Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 листопада 2010 р. Справа № 2а-7025/10/1870
Сумський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді - Шапова л М.М.,
за участю секретаря с удового засідання - А.В. Олій ника
прокурора м. Суми - Л .С. Кулинич,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Про курора міста Суми в інтереса х держави в особі відокремле ного підрозділу “ Держенерго нагляд у Північному регіоні” до Лебединського учбово - в иробничого підприємства глу хих “ Українського товариств а глухих” про стягнення фіна нсових санкцій,-
В С Т А Н О В И В:
< Текст >
Прокурор просить стягнут и з відповідача суму штрафу д о державного бюджету України і мотивує це тим, що старшим д ержавним інспектором Украї ни з енергонагляду у Сумські й області за порушення закон одавства про електроенергет ику та за невиконання припис у на відповідача, згідно зі ст . 27 Закону України “Про електр оенергетику” та Положення “ Про порядок накладання на су б' єктів господарювання штр афів за порушення законодавс тва в галузі електроенергети ки та сфері теплопостачання ”, накладено штраф у розмірі т ридцяти неоподаткованого мі німумів доходів громадян у с умі 510 грн., про що було винесено постанову № ОС 217/90-30 від 15.12.2009 року .
Прокурор в судовому засіда нні позовні вимоги підтримал а в повному обсязі та просила їх задовольнити.
Від представника відповід ача в судове засідання надій шло заперечення проти позовн их вимог, в якому він зазначи в, що 20.07.2010 року в газеті “ Голос У країни” № 123 ( 4882) ліквідатором ві дповідача на підставі поста нови Господарського суду Сум ської області № 6/57-10 від 05.07.2010 р. по міщено оголошення про банкру тство Лебединського УВП УТОГ з інформацією про право кред иторів заявити вимоги до ньо го. Відповідно до ч.3 ст. 51 Закон у України “ Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом”, кредитор боржника, який лікв ідується власником, має прав о у місячний строк з дня публі кації оголошення про його ба нкрутство заявити про свої в имоги до нього, оскільки пози вач свої вимоги до відповіда ча у місячний строк не заявля в, Лебединське УВП УТОГ вважа є, що відповідно до вимог зак ону вони вважаються погашени ми
Вислухавши прокурора, пере віривши матеріали справи і о цінивши докази в їх сукупнос ті, суд визнає, що позов підляг ає задоволенню виходячи з на ступного.
Судом встановлено, що у ході перевірки в період з 18 по 20 сер пня 2009 року інспекцією з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної та т еплової енергії у Сумської о бласті було проведено обстеж ення з питань технічного ста ну та організації експлуатац ії електроустановок та режим ів споживання електричної ен ергії, що обслуговується Леб единським УВП УТОГ, за наслід ками перевірки було складено акт обстеження № 07/30-825 від 20.08.2009 р . ( а.с. 10 - 16).
За результатами обстеженн я відповідачу було видано об ов'язковий до виконання прип ис 07/30-825 від 20.08.2009 року ( а.с.17 - 21) про усунення виявлених порушень , які відповідач у встановлен ий термін не виконав, що підтв ерджується актом перевірки № 07/30-1327 від 08.12.2009 року . Старшим держ авним інспектором України з енергонагляду у Сумській обл асті за порушення законодавс тва про електроенергетику та за невиконання припису на ві дповідача, згідно ст. 27 Закону України “Про електроенергет ику”, та “Про порядок наклада ння на суб'єктів господарюва ння штрафів за порушення зак онодавства в галузі електрое нергетики та сфері теплопост ачання”, затвердженого Поста новою КМУ №1312 від 30.07.99 року, накла дено штрафні санкції, про що б уло винесено постанову № ОС О С - 217/90-30 від 15.12.09 р. ( а.с.7), яку відпо відачем було отримано 17.12.2009 р. ( а .с. 9).
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” однією із засад державної політики в енергетиці є ство рення умов безпечної експлуа тації об'єктів електроенерге тики, а також забезпечення ві дповідальності енергопоста чальників та споживачів. Згі дно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення “Про державни й енергетичний нагляд за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії”, затве рдженого постановою КМУ від 07.08.1996р. № 929 державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснює Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії, яка підпорядков ана безпосередньо Мінпаливе нерго в частині виконання фу нкцій, покладених на Держене ргонагляд, та діє у складі дер жавного підприємства, що зді йснює централізоване диспет черське (оперативно-технолог ічне) управління об'єднаною е нергетичною системою Україн и, та його територіальних стр уктурних підрозділів.
Згідно з Указом Президента України “Про зміни в структу рі центральних органів викон авчої влади” від 15.12.1999р. №1573/99 Міні стерство палива та енергетик и України входить до складу о рганів виконавчої влади Укра їни.
Відповідно до наказу Мініс терства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 р. Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії (Держенергонаг ляд) безпосередньо підпорядк ована Мінпаливенерго щодо ви конання функцій, покладених на Держенергонагляд Положен ням про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженим постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.96 № 929, здійснює допомі жні заходи із забезпечення н адійного і сталого функціону вання об'єднаної енергетично ї системи України та діє у скл аді державного підприємства “Національна енергетична ко мпанія “Укренерго” (НЕК “Укр енерго”). Особа в інтересах як ої заявлено позов щодо стягн ення штрафних санкцій є суб' єктом владних повноважень в розумінні ст. 3 КАС України, ос кільки здійснює владні управ лінські функції на основі за конодавства.
Правовідносини сторін є пу блічними. Стосуються стягнен ня санкцій за порушення вста новленого державою порядку у енергетичних відносинах (ад міністративно-господарські санкції). ДП “НЕК “Укренерго ” у спірних правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу я кої входить Держенергонагля д, що здійснює контролюючі фу нкції.
Відповідно до ст. ст. 9, 26, 27 Зако ну України “Про електроенерг етику” державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлу атації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України, та інші о ргани, визначені законодавст вом України. Державні інспек тори з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавств ом України порядку санкції д о суб'єктів господарської ді яльності за порушення нормат ивно-правових актів та склад ати протоколи про адміністра тивні правопорушення. Правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність. Пр авопорушеннями в електроене ргетиці є крадіжка електричн ої і теплової енергії, самові льне підключення до об'єктів електроенергетики і спожива ння енергії без приладів обл іку пошкодження приладів обл іку; розкомплектування та по шкодження об'єктів електроен ергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення переш код у здійсненні державного енергетичного нагляду та у в иконанні робіт, пов'язаних з о бслуговуванням об'єктів елек троенергетики, порушення пра вил охорони електричних мере ж; порушення правил користув ання енергією. Оскарження ді й щодо накладення штрафів пр овадиться у судовому порядку . Суми стягнених штрафів зара ховуються до Державного бюдж ету України. Громадяни та слу жбові особи несуть адміністр ативну відповідальність за у хилення від виконання або не своєчасне виконання приписі в Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у вигляді ш трафу у розмірі до п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян в порядку, встан овленому законом.
Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на су б' єктів господарської діял ьності штрафів за порушення законодавства про електроен ергетику суб' єкт господарс ької діяльності повинен спла тити штраф протягом 30 днів з д ня винесення постанови про й ого накладення. У разі неспла ти штрафу у визначений термі н він стягується в судовому п орядку.
Судом встановлено, що на від повідача було накладено штра ф за порушення законодавства про електроенергетику згідн о постанови державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної і теплової енергії у С умській області. Сама постан ова про накладення штрафу ві дповідає діючому законодавс тву та фактичним обставинам справи, оскільки винесена на підставі акту перевірки (про токолу) № 07/30-825 від 20.08.2010 року. Вказа ним актом (протоколом) зафікс овано не виконання вимог при пису державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної і теплової енергії у Сумські й області № 07/30-825 від 20.08.2009 р. в част ині пунктів №№ 2-10, 13-22,24-54,56-62,65,67-76,79-131,133-136,1 39-144,146-149,152-155. Ці пункти припису стос уються “Організації експлуа тації”, “Технічного стану ел ектроустановок”.
Копією акту № 07/30-825 від 20.08.2009 р. та копією припису № 07/30-825 від 20.08.2009 р. підтверджується факти виявл ення порушень законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, до пущених відповідачем.
Враховуючи, що відповіда ч належними доказами не дові в факту погашення заборгован ості у розмірі 510 грн., суд вважа є достатньо підстав для задо волення позову.
На підставі викладеного і к еруючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Прокурора міста Суми в інт ересах держави в особі до Леб единського учбово-виробничо го підприємства глухих “Укра їнського товариства глухих” про стягнення фінансових са нкцій задовольнити повністю .
Стягнути з Лебединського у чбово-виробничого підприємс тва глухих “Українського тов ариства глухих” (42200, Сумська о бласть, м. Лебедин, вул. Сумськ а, 96, розрахунковий рахунок № 260 048888 в СОД ВАТ “Райффайзен банк Аваль”, МФО 3337483, код 03972755) на корис ть держави (розрахунковий ра хунок 31119106700002 ГУДКУ в Сумській об ласті, МФО 837013, код 23636315, код платеж у 21081100) штрафну санкцію в сумі 510 ( п'ятсот десять) грн.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі апеляційної скарги на по станову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постан ови.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Суддя (підпис) М.М. Шаповал
< Список > "30" листопада 2010 р.
З оригіналом згідно
Суддя М.М. Шаповал
Повний текст пост анови складено 22 листопада 2010 р оку.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2010 |
Оприлюднено | 01.12.2010 |
Номер документу | 12519175 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні