Рішення
від 17.02.2025 по справі 520/32366/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2025 р. справа №520/32366/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марини Лук`яненко, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ», звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому просить суд:

1. визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.08.2024 №11657763/36225175, яким відмовлено у реєстрації складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкової накладної від 17.07.2024 №1;

2. визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.09.2024 №11800731/36225175, яким відмовлено у реєстрації складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкової накладної від 20.08.2024 №1;

3. зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкову накладну від 17.07.2024 № 1 датою її подання для реєстрації, а саме: 19.07.2024;

4. зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкову накладну від 20.08.2024 № 1 датою її подання для реєстрації, а саме: 06.09.2024.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішення з питань зупинення реєстрації податкових накладних розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.

Ухвалою суду від 27.11.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків.

Ухвалою суду від 03.12.2024 відкрито спрощене провадження у вказаний адміністративній справі в порядку, передбаченому статтею 257 КАС України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Представник Відповідача-1 та Відповідача - 2 за допомогою системи "Електронний суд" надіслав суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог посилаючись на правомірність оскаржуваних рішень, оскільки позивачем при зупиненні реєстрації податкових накладних не надано необхідних документів для їх підтвердження реєстрації.

Суд зазначає, що відповідно до положень ст.257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Отже, враховуючи вищевикладене, дана справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними в матеріалах справи доказами, які є достатніми та належними.

Розглянувши надані сторонами документи, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Харківський окружний адміністративний суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ «ТД «ЕСТ» (далі ТОВ «ТД «ЕСТ» або Позивач) є юридичною особою і зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та є платником податку на додану вартість, код ЄДРПОУ 36225175, що відповідачами не заперечується.

ТОВ «ТД "ЕСТ» в процесі здійснення господарської діяльності відповідно до вимог п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України було складено в електронній формі податкову накладну за № 1 від 17.07.2024 року, яку 19.07.2024 направлено через електронний кабінет платника податків на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

19.07.2024 року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ТОВ «ТД «ЕСТ» отримало:

- квитанцію від 19.07.2024 за номером 9094388823 до податкової накладної № 1 від 17.07.2024 року в якій містилась інформація про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України.

В квитанції зазначено, що реєстрація податкової накладної від 17.07.2024 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.29, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0.

01.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку направило до Головного управління ДПС у Харківській області Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1.

Згідно Квитанції № 1, 01.08.2024 о 10:24:09 зазначене Повідомлення № 1 від 01.08.2024 разом з доданими до нього поясненнями та копіями документів доставлено до Державної податкової служби України (документ збережено на центральному рівні).

Згідно Квитанції № 2, 01.08.2024 о 10:29:53 зазначене Повідомлення № 1 від 01.08.2024 разом з доданими до нього поясненнями та копіями документів доставлено до Головного управління ДПС у Харківській області Шевченківська ДПІ (документ прийнято; реєстраційний № 9216978595).

07.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» отримало Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.08.2024 №11593201/36225175.

Цим Повідомленням ТОВ «ТД «ЕСТ» було запропоновано надати на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній копії договорів, зокрема зовнішньоекономічних контракт1в з додатками до них та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. У додатковій інформації було зазначено: «Відсутня інформація щодо оплати з постачальником та покупцем, договір з Укрзалізницею про надання послуг».

13.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» сформувало в електронній формі та 14.08.2024 за допомогою засобів електронного зв`язку направило до Головного управління ДПС у Харківській області Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

14.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку направило до Головного управління ДПС у Харківській області нове Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До цього Повідомлення додано копію Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020 з ПАТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» .

Згідно Квитанції № 1, 14.08.2024 о 18:55:50 зазначене Повідомлення доставлено до Державної податкової служби України (документ збережено на центральному рівні).

Згідно Квитанції № 2, 14.08.2024 о 18:55:50 зазначене Повідомлення доставлено до Головного управління ДПС у Харківській області Шевченківська ДПІ (документ прийнято; реєстраційний № 9234493879).

Також 14.08.2024, ТОВ «ТД «ЕСТ» в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку направило до Головного управління ДПС у Харківській області ще одно Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До цього Повідомлення додано копію повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020 з ПАТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ».

Згідно Квитанції № 1, 14.08.2024 о 19:05:37 зазначене Повідомлення доставлено до Державної податкової служби України (документ збережено на центральному рівні).

Згідно Квитанції № 2, 14.08.2024 о 19:05:37 зазначене Повідомлення доставлено до Головного управління ДПС у Харківській області Шевченківська ДПІ (реєстраційний №9234497413). У цій Квитанції № 2 зазначено, що це Повідомлення (реєстраційний № 9234497413) не прийнято до розгляду, оскільки: «По ПН/РК від 17.07.2024 № 1 вже є прийняте до розгляду/розглянуте Повідомлення від 14.08.2024 № 1».

Також, ТОВ «ТД "ЕСТ» в процесі здійснення господарської діяльності відповідно до вимог п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України було складено в електронній формі податкову накладну за №1 від 20.08.2024 року, яку 06.09.2024 направлено через електронний кабінет платника податків на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

06.09.2024 року через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ТОВ «ТД «ЕСТ» отримало:

- квитанцію від 06.09.2024 за номером 9259347344 до податкової накладної № 1 від 20.08.2024 року в якій містилась інформація про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України.

В квитанції зазначено, що реєстрація податкової накладної від 20.08.2024 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.29, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "Рпоточ"=0.

08.09.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку направило до Головного управління ДПС у Харківській області Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1.

Згідно Квитанції № 1, 08.09.2024 о 15:28:13 зазначене Повідомлення № 1 від 08.09.2024 разом з доданими до нього поясненнями та копіями документів доставлено до Державної податкової служби України (документ збережено на центральному рівні).

Згідно Квитанції № 2, 08.09.2024 о 15:33:56 зазначене Повідомлення № 1 від 08.09.2024 разом з доданими до нього поясненнями та копіями документів доставлено до Головного управління ДПС у Харківській області Шевченківська ДПІ (документ прийнято; реєстраційний № 9259966849).

12.09.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» отримало Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.09.2024 №11763760/36225175.

Цим Повідомленням ТОВ «ТД «ЕСТ» було запропоновано надати письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковий накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. У додатковій інформації було зазначено: «Пояснення та документальне підтвердження інформації щодо найманих працівників».

16.09.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» за допомогою засобів електронного зв`язку направило до Головного управління ДПС у Харківській області Повідомлення про подання додаткових пояснень та/або копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

До цього Повідомлення від ТОВ «ТД «ЕСТ» додало копії наступних документів: додаткові пояснення № 2 від 16.09.2024, штатний розклад від 13.09.2024.

Згідно Квитанції № 1, 16.09.2024 о 16:54:35 зазначене Повідомлення доставлено до Державної податкової служби України (документ збережено на центральному рівні).

Згідно Квитанції № 2, 16.09.2024 о 17:13:23 зазначене Повідомлення доставлено до Головного управління ДПС у Харківській області Шевченківська ДПІ (документ прийнято; реєстраційний № 9270722351).

20.08.2024 Комісією Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11657763/36225175 (далі у тексті Рішення № 11657763/3622517, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» (далі у тексті ТОВ «ТД «ЕСТ») відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі у тексті Реєстр) податкової накладної від 17.07.2024 № 1.

20.09.2024 Комісією Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11800731/36225175 (далі у тексті Рішення № 11800731/36225175, яким ТОВ «ТД «ЕСТ» відмовлено у реєстрації в Реєстрі податкової накладної від 20.08.2024 № 1).

Не погодившись із Рішенням № 11657763/36225175 ТОВ «ТД «ЕСТ» 23.08.2023 направило до ДПС України скаргу, за результатами розгляду якої 30.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» отримало Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.08.2024 №56039/36225175/2, яким скаргу ТОВ «ТД «ЕСТ» залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Судом встановлено, що між ТОВ «ТД «ЕСТ» (Орендодавець) та ТОВ "АГРОРЕЙЛС" (Орендар) укладено Договір оренди залізничного рухомого складу від 01.07.2024 №0702-АТ, предметом якого є Оренда залізничного рухомого складу Орендодавця, придатного до перевезень в технічному та комерційному стані (п. 1.4. Договору).

Додатком № 1 від 01.07.2024 до Договору оренди № 0702-АТ передбачено, що розмір орендної плати за вагони з номерами 95671657, 95671624, 95671608, 95671681, 95467700, 95582185, 95582151, 95468021, 95467783, 95467767, 95467718 складає 500,00 грн. (у т.ч. ПДВ 20% - 83,33 грн.) за одну одиницю рухомого складу на добу.

Розмір орендної плати за вагони з номерами 95840914, 95840906, 95840880, 95840872, 95840864 складає 900,00 грн. (у т.ч. ПДВ 20% - 150,00 грн.) за одну одиницю рухомого складу на добу.

12.07.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» за Договором оренди № 0702-АТ виставило ТОВ «АГРОРЕЙЛС» рахунок на оплату № 1 на суму орендної плати 300 000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 50 000,00 грн.) виходячи з розрахунку оренди 16 одиниць рухомого складу строком на 30 діб.

17.07.2024 ТОВ «АГРОРЕЙЛС» платіжним дорученням № 372 сплатило на банківський рахунок ТОВ «ТД «ЕСТ» грошові кошти в сумі 240 000,00 грн. з призначенням платежу «Оплата за оренду залізничного рухомого складу згідно дог. № 0702-АТ від 01.07.2024 р., рах. № 1 від 01.07.2024р. В тому числі ПДВ 40 000,00 грн.».

Того ж дня, вказані грошові кошти зараховані на рахунок ТОВ «ТД «ЕСТ», що підтверджується заключною випискою за період з 01.07.2024 по 17.07.2024 по рахунку №UA703515330000026008005911223, складеною відділенням № 26 Харківського ГРУ АТ КБ «ПРИВАТБАНК».

17.07.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» склало податкову накладну № 1 на суму ПДВ 40 000,00 грн. та 19.07.2024 через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронної звітності» засобами телекомунікаційного зв`язку направило її до ДПС України на реєстрацію, в реєстрації якої було відмовлено.

Також, Додатком № 2 до Договору оренди № 0702-АТ, складеним «ТД «ЕСТ» і ТОВ «АГРОРЕЙЛС» 01.08.2024, передбачено, що розмір орендної плати за вагони з номерами 95671657, 95671624, 95671608, 95671681, 95467700, 95582185, 95582151, 95468021, 95467783, 95467767, 95467718, 95840914, 95840906, 95840880, 95840872, 95840864 складає 900,00 грн. (у т.ч. ПДВ 20% - 150,00 грн.) за одну одиницю рухомого складу на добу.

01.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» за Договором оренди № 0702-АТ виставило ТОВ «АГРОРЕЙЛС» рахунок на оплату № 2 на суму орендної плати 446 400,00 грн. (у т.ч. ПДВ 74 400,00 грн.) виходячи з розрахунку оренди 16 одиниць рухомого складу строком на 31 добу.

20.08.2024 ТОВ «АГРОРЕЙЛС» платіжним дорученням № 409 сплатило на банківський рахунок ТОВ «ТД «ЕСТ» грошові кошти в сумі 372 000,00 грн. з призначенням платежу «Оплата за оренду залізничного рухомого складу згідно дог. № 0702-АТ від 01.07.2024 р., рах. № 2 від 01.08.2024р. В тому числі ПДВ 62 000,00 грн.».

Того ж дня, вказані грошові кошти зараховані на рахунок ТОВ «ТД «ЕСТ», що підтверджується заключною випискою за період з 01.08.2024 по 20.08.2024 по рахунку №UA703515330000026008005911223, складеною відділенням № 26 Харківського ГРУ АТ КБ «ПРИВАТБАНК».

20.08.2024 ТОВ «ТД «ЕСТ» склало податкову накладну № 1 на суму ПДВ 62 000,00 грн. та 06.09.2024 через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронної звітності» засобами телекомунікаційного зв`язку направило її до ДПС України на реєстрацію, в реєстрації якої було відмовлено.

Господарські операції, що відбулись, є першою подією в розумінні п.п. «б» п. 187.1 ст. 187 розділу V ПКУ.

Щодо придбання позивачем у власність залізничного рухомого складу, матеріалами справи підтверджено, що 01.06.2024 між ТОВ «ТД «ЕСТ» і Товариством з обмеженою відповідальністю «НЕВЕЛЬ» (ідентифікаційний код юридичної особи 37092390) укладено Договір купівлі-продажу № 1.

На підставі цього Договору купівлі-продажу № 1 ТОВ «ТД «ЕСТ» придбало у власність залізничний рухомий склад, а саме: 16 вагонів-хоперів з номерами 95840914, 95840906, 95840880, 95840872, 95840864, 95671657, 95671624, 95671608, 95671681, 95467700, 95582185, 95582151, 95468021, 95467783, 95467767, 95467718.

Передання цих вагонів у власність ТОВ «ТД «ЕСТ» оформлено складеним 01.07.2024 Актом приймання-передачі до Договору купівлі-продажу № 1 від 01 червня 2024 року та видатковою накладною від 01.07.2024.

Оплату за придбані вагони на загальну суму 23 669 189,26 грн. з урахуванням ПДВ ТОВ «ТД «ЕСТ» здійснило на користь ТОВ «НЕВЕЛЬ» наступними платіжними інструкціями: № 2 від 04.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 3 від 05.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 4 від 05.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 5 від 08.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 7 від 08.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 8 від 08.07.2024 на суму 2 910 000,00 грн., № 9 від 08.07.2024 на суму 90 000,00 грн., № 10 від 09.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 11 від 09.07.2024 на суму 2 669 189,26 грн.

Стан розрахунків за придбані вагони підтверджується складеним ТОВ «ТД «ЕСТ» і ТОВ «НЕВЕЛЬ» Актом звірки взаємних розрахунків по стану за період: 2024 р. між ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» і НЕВЕЛЬ ТОВ за договором №1.

Позивач, вважаючи протиправними оскаржувані рішення № 11800731/36225175 від 20.09.2024 та № 11657763/36225175 від 20.08.2024, звернувся з даним позовом до суду.

Розглядаючи спір, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з приписами п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

При цьому, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України передбачено, що зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Водночас, пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин, передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Положеннями п.7 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно із пунктом 11 Порядку №1165, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до п.25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, з аналізу вищевикладених приписів вбачається, що реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена з підстав відповідності критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснених операцій.

При цьому, суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший - це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий - це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Отже рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Суд зазначає, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В даній справі реєстрацію поданих позивачем податкових накладних було зупинено з посиланням на п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також запропоновано подати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.

Разом з тим, контролюючим органом не було визначено, які конкретно документи позивачу слід подати та/або пояснення для усунення сумнівів щодо реальності задекларованих позивачем операцій.

Приймаючи оскаржуване рішення, Комісія ГУ ДПС , як підставу для відмови в реєстрації податкової накладної зазначила , що позивачем по податкової накладної, стосовно якої виникли спірні правовідносини, не надано/ частково надано додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Проте на запит податкового органу позивачем було сформовано та подано відповідний пакет документів, за замістом якого позивач доводив, що податкову накладну складено згідно фактичного виконання господарського договору, обґрунтованих сумнівів щодо реального характеру якого судовим розглядом не встановлено.

Таким чином суд з доводами відповідача не погоджується та зазначає, що контролюючий орган повинен був при зупиненні реєстрації податкової накладної не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п.8 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний ("може включати") перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

В іншому випадку така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі з підстави ненадання платником податку копій документів відповідно до п.1 цього Порядку не може бути застосована.

Попри це, надіслана позивачу квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної містила вимогу щодо надання пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в поданій податковій накладній без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію конкретної спірної накладної, що в свою чергу є недотриманням принципу правової визначеності.

Відмовляючи у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, Комісія регіонального рівня виходила з того, що з боку позивача не надано копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування: первинних документів щодо транспортування продукції, складських документів та доводи контролюючого органу з приводу підстав ризиковості здійснення операцій не спростовано.

Проте з такими доводами погодитися не можна.

Суд зазначає, що в матеріалах справи наявні копії таких письмових доказів:

- Договір оренди № 0702-АТ;

- Додаток № 1 від 01.07.2024 до Договору оренди № 0702-АТ;

- Акт приймання-передачі від 01.07.2024 до Договору № 0702-АТ, за яким в оренду ТОВ «АГРОРЕЙЛС» передано 16 вагонів з номерами 95840914, 95840906, 95840880, 95840872, 95840864, 95671657, 95671624, 95671608, 95671681, 95467700, 95582185, 95582151, 95468021, 95467783, 95467767, 95467718;

- Документи, що підтверджують набуття ТОВ «ТД «ЕСТ» у власність 16 вагонів: Договір купівлі-продажу № 1 від 01.06.2024; Додаток № 1 до Договору купівлі-продажу № 1 від 01.06.2024 (Специфікація); Додаток № 2 до Договору купівлі-продажу № 1 від 01.06.2024 (Акт приймання-передачі 01.07.2024); Видаткова накладна від 01.07.2024 № 1 до Договору купівлі-продажу № 1 від 01.06.2024;

- Рахунок на оплату № 1 від 12.07.2024 за Договором оренди № 0702-АТ на суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ, і Заключна банківська виписка за період з 01.07.2024 по 17.07.2024, надана відділенням № 26 Харківського ГРУ АТ КБ «ПРИВАТБАНК» ;

- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 1 від 31.07.2024 за Договором оренди № 0702-АТ на суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ;

- Акт звірки взаємних розрахунків ТОВ «ТД «ЕСТ» та ТОВ «АГРОРЕЙЛС» за період: липень 2024 за Договором оренди № 0702-АТ.

Таким чином, на підставі вказаних первинних документів виписана податкова накладна № 1 від 01.08.2024.

Крім того, позивачем також надано:

- Договір оренди № 0702-АТ ;

- Додаток № 1 від 01.07.2024 до Договору оренди № 0702-АТ;

- Рахунок на оплату № 1 від 12.07.2024 за Договором оренди № 0702-АТ на суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ ;

- Заключна банківська виписка за період з 01.07.2024 по 17.07.2024, надана відділенням № 26 Харківського ГРУ АТ КБ «ПРИВАТБАНК» ;

- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № 1 від 31.07.2024 за Договором оренди № 0702-АТ на суму 300 000,00 грн. в т.ч. ПДВ № 1 від 31.07.2024.pdf»);

- Акт звірки взаємних розрахунків ТОВ «ТД «ЕСТ» та ТОВ «АГРОРЕЙЛС» за період: липень 2024 за Договором оренди № 0702-АТ;

- Договір купівлі-продажу № 1 від 01.06.2024 на придбання у власність вагонів від ТОВ «НЕВЕЛЬ» з складеним 01.07.2024 Актом приймання-передачі до Договору купівлі-продажу № 1 від 01 червня 2024 року та видатковою накладною від 01.07.2024;

- платіжні інструкції зі сплати за придбані у власність вагони на загальну суму 23 669 189,26 грн.: № 2 від 04.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 3 від 05.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 4 від 05.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 5 від 08.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 7 від 08.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., №8 від 08.07.2024 на суму 2 910 000,00 грн., № 9 від 08.07.2024 на суму 90 000,00 грн., № 10 від 09.07.2024 на суму 3 000 000,00 грн., № 11 від 09.07.2024 на суму 2 669 189,26 грн.;

- Складений ТОВ «ТД «ЕСТ» і ТОВ «НЕВЕЛЬ» Акт звірки взаємних розрахунків по стану за період: 2024 р. між ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» і НЕВЕЛЬ ТОВ за договором № 1;

- Заява про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 36225175/2024-0001 від 10.07.2024;

- Повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 43-36225175/2024-0001 від 11.07.2024;

- Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020

Таким чином, на підставі вказаних первинних документів виписана податкова накладна № 1 від 20.08.2024.

Підстав для обґрунтованих сумнівів щодо поданих доказів, їх належності та достовірності у суду не виникає.

За відсутності конкретного переліку документів, що мав визначити відповідач, формуючи вимогу про підтвердження обставини, з якими він пов`язував можливість реєстрації податкової накладної, поданої позивачем, слід погодитися з доводами позовної заяви, що наведені вище докази цілком спростовують висновки відповідача про відмову у реєстрації поданої податкових накладних.

Встановлені обставини дають суду підстави для висновку про формальний підхід при прийнятті Комісією ГУ ДПС у Харківській області спірних рішень.

Відповідачами не підтверджено факт виявлення об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій, дані про які зазначено у спірній податковій накладній, та/або ймовірності уникнення ним виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.

Суд також враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20 та від 16.02.2023 у справі № 380/7648/22, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Відповідно до частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

А отже, суд наголошує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Таким чином, оскільки матеріалами справи підтверджено факт надання позивачем контролюючому органу копій усіх необхідних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН та зважаючи на наявність документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом та на те, що відповідні документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу в реєстрації податкової накладної, оскаржуване рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

З урахуванням викладеного суд доходить висновку про те, що вимоги позивача про скасування оскаржуваного рішення є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України здійснити реєстрацію податкових накладних, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку № 1246, Податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що реєстрація податкових накладних належить до компетенції контролюючого органу.

Із урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що в спірних правовідносинах задоволення позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій, що спір між сторонами буде остаточно вирішений. Наявності дискреційних повноважень з боку ДПС України судом в даному випадку не вбачається та відповідачами не доведено.

Таким чином, суд вважає за належне вказану позовну вимогу також задовольнити.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Положеннями ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В даній справі відповідачами суду не надано належних та допустимих доказів на підтвердження законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, в зв`язку з чим суд доходить висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного та керуючись статтями 19, 139, 205, 229, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.08.2024 №11657763/36225175, яким відмовлено у реєстрації складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкової накладної від 17.07.2024 №1.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.09.2024 № 11800731/36225175, яким відмовлено у реєстрації складеної Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкової накладної від 20.08.2024 №1.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкову накладну від 17.07.2024 № 1 датою її подання для реєстрації, а саме: 19.07.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» податкову накладну від 20.08.2024 № 1 датою її подання для реєстрації, а саме: 06.09.2024.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ: 43983495) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ: 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕСТ» (код ЄДРПОУ: 36225175) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 6056 (дві тисячі чотириста двадцять дві) грн. 40 коп., по 3028 (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок) з кожного окремо.

Роз`яснити, що судове рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (а саме: після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду; підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (а саме: протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).

Повний текст рішення виготовлено та підписано - 17.02.2025, враховуючи час перебування судді у відпустці, знаходження судді на вебінарі Харківського РВ НШСУ у співпраці з НАЗК, тимчасової непрацездатності судді, а також з урахуванням наявності безпечних умов для життя та здоров`я учасників процесу, суддів та працівників суду.

СуддяМарина Лук`яненко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2025
Оприлюднено20.02.2025
Номер документу125241847
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/32366/24

Рішення від 17.02.2025

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

Ухвала від 27.11.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Лук'яненко М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні