КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-5424/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Донець В.А.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"18" листопада 2010 р. м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:
головуючого: Бє лової Л.В.
суддів: Ку чми А.Ю
Бистрик Г.М.
при секретарі: Комісаренко В.Д.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України ап еляційну скаргу Державної по даткової інспекції у Печерсь кому районі м. Києва на постан ову Окружного адміністратив ного суду міста Києва від 16 че рвня 2010 року у справі за позово м Державної податкової інспе кції у Печерському районі м. К иєва до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Міжнар одна Консалтингова група з т рансферу Ноу-Хау та технолог ій», третя особа, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору на стороні позивача - Печерська районна у місті Києві державна адміністраці я, про припинення юридичної о соби,
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Печерському район і міста Києва звернулись до О кружного адміністративного суду м. Києва з позовом про пр ипинення юридичної особи ТОВ «Міжнародна консалтингова г рупа з трансферу ноу-хау та те хнологій».
Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 16 червня 2010 року в задово ленні позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою, ДПІ у Печерсь кому районі міста Києва пода но апеляційну скаргу, в якій п росять скасувати постанову О кружного адміністративного суду міста Києва від 16 червня 2010 року та прийняти нову поста нову, якою позов задовольнит и, мотивуючи свої вимоги тим, щ о судом неповно з' ясовано о бставини, що мають значення д ля справи, порушено норми мат еріального права.
Сторони, будучи належним чи ном повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгл яду справи, в судове засіданн я не з' явилися. Про причини с воєї неявки суд не повідомил и.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов' яз кова, колегія суддів у відпов ідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи з а відсутності представників сторін.
Згідно ст. 41 КАС України фікс ування судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснювалося.
Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи, ко легія суддів вважає, що апеля ційна скарга не підлягає зад оволенню з наступних підстав .
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанції вст ановлено, що Товариство з обм еженою відповідальністю «Мі жнародна консалтингова груп а з трансферу ноу-хау та техно логій»зареєстровано Печерс ькою районною у місті Києві д ержавною адміністрацією 08.06.2000 р. (ідентифікаційний код 30967474, м ісцезнаходження: 03150, м. Київ, ву л. Анрі Барбюса, 5-а).
Відповідача як платника по датків взято на облік 20.06.2000 р. за №33690, про що зазначено у довідц і від 04.02.2010 р. №5600.
Згідно з витягом з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 27.01.2010 р. Відпові дач відсутній за місцезнаход женням.
Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про наявність всіх законних під став у ДПІ у Печерському райо ні міста Києва для звернення до суду з позовами про припин ення юридичної особи на підс таві відсутності ТОВ «Міжнар одна консалтингова група з т рансферу ноу-хау та технолог ій»за місцезнаходженням, з т аких підстав.
Суд першої інстанції, відмо вляючи у задоволенні позову виходив з того, що відповідно до частини першої статті 2 Зак ону України «Про державну по даткову службу»від 4 грудня 199 0 року №509-XII (у редакції Закону Ук раїни від 24 грудня 1993 року №3813-XII, з наступними змінами та допов неннями) завданням органів д ержавної податкової служби є , зокрема, здійснення контрол ю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов' язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством. Пунктом 17 статт і 11 цього Закону встановлено, що органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право: звертатися у пере дбачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.
Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб-підприємців, врегульо вані Законом України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців»від 15 травня 2003 року №755-IV (з наступними змінами та допов неннями). Однією з підстав для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов' язано з бан крутством юридичної особи, з гідно з цим Законом є наявніс ть в Єдиному державному реєс трі запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням (абзац ш остий частини другої статті 38).
Разом з тим положеннями Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців», я кий є спеціальним у сфері дер жавної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-пі дприємців, не передбачено пр аво органів державної податк ової служби звертатись з поз овом про припинення державно ї реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців у разі наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням.
Згідно зі статтею 7 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»спеціал ьно уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконав чої влади, який забезпечує ре алізацію державної політики у сфері підприємництва, здій снює державний нагляд за дот риманням законодавства у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців (абзац другий ста тті 2).
Органом центральної викон авчої влади, який здійснює фо рмування та реалізацію держа вної регуляторної політики, координацію діяльності орга нів виконавчої влади у сфері державної реєстрації підпри ємництва - є Державний коміт ет України з питань регулято рної політики та підприємниц тва відповідно до «Положення про Державний комітет Украї ни з питань регуляторної пол ітики та підприємництва», за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 26 к вітня 2007 р. №667. Відповідні припи си містяться і в «Положенні п ро Державний комітет України з питань регуляторної політ ики та підприємництва», затв ердженому Указом Президента України від 25 травня 2000 року №721 /2000.
За змістом статей 59, 239, 247 Госпо дарського кодексу України ск асування державної реєстрац ії суб' єкта господарювання (припинення діяльності суб' єкта господарювання) здійсню ється на підставі рішення су ду в разі скасування його дер жавної реєстрації у випадках , передбачених законом.
Таким чином, органи державн ої податкової служби не наді лені компетенцією відповідн о до законів України, як це пер едбачено пунктом 17 статті 11 За кону України «Про державну п одаткову службу», звертатись до суду з позовами про припин ення юридичної особи, що не по в' язано з банкрутством, у ра зі наявності в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Згідно з пунктом 3 частини 1 с т. 10 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»до функцій органів держав ної податкової служби належи ть контроль за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов' язаних з обчисл енням податків, інших платеж ів. Вказана норма кореспонду є з нормами Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців», якими визначені підстави для постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи або припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи-підприє мця внаслідок неподання пода ткової звітності. В свою черг у, державні органи згідно з ча стиною 2 ст. 19 Конституції Укра їни зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Компетенція органів дер жавної податкової служби пош ирюється саме на відносини в сфері оподаткування.
Таким чином, органи державн ої податкової служби вправі звертатися з вимогою про при пинення суб' єктів господар ювання лише в разі, якщо підст авою позову є неподання таки м суб' єктом протягом року д о органів державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності згідно з законодавс твом.
З матеріалів справи вбачає ться, що Відповідачем подают ься до органів ДПІ у Печерськ ому районі міста Києва подат кові декларації. Про це свідч ить декларація з податку на п рибуток підприємства за І кв артал 2010 р.
Станом на 04.06.2010 р. податковий б орг у Відповідача відсутній (довідка від 08.06.2010 р. № 9618/9/24-609).
За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку про безпід ставність позовних вимог ДПІ у Печерському районі міста К иєва про припинення юридично ї особи ТОВ «Міжнародна конс алтингова група з трансферу ноу-хау та технологій»
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Окружного адміністративного суду міст а Києва від 16 червня 2010 року ґру нтується на всебічному, повн ому та об' єктивному розгляд і всіх обставин справи, які ма ють значення для вирішення с пору, відповідає нормам мате ріального та процесуального права, доводи апеляційної ск арги не спростовують висновк ів суду першої інстанції, вик ладених у зазначеній постано ві, у зв' язку з чим підстав д ля її скасування не вбачаєть ся.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду міста Києва від 16 червня 2010 року - залишити б ез задоволення.
Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 16 червня 2010 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.
Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом двадцяти днів піс ля набрання ухвалою законної с или.
Головуючий суддя Л.В. Бєлова
Судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2010 |
Оприлюднено | 01.12.2010 |
Номер документу | 12519741 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні