Рішення
від 14.02.2025 по справі 580/12387/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2025 року справа № 580/12387/24 м. Черкаси Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гайдаш В.А.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ранкова Зоря» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «Ранкова Зоря» (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі - відповідач), в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Черкаській області від 04.11.2024 №12001122/34026372 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Черкаській області від 04.11.2024 №12001122/34026372 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість є протиправним та підлягає до скасування, оскільки позивачем до вищезазначеної таблиці було додано документи про наявність у нього матеріальних ресурсів та засобів для виробництва сільськогосподарської продукції.

Ухвалою суду від 16.12.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Відповідач проти позову заперечив, надавши до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що оскаржуваним рішенням від 04.11.2024 №12001122/34026372 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість було правомірно відмовлено ТОВ «Ранкова зоря» у реєстрації таблиці даних від 29.10.2024 №9322174711, з причини недостатньої кількісті трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності; відсутності необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг. Крім того, позивачем не були надані підтверджуючі документи щодо УКТЗЕД/ДКПП зазначених в Таблиці від 29.10.2024 №9322174711, та як не надано інформація про наявні залишки, місця зберігання, оплати, придбання ЗЗР, добрив та інше.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Із наявних у матеріалах справи доказів судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Ранкова Зоря» зареєстровано юридичною особою (код ЄДРПОУ 34026372) та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Черкаській області як платник податків та зборів.

Позивачем засобами електронного зв`язку направлено податкові накладні від 11.09.2024 №1, від 12.09.2024 №2, від 14.09.2024 №3 та від 15.09.2024 №4 для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак реєстрацію вищенаведених п/н в ЄРПН було зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

29.10.2024 позивачем було подано до контролюючого органу Таблицю даних платника податку на додану вартість №9322174711 за формою (додаток 5).

Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Черкаській області від 04.11.2024 №12001122/34026372 про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість було відмовлено ТОВ «Ранкова зоря» у реєстрації Таблиці даних від 29.10.2024 №9322174711, з причини недостатньої кількісті трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності; відсутності необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг. Крім того, позивачем не були надані підтверджуючі документи щодо УКТЗЕД/ДКПП зазначених в Таблиці від 29.10.2024 №9322174711, та як не надано інформація про наявні залишки, місця зберігання, оплати, придбання ЗЗР, добрив та інше.

Не погоджуючись із вищезазначеним рішенням відповідача, позивач звернувся із цим адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

При вирішені спору суд виходить із того, що згідно з пп.16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Розділом V ПК України (статті 180-211) врегульовано порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Згідно з пунктом 2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п. п. 12-14 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Згідно п. 25 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктами 15, 16, 17 Порядку №1165 визначено, що Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6). У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Згідно з п. 19 Порядку №1165 Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:

- стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4). визначених у пунктах 1-5 додатка 1;

- до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

Постановою від 23.12.2022 року №1428 внесено зміни до п.17 Порядку №1165, та доповнено абзацом, що у разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Згідно п.18 Порядку №1165, таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до ст.209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/ користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

Відповідно до п.19 Порядку №1165 вказано, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет засобами електронного зв`язку в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», якщо:

- стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1 - 5 додатка 1;

- до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.

У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД / ДКПП / умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Матеріалами справи підтверджено, що у таблиці даних ТОВ «Ранкова зоря» від 29.10.2024 №9322174711 зазначені КВЕД 01.11 - вирощування зернових культур (крiм рису), бобових культур i насіння олійних культур та код згідно з УКТЗЕД товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України) 1201100000 (соя); - код згідно з УКТЗЕД товарів/послуг (постачання/надання) 1201100000 (соя). Однак, ТОВ «Ранкова Зоря» до Таблиці від 29.10.2024 №9322174711 додано неповні пояснення без підтверджуючих документів.

Також судом встановлено, що за наслідками розгляду поданих документів комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Черкаській області встановлено факти:

- наявності недостатньої кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності; - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг;

- не надані документи підтверджуючі щодо УКТЗЕД/ДКПП зазначених в Таблиці від 29.10.2024 №9322174711, зокрема, не надана інформація про наявні залишки, місця зберігання, оплати, придбання ЗЗР, добрив та інше.

Відповідно до наданого пояснення ТОВ «Ранкова зоря» орендує та використовує в господарській діяльності 170,63 га землі (підтверджуючі документи наявності земельних ділянок не надані до Таблиці від 29.10.224 №9322174711), а відповідно до поданого платником звіту 4-ДФ (№9307129997 від 16.10.2024) на підприємстві працює лише 1 особа (заробітна плата 8 тис.грн), тобто пояснення щодо наявності достатньої кількості трудових ресурсів з підтверджуючими документами (штатний розпис, табель робочого часу, придбання бухгалтерських послуг, інше) товариством не було додано до Таблиці від 29.10.2024 №9322174711.

Стосовно придбання ТОВ «Ранкова зоря» с/г послуг у сторонніх організацій, то суд зазначає, що платником податків до контролюючого органу не надано підтверджуючі документи (договори, акти наданих послуг, платіжні документи про оплату за надані послуги) для підтвердження реальності здійснення операцій, визначення площ, які оброблялись, інше.

Також позивачем не надано інформацію та документальне підтвердження щодо площ посіву, обробки, збору, урожайності, зокрема, не надана статистична звітність (звіти 4-СГ, 37-СГ, інше), крім того, відсутнє пояснення та підтверджуючі документи щодо:

- наявності необхідних умов, матеріальних ресурсів для зберігання, перевезення (складських приміщень власних/орендованих, транспортних засобів, інше);

- придбання добрив, ЗЗР необхідних для вирощування, інше (договори, видаткові накладні, ТТН, платіжні документи); їх передачу (акти прийому-передачі) виконавцям с/г послуг та/або документи про наявність власної/орендованої с/г техніки для внесення ЗЗР, добрив та подорожні листи.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку, що позивачем в повному обсязі разом з Таблицею даних платника податку на додану вартість від 29.10.2024 №9322174711 за формою (додаток 5) не надано підтверджуючих документів щодо достатньої кількісті трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності, наявності необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг, а також інформація про наявні залишки, місця зберігання, оплати, придбання ЗЗР, добрив та інше, тому оскаржуване рішення контролюючого органу є правомірним та скасуванню не підлягає.

За вказаних обставин суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Віталіна ГАЙДАШ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2025
Оприлюднено19.02.2025
Номер документу125206649
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —580/12387/24

Рішення від 14.02.2025

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Віталіна ГАЙДАШ

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Віталіна ГАЙДАШ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні