Справа № 420/23977/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 лютого 2025 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лебедєвої Г.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна зава товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» (далі позивач, ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС») до Головного управління ДПС в Одеській області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07 травня 2024 року № 11018900/44395867;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» № 154 від 08 травня 2023 року датою її фактичного подання 29 травня 2023 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 154 від 08.05.2023 року. Згідно отриманої квитанції від контролюючого органу, податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено у зв`язку із тим, що обсяг постачання товару/послуг 49.41 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем до контролюючого органу було подано відповідні пояснення та копії документів.
Однак, податковим органом прийнято рішення від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову в реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» у порядку адміністративного оскарження подало скаргу на рішення від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 за результатом розгляду якої прийнято рішення від 21.05.2024 року 31967/44395867/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін.
Позивач вказує, що всупереч вимогам п. 11 Порядку №1165 та п. 4 Порядку № 520 у квитанції від 29.05.2023 р. висловлена пропозиція надати пояснення та копії документів, «достатніх для прийняття рішення про реєстрацію» спірної накладної, тоді як п. 11 Порядку №1165 визначає такі пояснення та документи як необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, а п. 4 Порядку № 520 говорить про пояснення та документи стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній. Контролюючий орган від цих вимог нормативних актів відхилився та запропонував надати те, що цими актами йому не дозволялось. Поряд з цим така пропозиція у квитанції, заздалегідь створила для позивача умови правової невизначеності, адже не містила конкретики, по-перше, позивач не може знати як саме для податкового органу характеризується категорія «достатність документів» для прийняття рішення про реєстрацію, адже таке рішення приймається колегіальним органом податкової служби (комісією), та, по-друге, копіями яких саме документів така достатність досягається. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не містила пропозиції щодо надання конкретних документів, що позбавило позивача можливості надати документи на підтвердження інформації, зазначеної в Спірній накладній. В квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, і необхідні для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної. Загальне зазначення в квитанціях про зупинення реєстрації ПН щодо надання документів призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію (їв) зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Таким чином, недотримання податковим органом вимог законодавства вже на етапі зупинення реєстрації податкових накладних щодо оформлення квитанцій прямо вказує на те, що рішення, які прийняті на наступному етапі, тобто рішення комісії про відмову у реєстрації податкової (них) накладної (них), теж не є законними.
Також позивач зазначає, що відмова у реєстрації спірної накладної за спірним рішенням Комісії регіонального рівня відбулась у зв`язку з лише єдиною підставою - наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Порядок № 520 зобов`язує Комісію регіонального рівня приймати рішення за результатами розгляду письмових пояснень платника податків, використовуючи певну форму. Така форма Рішення у редакції чинній на дату прийняття спірного рішення міститься у Додатку № 1 до Порядку № 520. З неї вбачається, що відмовляючи у реєстрації податкової накладної у зв`язку з вказаною причиною, контролюючий орган має у рішенні у реквізиті «Додаткова інформація» зазначити конкретні документи. Всупереч зазначеному у спірному рішенні цього не зроблено, який(і) саме документ(и) складені з порушенням законодавства не зазначено. Натомість у реквізиті спірного рішення, який присвячений опису саме конкретних документів з порушеннями, просто переписана частина із загального переліку пункту 5 Порядку № 520. А такої підстави як «наявність податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій» для відмови у реєстрації податкової накладної взагалі нормативно не передбачено. Тим більше не було конкретизовано: яка саме інформація, яких конкретно операцій, як це обґрунтовує ризиковість операції за конкретною спірною накладною і відповідно перешкоджає її реєстрації тощо.
До того ж у квитанції від 29.05.2023 р. про зупинення реєстрації спірної накладної був зазначений код послуги за ДКПП 49.41, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної, а за таких умов пункт 5 Порядку № 520 надає право платнику податку подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції, що і зробив позивач, надавши письмові пояснення та документи на розгляд комісії регіонального рівня. У спірному же рішенні таке право позивача відповідач-1 ставить під сумнів, адже безпідставно збільшує коло документів, що мали бути надані платником податків на розгляд комісії регіонального рівня, не обґрунтовуючи при цьому, як перелічене відповідачем 1 мало вирішальну ступінь впливу у підтверджені інформації спірної накладної, що без таких документів неможливо було підтвердити таку операцію тим, що надав позивач разом із своїми письмовими поясненнями. Та більше, разом з поясненнями позивачем були надані копії договорів на придбання запчастин, технічного обслуговування та пального, товарно-транспортні накладні, акт здачі-приймання послуг. Своїм правом звернутися до позивача з повідомленням про необхідність подати додаткові пояснення та/або копії документів (п. 9 Порядку № 520) комісія регіонального рівня не скористалася.
Позивач вказує, що ані квитанція про зупинення реєстрації спірної накладної, ані оскаржуване рішення відповідача 1, не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, та породжують їхнє неоднозначне трактування, що у свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивачем, як платником податків, виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень (ГУ ДПС в Одеській області).
З огляду на викладене, позивач вважає рішення від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову у реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправним та таким,що підлягає скасуванню, а тому звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою суду від 05.08.2024 року позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» залишено без руху та надано час для усунення недоліків шляхом надання до суду належним чином завірені копії документів доданих до позову.
До Одеського окружного адміністративного суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків зазначених в ухвалі суду від 05.08.2024 року.
Ухвалою від 26.08.2024 року Одеський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі № 420/23977/24 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) відповідно до ст. 262 КАС України.
10.09.2024 року до Одеського окружного адміністративного суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача.
Заперечуючи проти позову, представник відповідачів послався на те, що ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 154 від 08.05.2023 року, виписану на адресу ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ВОСТОК» (код ЄДРПОУ 41301451) на загальну суму з урахуванням ПДВ 718714, 60 грн. із номенклатурою товару «Транспортні послуги по перевезенню вантажу (т)». За отриманою Квитанцією №1 від 29.05.2023 року з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України позивачу було повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 154 зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 08.05.2023 №154 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 49.41, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій.». У відзиві зауважено, що у позивача відсутня прийнята таблиця даних платника податку на додану вартість із кодом УКТЗЕД/ДКПП 49.41 як таким, що на постійній основі постачається/виготовляється. Також, даною Квитанцією №1 позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних. На виконання п. 11 Порядків №1165 позивачем було подане до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено. Разом з повідомленням № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 01.05.2024 року, позивачем надано 19 додатків. Однак, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області було прийняте рішення № 11018900/44395867 від 07.05.2024 у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства.
Представники відповідачів у відзиві зазначає, що товарно-транспортні накладні надані Позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних не заповнено обов`язкових граф щодо вантажно-розвантажувальних робіт. Отже, документи, які були подані на розгляд комісії є сумнівними та ймовірно складені із порушенням чинного законодавства.
Таким чином, на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної.
Отже, прийняті рішення, на переконання відповідача, є законними та обґрунтованими.
11.09.2024 року до Одеського окружного адміністративного суду від позивача надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій щодо твердження відповідача, що неподання таблиці даних платника податку на додану вартість свідчить про непідтвердженість відомостей щодо Коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 позивач вказує, що після внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Постановою КМ України від 23 грудня 2022 р. № 1428, а саме до пункту 1 додатку 3 до Порядку № 1165, починаючи з 11.01.2023 р. подання або неподання платником податків таблиці даних, про яку зазначає відповідач у відзиві не має жодного значення при виявленні критерію ризиковості за пунктом 1 додатку 3 до Порядку № 1165 та не може обґрунтовувати як зупинення реєстрації Спірної накладної, так й прийняття Спірного рішення. Крім цього подання платником податків таблиці даних в контексті правил реєстрації податкових накладних завжди було правом платника податку, а не його обов`язком. Податковий кодекс України взагалі не унормовує таку категорію як «таблиця даних платника податку» та відповідно не встановлює за нею такої функції, від якої залежить зупинення/не зупинення реєстрації податкової накладної платника податку.
Крім того, з огляду на те, що позивач є виробником, а не покупцем робіт (послуг) "перевезення вантажу", у позивача об`єктивно відсутній такий показник визначення ризиковості господарської операції, як залишок (різниця) обсягу придбання такої послуги та обсягу її постачання. Водночас відповідачі не взяли до уваги виробничий статус позивача та не обґрунтували, в чому тоді існує ризиковість операції.
Щодо аргументів відповідача, наведених у відзиві, стосовно того, що «товарно-транспортні накладні надані Позивачем на розгляд комісії регіонального рівня не відповідають вимогам наказу Міністерства транспорту України «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» від 14.10.1997 № 363 (в редакції від 12.07.2019), а саме підпункту 11.1 пункту 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, зокрема у наданих товарно-транспортних накладних не заповнено обов`язкових граф щодо вантажо-розвантажувальних робіт», позивач зазначає, що по-перше, безпосередньо у змісті спірного рішення товарно-транспортні накладні, як конкретні документи, що, на думку податкового органу, складені із порушенням законодавства, не зазначалися. А отже на час прийняття спірного рішення відповідач 1 виходив з інших обставин і зворотне відповідачем не доведено. По-друге, відповідачем не зазначено, які саме обов`язкові графи ТТН щодо вантажно-розвантажувальних робіт і в яких саме поданих на розгляд ТТН не заповнено. По-третє, зі змісту підпункту абзацу другого п. 11.1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України 14.10.97 № 363, вбачається, що інформація про вантажно-розвантажувальні операції не є такою, що обов`язково має міститися у товарно-транспортній накладній.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» зареєстроване як юридична особа 22.04.2021 року (Номер запису: 1005561020000077778) та взяте на податковий облік. Код суб`єкта господарювання за ЄДРПОУ: 44395867.
Видами діяльності ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» (за КВЕД) є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний); 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Після урожайна діяльність; 01.64 Оброблення насіння для відтворення; 5.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловим хімічними речовинами; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування.
Позивач має статус платника податку на додану вартість з 01.07.2021 року. Ідентифікаційний номер платника податку на додану вартість:443958615538.
01.04.2022 року між ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» (Перевізник) та ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВОСТОК» (Замовник) укладено Договір на перевезення вантажу № 01/04-01, відповідно до умов якого ТОВ «Трансшип-Тракс» (перевізник) в порядку та на умовах, визначених цим договором, бере на себе зобов`язання доставити довірений йому Замовником вантаж з пункту навантаження (відправлення) до пункту призначення і видати вантаж уповноваженому представнику Замовника (Вантажоодержувачу), а Замовник бере на себе зобов`язання сплатити вартість перевезення вантажу. (п. 1.1).
Згідно умов Договору:
Найменування, кількість, оголошена вартість вантажу, пункт навантаження (відправлення) та пункт призначення, час відправлення, строк доставки вантажу, необхідна кількість транспортних засобів для здійснення перевезення погоджуються Сторонами в заявці, що надається Замовником в порядку, визначеному даним Договором (п. 1.2).
Розрахунки між Перевізником та Замовником здійснюються шляхом переказу грошових коштів на поточний рахунок Перевізника. Ціна перевезення вантажу розраховується окремо для кожного перевезення згідно заявці Замовника та визначається у рахунку на оплату, що виставляється Перевізником Замовнику. Вартість перевезення залежить від кілометражу, що проходить автотранспорт Перевізника, характеру та кількості вантажу (п.п. 4.1, 4.2).
Замовник оплачує вартість перевезення вантажу в строк, що не перевищує 5 календарних днів з дня виставлення рахунку Перевізником Замовнику. Виконавець має право виставити Замовнику рахунок на оплату перевезення з дня, наступного за днем обов`язкового підписання Сторонами Акту, що посвідчує приймання-передання виконаних робіт/ наданих послуг. Такий Акт має бути підписано Сторонами протягом 5 календарних днів з моменту виконання перевезення та надання Замовнику відповідних транспортних документів. (п.п. 4.4, 4.5).
01.04.2022 року сторони Договору № 01/04-01 від 01.04.2022 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом підписали Додаткову угоду №1, відповідно до якої сторони дійшли згоди про внесення змін до Договору шляхом його доповнення пунктом 8.9. такого змісту: «Керуючись ст. 6, ч. З ст. 207 та ст. 627 Цивільного кодексу України Сторони домовились, що Перевізник і Замовник можуть використовувати (за їх наявності) аналоги власноручних підписів їх уповноважених осіб (факсиміле), з їх нанесенням за допомогою засобів механічного копіювання за зразками відповідних аналогів…».
На виконання зобов`язання за договором на перевезення вантажу № 01/04-01 від 01.04.2022 року та згідно Заявки № 32_2023 ТОВ «Трансшип-Тракс» здійснило перевезення вантажу (пшениця 3, 4 класу 2022 року) зі складу в Одеській обл., Білгород-Дністровський р-н., на території Татарбунарський м/р, комплекс будівель та споруд № 13 (місце завантаження) до Одеська обл., м. Кілія, комплекс будівель та споруд № 12 (територія Кілійської м/ради) (місце розвантаження), зі складанням відповідних Товарно-транспортних накладних:
- від 06.05.2023 р. - №№ 230506-146, 230506-148, 230506-145, 230506-147, 230506-151, 230506-150, 230506-156, 230506- 160, 230506-161, 230506-165, 230506-166, 230506-167, 230506-175;
- від 07.05.2023 р. - №№ 230507-136, 230507-137, 230507-141, 230507-143, 230507-145, 230507-146, 230507-148, 230507-149, 230507-151, 230507-152, 230507-162, 230507-164, 230507- 171, 230507-172, 230507-173, 230507-174, 230507-179, 230507-180, 230507-181, 230507-184, 230507-186, 230507-187, 230507-190, 230507-193, 230507-194, 230507-196, 230507-199, 230507-044, 230507-046, 230507-047, 230507-049, 230507-050, 230507-051, 230507-052, 230507-055, 230507-056, 230507-058, 230507-061, 230507- 062, 230507-064, 230507-065, 230507-066, 230507-067, 230507-069, 230507-070, 230507-071, 230507-073, 230507-097, 230507-100, 230507-102, 230507-103, 230507- 123, 230507-124, 230507-128, 230506-176, 230507-001, 230507-004, 230507-005, 230507-006, 230507-008, 230507-017, 230507-020, 230507-022, 230507-026, 230507- 028, 230507-029, 230507-031, 230507-033, 230507-034, 230507-035, 230507-038, 230507-039, 230507-041, 230507-042;
- від 08.05.2023 р. - №№ 230507-201, 230507-204, 230508-003, 230508-006, 230508-007, 230508-013, 230508-017, 230508-018, 230508- 021, 230508-023, 230508-024, 230508-026, 230508-027, 230508-030, 230508-032, 230508-034, 230508-035, 230508-039, 230508-046, 230508-047, 230508-048, 230508- 086, 230508-088.
08.05.2023 року сторони Договору № 01/04-01 підписали Акт надання послуг №145, яким підтверджено надання ТОВ «ТрансшипТракс» транспортних послуг з перевезення вантажу на підставі договору на перевезення вантажу № 01/04-01 від 01.04.2022 року на загальну вартість 718714,60 грн., в тому числі ПДВ 119785,77 грн. До цього акту Сторонами договору 08.05.2023 року складено Реєстр ТТН.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» за датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, як постачальником, на виконання вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, складено на користь покупця ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВОСТОК» податкову накладну № 154 від 08.05.2023 року на загальну суму 718714,60 грн., в тому числі ПДВ 119785,77 грн.
Вказана податкова накладна ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
За отриманою Квитанцією №9124638285 від 29.05.2023 року з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкової накладної № 154 зупинена, оскільки: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 08.05.2023 №154 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 49.41 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=2.6166%, "P"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
З метою подальшої реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС» через електронний кабінет направлено до контролюючого органу Повідомлення №2 від 01.05.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з додатками та поясненнями. Разом із Повідомленням № 2 від 01.05.2024 року позивачем подано: пояснення №01/05/2 від 01.05.2024; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 01.04.2024; протокол №1 від 21.04.2021; форму 20- ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 28.11.2022; форму 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 23.11.2023; договір перевезення № 01/04-01 від 01.04.2022; акт надання послуг № 145 від 08.05.2023, заявка № 32_2023, реєстр ТТН до акту № ТВ00-000145 від 08.05.2023 р.; товарно-транспортні накладні; договір оренди №01/04/22 від 01.04.2022; договір оренди № 01-04-2022/3 від 01.04.2022; договір №15461-16/2022 від 01.04.2022; договір №290322/1 від 29.03.2022; договір №1183 від 29.06.2022; договір №01/04-2022 від 01.04.2022; договір №01/04-22 від 01.04.2022; договір поставки нафтопродуктів №17 від 23.06.2022.
За результатами розгляду наданих пояснень і документів, доданих до них, Комісією Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації, прийнято рішення від 07.05.2024 року № 11018900/44395867, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для такої відмови зазначено: надання платником податків копій документів, складених/оформлених з порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; наявність податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
14.05.2024 року позивачем на вищезазначене Рішення подано скаргу до Державної податкової служби України.
21.05.2024 року Державною податковою службою України прийнято Рішення за результатам розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі за № 31967/44395867/2, згідно якого скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування № 154 від 08.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава відмови: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Позивач вважаючи протиправними Рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову у реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року, звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини в межах заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини виникли між сторонами стосується питань оподаткування.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України.
Згідно пп."а", "б" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).
Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 ст.201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 20.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у п.201.16 ст.201 ПК України, згідно з яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно пунктів 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.
Як встановлено судом, реєстрація податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена з підстав: Обсяг постачання товару/послуг 49.41, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».
У квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Оцінюючи наведені в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у Додатку 3 до Порядку № 1165 визначено критерії ризиковості здійснення операцій. Зокрема, відповідно до п.1 Критеріїв обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що для встановлення наявності у господарській операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію потрібно навести обґрунтований розрахунок за тим критерієм, якому відповідає платник податку, як це передбачено пунктом 11 Порядку № 1165.
Проте, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Тобто, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних даних про розрахунковий показник критерію (їв) ризиковості здійснення операцій не наведено.
Крім того, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях та навести чіткий перелік документів, які необхідно надати.
В той же час надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 р. за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, приймають комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі територіальних органів ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку на додану вартість (далі - платник податку) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" і "Про електронні довірчі послуги".
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено, що платник податку, який склав податкову накладну/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації таких податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може подати такі документи:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.
У разі, коли у квитанції до податкової накладної/розрахунку коригування зазначено код товару/послуги згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності/умовним кодом товару/Державним класифікатором продукції та послуг, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги.
За приписами пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 12 Порядку № 520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивачем надавалися до контролюючого органу відповідні пояснення та документи на підтвердження вказаної в податковій накладній № 154 від 08.05.2023 року інформації.
Так, разом із Повідомленням № 2 від 01.05.2024 року позивачем подано: пояснення №01/05/2 від 01.05.2024; виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 01.04.2024; протокол №1 від 21.04.2021; форму 20- ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 28.11.2022; форму 20-ОПП Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 23.11.2023; договір перевезення № 01/04-01 від 01.04.2022; акт надання послуг № 145 від 08.05.2023, заявка № 32_2023, реєстр ТТН до акту № ТВ00-000145 від 08.05.2023 р.; товарно-транспортні накладні; договір оренди №01/04/22 від 01.04.2022; договір оренди № 01-04-2022/3 від 01.04.2022; договір №15461-16/2022 від 01.04.2022; договір №290322/1 від 29.03.2022; договір №1183 від 29.06.2022; договір №01/04-2022 від 01.04.2022; договір №01/04-22 від 01.04.2022; договір поставки нафтопродуктів №17 від 23.06.2022.
Відповідно до письмових пояснень, позивач пояснював контролюючому органу підстави складання податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року, зокрема про специфіку діяльності ТОВ «ТРАНСШИП-ТРАКС», а саме, що для здійснення господарської діяльності та надання зазанчених послуг, виконання робіт Товариство має всі необхідні ресурси. Виконання технологічних процесів, зокрема, забезпечено:
1) Матеріально-технічними ресурсами і, зокрема, власними автотранспортними засобами в кількості 68 одиниць. Автотранспортні засоби були внесені до статутного капіталу Товариств, що підтвержується копією Протоколу №1 від 21.04.2021 року Установчих зборів Засновників ТОВ «ТРАНСШИПТРАКС». Про набуття автотранспортних засобів Товариство повідомило контролюючий орган 28.11.2022 р. за формою 20-ОПП;
2) Нежитловими приміщеннями. Товариство орендує нежитлові приміщення для технічного обслуговування свого автопарку, зберігання інвентарю, зберігання запасних частин, стоянки автомобілів на території у ТОВ «ЕЛІТВИНПРОМ» (код ЄДРПОУ 36362114) за Договором оренди №01/04/22 від 01.04.2022 р. Загальна площа нежитлових приміщень, які передаються в оренду складає 164,8 м/кв. і прилегла територія для організації стоянки для автотранспорту загальною площею 1500 м/кв., за адресою: Одеська обл., Овідіопольский р-н, смт.Таїрове, вул. 40-річчя Перемоги, 16. Також Товариство орендує нежитлові приміщення (офіс) у ТОВ «Друга Інвестиційна Компанія» (код ЄДРПОУ 39322729) за Договором оренди № 01-04-2022/3 від 01.04.2022 р. загальна площа 4,0 м/кв., та офісне майно згідно Додатку №2 до Договору оренди № 01-04-2022/3 від 01.04.2022 р. за адресою: 65014 м. Одеса, вул. Маразліївська, буд. 6. Про набуття права оренди Товариство надавало повідомлення за формою 20-ОПП, яке прийнято контролюючим органом;
3) Запасними частинами та витратними матеріалами для автотранспорту. Основними постачальниками запчастин для ремонту та технічного обслуговування автотранспортної техніки Товариства є: ТОВ «АВТОДИСТРИБ`ЮШЕН КАРГО ПАРТС» (код ЄДРПОУ 37141112) згідно Договору поставки №1546 - 16/2022 від 01.04.2022 р.; ФОП ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) згідно Договору поставки № 290322/1 від 29.03.2022 р.; ТОВ «ДРАЙВ ШИНА» (код ЄДРПОУ 43382291) згідно Договору поставки № 1183 від 29.06.2022 р. є постачальником шин і виконувачем послуг з шино сервісу;
4) Ремонт автотранспорту, технічне обслуговування та ремонт ТЗ які здійснюють ТОВ «АВТОМОДЕРН СЦ» (код ЄДРПОУ 38479949) згідно Договору №01/04-2022 від 01.04.2022 р. та ТОВ «РІЛАЙБЛТРАНС» (код ЄДРПОУ 34421717) згідно Договору №01/04-22 від 01.04.2022 р.;
5) Енергоресурсами. Використання Товариством у діяльності автотранспортних засобів потребує споживання чималих обсягів пального, а саме, дизельного пального. На сьогоднішній час таке пальне купується Товариством у: ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙД 2019» (код ЄДРПОУ 42816777) згідно Договору на поставку нафтопродуктів №17 від 23.06.22 р.
6) Трудовими ресурсами. Товариство повністю забезпечує свої виробничі потреби в трудових ресурсах (зокрема, водіях) за рахунок власних штатних працівників у кількості 48 штатні одиниці, які своєчасно отримують заробітну плату, з якої до бюджету сплачуються податки.
Також позивачем повідомлено, що 06.05.2023 року сторони Договору на перевезення узгодили між собою письмову Заявку №32-2023. Виходячи з умов цієї Заявки, виконуючи свої зобов`язання за Договором на перевезення Товариством здійснило перевезення вантажів. За Актом падання послуг № 145 від 08.05.2023 р.,складеним між Товариством та TOB «ТК «ВОСТОК» підтверджено надання ТОВ «Трансшип-Тракс» транспортних послуг з перевезення вантажу на підставі договору на перевезення вантажу № 01/04-01 від 01.04.2022 р. на загальну суму 718714,60 грн., в тому числі ПДВ 119785,77грн. Наведена операція належним чином відображена в обліку Товариства.
Відповідно до п. 187.1 ст.187 Податковий Кодекс України датою виникнення податкових зобов`язань з постачальником товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше.
На підставі п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Отже, враховуючи вищезазначене, подія з оформленням за Актом надання послуг № 145 відбулась 08.05.2023р на загальну суму 718714,60 грн., в тому числі ПДВ 119785,77 грн., сталася раніше події: зарахуванням коштів від замовника (TOB «ТК «ВОСТОК») за наданні йому послуги з перевезення вантажів, а тому саме 08.05.2023р., Товариство виконало своє законне зобов`язання зі складанням податкової накладної № 154 в електронній формі та надіслало її для реєстрації в Єдиному реєстр і податкових накладних.
Зі змісту прийнятого Комісією рішення від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову у реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року, слідує, що підставою для його прийняття слугувало "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства".
Однак, які саме документи подано з порушенням законодавства та в чому ці порушення полягають, у рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних не зазначено.
При цьому, жодних зауважень щодо повноти, достатності поданих документів на розгляд комісії, оскаржувані рішення не містять.
Суд відхиляє доводи представника відповідача про те, що товарно-транспортні накладні, надані позивачем на розгляд комісії, не відповідають вимогам п.п. 11.1 п. 11 Правил оформлення документів на перевезення Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 (в редакції від 12.07.2019), оскільки у наданих ТТН не заповнено обов`язкових граф щодо вантажно-розвантажувальних робіт, а тому ці документи є сумнівними та ймовірно складені з порушенням чинного законодавства, з огляду на таке.
З метою перевірки наведених доводів, дослідивши зміст наданих позивачем ТТН, суд встановив, що усі товарно-транспортні накладі містять реквізити визначені п.п. 11.1 розділу 11 «Правила оформлення документів на перевезення» Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 №363 (в редакції від 12.07.2019). Зокрема у наведених ТТН заповнені графи про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім`я, по батькові) перевізника, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача.
Також суд відхиляє доводи представника відповідачів, викладені у відзиві, про відсутність у позивача станом на час зупинення реєстрації податкових накладних прийнятої таблиці даних платника податку з кодами УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг, оскільки на час прийняття рішень про зупинення реєстрації податкових накладних п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Додатку 3 до Порядку № 1165 вже не містив такої підстави для зупинення реєстрації податкових накладних як "відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються)". Тому відсутність зареєстрованої таблиці даних платника податку на додану вартість не є підставою для зупинення реєстрації податкових накладних.
Водночас, суд зазначає, що згідно пункту 12 Порядку №1165, подання до ДПС таблиці даних платника податку за встановленою формою (додаток 5) є правом платника податку (а не обов`язком) для безумовної реєстрації ПН. Тобто законодавець надав право платнику податків подати Таблицю даних платника податку на додану вартість та якщо вона буде врахована, це є підставою для безумовної реєстрації податкової накладної. В іншому випадку діють загальні правила щодо реєстрації податкової накладної. Відсутність не врахованої Таблиці не є безумовною підставою для зупинення податкової накладної.
Суд також звертає увагу на специфіку господарської операції, за результатами здійснення якої було складено спірну податкову накладну.
Так, позивач є суб`єктом, який самостійно здійснює перевезення вантажів автомобільним транспортом, тобто самостійно продукує відповідну діяльність (роботу, послугу) з перевезення. У той же час будь-які відомості щодо придбання позивачем такої діяльності (роботи, послуги) в інших суб`єктів господарювання в матеріалах справи відсутні. З огляду на те, що позивач є виробником, а не покупцем робіт (послуг) "перевезення вантажу", у позивача об`єктивно відсутній такий показник визначення ризиковості господарської операції, як залишок (різниця) обсягу придбання такої послуги та обсягу її постачання. Водночас відповідачі не взяли до уваги виробничий статус позивача та не обґрунтували, в чому тоді існує ризиковість операції.
Крім того, факт того, що у відзиві на позовну заяву контролюючий орган надає уточнення які саме недоліки вбачаються із наданих позивачем документів не спростовує факту, що у рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних, контролюючий орган не зазначив, які саме документи складено з порушенням законодавства та в чому ці порушення полягають.
При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкових накладних суд також враховує, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не було зазначено перелік документів, необхідних для їх реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.
Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Суд звертає увагу, що загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі не зазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.
З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають критерію обґрунтованості.
Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постановах Верховного Суду від 05.01.2021 р. у справі № 640/11321/20, від 05.01.2021 р. у справі № 640/10988/20, від 16.04.2019 р. у справі № 826/10649/17, від 28.10.2019 р. у справі № 640/983/19.
У постановах від 12.11.2019 р. у справі № 816/2183/18, від 21.05.2019 р. у справі № 0940/1240/18, від 18.02.2020 р. у справі № 360/1776/19, від 27.04.2020 р. у справі № 360/1050/19, від 18.06.2020 р. у справі № 824/245/19-а Верховний Суд наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Одночасно, у межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкових накладних, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.
При цьому, суд зазначає, що здійснення моніторингу відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення такого моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Таким чином, зважаючи на те, що контролюючим органом не зазначено які саме документи подано з порушенням законодавства та в чому ці порушення полягають, то комісія регіонального рівня не мала правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року з тієї підстави, яка вказана в оскаржуваному рішенні.
У даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача в частині визнання протиправним та скасування рішення від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову в реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 154 від 08.05.2023 року датою її подання, суд зазначає таке.
Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, як набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому, вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Згідно з вказаними нормами, податковий орган реєструє податкову накладну, у тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.
Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено і відповідачами не доведено.
Відповідно до абзацу 1 частини 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
За вказаних обставин, в контексті наведених норм, суд вважає, що для прийняття рішення про реєстрацію зазначених податкових накладних виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення у даному випадку не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Європейський суд з прав людини у п. 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі Чуйкіна проти України (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює право на суд, в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі Голдер проти Сполученого Королівства (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог п. 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати вирішення спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах Мултіплекс проти Хорватії (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та Кутіч проти Хорватії (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).
В даному випадку, задоволення позовної вимоги про зобов`язання ДПС зареєструвати в ЄРПН податкові накладні подані позивачем, датою їх фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 154 від 08.05.2023 року датою її подання.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Частиною 2 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1)на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2)з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3)обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5)добросовісно; 6)розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем за звернення до суду з даним позовом, сплачено судовий збір у розмірі 2422,40 грн.
Враховуючи викладене, у зв`язку із задоволенням позову, судові витрати позивача по сплаті судового збору в розмірі 2422,40 грн. належить стягнути на його користь з Головного управління ДПС в Одеській області, оскільки саме комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято оскаржуване рішення.
Керуючись статтями 2, 9, 72, 76, 77, 78, 80, 120, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» (68120, Одеська область, Білгород-Дністровський район, територіальна громада Татарбунарська, комплекс будівель та споруд №13 (колишня Струмківської с/р) (пн), на території Татарбунарської міської ради (за межами населеного пункту), код ЄДРПОУ 44395867) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (Львівська площа 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2024 року № 11018900/44395867 про відмову у реєстрації податкової накладної № 154 від 08.05.2023 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 154 від 08.05.2023 року, складену товариством з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» (код ЄДРПОУ 44395867), датою її фактичного подання.
Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСШИП-ТРАКС» (68120, Одеська область, Білгород-Дністровський район, територіальна громада Татарбунарська, комплекс будівель та споруд №13 (колишня Струмківської с/р)(пн), на території Татарбунарської міської ради (за межами населеного пункту), код ЄДРПОУ 4439587) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2422 (дві тисячі двадцять дві) грн. 40 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було проголошено скорочене (вступну та резолютивну частини) рішення суду або якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення складено та підписано суддею 17.02.2025 року.
Суддя Г.В. Лебедєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2025 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125240595 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Лебедєва Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні