Постанова
від 13.02.2025 по справі 163/2753/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 163/2753/24

Провадження № 3/163/44/25

ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 лютого 2025 року місто Любомль

Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.

з участю представника Волинської митниці Федчишина Р.А.,

розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0455/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,громадянина України,що проживаєпо АДРЕСА_1 , директора ТОВ «СІТІАВТО» (код ЄДРПОУ 43825824, м.Луцьк, вул.Словацького, буд.30, кв. (офіс) 3), РНОКПП НОМЕР_1 ,

в с т а н о в и в :

Інспектор Волинської митниці 24 жовтня 2024 року склав протокол № 0455/20500/24 про те, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ "СІТІАВТО", під час митного оформлення товару «транспортні засоби…..» в кількості 24 штуки вчинив дії, спрямовані на неправомірне зменшення розміру митних платежів в загальній сумі 1 326 651,61 гривень шляхом подання митному органу сертифікатів з перевезення товару EUR.1 PL/MF/AS 0451628 від 26.10.2022, PL/MF/AS 0451732 від 31.10.2022, PL/MF/AS 0451790 від 31.10.2022, PL/MF/AS 0451829 від 07.11.2022, PL/MF/AS 0451802 від 07.11.2022, PL/MF/AS 0451838 від 07.11.2022, PL/MF/AS 0451936 від 16.11.2022, PL/MF/AS 0451980 від 18.11.2022, PL/MF/AS 0451939 від 16.11.2022, PL/MF/AS 0451969 від 18.11.2022, PL/MF/AS 0452052 від 24.11.2022, PL/MF/AS 0452061 від 24.11.2022, PL/MF/AS 0452099 від 02.12.2022, PL/MF/AS 0452135 від 06.12.2022, PL/MF/AS 0452144 від 07.12.2022, PL/MF/AS 0452126 від 06.12.2022, PL/MF/AS 0452256 від 16.12.2022, PL/MF/AS 0452267 від 16.12.2022, PL/MF/AS 0452278 від 20.12.2022, PL/MF/AS 0452289 від 21.12.2022, PL/MF/AS 0453025 від 14.02.2023, PL/MF/AS 0453170 від 17.02.2023, PL/MF/AS 0453984 від 14.03.2023, PL/MF/AS 0454237 від 17.03.2023,які містили неправдиві відомості та стали підставою для неправомірного застосування преференційного режиму.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.

ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явився, свої права та інтереси доручив захищати адвокату Крючкову В.О.

Адвокат Крючков В.О. електронною поштою надіслав заяву про відкладення розгляду справи, у зв`язку із зайнятістю, а саме участю в слідчих діях в рамках кримінального провадження.

З огляду на наявні у справі матеріали, а також на те, що договір з адвокатом Крючковим В.О. у кримінальному провадженні укладений 11.02.2025, тобто після повідомлення про дату і місце розгляду цієї справи, суд не вбачає підстав для відкладення цього судового засідання.

Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявив, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просив накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.

Дослідження доказів по справі встановлено таке.

Факт ввезення на митну територію України товару «транспортні засоби…..» в кількості 24 штуки від польської компанії «CERDEX-AGRO s.r.o.» в адресу ТОВ «СІТІАВТО» і випуск його у вільний обіг підтверджується доданою до протоколу митними деклараціями типу ІМ40ДЕ №№ UA205150/2022/11112 від 28.10.2022, UA205150/2022/11329 від 04.11.2022, UA205150/2022/11484 від 09.11.2022, UA205150/2022/11509 від 09.11.2022, UA205150/2022/11512 від 09.11.2022, UA205150/2022/11555 від 10.11.2022, UA205150/2022/11830 від 17.11.2022, UA205150/2022/11972 від 21.11.2022, UA205150/2022/11984 від 21.11.2022, UA205150/2022/12020 від 22.11.2022, UA205150/2022/12158 від 26.11.2022, UA205150/2022/12241 від 28.11.2022, UA205150/2022/12484 від 05.12.2022, UA205150/2022/12626 від 08.12.2022, UA205150/2022/12647 від 09.12.2022, UA205150/2022/12654 від 09.12.2022, UA205150/2022/13086 від 20.12.2022, UA205150/2022/13093 від 20.12.2022, UA205150/2022/13192 від 22.12.2022, UA205150/2022/13219 від 23.12.2022, UA205150/2023/1628 від 17.02.2023, UA205150/2023/1673 від 20.02.2023, UA205150/2023/2898 від 16.03.2023, UA205150/2023/3152 від 20.03.2023.

За даними облікової картки ЗЕД керівником отримувача товару «СІТІАВТО» є ОСОБА_1 .

У графі 36 митної декларації заявлена преференція при сплаті мита за митне оформлення товару за кодом 410 (Товари, що ввозяться в Україну та походять з країн ЄС).

Преферанція заявленана підставі сертифікатів з перевезення товару EUR.1 в кількості 24 штуки, які зазначені в протоколі про порушення митних правил.

05 липня 2024 року Державна митна служба України отримала від уповноваженого митного органу Республіки Польща листа від 04.07.2024 № 1001-IOС.4331.48.2024.5.ЕА про результати перевірки 27 сертифікатів з перевезення товару EUR.1, з яких зазначені у протоколі 24 сертифікати не були легалізовані уповноваженими митними органами Республіки Польща.

У зв`язку із цим у доповідній записці начальник УК та АМП Волинської митниці від №.15/15-03/8243 від 08.08.2024 зазначив, що указані в сертифікатах з перевезення товару EUR.1 товари не мають преференційного походження, тому доплаті до Державного бюджету за митними деклараціями підлягають митні платежі в загальній сумі 1 326 651,61 гривень, у тому числі: мито - 1 105 543, 01 гривень; ПДВ - 221 108, 60 гривень.

Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.

У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.

Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст.485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Згідно із ч.1 ст.295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.

Згідно із ч.ч.1, 2 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

За змістом п.4 ч.6 ст.54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

За змістом ст.345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.

Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).

Відповідно до ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

По справі встановлено, що митне оформлення товару «транспортні засоби …» проведено відповідно до митних декларацій типу ІМ40ДЕ, у яких митна вартість товару визначена за 1 (основним) методом.

Митне оформлення товару за деклараціями, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, його результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.

Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.

З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст.55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст.351-354 МК України.

Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання таких не надано.

Приєднані допротоколу доповідназаписка начальникаУК таАМП Волинськоїмитниці від№.15/15-03/8243від 08.08.2024та службовазаписка здовідками-розрахунками митнихдекларацій №15/15-01/12257від 25.11.2024не відповідаютьприписам ст.ст.55,295,345-354МК України,тому не можуть бути допустимими доказами, через що їх використання обмежується лише службовими цілями.

Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.

Доповідною запискою начальника УК та АМП Волинської митниці від №.15/15-03/8243 від 08.08.2024 визначено здійснити контрольно-перевірочні заходи у відповідності до положень статей 345-354 МК України до платника податків ТОВ «СІТІАВТО».

Проте документальні результати таких контрольно-перевірочних заходів матеріали справи не містять і на розгляд справи в суді не надані.

Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження, що є підставою для направлення справи на додаткову перевірку.

Під час додаткової перевірки митниці необхідно визначити митну вартість переміщених товарів відповідно до митного законодавства і на її основі розмір недоплачених митних платежів, при потребі провести інші процесуальні дії.

Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,

п о с т а н о в и в :

Справу за протоколом про порушення митних правил № 0455/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.

Суддя Любомльського районного суду

Волинської області О.С. Павлусь

СудЛюбомльський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення13.02.2025
Оприлюднено18.02.2025
Номер документу125182577
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —163/2753/24

Постанова від 13.02.2025

Адмінправопорушення

Любомльський районний суд Волинської області

Павлусь О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні