Справа №766/2117/25
н/п 1-кс/766/1413/25
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.02.2025 року слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання сторони кримінального провадження №42025232010000011 від 04.02.2025 року, заступника начальника СВ відділу поліції №2 Херсонського районного управління поліції ГУНП в Херсонській області капітана поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів та їх вилучення, -
В С Т А Н О В И В:
В провадження слідчого судді Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , надійшло клопотання сторони кримінального провадження №№42025232010000011 від 04.02.2025 року, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, заступника начальника СВ відділу поліції №2 Херсонського районного управління поліції ГУНП в Херсонській області капітана поліції ОСОБА_3 про надання тимчасового доступу до речей та документів, з можливістю вилучення їх оригіналів, а саме:
- накладних від 14.03.2022 за номерами 193, 194,195, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 щодо постачання закладам освіти продуктів (м`ясо свинини, яловичини, тушки кур);
- сертифікатів якості, ветеринарних свідоцтв, ветеринарних довідок на поставлений товар за накладними від 14.03.2022 за номерами 193, 194,195, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 щодо постачання закладам освіти продуктів (м`ясо свинини, яловичини, тушки кур);
- регістрів бухгалтерського обліку, оборотно-сальдові відомості, журнали-ордери, обороти рахунків, регістри бухгалтерського обліку (зокрема, але не вичерпно) відомості по бухгалтерським рахункам в розрізі субрахунків: 10, 13, 15, 20, 23, 28, 30, 31, 36, 37, 40, 44, 45, 47, 63, 66, 68, 70, 79, 90, 91,92, 93, 94; картки рахунків, та інших документів бухгалтерського і податкового звіту (інформації з системи «1-С Бухгалтерія», «Медок» та інших програм), щодо оприбутковування товарів та подальшого постачання по вищевказаним накладним;
- реєстри виданих та отриманих податкових накладних за період з 01.03.2022 по 31.03.2022;
- інших документів, пов`язаних із придбанням та подальшим постачанням товарів по вищевказаним накладним (листування, заявки, акти приймання-передачі, рахунки на оплату тощо);
- копії наказів про призначення службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), у тому числі директора, заступників директора, головного бухгалтера та бухгалтерів, менеджерів, комірників, завідуючих прийомом/видачею товарів, водіїв, інших працівників, які здійснювали прийом/видачу транспортування товарів за вищевказаними накладними, а також їх посадових інструкцій з відомостями про ознайомлення, та копії паспортів, реєстраційних карток платників податків, трудових книжок, документів про освіту, контактну інформацію (адреси мешкання та номери телефонів);
- завірені належним чином копії статутних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 );
- інформацію та підтверджуючі документи (копії ухвал слідчих суддів, протоколів з додатками, описів та ін.) про раніше здійсненні тимчасові доступи (виїмки, обшуки) вказаних вище документів;
які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), та які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, є документальними доказами факту отримання або неотримання товару, факту можливої розтрати бюджетних коштів, визначення суми спричинених збитків, проведення економічної експертизи, проведення почеркознавчої експертизи, а також самостійно і в сукупності з іншими відомостями можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні.
Мотивуючи клопотання, слідчий вказує, що слідчим відділом ВП №2 ХРУП ГУНП в Херсонській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за №42025232010000011 від 04.02.2025, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , у період воєнного стану, зокрема під час тимчасової окупації м. Херсон військами рф у 2022 році, зловживаючи службовим становищем та діючи за попередньою змовою зі службовими особами приватних юридичних осіб, здійснили розтрату бюджетних коштів, шляхом проведення безтоварних фінансово-господарських операцій за нібито придбання у ПП « ОСОБА_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » продуктів харчування та їх поставку до освітніх закладів міста.
Так, Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», який затверджений Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, у зв`язку з військовою агресією російської федерації на всій території України з 24.02.2022 запроваджено воєнний стан.
Відповідно до пункту 1.9 наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» Херсонська міська територіальна громада Херсонського району Херсонської області, включена до переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій з 11.11.2022, та відповідно до Розділу ІІ п.10 з 01.03.2022 по 11.11.2022 території Херсонської територіальної громади були тимчасово окуповані російською федерацією.
ІНФОРМАЦІЯ_2 наказом від 24.02.2022 № 34-Т «Про роботу закладів освіти ІНФОРМАЦІЯ_5 з 24 лютого 2022 року» педагогічних працівників та освітній процес з 24.02.2022 перевело у дистанційну (надомну) форму.
З початку військової агресії російської федерації, на територіях, які опинилися в окупації, серед яких було і м. Херсон, представники держави-агресора, створили незаконні органи влади, які розпочали впроваджувати політичні та освітні стандарти російської федерації.
У той же час моніторингом офіційного державного веб-порталу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » встановлено, що 15 березня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_2 перерахувало ПП « ОСОБА_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) кошти в загальній сумі 949 473 грн, з призначенням платежів за продути харчування для 27 закладів освітим. Херсона (накладні від 14.03.2022), які на той час вже перебували на тимчасово окупованій території.
Також, моніторингом встановлено, що у травні 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_2 перерахувало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) кошти в загальній сумі 2 296 682 грн, з призначенням платежів за продути харчування для 35 закладів освітим. Херсона (накладні від 14.03.2022), які на той час вже перебували на тимчасово окупованій території.
До ІНФОРМАЦІЯ_2 , порядку ст. 23 ЗУ «Про прокуратуру», скеровано два запити щодо надання документів підтверджуючих постачання ПП « ОСОБА_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » продуктів харчування до закладів освіти, а також їх використання.
У відповідь на вказані запити ІНФОРМАЦІЯ_2 надані лише платіжні доручення та копії договорів на постачання продуктів, але не надано жодного товаро супровідного документа (ТТН, накладної тощо), який би підтверджував фактичне постачання продуктів у заклади освіти м. Херсон, які на той час перебували на тимчасово окупованій території, а також документів щодо використання таких продуктів.
Враховуючи окупацію м. Херсона, а також те, що педагогічні працівники та освітній процес був переведений у дистанційну (надомну) форму, вбачається нереальність постачання ПП « ОСОБА_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » продуктів харчування до закладів освіти, у зв`язку з чим можливо дійти висновку, що вказані господарські операції мають безтоварний характер, та вчинялись лише з метою привласнення коштів місцевого бюджету.
Таким чином, в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Для перевірки інформації щодо протиправних дій посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_2 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » з метою спростування чи підтвердження інформації, необхідно дослідити факт надходження продуктів харчування до закладів освіти та їх фактичного отримання закладами освітами, в зв`язку з чим виникла необхідність в отриманні вищевказаних документів.
Основними первинними документами, що підтверджують здійснення поставки є видаткова накладна та товарно-транспортна накладна, які складаються в письмовій формі та підписуються сторонами, крім того Закон України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» дозволяє створювати накладні й інші первинні документи в електронній формі, на які накладаються електронні підписи. Вказані накладні повинні зберігатись як у отримувача товару, так і його постачальника.
Крім того, згідно договорів Постачальник повинен надати на товар документи, які посвідчують його якість, а саме: сертифікати якості, ветеринарне свідоцтво, ветеринарну довідку.
Таким чином, у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ) можуть знаходяться документи, які містять в собі відомості, що мають значення для встановлення обставин вчиненого кримінального правопорушення, є документальними доказами факту отримання або неотримання товару, факту можливої розтрати бюджетних коштів, а також самостійно і в сукупності з іншими відомостями можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, визначення суми спричинених збитків, проведення економічної експертизи, проведення почеркознавчої експертизи, тому необхідно отримати тимчасовий доступ до вищевказаних документів, які зберігаються в ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 .
Посилаючись на вищевикладені обставини, слідчий просить клопотання задовольнити.
В судове засідання слідчий не з`явилася, надала до суду заяву, зі змісту якої вбачається, що клопотання підтримує в повному обсязі та просить розглянути клопотання за її відсутності, додаткових пояснень до клопотання не має.
Обґрунтовуючи внесене клопотання слідчий зазначила, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 6 ст.163КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи доводи клопотання слідчого, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню частково, в частині надання тимчасового доступу до вказаних у клопотанні речей та документів, які знаходиться у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ), оскільки є достатні підстави вважати, що вказані речі та документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а іншими способами їх довести неможливо. Однак, клопотання в частині надання тимчасового доступу до інформації з визначенням «інші, тощо» задоволенню не підлягає, оскільки така інформація є неконкретизованою, а отже надання до неї доступу суперечить вимогам діючого КПК України.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання задовольнити частково.
Надати заступнику начальника СВ відділу поліції № 2 ХРУП ГУНП в Херсонській області ОСОБА_3 , слідчому ОСОБА_5 , слідчому ОСОБА_6 , слідчому ОСОБА_7 , слідчому ОСОБА_8 , слідчому ОСОБА_9 , слідчому ОСОБА_10 , слідчому ОСОБА_11 , слідчому ОСОБА_12 , слідчому ОСОБА_13 тимчасовий доступ до речей та документів, з можливістю вилучення їх оригіналів, а саме:
- накладних від 14.03.2022 за номерами 193, 194,195, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 щодо постачання закладам освіти продуктів (м`ясо свинини, яловичини, тушки кур);
- сертифікатів якості, ветеринарних свідоцтв, ветеринарних довідок на поставлений товар за накладними від 14.03.2022 за номерами 193, 194,195, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 щодо постачання закладам освіти продуктів (м`ясо свинини, яловичини, тушки кур);
- регістрів бухгалтерського обліку, оборотно-сальдові відомості, журнали-ордери, обороти рахунків, регістри бухгалтерського обліку (зокрема, але не вичерпно) відомості по бухгалтерським рахункам в розрізі субрахунків: 10, 13, 15, 20, 23, 28, 30, 31, 36, 37, 40, 44, 45, 47, 63, 66, 68, 70, 79, 90, 91,92, 93, 94; картки рахунків, та документів бухгалтерського і податкового звіту (інформації з системи «1-С Бухгалтерія», «Медок» та інших програм), щодо оприбутковування товарів та подальшого постачання по вищевказаним накладним;
- реєстри виданих та отриманих податкових накладних за період з 01.03.2022 по 31.03.2022;
- документів, пов`язаних із придбанням та подальшим постачанням товарів по вищевказаним накладним (листування, заявки, акти приймання-передачі, рахунки на оплату);
- копії наказів про призначення службових осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », (ЄРДПОУ НОМЕР_1 ), у тому числі директора, заступників директора, головного бухгалтера та бухгалтерів, менеджерів, комірників, завідуючих прийомом/видачею товарів, водіїв, працівників, які здійснювали прийом/видачу транспортування товарів за вищевказаними накладними, а також їх посадових інструкцій з відомостями про ознайомлення, та копії паспортів, реєстраційних карток платників податків, трудових книжок, документів про освіту, контактну інформацію (адреси мешкання та номери телефонів);
- завірені належним чином копії статутних документів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄРДПОУ НОМЕР_1 );
- інформацію та підтверджуючі документи (копії ухвал слідчих суддів, протоколів з додатками, описів) про раніше здійсненні тимчасові доступи (виїмки, обшуки) вказаних вище документів, які перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ЄРДПОУ НОМЕР_1 (юридична адреса: АДРЕСА_1 ).
В іншій частині клопотання відмовити.
Визначити строк дії ухвали тривалістю шістдесят днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2025 |
Оприлюднено | 19.02.2025 |
Номер документу | 125215499 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Гонтар Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні