Ухвала
від 18.02.2025 по справі 903/36/25
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

18 лютого 2025 року Справа № 903/36/25 Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г., за участю секретаря судового засідання Лівандовського Т.Г.,

прокурора відділу Волинської обласної прокуратури Рішка А.В.,

представника відповідача 3: Кушнікової К.М.

розглянувши у підготовчому судовому засіданні

клопотання Луківської селищної ради

про скасування заходів забезпечення позову

у справі №903/36/25

за позовом Керівника Ковельської окружної прокуратури Волинської області в інтересах держави

до відповідачів: 1) Ковельської районної державної (військової) адміністрації;

2) Луківської селищної ради;

3) Головного управління Держгеокадастру у Волинській області;

4) Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРІХОЛ"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області

про скасування розпоряджень, наказів, рішень, державної реєстрації земельної ділянки та визнання недійсним договору оренди

встановив: керівник Ковельської окружної прокуратури Волинської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави до Ковельської районної державної (військової) адміністрації, Луківської селищної ради, Головного управління Держгеокадастру у Волинській області та ТОВ "АГРІХОЛ", в якому просить:

- залучити до участі у справі на стороні позивача як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області;

- визнати незаконним та скасувати розпорядження Турійської районної державної (військової) адміністрації від 21.08.2013 №246 в частині надання дозволу на проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах Турійського району щодо земельної ділянки з кадастровим номером: 0725582900:09:002:1284, площею 22, 1539 га;

- визнати незаконним та скасувати розпорядження Ковельської районної державної (військової) адміністрації від 10.12.2013 №376 в частині затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності на території Турійського району щодо земельної ділянки з кадастровим номером: 0725582900:09:002:1284, площею 22, 1539;

- визнати незаконним та скасувати п. 17 додатку до акту приймання-передачі від 27.09.2018, затвердженого наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області №3-1035/15-18-СГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність;

- визнати незаконним та скасувати п. 42 рішення Луківської селищної ради від 17.10.2018 №36/8 Про прийняття у комунальну власність Луківської селищної ради державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення в частині прийняття у комунальну власність земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га.;

- визнати недійсним договір оренди земельної ділянки кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га від 10.11.2020, укладений між Луківською селищною радою Ковельського району та ТОВ АГРІХОЛ;

- усунути перешкоди державі в особі Ковельської районної державної (військової) адміністрації у здійснення права користування та розпорядження землями водного фонду, шляхом скасування державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га в Державному земельному кадастрі;

- усунути перешкоди державі в особі Ковельської районної державної (військової) адміністрації у користуванні та розпорядженні землями водного фонду, шляхом скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

- усунути перешкоди державі в особі Ковельської районної державної (військової) адміністрації у користуванні та розпорядженні землями водного фонду, шляхом скасування державної реєстрації права оренди ТОВ АГРІХОЛ на земельну ділянку з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Також, просить стягнути з відповідачів 19379грн. 20коп. витрат по сплаті судового збору.

Обгрунтовуючи позовні вимоги, прокурор зазначає, що Ковельською окружною прокуратурою при виконанні повноважень, визначених статтею 131-1 Конституції України та статтею 23 Закону України Про прокуратуру, встановлено порушення інтересів держави під час використання земель державної форми власності, зокрема земель водного фонду.

Опрацюванням відомостей розміщених у Публічній кадастровій карті України та технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель сільськогосподарського призначення встановлено, що у комунальній власності Луківської селищної ради перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га, категорія земель землі сільськогосподарського призначення (склад угідь пасовища).

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 27.09.2018 №3-1035/15-18-СГ та Акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 27.09.2018 спірна земельна ділянка передана у комунальну власність Луківської селищної ради (п. 17 додатку до акту приймання-передачі від 27.09.2018). Рішенням Луківської селищної ради від 17.10.2018 №36/8 Про прийняття у комунальну власність Луківської селищної ради з державної власності земельних ділянок сільськогосподарського призначення вказану земельну ділянку прийнято у комунальну власність (номер 42 додатку до вказаного рішення).

На підставі вищевказаного наказу та рішень Луківської селищної ради від 19.09.2018 №35/12 та від 17.10.2018 №36/8 вказана земельна ділянка 26.11.2018 зареєстрована за Луківською селищною радою на праві комунальної власності (запис про речове право 29165333).

Таким чином, з 26.11.2018 земельна ділянка з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га перебуває у комунальній власності.

10.11.2020 на підставі протоколу земельних торгів від 10.11.2020, між Луківською селищною радою та Товариством з обмеженою відповідальністю АГРІХОЛ укладено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 площею 22,1539 га.

Згідно умов вказаного договору оренди земельна ділянка надана в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва терміном на 7 років (до 10.11.2027).

Разом з тим, встановлено, що частина земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284 належить до земель водного фонду та повинна перебувати у державній власності.

Передача землі у комунальну власність призвели до вилучення частини земельної ділянки водного фонду, зміни категорії землі на землі сільськогосподарського призначення та, з урахуванням розміщення на ній об`єкта водного господарства інженерної інфраструктури міжгосподарської меліоративної системи державної власності - магістрального каналу та гідротехнічної споруди, незаконного вибуття частини земельної ділянки із державної власності в комунальну, а також неправомірного передачу земельної ділянки в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Ухвалою суду від 10.01.2025 відкрито провадження у справі та постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено 05.02.2025. Залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача, Регіональний офіс водних ресурсів у Волинській області

31.01.2025 від керівника Ковельської окружної прокуратури Волинської області надійшла заява про забезпечення позову (вх.№01-87/246/25).

Ухвалою суду від 03.02.2025 задоволено заяву керівника Ковельської окружної прокуратури Волинської області про забезпечення позову. Заборонено державним реєстраторам вносити до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно будь-які відомості та зміни щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284, площею 22,1539 га до набрання законної сили рішенням, яке буде ухвалено судом по суті розгляду позовної заяви. Заборонено державним кадастровим реєстраторам Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та його територіальним органам вносити до Державного земельного кадастру будь-які відомості та зміни щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284, площею 22,1539 га до набрання законної сили рішенням, яке буде ухвалено судом по суті розгляду позовної заяви. Заборонено Луківській селищній раді вчиняти будь-які дії щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0725582900:09:002:1284, площею 22,1539 га, в тому числі щодо поділу земельної ділянки, відчуження, передачу в оренду (суборенду), вчиняти будь-які договори, підписувати акти та будь-які інші документи щодо вказаної земельної ділянки.

12.02.2025 відповідач 2 - Луківська селищна рада надіслала на адресу суду клопотання (вх.№01-87/467/25) про скасування заходів забезпечення позову, в якому зазначила, що у зв`язку з прийняттям рішення Луківської селищної ради №49/4 від 24.01.2025 Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки між Луківською селищною радою та ФОП Камельчук С.В. було укладено угоду №І-22 на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки.

На підставі вищевказаного договору відбудеться зменшення площі земельної ділянки з кадастровим номером: 0725582900:09:002:1284 (із збереженням кадастрового номеру), вилученням частини земельної ділянки водного фонду (в подальшому з вибуттям цієї частини земельної ділянки у державну власність). Це дасть змогу не допустити скасування державної реєстрації речового права, а також розірвання договору оренди, укладеного між Луківською селищною радою Ковельського району та ТОВ АГРІХОЛ.

Зазначає, що Луківською селищною радою листом від 21.07.2020р. №656/3.4/2-20 (копія додається) повідомлялось Ковельське міжрайонне управління водного господарства, що у зв`язку з відсутністю бюджетних коштів на належне утримання, обслуговування та ремонт інженерної інфраструктури водогосподарських об`єктів, які пропонувались для передачі у комунальну власність територіальної громади, на теперішній час невзмозі прийняти та свій баланс. Також пропонувалось при підготовці документів по передачі вищевказаних об`єктів розробити відповідну технічну документацію. Тобто, Луківська селищна рада приймала всі необхідні і належні заходи для узаконення розміщення водних об`єктів на території Луківської громади.

У вказаному клопотанні Луківська селищна рада просить суд скасувати заходи забезпечення позову, застосовані відповідно до ухвали про забезпечення позову від 03.02.2025 р № 903/36/25.

Ухвалою суду від 13.02.2025 клопотання про скасування заходів забезпечення позову прийнято до розгляду, призначено розгляд клопотання у судовому засіданні 18 лютого 2025 року.

У судовому засіданні 18.02.2025 прокурор заперечив щодо скасування заходів забезпечення позову.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Волинській області клопотання про скасування заходів забезпечення позову підтримав.

Відповідно до ч. 2 ст. 145 Господарського процесуального кодексу України клопотання про скасування заходів забезпечення позову розглядається в судовому засіданні не пізніше п`яти днів з дня надходження його до суду.

Дослідивши подане клопотання та наявні у справі письмові докази, заслухавши пояснення учасників справи, господарський суд дійшов висновку про відмову у задоволенні клопотання про скасування заходів забезпечення позову з огляду на наступне.

Згідно з положеннями статті 136 ГПК України господарський суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 137 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

Заходи забезпечення позову мають тимчасовий характер і діють до виконання рішення суду, яким закінчується розгляд справи по суті. Суд при задоволенні позову не вправі скасовувати вжиті заходи до виконання рішення або зміни способу його виконання, за винятком випадків, коли потреба в забезпеченні позову з тих чи інших причин відпала або змінились обставини, що зумовили його застосування.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 145 Господарського процесуального кодексу України суд може скасувати заходи забезпечення позову з власної ініціативи або за вмотивованим клопотанням учасника справи. Клопотання про скасування заходів забезпечення позову розглядається в судовому засіданні не пізніше п`яти днів з дня надходження його до суду.

За результатами розгляду клопотання про скасування заходів забезпечення позову, вжитих судом, постановляється ухвала (ч.4 ст. 145 ГПК України).

У разі ухвалення судом рішення про задоволення позову заходи забезпечення позову продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи (ч. 7 ст. 145 ГПК України).

Суд враховує, що під час розгляду заяви про скасування заходів забезпечення позову суд не оцінює правомірність та доцільність вжиття ним заходів забезпечення позову, а лише з`ясовує, чи потреба у забезпеченні позову відпала або змінились певні обставини, що спричинили застосування заходів забезпечення позову, або забезпечення позову перешкоджає належному виконанню судового рішення.

Посилання заявника Луківської селищної ради на прийняття селищною радою рішення №49/4 від 24.01.2025 Про надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки та виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельної ділянки не є підставою для скасування заходів забезпечення позову у даній справі.

При цьому, заявником не надано жодних доказів, які б спростовували необхідність у застосуванні таких заходів, а також підтверджували б, що необхідність у таких заходах відпала.

Відтак, обставини, якими відповідачем-2 обґрунтовано клопотання, не вказують на зміну або зникнення підстав, які було покладено судом в основу забезпечення позову, які було наведено в ухвалі суду від 03.02.2025.

Будь-яких інших обставин, які вказують на те, що потреба у забезпеченні позову з тих чи інших причин відпала або змінились певні обставини, що спричинили застосування заходів забезпечення позову, або забезпечення позову перешкоджатиме належному виконанню судового рішення не наведено.

Таким чином, оскільки відповідачем Луківською селищною радою належними та допустимими доказами не доведено існування обставин, які в розумінні ст. 145 Господарського процесуального кодексу України можуть бути підставами для скасування вжитих судом заходів забезпечення позову, у задоволенні клопотання про скасування заходів забезпечення позову, застосованих відповідно до ухвали Господарського суду Волинської області про забезпечення позову від 03.02.2025 у справі №903/36/25 слід відмовити.

Керуючись ст.ст. 145, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у клопотанні Луківської селищної ради про скасування заходів забезпечення позову, застосованих відповідно до ухвали Господарського суду Волинської області про забезпечення позову від 03.02.2025 у справі №903/36/25.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст. 255 ГПК України в строк та порядку, встановленому ст. ст. 256, 257 ГПК України.

Ухвала підписана та набрала законної сили 18.02.2025.

Суддя О. Г. Слободян

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення18.02.2025
Оприлюднено19.02.2025
Номер документу125222932
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них щодо припинення права користування земельною ділянкою, з них щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —903/36/25

Ухвала від 18.02.2025

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 18.02.2025

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 13.02.2025

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 05.02.2025

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 03.02.2025

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 10.01.2025

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні