Ухвала
від 18.11.2010 по справі 2а-5424/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5424/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Донець В.А.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"18" листопада 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

головуючого: Бє лової Л.В.

суддів: Ку чми А.Ю

Бистрик Г.М.

при секретарі: Комісаренко В.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України ап еляційну скаргу Державної по даткової інспекції у Печерсь кому районі м. Києва на постан ову Окружного адміністратив ного суду міста Києва від 16 че рвня 2010 року у справі за позово м Державної податкової інспе кції у Печерському районі м. К иєва до Товариства з обмежен ою відповідальністю «Міжнар одна Консалтингова група з т рансферу Ноу-Хау та технолог ій», третя особа, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору на стороні позивача - Печерська районна у місті Києві державна адміністраці я, про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

ДПІ у Печерському район і міста Києва звернулись до О кружного адміністративного суду м. Києва з позовом про пр ипинення юридичної особи ТОВ «Міжнародна консалтингова г рупа з трансферу ноу-хау та те хнологій».

Постановою Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва від 16 червня 2010 року в задово ленні позову відмовлено.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою, ДПІ у Печерсь кому районі міста Києва пода но апеляційну скаргу, в якій п росять скасувати постанову О кружного адміністративного суду міста Києва від 16 червня 2010 року та прийняти нову поста нову, якою позов задовольнит и, мотивуючи свої вимоги тим, щ о судом неповно з' ясовано о бставини, що мають значення д ля справи, порушено норми мат еріального права.

Сторони, будучи належним чи ном повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгл яду справи, в судове засіданн я не з' явилися. Про причини с воєї неявки суд не повідомил и.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирі шення апеляційної скарги, а о собиста участь сторін в судо вому засіданні - не обов' яз кова, колегія суддів у відпов ідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи з а відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фікс ування судового засідання за допомогою звукозаписувальн ого технічного засобу не зді йснювалося.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пере віривши матеріали справи, ко легія суддів вважає, що апеля ційна скарга не підлягає зад оволенню з наступних підстав .

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції вст ановлено, що Товариство з обм еженою відповідальністю «Мі жнародна консалтингова груп а з трансферу ноу-хау та техно логій»зареєстровано Печерс ькою районною у місті Києві д ержавною адміністрацією 08.06.2000 р. (ідентифікаційний код 30967474, м ісцезнаходження: 03150, м. Київ, ву л. Анрі Барбюса, 5-а).

Відповідача як платника по датків взято на облік 20.06.2000 р. за №33690, про що зазначено у довідц і від 04.02.2010 р. №5600.

Згідно з витягом з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців станом на 27.01.2010 р. Відпові дач відсутній за місцезнаход женням.

Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про наявність всіх законних під став у ДПІ у Печерському райо ні міста Києва для звернення до суду з позовами про припин ення юридичної особи на підс таві відсутності ТОВ «Міжнар одна консалтингова група з т рансферу ноу-хау та технолог ій»за місцезнаходженням, з т аких підстав.

Суд першої інстанції, відмо вляючи у задоволенні позову виходив з того, що відповідно до частини першої статті 2 Зак ону України «Про державну по даткову службу»від 4 грудня 199 0 року №509-XII (у редакції Закону Ук раїни від 24 грудня 1993 року №3813-XII, з наступними змінами та допов неннями) завданням органів д ержавної податкової служби є , зокрема, здійснення контрол ю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєч асністю сплати до бюджетів, д ержавних цільових фондів под атків і зборів (обов' язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством. Пунктом 17 статт і 11 цього Закону встановлено, що органи державної податков ої служби у випадках, в межах к омпетенції та у порядку, вста новлених законами України, м ають право: звертатися у пере дбачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб' єкта підприємницької діяльн ості.

Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб-підприємців, врегульо вані Законом України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців»від 15 травня 2003 року №755-IV (з наступними змінами та допов неннями). Однією з підстав для постановлення судового ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов' язано з бан крутством юридичної особи, з гідно з цим Законом є наявніс ть в Єдиному державному реєс трі запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням (абзац ш остий частини другої статті 38).

Разом з тим положеннями Зак ону України «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців», я кий є спеціальним у сфері дер жавної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-пі дприємців, не передбачено пр аво органів державної податк ової служби звертатись з поз овом про припинення державно ї реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців у разі наявності в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням.

Згідно зі статтею 7 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців»спеціал ьно уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконав чої влади, який забезпечує ре алізацію державної політики у сфері підприємництва, здій снює державний нагляд за дот риманням законодавства у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців (абзац другий ста тті 2).

Органом центральної викон авчої влади, який здійснює фо рмування та реалізацію держа вної регуляторної політики, координацію діяльності орга нів виконавчої влади у сфері державної реєстрації підпри ємництва - є Державний коміт ет України з питань регулято рної політики та підприємниц тва відповідно до «Положення про Державний комітет Украї ни з питань регуляторної пол ітики та підприємництва», за твердженого постановою Кабі нету Міністрів України від 26 к вітня 2007 р. №667. Відповідні припи си містяться і в «Положенні п ро Державний комітет України з питань регуляторної політ ики та підприємництва», затв ердженому Указом Президента України від 25 травня 2000 року №721 /2000.

За змістом статей 59, 239, 247 Госпо дарського кодексу України ск асування державної реєстрац ії суб' єкта господарювання (припинення діяльності суб' єкта господарювання) здійсню ється на підставі рішення су ду в разі скасування його дер жавної реєстрації у випадках , передбачених законом.

Таким чином, органи державн ої податкової служби не наді лені компетенцією відповідн о до законів України, як це пер едбачено пунктом 17 статті 11 За кону України «Про державну п одаткову службу», звертатись до суду з позовами про припин ення юридичної особи, що не по в' язано з банкрутством, у ра зі наявності в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Згідно з пунктом 3 частини 1 с т. 10 Закону України «Про держа вну податкову службу в Украї ні»до функцій органів держав ної податкової служби належи ть контроль за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларац ій, розрахунків та інших доку ментів, пов' язаних з обчисл енням податків, інших платеж ів. Вказана норма кореспонду є з нормами Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців», якими визначені підстави для постановлення с удового рішення про припинен ня юридичної особи або припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи-підприє мця внаслідок неподання пода ткової звітності. В свою черг у, державні органи згідно з ча стиною 2 ст. 19 Конституції Укра їни зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Компетенція органів дер жавної податкової служби пош ирюється саме на відносини в сфері оподаткування.

Таким чином, органи державн ої податкової служби вправі звертатися з вимогою про при пинення суб' єктів господар ювання лише в разі, якщо підст авою позову є неподання таки м суб' єктом протягом року д о органів державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності згідно з законодавс твом.

З матеріалів справи вбачає ться, що Відповідачем подают ься до органів ДПІ у Печерськ ому районі міста Києва подат кові декларації. Про це свідч ить декларація з податку на п рибуток підприємства за І кв артал 2010 р.

Станом на 04.06.2010 р. податковий б орг у Відповідача відсутній (довідка від 08.06.2010 р. № 9618/9/24-609).

За вказаних обставин суд пе ршої інстанцій дійшов обґрун тованого висновку про безпід ставність позовних вимог ДПІ у Печерському районі міста К иєва про припинення юридично ї особи ТОВ «Міжнародна конс алтингова група з трансферу ноу-хау та технологій»

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Окружного адміністративного суду міст а Києва від 16 червня 2010 року ґру нтується на всебічному, повн ому та об' єктивному розгляд і всіх обставин справи, які ма ють значення для вирішення с пору, відповідає нормам мате ріального та процесуального права, доводи апеляційної ск арги не спростовують висновк ів суду першої інстанції, вик ладених у зазначеній постано ві, у зв' язку з чим підстав д ля її скасування не вбачаєть ся.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва н а постанову Окружного адміні стративного суду міста Києва від 16 червня 2010 року - залишити б ез задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду міста Києв а від 16 червня 2010 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом двадцяти днів піс ля набрання ухвалою законної с или.

Головуючий суддя Л.В. Бєлова

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2010
Оприлюднено01.12.2010
Номер документу12519741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5424/10/2670

Ухвала від 06.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 18.11.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

Постанова від 16.06.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні