Рішення
від 31.01.2025 по справі 160/30574/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 січня 2025 рокуСправа №160/30574/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Кучми К.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «АКСОР ІНДАСТРІ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування розпорядження,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 01.11.2024 р. №387-рл "Про анулювання ліцензії" в частині анулювання ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 02.06.2022 р. № 04630414202200206 з терміном дії з 02.06.2022 р. до 02.06.2027 р.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що 04.11.2024 року через електронний кабінет платника податків позивач отримав витяг із розпорядження від 01.11.2024 р. № 387-рл, відповідно до якого Головним управління ДПС у Дніпропетровській області анульовано ліцензію ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки). Спірне розпорядження прийнято відповідачем з посиланням на пункт 6 розділу XIII «Перехідних положень» Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». В якості підстави для анулювання ліцензії вказано «у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію». Позивач вважає спірне розпорядження протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки у органу ліцензування були відсутні підстави для анулювання зазначеної вище ліцензії. Так, ТОВ «АКСОР ІНДАСТРІ» на продовження дії ліцензії було здійснено наступні платежі за період з 02.06.2022 р. по 02.06.2023 р. в розмірі 780 грн. відповідно до платіжної інструкції № 4021542169 від 30.05.2022 р., за період з 02.06.2023 р. по 02.06.2024 р. в розмірі 780 грн. відповідно до платіжної інструкції № 41056059 від 16.05.2023 р., за період з 02.06.2024 р. по 02.06.2025 р. в розмірі 780 грн. відповідно до платіжної інструкції № 37488 від 03.05.2024 р. Тобто чергові платежі за ліцензію було здійснено позивачем в повному обсязі до набрання чинності Законом № 3817-ІХ. Зазначені обставини й стали підставою для звернення до суду з позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.11.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

На виконання вимог ухвали суду відповідачем 29.11.2024 року подано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що відповідно до п.6 розділу «Перехідних положень» Закону № 3817-ІХ, суб`єкт господарювання, який починаючи з дня введення воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 року № 2102-IX, до дня набрання чинності цим Законом здійснював господарську діяльність на підставі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, строк дії якої закінчився у цей період, та який не отримав нової ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, зобов`язаний протягом трьох місяців, наступних за місяцем, в якому цей Закон набрав чинності: подати заяву про отримання нової ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у порядку, визначеному Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" та сплатити не сплачені протягом зазначеного періоду чергові платежі за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, у тому числі за період з дня закінчення строку дії раніше виданої/наданої ліцензії до останнього дня третього місяця, наступного за місяцем, в якому набрав чинності цей Закон, або до дня отримання нової ліцензії.

Статтею 15 Закону № 481/95-ВР передбачено, що ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, несплати чергового платежу за ліцензію. Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється органом ліцензування суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за 30, за 20, за 10 та за 5 днів до настання терміну сплати за відповідну ліцензію в електронній формі засобами електронного зв`язку. Враховуючи вищевикладене, граничний термін внесення чергового платежу за ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) реєстраційний № 04630414202200206 сплив 01.11.2024 р. До Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" не надходила інформація та копії платіжних доручень з відміткою банку про сплату чергового платежу за ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) реєстраційний № 04630414202200206. За таких обставин, відповідачем прийнято розпорядження від 01.11.2024 р. №387-рл щодо анулювання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" реєстраційний № 04630414202200206 у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію. Враховуючи зазначене, відповідач просить у задоволенні позовної заяви відмовити у повному обсязі.

До суду 03.12.2024 року від позивача надійшла відповідь, в якій підтримано позицію, викладену в позовній заяві, та зазначено, що відповідач у відзиві вказує, що підставою для анулювання ліцензії стала несплата ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" чергового платежу за ліцензію, тобто ліцензія анульована відповідно до ч.52 ст.15 Закону №481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального». Однак, товариством було сплачено усі чергові платежі за продовження дії ліцензії в повному обсязі до набрання чинності Законом № 3817-ІХ.

11.12.2024 року до суду від відповідача надійшли додаткові пояснення, в яких вказано, що граничний термін внесення чергового платежу за ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) реєстраційний №04630414202200206 сплив 01.11.2024 р. До Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" не надходила інформація та копії платіжних доручень з відміткою банку про сплату чергового платежу за ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) реєстраційний № 04630414202200206. На підставі вищевикладеного, прийнято розпорядження від 01.11.2024 р. №387-рл щодо анулювання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" реєстраційний № 04630414202200206, яке направлено позивачу в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію позивача, викладену у позовній заяві та у відповіді на відзив, позицію відповідача, викладену у відзиві на позовну заяву та у додаткових поясненнях, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд встановив наступні обставини справи.

Судом встановлено, що ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" зареєстровано як юридичну особу 25.07.2011 р., номер запису: 12241020000052877.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами господарської діяльності позивача за КВЕД є: 25.62 Механічне оброблення металевих виробів (основний); 24.53 Лиття легких кольорових металів; 25.50 Кування, пресування, штампування, профілювання; порошкова металургія; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.72 Виробництво замків і дверних петель; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи у (додаткові).

На підставі заяви щодо ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб споживання чи промислової переробки) ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" видано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб споживання чи промислової переробки) № 04630414202200206, адреса місця зберігання: Дніпропетровська обл., м.Дніпро, пр.Праці, буд.32, терміном дії з 02.06.2022 року до 02.06.2027 року.

Розпорядженням Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 387-рл від 01.11.2024 року «Про анулювання ліцензії», відповідно до п.6 розділу XIII «Перехідні положення» Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біонтанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 року №3817-ІХ та статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 року №481-95/ВР (із змінами та доповненнями) анульовано ліцензії на право роздрібної та оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберігання пального суб`єкта згідно із додатками.

Відповідно до витягу з розпорядження від 01.11.2024 р. № 387-рл, анульовано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб споживання чи промислової переробки) ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ", реєстраційний номер ліцензії №04630414202200206, термін дії з 02.06.2022 р. до 02.06.2027 р., у зв`язку з несплатою чергового платежу за ліцензію.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі пальним, а також посилення боротьби з незаконним його виробництвом та обігом на території України регулює Закон Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (далі - Закон № 481/95-ВР).

Відповідно до ст.1 Закону №481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; анулювання ліцензії - позбавлення суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.

Приписами частини 7 статті 15 Закону № 481/95-ВР встановлено річну плату за ліцензії на право зберігання пального у розмірі 780 гривень.

Відповідно до частин 8, 10 статті 15 Закону № 481/95-ВР, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.

Ліцензії на право оптової торгівлі пальним видаються терміном на п`ять років органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.

Частиною 33 статті 15 Закону № 481/95-ВР визначено, що ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Згідно із ч.44 ст.15 Закону № 481/95-ВР повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється органом ліцензування суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за 30, за 20, за 10 та за 5 днів до настання терміну сплати за відповідну ліцензію в електронній формі засобами електронного зв`язку.

За приписами частини 46 статті 15 Закону № 481/95-ВР, ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, несплати чергового платежу за ліцензію.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.

Згідно положень статті 16 Закону № 481/95-ВР, контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального, оптову торгівлю спиртом, оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, і пальним, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для прийняття розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 01.11.2024 р. №387-рл про анулювання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" № 04630414202200206, є несплата позивачем чергового платежу за ліцензію з посиланням на п.6 розділу XIII Перехідних положень Закону № 3817-ІХ.

Системний аналіз вказаних вище норм дає підстави для висновку, що під несплатою чергового платежу за ліцензію варто розуміти бездіяльність суб`єкта господарювання, яка полягає у нездійсненні ним своєчасного та в повному обсязі перерахування коштів на відповідний бюджетний рахунок, призначений для вказаного платежу.

Наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2016 р. № 621 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10.08.2016 р. за № 1115/29245 затверджено Порядок взаємодії органів Державної казначейської служби України та органів Державної податкової служби України в процесі виконання державного та місцевих бюджетів за доходами та іншими надходженнями (далі Порядок № 621).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 621 щомісяця не пізніше 12 числа місяця, що настає за звітним, Казначейство надає до ДПС уточнений Звіт про виконання місцевих бюджетів за доходами в розрізі бюджетів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено алгоритм перевірки виконання місцевих бюджетів ДПС.

Відповідно до платіжного доручення від 30.05.2022 р. № 4021542169, ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" було сплачено 780 грн., на рахунок ГУ ДКС України в Дніпропетровській області з призначенням платежу: плата за ліцензію на право зберігання пального 2022 року.

Відповідно до платіжного доручення від 16.05.2023 р. № 41056059, позивачем було сплачено 780 грн., на рахунок ГУ ДКС України в Дніпропетровській області з призначенням платежу: плата за ліцензію на право зберігання пального 2023 року.

Відповідно до платіжного доручення від 03.05.2024 р. № 37488, позивачем було сплачено 780 грн., на рахунок ГУ ДКС України в Дніпропетровській області з призначенням платежу: плата за ліцензію на право зберігання пального 2024 року.

Також, позивачем було долучено витяги з електронного кабінету платника з розділу «Стан розрахунку з бюджетом», з яких вбачається здійснення оплати за ліцензію на зберігання пального.

Отже, дані обставини свідчать про те, що позивачем здійснено сплату за ліцензію до закінчення граничного терміну сплати, який охоплював період дії ліцензії. При цьому, плата була перерахована позивачем на діючий на момент її сплати бюджетний рахунок, призначений для вказаного платежу.

Таким чином, суд доходить висновку, що позивач не може нести відповідальність у вигляді анулювання ліцензії з підстав несплати чергового платежу за ліцензію.

Щодо посилання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області у розпорядженні як на підставі для анулюванні ліцензії на п.6 розділу XIII «Перехідних положень» Закону № 3817-ІХ, суд зазначає наступне.

З 27.07.2024 року набув чинності Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових, дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються, в електронних сигаретах та пального» від 18.06.2024 р. № 3817-ІХ (далі - Закон № 3817-ІХ).

Згідно із абз.1 п.3 Розділу XIII «Перехідних положень» Закону № 3817-ІХ, ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, видані відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" до 1 січня 2025 року, вважаються чинними та підтверджують право на провадження відповідного виду (видів) господарської діяльності до завершення строку, на який їх було видано (для ліцензій, виданих на визначений строк), або до дня припинення їхньої дії в порядку, визначеному цим Законом.

Відповідно до пункту 6 розділу XIII «Перехідних положень» Закону № 3817-ІХ, суб`єкт господарювання, який починаючи з дня введення воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, до дня набрання чинності цим Законом здійснював господарську діяльність на підставі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, строк дії якої закінчився у цей період, та який не отримав нової ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, зобов`язаний протягом трьох місяців, наступних за місяцем, в якому цей Закон набрав чинності:

подати заяву про отримання нової ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у порядку, визначеному Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального";

сплатити не сплачені протягом зазначеного періоду чергові платежі за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності, у тому числі за період з дня закінчення строку дії раніше виданої/наданої ліцензії до останнього дня третього місяця, наступного за місяцем, в якому набрав чинності цей Закон, або до дня отримання нової ліцензії.

Суб`єкт господарювання, який у період, визначений абзацом першим цього пункту, здійснював господарську діяльність на підставі ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, строк дії якої не закінчився у такий період, але за якою не сплачено чергові платежі, зобов`язаний протягом трьох місяців, наступних за місяцем, в якому набрав чинності цей Закон, сплатити не сплачені протягом зазначеного періоду чергові платежі за ліцензію на право провадження відповідного виду господарської діяльності.

Так, визначені ст.15 Закону №481/95-ВР заходи щодо анулювання дії ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) можуть бути застосовані контролюючим органом до суб`єкта господарювання лише у випадку несплати чергового платежу за ліцензію.

Натомість, ненадання суб`єктом господарювання до територіального органу Державної податкової служби України, який видав йому ліцензію на право зберігання пального, копії платіжного доручення про сплату річної плати за ліцензію з відміткою банку про її сплату не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату таким суб`єктом річної плати за ліцензію, а, відтак, і не є підставою для застосування до суб`єкта господарювання відповідальності у вигляді анулювання дії ліцензії, оскільки, анулювання ліцензії здійснюється лише у випадку несплати річної плати.

При цьому, під несплатою річної плати за ліцензію слід розуміти бездіяльність суб`єкта господарювання, яка полягає у не здійсненні ним своєчасного та в повному обсязі перерахування коштів на відповідний бюджетний рахунок, призначений для вказаного платежу.

Однак, як було встановлено судом на підставі наявних в матеріалах справи доказів, ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" такої бездіяльності допущено не було, оскільки, здійснення своєчасної сплати річної плати за право зберігання пального підтверджується платіжними дорученнями.

Таким чином, суд зазначає, що наведені вище правові норми Закону № 481/95-ВР пов`язують настання наслідків у вигляді анулювання ліцензії саме з несплатою відповідних платежів за ліцензію, а не за ненадання квитанції до контролюючого органу або відсутність у Єдиному реєстру ліцензіатів та місць обігу пального відомостей щодо сплати річної плати за право зберігання пального.

За таких обставин, оскаржуване розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області "Про анулювання ліцензії" від 01.11.2024 р. №387-рл в частині анулювання ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 02.06.2022 р. реєстраційний номер № 04630414202200206, з терміном дії з 02.06.2022 р. до 02.06.2027 р., є протиправним та підлягає скасуванню.

Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст.9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з викладених вище підстав.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Згідно із ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви у розмірі 2 422,40 грн., а тому сплачений судовий збір у розмірі 2 422,40 грн. підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, та керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 250, 262 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у Дніпропетровській області "Про анулювання ліцензії" від 01.11.2024 р. №387-рл в частині анулювання ТОВ "АКСОР ІНДАСТРІ" ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 02.06.2022 р. реєстраційний номер № 04630414202200206, з терміном дії з 02.06.2022 р. до 02.06.2027 р.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, буд.17а, м.Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АКСОР ІНДАСТРІ» (вул.Собінова, буд.1, м.Дніпро, 49083, код ЄДРПОУ 37806217) судові витрати по справі у розмірі 2 422,40 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

Суддя К.С. Кучма

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2025
Оприлюднено18.02.2025
Номер документу125175392
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/30574/24

Рішення від 31.01.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 22.11.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні