н\п 3/490/978/2025
Центральний районний суд м. Миколаєва
54067, м. Миколаїв, вул. Захисників Миколаєва, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua
Справа № 490/11560/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 лютого 2025 року м. Миколаїв
Суддя Центрального районного суду м.Миколаєва Демінська О.І., розглянувши матеріали про адміністративне правопорушення, що надійшли від Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про притягнення до адміністративної відповідальності,
ОСОБА_1 , головного бухгалтера ТОВ «Техноконтракт», яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В:
В протоколі про адміністративне правопорушення № 364/34-00-07-06 від 18.12.2024 року зазначено, що посадовою особою, головним державним інспектором Миколаївського відділу документальних перевірок управління податкового аудиту Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ОСОБА_2 , склала протокол за порушення порядку ведення податкового обліку при проведені перевірки ТОВ «Техноторг», місце знаходження юридичної особи: м.Миколаїв, пр. Героїв України 113, встановлено, що головний бухгалтер ТОВ «Техноторг» ОСОБА_1 вчинила правопорушення в частині порядку ведення податкового обліку, а саме: під час дослідження в ході документальної перевірки ТОВ «ТЕХНОТОРГ» документів первинного бухгалтерського обліку, а також регістрів бухгалтерського обліку, наданих до перевірки, було встановлено віднесення підприємством до складу витрат по рахунку 93 «Витрати на збут» суми витрат 3 327 512,71 грн., як витрати пов?язані з технічним обслуговуванням та поточним ремонтом техніки. При детальному дослідженні первинних документів. договорів, актів виконаних робіт було встановлено, що витрати на суму 2 070 000 грн. понесені платником, пов?язані з капітальними ремонтами (поліпшеннями) техніки та обладнання, які були позбавлені розумних економічних причин (ділової мети), та не є такими, що вчинені в межах господарської діяльності підприємства. Виходячи з наведеного встановлено завищення показників по рядку 2150 «Витрати на збут» Звіту про фінансові результати за період з 01.04.2023 по 31.12.2023 У сумі 2 070 000 грн., що призвело до заниження податку на прибуток у розмірі 372600 грн. у т.ч. за 2023 рік на суму 372 600 грн., чим порушено п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст.135 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями), п. 14, п. 15 НП(СБО № 7 затвердженого Наказом Мінфіну від 27.04.2000р. №92 зі змінами та доповненнями, внесеними наказами Міністерства фінансів України, у тому числі наказом Мінфіну від 18.03.2011 р. №372, ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV із змінами та доповненнями; ТОВ «ТЕХНОТОРГ» (код ЄДРПОУ 30976452) зареєстровано в ЄРПН податкові накладні та розрахунки коригування на загальну суму ПДВ 156166,67 грн., чим порушено п.89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, із змінами та доповненнями; ТОВ «ТЕХНОТОРГ» не дотримано терміни надходження товару за контрактом від 13.12.2023 №GP-TR14 (дата здійснення операції - 27.12.2023) укладеним з нерезидентом Great Plains Manufacturing, Inc., США, чим порушено частину з статті 13 Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» та пункт 21 розділу ІІ Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 5 та ст. 14 2 постанови Правління НБУ від 24.02.2022 №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану». із змінами і доповненнями, тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбаченого ч. 1ст.163-1КУпАП .
Згідно з протоколомдата, час і місце вчинення правопорушення, правопорушення допущено під час подачі декларацій, реєстрації в ЄРН податкових накладних та розрахунків коригування, ведення господарської діяльності з нерезидентом України у приміщенні ТОВ «ТЕХНОТОРГ» за юридичною адресо: м.Миколаїв, пр. Героїв України, 113, (акт перевірки від 11.11.2024 року №736/34-00-07-06/30976452).
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, повідомлявся про дату, час та місце слухання справи належним чином, про причини неявки суд не повідомив.
Захисник Махнова О.В., яка діє в інтересах особи, що притягується до адміністративної відповідальності, в судове засідання не з`явилась, надала до суду клопотання про розгляд справи без участі ОСОБА_1 та її захисника. Також просила суд провадження у справі відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.163-1КУпАП закрити згідно з п. 7 ч.1 ст. 247 КУпАП про що подала письмове клопотання, яке долучене до матеріалів справи Також вказала, що в протоколі йдеться про ведення податкового обліку за ІІ квартал 2023 - ІІ квартал 2024 року. податковий період дорівнює одному місяцю, звітність щодо сплату податку на додану вартість подається протягом 20 календарних днів, що настають за сотаннім календарним днем звітного місяця. Тобто події, про які йдеться у протоколі, відбувалися 20.07.2024 р. та 10.08.2024 р., що свідчить про сплинення строку накладення адміністративного стягнення.
Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч.1ст.7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
За правилами ст. 245 КУпАП, під час провадження в справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне і об`єктивне дослідження всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Ст.252 КУпАП визначено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
За змістом ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ст. 251 КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні. До таких даних відносять: протокол про адміністративне правопорушення, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, а також інші документи.
Відповідно до ч. 1 ст. 256 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення як документ, що засвідчує факт неправомірних дій та є одним з основних джерел доказів, складається за встановленою формою і має містити дані, необхідні для вирішення адміністративної справи, зокрема, про місце, час вчинення та суть правопорушення, спричинену матеріальну шкоду, а також про свідків і потерпілих.
Постанова суду, згідност. 283 КУпАП, має ґрунтуватися на обставинах, встановлених при розгляді справи, на достатніх і незаперечних доказах.
Протокол про адміністративне правопорушення, як і будь який інший документ, має бути викладений в такій спосіб, щоб інформація мала бути зрозумілою будь якій особі, в тому числі особі, відносно якої він складається, і суду та не підлягала різному тлумаченню.
У контексті забезпечення дотриманняпринципів КонституціїтаКонвенції про захист прав людини і основоположних свобод, задля утвердження верховенства права та європейських підходів до розуміння прав людини, 23 лютого 2006 року Верховною Радою України прийнятоЗакон України №3477-ІV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини». Основними цілями даного Закону є застосування практики Європейського суду з прав людини з метою забезпечення виконання рішення Європейського суду з прав людини у справах проти України та впровадження в українське судочинство та адміністративну практику європейських стандартів прав людини.
Рішення Європейського суду є офіційною формою роз`яснення основних (невідчужуваних) прав кожної людини, закріплених і гарантованих Конвенцією, яка є частиною національного законодавства, та у зв`язку з цим джерелом законодавчого правового регулювання і правозастосування в Україні.
Перевіркою матеріалів справи про адміністративне правопорушення встановлено, що вказані вимоги органом , що здійснював провадження не дотримано, виходячи з наступного.
З протоколу про адміністративне правопорушення № 364/34-00-07-06 від 18.12.2024 вбачається, що ОСОБА_1 притягується до адміністративної відповідальності за те, що перебуваючи на посаді головного бухгалтера ТОВ «Техноторг», здійснювала ведення податкового обліку з порушенням встановленого порядку, тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП.
В протоколі про адміністративне правопорушення № 364/34-00-07-06 від 18.12.2024 року зазначено, що посадовою особою, головним державним інспектором Миколаївського відділу документальних перевірок управління податкового аудиту Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ОСОБА_2 , склала протокол за порушення порядку ведення податкового обліку при проведені перевірки ТОВ «Техноторг», місце знаходження юридичної особи: м.Миколаїв, пр. Героїв України 113, встановлено, що головний бухгалтер ТОВ «Техноторг» ОСОБА_1 вчинила правопорушення в частині порядку ведення податкового обліку, а саме: під час дослідження в ході документальної перевірки ТОВ «ТЕХНОТОРГ» документів первинного бухгалтерського обліку, а також регістрів бухгалтерського обліку, наданих до перевірки, було встановлено віднесення підприємством до складу витрат по рахунку 93 «Витрати на збут» суми витрат 3 327 512,71 грн., як витрати пов?язані з технічним обслуговуванням та поточним ремонтом техніки. При детальному дослідженні первинних документів. договорів, актів виконаних робіт було встановлено, що витрати на суму 2 070 000 грн. понесені платником, пов?язані з капітальними ремонтами (поліпшеннями) техніки та обладнання, які були позбавлені розумних економічних причин (ділової мети), та не є такими, що вчинені в межах господарської діяльності підприємства. Виходячи з наведеного встановлено завищення показників по рядку 2150 «Витрати на збут» Звіту про фінансові результати за період з 01.04.2023 по 31.12.2023 У сумі 2 070 000 грн., що призвело до заниження податку на прибуток у розмірі 372600 грн. у т.ч. за 2023 рік на суму 372 600 грн., чим порушено п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст.135 Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями), п. 14, п. 15 НП(СБО № 7 затвердженого Наказом Мінфіну від 27.04.2000р. №92 зі змінами та доповненнями, внесеними наказами Міністерства фінансів України, у тому числі наказом Мінфіну від 18.03.2011 р. №372, ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV із змінами та доповненнями; ТОВ «ТЕХНОТОРГ» (код ЄДРПОУ 30976452) зареєстровано в ЄРПН податкові накладні та розрахунки коригування на загальну суму ПДВ 156166,67 грн., чим порушено п.89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, із змінами та доповненнями; ТОВ «ТЕХНОТОРГ» не дотримано терміни надходження товару за контрактом від 13.12.2023 №GP-TR14 (дата здійснення операції - 27.12.2023) укладеним з нерезидентом Great Plains Manufacturing, Inc., США, чим порушено частину з статті 13 Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» та пункт 21 розділу ІІ Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 5 та ст. 14 2 постанови Правління НБУ від 24.02.2022 №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану». із змінами і доповненнями, тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбаченого ч. 1ст.163-1КУпАП .
Згідно з протоколомдата, час і місце вчинення правопорушення, правопорушення допущено під час подачі декларацій, реєстрації в ЄРН податкових накладних та розрахунків коригування, ведення господарської діяльності з нерезидентом України у приміщенні ТОВ «ТЕХНОТОРГ» за юридичною адресо: м.Миколаїв, пр. Героїв України, 113, (акт перевірки від 11.11.2024 року №736/34-00-07-06/30976452).
Тобто, у вказаному протоколі взагалі не зазначено коли ж саме за версію податкового органу мали місце допущені правопорушення.
Протокол про адміністративне правопорушення даних про час вчинення правопорушення не містить взагалі, що суперечить положенням ст. 256 КУпАП.
У вищевказаному протоколі про адімінстартивне правопорушення датою та часом вчинення правопорушення лише вказано, що правопорушення допущено під час подачі декларацій, реєстрації в ЄРН податкових накладних та розрахунків коригування, ведення господарської діяльності з нерезидентом України у приміщенні ТОВ «ТЕХНОТОРГ» за юридичною адресо: м.Миколаїв, пр. Героїв України, 113, що позбавляє суд можливості встановити подію, а саме: дату та час вчинення адміністративного правопорушення.
З урахуванням положень ст. 256 КУпАП щодо змісту протоколу про адміністративне правопорушення, всі обставини мають бути викладені в протоколі конкретно, у спосіб, який унеможливлює їх неоднозначне тлумачення, та відповідати диспозиції закону про адміністративну відповідальність за вказане правопорушення.
Отже, суд приходить до висновку проте, що оскільки наведені порушення закону, які допущені органом, який склав протокол, є істотними і перешкоджають провадженню у справі, не можуть бути усунені при судовому розгляді судом, то провадження у справі відносно ОСОБА_1 підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, на підставі п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАП.
Керуючись ст.ст. ст.ст. 18, 247, 251, 252, 254, 256, 280, 283-285 КУпАП,-
П О С Т А Н О В И В:
Справу про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - закрити за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-1 КУпАП, за обставин, викладених в протоколі про адміністративне правопорушення № 364/34-00-07-06 від 18.12.2024 року, складеного відносно неї.
Постанова може бути оскаржена до Миколаївського апеляційного суду, через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги, протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя О.І.Демінська
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2025 |
Оприлюднено | 17.02.2025 |
Номер документу | 125170616 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи |
Адмінправопорушення
Центральний районний суд м. Миколаєва
Демінська О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні