрозабезпечення і проєктної документації та здійснює підключення електроустановок об`єкта Замовника до електричних мереж системи розподілу на умовах цього Договору.

Вказаним договором не передбачено здійснення АТ "Хмельницькобленерго" монтажних та/або будівельних робіт. За Договором надавались послуги, а не виконувались роботи. Відповідач в Акті перевірки не зробив посилання на акт/акти виконаних робіт, в якому (яких) було б зазначено, що виконані електромонтажні роботи.

Тому контрагентом позивача вірно вказано код послуги 35.13 "розподіляння електричної енергії", а не 43.21 "роботи електромонтажні".

Щодо не відображення в декларації операцій з отримання послуг від нерезидента в сумі 219081 грн, суд зазначає та враховує таке.

Перевіркою встановлено, що ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" на порушення п.198.1, п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201 ПК України, розд. V Порядку №21 завищено суму податкового кредиту за жовтень 2023 року на суму 219081 грн, внаслідок віднесення до складу податкового кредиту суми ПДВ не відображеної в додатку 1 до податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року (помилково в акті перевірки зазначено період жовтень 2023 року, а необхідно було вказати вересень 2023 року, про це повідомлено в телефонному режимі головного бухгалтера підприємства).

В податковому повідомлені рішенні форми В4 № 00/2601/0703 від 12.02.2024 зазначено період, в якому встановлено порушення - вересень 2023 року.

Суд зазначає, що отримані від нерезидента послуги на суму 219081 грн позивачем відображені в податковій декларації з ПДВ за вересень 2023 року. При цьому, в жовтні 2023 року ТОВ "Старокостянтинівський ОЕЗ" не отримував послуг від нерезидента на суму 219081 грн.

За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, грунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з частинами 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Господарські операції для визначення податкового кредиту та витрат мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Право платника податку на формування податкового кредиту виникає лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) з метою їх використання в своїй господарській діяльності, що пов`язані з рухом активів, зміною зобов`язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах, що має підтверджуватись належним чином оформленими первинними документами, відповідно, наслідки для податкового обліку створює фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкового кредиту, і вказана обставина підлягає перевірці судом.

Наслідки для податкового обліку створює лише дійсний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкової вигоди, і вказана обставина є визначальною.

Наведене свідчить про помилковість доводів контролюючого органу щодо завищення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (рядок 19), та суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 декларації) за жовтень 2023 року в загальній сумі 1346732 грн (500000 грн по операціях з ТОВ "Голд Мандарин" + 252647 грн по операціях із ТОВ "Проектно-будівельна компанія "Інвест-Сіті" + 375004 грн по операціях з АТ "Хмельницькобленерго" + 219081 грн з питань отримання послуг від нерезидента).

В акті від 18.01.2024 №894/22-01-07-03/41822800 зазначено, що в позивача відсутні підстави для включення податкових накладних від 31.03.2023 №261 на суму ПДВ 50,80 грн та від 31.12.2022 №115 на суму ПДВ 56,60 грн (загальна сума ПДВ 107 грн) до податкового кредиту за жовтень 2023 року, які зареєстровані з порушенням граничного строку реєстрації в ЄРПН.

Жодних заперечень щодо цього позивач не зазначив.

Таким чином, податкове повідомлення-рішення форми "В4" від 12.02.2024 №00/2601/0703 є протиправним та його слід скасувати в частині 1346732 грн суми завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010 у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994).

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Відповідно до частин 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Враховуючи часткове задоволення позовних вимог, на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 29303,60 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області. Інші докази документально підтверджених судових витрат, понесених позивачем, у матеріалах справи відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов товариства з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми "В1" від 12.02.2024 №00/2602/0703.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми "В4" від 12.02.2024 №00/2601/0703 в частині 1346732 (один мільйон триста сорок шість тисяч сімсот тридцять дві) грн суми завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" 29303 (двадцять дев`ять тисяч триста три) грн 60 коп. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Старокостянтинівський олійноекстракційний завод" (вул. Франка 55, м. Старокостянтинів, Хмельницька область, 31100 , код ЄДРПОУ - 41822800) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Головуючий суддя Д.Л. Фелонюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2025
Оприлюднено17.02.2025
Номер документу125170354
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/8667/24

Рішення від 14.02.2025

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні