Рішення
від 18.02.2025 по справі 441/1742/23
ГОРОДОЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

441/1742/23 2/441/48/2025

Р І Ш Е Н Н Я

І м е н е м У к р а ї н и

18.02.2025 Городоцький районний суд Львівської області в складі:

головуючого - Ференц О.І.,

за участю секретаря судових засідань Пеленської Х.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Городок Львівської області за участю представників позивачів ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , представників відповідачів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 за правилами загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, Релігійної громади римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення органу реєстрації, позовом третьої особи ОСОБА_7 до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, Релігійної громади римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення органу реєстрації

В С Т А Н О В И В:

Позивачі за первісним позовом звернулися до суду із позовом, покликаючись на те, що з серпня 1987 постійно проживають в квартирі АДРЕСА_1 , куди вселилися на підставі ордеру № 66 від 14.08.1987. 04.05.2023 на їх адресу надійшов лист виконавчого комітету Великолюбінської селищної ради від 02.05.2023 № 06-28/421, яким Великолюбінська селищна рада повідомила їх, що на підставі звернення Релігійної громади римсько-католицької церкви с.м.т. ОСОБА_8 та на підставі підп.5 п.50 Постанови КМУ № 265 від 07.02.2022 «Про деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» (далі - Постанова) селищною радою 28.04.2023 їх знято з зареєстрованого місця проживання, а саме квартири АДРЕСА_2 . Згідно з підп.5 п.50 Постанови зняття із зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснюється на підставі заяви власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за формою згідно з додатком № 6. У такій заяві обовязково зазначається вид та реквізити документа, що підтверджує право власності на житло. На адвокатський запит селищна рада повідомила, що рішення про зняття позивачів із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) здійснює завідувач військово-облікового столу ОСОБА_9 , на підтвердження права приватної власності Релігійної громади на кв. АДРЕСА_1 в с.м.т. Великий ОСОБА_10 надано Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25.01.2018 № 111745984 та Витяг від 10.12.2019 № 192270986, також були надані копії заяв власника житла про зняття особи із зареєстрованого місця проживання, в яких зазначено, що документом, який підтверджує право власності на житло є Свідоцтво про право власності, витяг 111745984 від 25.01.2018, Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 111745984 від 25.01.2018, Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 192270986 від 10.12.2019.

Вказують, що із долучених до відповіді документів вбачається, що зняття їх із задекларованого/зареєстрованого місця проживання відбулося в незаконний спосіб, рішення посадовою особою органу реєстрації про таке зняття не приймалося, документ, який би підтверджував набуття ОСОБА_11 громадою права власності на відповідне житлове приміщення у заявника відсутній. Витяг з Державного реєстру є документом, який підтверджує вже раніше набуте право власності, а отже не є документом, що підтверджує набуття права власності на спірне житло.

Просили суд постановити рішення, яким визнати дії Великолюбінської селищної ради як органу реєстрації щодо зняття їх із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), а саме квартири АДРЕСА_1 протиправними та зобовязати скасувати відповідні реєстраційні дії.

14.11.2023 третя особа ОСОБА_7 подав аналогічний позов до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Релігійна громада римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області, про визнання протиправним та скасування рішення органу реєстрації. Позов подано з аналогічних підстав, що й первісний. ОСОБА_12 просив визнати дії Великолюбінської селищної ради як органу реєстрації щодо зняття їх із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), а саме квартири АДРЕСА_1 протиправними та зобовязати скасувати відповідні реєстраційні дії.

Ухвалою підготовчого засідання від 22.11.2023 позов третьої особи було обєднано до спільного розгляду з первісним позовом. Ухвалою суду від 26.02.2024 за клопотанням представника позивача Заремби В.В. до участі у справі в якості співвідповідача залучено Релігійну громаду римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області.

Представники позивачів в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з мотивів, наведених у позовах. Додатково представник ОСОБА_6 та ОСОБА_7 - адвокат Заремба В.В., пояснив, що до заяви про зняття особи з реєстрації повинен бути доданий документ, що підтверджує право власності на житло. Між тим витяг про реєстрацію права власності таким документом не є, він лише засвідчує факт реєстрації права власності на майно. Сьогодні законність набуття права власності релігійною громадою римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь є предметом судового спору. З огляду на наведене вважає зняття ОСОБА_6 та ОСОБА_7 з зареєстрованого місця проживання незаконним.

Представник позивачки ОСОБА_5 - адвокат Палига О.І., в судовому засіданні додатково пояснив, що до заяви про зняття осіб з реєстрації було долучено лише Витяг про реєстрацію права власності, між тим документом, який підтверджує право власності відповідача на спірне нерухоме майно є Свідоцтво про право власності, яке не було надано представнику Великолюбінської селищної ради. Підставою виникнення права власності у РГРКЦ на спірне нерухоме майно є рішення органу місцевого самоврядування, однак і такі не були долучені до заяви представника РГРКЦ про зняття осіб з реєстрації. Крім цього звертає увагу суду на те, що в бланку заяви про зняття з реєстрації є графа «задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування) знято», в якій проставляється підпис працівника, що здійснив зняття з реєстрації. Однак у таких заявах про зняття з зареєстрованого місця проживання ОСОБА_6 та ОСОБА_5 відсутні відмітки про такі рішення завідувача військово-облікового столу, така відмітка є лише в заяві про зняття з зареєстрованого місця проживання ОСОБА_7 .. Тобто фактично рішення про зняття таких осіб з зареєстрованого місця проживання не приймалося.

Представник відповідача Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, Юрчак Ю.Ю. в судовому засіданні проти задоволення позовів заперечив та пояснив, що РГРКЦ с.м.т. ОСОБА_8 як власник житлового будинку АДРЕСА_3 в с.м.т. Великий ОСОБА_10 звернулася із заявами про зняття з зареєстрованого місця проживання позивачів, до заяви долучили документи, якими підтверджується їх право власності на житловий будинок, сплатили адміністративний збір, відтак отримали адміністративну послугу зняття з зареєстрованого місця проживання. При знятті з зареєстрованого місця проживання ОСОБА_7 у зв`язку з помилками у реєстраційній справі була допущена технічна помилка у його по батькові, що було виявлено у серпні 2023, відтак завідувач військово-облікового столу Миськів Г.М. повторно проводила процедуру зняття його з зареєстрованого місця проживання 08.08.2024 за новою заявою представника РГРКЦ с.м.т. Великий Любінь. Вважає, що реєстраційні дії вчинено правомірно, для їх здійснення були подані усі необхідні документи, про таке зняття з реєстрації повідомлено позивачів. У Витязі з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності є посилання на документ, який таке право підтверджує, відтак жодних порушень допущено не було. Чинним законодавством не вимагається прийняття рішення про зняття з зареєстрованого місця проживання у певній формі, така дія вчиняється, що свідчить про прийняття відповідного рішення. Тобто сам факт зняття особи з реєстрації підтверджує волевиявлення реєстратора. Без певних активних дій такої посадової особи неможливе зняття осіб з зареєстрованого місця проживання. У разі відмови від здійснення такої реєстраційної дії про це приймається рішення. Посилання представників позивачів на те, що у самих заявах відсутня відмітка про прийняте рішення, що свідчить про неприйняття такого, вважає необґрунтованим, оскільки таку заяву подає особа, яка звертається за наданням відповідної адміністративної послуги, заповняє її сама, державний реєстратор лише перевіряє таку заяву і відсутність у ній відмітки про прийняте рішення не свідчить про факт неприйняття такого. Власник житлової будівлі РГРКЦ с.м.т. Великий Любінь, не заперечує факту подання заяви про зняття з зареєстрованого місця проживання позивачів, рішення про таке зняття прийнято завідувачем військово-облікового столу Миськів Г., про надану адміністративну послугу повідомлено позивачів, відтак підстав для задоволення позову немає.

Представник відповідача - Релігійної громади Римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь, адвокат Дубінін Р.В., в судовому засіданні проти задоволення позовів заперечив, оскільки усіма учасниками судового розгляду визнається, що будинок АДРЕСА_3 в с.м.т. Великий Любінь належить РГРКЦ с.м.т. Великий ОСОБА_10 , відтак остання як законний власник мала право подати заяви про зняття з зареєстрованого місця проживання осіб, які там зареєстровані. З матеріалів справи і пояснень ОСОБА_3 вбачається, що рішення реєстратором прийнято, оскільки відбувся сам факт зняття позивачів з зареєстрованого місця проживання, така дія посвідчується фактом її здійснення, паперової форми прийняття рішення реєстратора про таку дію чинним законодавством не вимагається. Заява про знаття з зареєстрованого місця проживання є документом, який подається особою, яка звертається за отриманням відповідної адміністративної послуги, така заява не є формою рішення державного реєстратора. Поза тим звертає увагу суду на те, що РГРКЦ жодним чином не порушуються житлові права позивачів, оскільки, хоча вони й незаконно вселилися у займану квартиру, РГРКЦ на сьогодні не ставить питання про їх виселення із такої. Також вважає, що РГРКЦ с.м.т ОСОБА_8 не є належним відповідачем у справі, оскільки вони лише реалізували своє законне право власника на подання заяви про зняття осіб із зареєстрованого місця проживання, однак саму реєстраційну дію не вчиняли.

Заслухавши пояснення учасників судового засідання, проаналізувавши підстави позовних заяв, оглянувши та оцінивши матеріали справ, дослідивши зібрані у справі докази, суд вважає, що у задоволенні позовів слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_5 та ОСОБА_6 вселилися в квартиру АДРЕСА_1 в с.м.т. ОСОБА_8 на підставі ордеру № 66 від 14.08.1987, який видано на підставі рішення виконкому Великолюбінської селищної ради народних депутатів міста Великий Любінь від 13.08.1987 № 307 (а.с.6).

Згідно даних будинкової книги для прописки громадян, що проживають на АДРЕСА_4 та Витягу з реєстру територіальної громади № 2023/006427950 від 16.08.2023 у цій квартирі також був зареєстрований з 08.02.2007 до 08.08.2023 Фатнассі Майкол Хейкел (а.с.95-97).

Рішенням Великолюбінської селищної ради Городоцького району Львівської області № 1535 від 29.05.2014 вирішено повернути майно (будинок-плебанію) Римсько-католицькій релігійній громаді, рекомендувати Римсько-католицькій релігійній громаді виготовити детальний план території земельної ділянки для обслуговування належного їм нежитлового приміщення (будинку-плебанії) (а.с.15). Рішенням виконавчого комітету Великолюбінської селищної ради Городоцького району Львівської області № 13 від 23.02.2017 «Про присвоєння поштового номера житловому будинку» вирішено присвоїти поштовий номер житловому будинку плебанії АДРЕСА_3 (а.с.16).

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 111745984 від 25.01.2018 одноосібним власником квартири АДРЕСА_1 (на сьогодні Львівського) району Львівської області є релігійна громада Римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області, код ЄДРПОУ 34606378 (а.с.13).

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 192270986 від 10.12.2019 одноосібним власником будинку АДРЕСА_3 в с.м.т. Великий Любінь Львівського району Львівської області є Релігійна громада Римсько-католицької церкви в с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області, підстава набуття права власності рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер 1535 від 29.05.2014, видавник: Великолюбінська селищна рада Городоцького району Львівської області, рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 13, виданий 23.02.2017, видавник: Великолюбінська селищна рада Городоцького району Львівської області (а.с.14).

28.04.2023 ОСОБА_13 звернулася до органу реєстрації Великолюбінської селищної ради, із заявами про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) ОСОБА_5 та ОСОБА_6 за адресою АДРЕСА_4 (а.с.11-12, 98).

Листами № 06-28/421 від 02.05.2023 Великолюбінська селищна рада повідомила ОСОБА_7 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , що за зверненням Релігійної громади Римсько-католицької церкви та на підставі пп.5 п.50 постанови КМУ від 07.02.2022 № 265 селищною радою 28.04.2023 здійснено зняття їх із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), а саме: квартири АДРЕСА_1 (а.с.7-8).

Згідно відповіді виконавчого комітету Великолюбінської селищної ради № 06-24/463 від 19.05.2023 на адвокатський запит Заремби В.В. від імені Релігійної громади Римсько-Католицької церкви уповноваженою особою виступає ОСОБА_13 на підставі довіреності, на підтвердження права приватної власності Релігійної громади на квартиру АДРЕСА_1 в с.м.т. Великий ОСОБА_10 надано Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 25.01.2018 № 111745984 та витяг від 10.12.2019 № 192270986 (а.с.10).

Заявами власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) від 28.04.2023 підтверджується, що ОСОБА_13 просить зняти із задекларованого/зареєстрованого місце проживання (перебування) ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за адресою АДРЕСА_4 , житла, що належить на підставі Свідоцтва про право власності витяг 111745984 від 25.01.2018 (а.с.11-12).

ГУ ДМС України у Львівській області на адвокатський запит адвоката Палиги О. повідомило, що ОСОБА_6 знята з зареєстрованої адреси місця проживання в квартирі АДРЕСА_1 27.04.2023 по заяві власника, ОСОБА_5 28.04.2023 по заяві власника, ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , 28.04.2023 по заяві власника, а ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 зареєстрований 08.02.2007 у вказаній вище квартирі (а.с.19-20). Між тим згідно даних Витягу з реєстру територіальної громади № 2023/006427950 від 16.08.2023 ОСОБА_7 був знятий з реєстраційного обліку за вищевказаною адресою 08.08.2023 (а.с.95-1).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до Закону України № 888-VІІІ від 10.12.2015 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» повноваження щодо реєстрації місця проживання з 04.04.2016 делеговані органам місцевого самоврядування.

Як встановлено у п.7 ч.1 ст.2 Закону України № 1871-ІХ від 05.11.2021 «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» (далі - Закон), орган реєстрації виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, який на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідної ради, забезпечує формування та ведення реєстру територіальної громади, облік задекларованого місця проживання/зміну місця проживання особи.

Порядок зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) встановлений Порядком декларування та реєстрації місця проживання (перебування) (далі - Порядок), затвердженим Постановою КМУ № 265 від 07.02.2022 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» з наступними змінами і доповненнями.

Перелік підстав для зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) передбачений п.50 Порядку, серед підстав значиться і заява власника житла про зняття особи із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) за формою згідно з додатком № 6 (підп.5 п.50 Порядку).

Згідно п.61, 62 Порядку у разі звернення до органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) разом із заявою власника житла про зняття особи (осіб) із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) власник житла подає: 1) документ, що посвідчує особи (у разі особистого звернення); 2) документ,що підтверджуєправо власності на житло, в якому задекларовано/зареєстровано місце проживання (перебування) особи (осіб), що знімається. У разі подання заяви, передбаченої підп.1 або 5 п.50 цього Порядку, законним представником (представником) особи, крім документів, зазначених у пунктах 57 і 61 цього Порядку, додатково подаються документ, що посвідчує особу законного представника (представника), документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника (представника), крім випадків, коли заява подається законним представником малолітньої дитини.

Пунктом 69 Порядку встановлено, що посадова особа органу реєстрації або адміністратор центру надання адміністративних послуг перевіряє належність паспортного документа особі, що його подала, його дійсність, правильність заповнення заяви про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) та наявність документів, необхідних для зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), про що зазначена посадова особа робить відповідний запис у заяві. Посадова особа органу реєстрації у день звернення особи, її законного представника (представника) або в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту:

приймає рішення про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання або про відмову у знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи. Датою зняття із реєстрації місця проживання осіб, які подавали документи через центр надання адміністративних послуг, представника соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту, є дата отримання органом реєстрації відповідних документів;

формує і вносить дані про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи до реєстру територіальної громади;

формує інформацію про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи для її передачі до відомчої інформаційної системи ДМС з подальшою передачею інформації до Єдиного державного демографічного реєстру;

за зверненням особи або її законного представника (представника) формує і видає витяг з реєстру територіальної громади;

інформує особу або її законного представника (представника) про зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) або про відмову у знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) засобами поштового, телефонного або електронного зв`язку, у тому числі засобами Порталу Дія;

інформує особу (осіб), місце проживання якої (яких) зняте за заявою власника житла, засобами поштового, телефонного або електронного звязку.

Статтею 182 ЦК України встановлено, що право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Згідно зі статтею 1 Першого протоколу до Конвенції кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Статтею 2 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV«Про державну реєстрацію речовихправ на нерухоме майно та їх обтяжень»(далі -Закон № 1952-IV) визначено, що державна реєстрація прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державна реєстрація права власності та інших речових прав, крім державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, проводиться на підставі: рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно (пункт 9 частини першоїстатті 27 цього Закону).

Реєстрація права власності на нерухоме майно є лише офіційним визнанням права власності з боку держави (постанова Великої Палати Верховного Суду від 12 березня 2019 року у справі № 911/3594/17).

Також у постановах Великої Палати Верховного Суду від 23 червня 2020 року у справі № 680/214/16 та від 07 квітня 2020 року у справі № 916/2791/13 зроблено висновок про те, що державна реєстрація права власності на нерухоме майно є одним з юридичних фактів у юридичному складі, необхідному для підтвердження права власності, а самостійного значення для виникнення права власності немає. Така реєстрація визначає лише момент, з якого держава визнає та підтверджує право власності за наявності інших юридичних фактів, передбаченихзакономяк необхідних для виникнення такого права.

З аналізу вище наведених норм закону вбачається, що Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно є документом, що підтверджує право власності особи, однак не є самостійною підставою виникнення такого права.

Крім цього, відповідно до правової позиції Великої Палати ВС, викладеної в постановах від 02.07.2019 у справі № 48/340, від 12.03.2019 у справі № 911/3594/17, від 19.01.2021 у справі № 916/1415/19 відомості державного реєстру прав на нерухомість презюмуються привальними, доки не доведено протилежне, тобто державна реєстрація права за певною особою не є безспірним підтвердженням наявності в цієї особи права, але створює спростовану презумпцію права такої особи.

Представниками позивача в судовому засіданні не спростовано презумпції правомірності права власності РГРКЦ с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області на будинок АДРЕСА_3 .

Як вбачається з матеріалів справи, при зверненні до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області із заявами про зняття із зареєстрованого місця проживання позивачів представниця за довіреністю Релігійної громади римсько-католицької громади с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області надала реєстратору документи, що посвідчували її повноваження, а також Витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, який підтверджував право власності релігійної громади на будинок, у якому були зареєстровані позивачі. На думку суду надання у даному випадку такого Витягу в повній мірі достатнє для підтвердження права власності на житло і дають право уповноваженій на те особі приймати рішення про зняття чи відмову у знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи, відповідають вимогам Порядку.

Крім цього, Порядком декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затвердженим Постановою КМУ № 265 від 07.02.2022 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад» не встановлено обовязкової письмової форми рішення представника спеціалізованої соціальної установи, закладу соціального обслуговування та соціального захисту про зняття з задекларованого/зареєстрованого місця проживання. З аналізу норм п. 69 такого Порядку, а саме норми, згідно з якою датою зняття із реєстрації місця проживання осіб є дата отримання органом реєстрації відповідних документів, вбачається, що рішення про зняття з реєстрації приймається в день подання усіх необхідних документів і про таке рішення свідчить безпосередньо сам факт зняття з реєстрації осіб, зазначених у заяві. Суд погоджується з думкою представників відповідачів, що відсутність відмітки у заяві про зняття з задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи не свідчить про неприйняття такого рішення уповноваженою особою, оскільки факт його прийняття підтверджується самим фактом зняття з реєстрації вказаних у заяві осіб.

Крім цього, суд ставить під сумнів належність обраного позивачами способу захисту своїх житлових прав. Матеріалами справи підтверджується, що РГРКЦ с.м.т Великий Любінь Городоцького району Львівської області є законим власником житлової будівлі АДРЕСА_3 в с.м.т. Великий ОСОБА_10 , де у квартирі АДРЕСА_5 були зареєстровані позивачі. Відтак РГРКЦ може в будь який момент звернутися до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області із заявами про зняття з задекларованого/зареєстрованого місця проживання осіб, оскільки таке їхнє право передбачено вище цитованими нормативно-правовими актами.

У зв`язку з наведеним, представник відповідача - Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, при знятті позивачів з зареєстрованого місця проживання діяла у відповідності з вимогами чинного законодавства, за наявності документів, передбачених у п. 69 Порядку, мала повноваження на вирішення питання про зняття осіб з зареєстрованого місця проживання чи про відмову у такому, відтак підстав для визнання дій відповідача протиправними та скасування рішення про зняття з реєстрації суд не знаходить.

Крім цього, на думку суду, Релігійна громада Римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області не є належним відповідачем у справі, оскільки заявлені позивачами позови стосуються оскарження дій посадових осіб Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області в частині проведення зняття їх з реєстрації, відтак жодними діями Релігійної громади у даній справі права та законні інтереси позивачів не порушувалися, що є самостійною підставою для відмови у задоволенні позовних вимог до цього відповідача.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог на підставі ст.141 ЦПК України не підлягають стягненню з відповідачів понесені позивачами і документально підтверджені судові витрати.

Керуючись ст.7,10,12,13,141, 258,263-265,268 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_5 , ОСОБА_6 до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, Релігійної громади римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення органу реєстрації відмовити.

У задоволенні позову третьої особи ОСОБА_7 до Великолюбінської селищної ради Львівського району Львівської області, Релігійної громади римсько-католицької церкви с.м.т. Великий Любінь Городоцького району Львівської області, про визнання протиправним та скасування рішення органу реєстрації відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Львівського апеляційного суду.

Головуючий Ференц О.І.

СудГородоцький районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення18.02.2025
Оприлюднено20.02.2025
Номер документу125234191
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них:

Судовий реєстр по справі —441/1742/23

Ухвала від 03.03.2025

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Ухвала від 25.02.2025

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Рішення від 18.02.2025

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Ухвала від 17.02.2025

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Ухвала від 09.12.2024

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Ухвала від 12.11.2024

Цивільне

Городоцький районний суд Львівської області

Ференц О. І.

Постанова від 29.08.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Савуляк Р. В.

Постанова від 29.08.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Савуляк Р. В.

Постанова від 10.06.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

Ухвала від 18.03.2024

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Олійник Алла Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні