ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 грудня 2024 рокуСправа №160/27446/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
14.10.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» (вул. Мечникова, буд. 11, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 37434048) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ ВП 44118658), в якій позивач просить:
- визнати противоправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0/280250407 від 20.05.2024 року про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято контролюючим органом безпідставно, з огляду на положення пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, якими встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, в тому числі штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них. Відтак, штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в ЄРПН у період з 01.03.2020 і до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину (30.06.2023) не застосовується. Законом №2260-ІХ від 12.05.2022, який набрав чинності 27.05.2022, відновлено податковий обов`язок платників податків, у яких є можливість виконувати свої податкові обов`язки. Разом з цим, прогалина права в сфері підтвердження неможливості виконання платником податків обов`язків у період з 27.05.2022 по 06.09.2022 призвела до браку законодавчого визначення умов, за яких платник податків може застосовувати абз. 8 пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, що в свою чергу створило умови правової невизначеності. Надалі, Законом №2876-ІХ від 12.01.2023 внесено зміни до розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України та підрозділ 2 доповнено пунктами 89 та 90, згідно із якими збільшено тривалість граничного строку реєстрації податкової накладної, залежно від дня її складення, та зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення ПК України для реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Проте, незважаючи на те, що в Законі №2876-ІХ зазначено «тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні…», тобто починаючи з 24.02.2022, відповідачем в прийнятому податковому повідомленні-рішенні застосовані інші штрафні санкції, тобто без урахування диференціювання відсотків, визначених Законом №2876-ІХ.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.10.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області надано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив в задоволенні позову відмовити. Відзив обґрунтований тим, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН. За результатами перевірки, відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 Податкового кодексу України (далі ПК України), складено акт камеральної перевірки щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних (далі акт перевірки). Акт перевірки направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства. Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України. Так, відповідно інформації наведеній у матеріалах перевірки перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних. Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН. Податкове повідомлення-рішення направлено засобами поштового зв`язку на податкову адресу підприємства. На підставі викладеного, просить суд відмовити в задоволенні позову.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, суд встановив наступне.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 17.04.2024р. ГУ ДПС у Дніпропетровській обл. проведено перевірку перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних за період 2022- 2024рр.
За результатами перевірки було складено Акт № № 23750/04-07/37434048 від 17.04.2024р. з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних складених за 2022-2024рр., відповідно до висновків якого було встановлено порушення вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України та пункту 90 підрозділу 2 XX «Перехідні положення» ГІКУ в частині несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Актом перевірки було виявлено порушення строків реєстрації податкових накладних ТОВ «Лідер ГІромснаб», зокрема, в 2022-2024рр.
ГУ ДПС в Дніпропетровській області прийшов до висновку, що по вищезазначених ПН/РК ТОВ «Лідер Промснаб» порушено граничні терміни реєстрації в ЄРПН, при цьому кількість днів затримки обраховано починаючи з періоду відновлення права у контролюючого органу проводити будь-які камеральні перевірки, тобто з 27.05.2022 року.
За затримку реєстрації податкових накладних в ЄРПН відповідно до п.120-1.1 ст. 120- 1 ГІКУ, та пункту 90 підрозділу 2 XX «Перехідні положення» ГІКУ обраховано штрафні санкції на загальну суму 1 435 252,11 грн.
На підставі акта перевірки від 17.04.2024р. ГУ ДПС у Дніпропетровській обл. винесено податкове повідомлення-рішення №0/280250407 від 20.05.2024р., яким згідно пункту п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України та пункту 90 підрозділу 2 XX «Перехідні положення» ПКУ за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 1 435 252,11 грн.
Не погодившись з визначеним розміром штрафу Товариство звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку викладеному вище, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з абзацами 1, 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За змістом абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної встановлена статтею 120-1 ПК України.
За приписами пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
Пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Станом на час виписки податкових накладних в Україні діяв карантин, установлений постановою Кабінету Міністрів України, дія якого закінчилась 01 липня 2023 року.
Перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину, є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» від 12 травня 2022 року №2260-ІХ (далі - Закон №2260-ІХ), який набрав чинності 27 травня 2022 року, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, згідно з якими тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Згідно з підпунктом 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Відповідно, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27 травня 2022 року, поновлена відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з ПК України та іншими законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 ПК України, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому поновлено Законом № 2260-ІХ відповідальність за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року по 27 травня 2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом № 2260-ІХ) за умови реєстрації такими платниками податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН до 15 липня 2022 року.
З огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин, суд зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року, за умови реєстрації податкових накладних в ЄРПН до 15 липня 2022 року.
За правовим висновком, викладеним Верховним Судом в постанові від 30 січня 2024 року в справі № 280/4484/23, оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку, коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період, у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
Виходячи з акту камеральної перевірки та розрахунку штрафних санкцій, судом встановлено наступне:
ПН/РК №46 дата складання 08.02.2022. дата реєстрації 06.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 206, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №58 дата складання 10.02.2022. дата реєстрації 10.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 211, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №60 дата складання 10.02.2022. дата реєстрації 10.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 211, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №116 дата складання 23.02.2022. дата реєстрації 21.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 222, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №112 дата складання 23.02.2022. дата реєстрації 21.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 222, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №111 дата складання 23.02.2022. дата реєстрації 21.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 222, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №117 дата складання 23.02.2022. дата реєстрації 21.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 222, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №81 дата складання 16.02.2022. дата реєстрації 13.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 214, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №41 дата складання 07.02.2022. дата реєстрації 06.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 207, розмір штрафу 40%;
ПН/РК №113 дата складання 23.02.2022. дата реєстрації 21.02.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 222, розмір штрафу 40%;
З огляду на те, що позивачем не забезпечено реєстрацію податкових накладних до 15.07.2022, обґрунтованим є застосування штрафів у визначеному законом розмірі.
ПН/РК №2 дата складання 20.12.2022. дата реєстрації 08.01.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 358, розмір штрафу 40%;
Ураховуючи, що податкова накладна/розрахунок коригування, виписана після 26 травня 2022 року, контролюючим органом правомірно застосовано до платника податку штрафні санкції за порушення термінів реєстрації цих податкових накладних з врахуванням розміру штрафу визначеного відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України.
Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-ІХ (далі Закон № 2876-ІХ), який набрав чинності 08 лютого 2023 року, підрозділ 2 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктами 89 та 90 наступного змісту:
« 89. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
90. Тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.».
Згідно до акту камеральної перевірки:
ПН/РК №9910057//14 дата складання 22.11.2023. дата реєстрації 19.12.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №9910056//14 дата складання 22.11.2023. дата реєстрації 19.12.2023, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №5 дата складання 21.12.2023. дата реєстрації 29.01.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 11, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №9972365 дата складання 15.12.2023. дата реєстрації 20.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 75, розмір штрафу 15%;
ПН/РК №30 дата складання 16.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №67 дата складання 29.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №43 дата складання 19.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №31 дата складання 16.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №66 дата складання 29.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №37 дата складання 16.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №54 дата складання 23.02.2024. дата реєстрації 19.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 1, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №49 дата складання 21.02.2024. дата реєстрації 20.03.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 2, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №42 дата складання 19.02.2024. дата реєстрації 01.04.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 14, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №14 дата складання 11.01.2024. дата реєстрації 16.02.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 11, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №50 дата складання 11.01.2024. дата реєстрації 18.02.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 13, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №48 дата складання 09.01.2024. дата реєстрації 18.02.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 13, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №47 дата складання 04.01.2024. дата реєстрації 18.02.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 13, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №51 дата складання 15.01.2024. дата реєстрації 18.02.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 13, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №49 дата складання 11.01.2024. дата реєстрації 18.02.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 13, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №9928492//14 дата складання 01.03.2024. дата реєстрації 15.04.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 10, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №9928490//14 дата складання 01.03.2024. дата реєстрації 15.04.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 10, розмір штрафу 2%;
ПН/РК №9928488 дата складання 01.03.2024. дата реєстрації 15.04.2024, кількість днів порушення термінів реєстрації 10, розмір штрафу 2%.
До даних накладних контролюючим органом правомірно розраховано штрафні санкції згідно до приписів пункту 90 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, оскільки зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України і матеріалів справи, суд дійшов висновку про необхідність відмови у задоволенні позовних вимог повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи відмову в задоволенні позову, сплачений позивачем судовий збір не підлягає відшкодуванню на його користь.
Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР ПРОМСНАБ» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2024 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125237412 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні