Справа № 560/1028/25
УХВАЛА
17 лютого 2025 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного закладу "Центральна медико-соціальна експертна комісія Міністерства охорони здоров`я України" про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася в суд з позовом до державної установи Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності Міністерства охорони здоров`я України і державного закладу "Центральна медико-соціальна експертна комісія Міністерства охорони здоров`я України" в якому просить визнати протиправною та скасувати довідку Центральної медико-соціальної експертної комісії Міністерства охорони здоров`я України від 15.11.2024 про невизнання інвалідом.
Ухвалою від 22.01.2025 Хмельницький окружний адміністративний суд позовну заяву ОСОБА_1 залишив без руху та надав строк для усунення недоліків.
На виконання ухвали суду від 22.01.2025 позивачка подала уточнену позовну заяву, в якій позовні вимоги спрямовані лише до державного закладу "Центральна медико-соціальна експертна комісія Міністерства охорони здоров`я України".
Ухвалою від 28.01.2025 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
До суду надійшла клопотання представника позивача, у якому просить замінити відповідача на належного - державну установу "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності Міністерства охорони здоров`я України" та витребувати належним чином завірені копії медико-експертної справи, разом з рішенням ЦМСЕК, викладеним у протоколі та у висновку медико-соціальної експертизи, яким скасовано рішення Хмельницької міської медико-соціальної експертної комісії про встановлення ІІ групи інвалідності строком до 01.07.2027; копії документів, що стали підставою для прийняття рішення про необхідність проведення перевірки обґрунтованості рішення та/або переогляду шляхом проведення медико-соціальної експертизи; копії документів на підтвердження належного повідомлення/неповідомлення, про необхідність проведення перевірки обґрунтованості рішення та/або переогляду, яке здійснювалося 15.11.2024, копії інших документів, що містяться в медико-експертній справі, та стосуються оскаржуваного рішення.
Вирішуючи подану заяву суд враховує таке.
Відповідно до пункту 9 частини першої статті 4 КАС України відповідач - це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Згідно із частиною третьою статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Питання заміни неналежної сторони врегульовано статтею 48 КАС України.
Відповідно до частин третьої, п`ятої - сьомої статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача. Після заміни сторони, залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Державний заклад "Центральна медико-соціальна експертна комісія Міністерства охорони здоров`я України" подав до суду інформація, за змістом якої відповідно до наказу МОЗ України від 26.10.2024 № 1809 права та обов`язки Центральної медико-соціальної експертної комісії МОЗ України покладені на державну установу "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України". Тому, рішення від 15.11.2024 про невизнання позивача особою з інвалідністю прийняте Центральною МСЕК МОЗ України державної установи "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України". Зазначає, що не володіє інформацією щодо наявності документів, на підставі яких прийняте рішення від 15.11.2024.
Враховуючи, що позов поданий не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, та згоду ОСОБА_1 на заміну відповідача іншою особою, суд вважає за потрібне замінити первісного відповідача (державний заклад "Центральна медико-соціальна експертна комісія Міністерства охорони здоров`я України") у справі №560/2028/25 належним відповідачем (державну установу "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України").
Відповідно до частини 4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
За змістом частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини 3 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Згідно з частинами 6, 7 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України, будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне витребувати у державної установи "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України" належним чином завірені копії медико-експертної справи, разом з рішенням ЦМСЕК, викладеним у протоколі та у висновку медико-соціальної експертизи, яким скасоване рішення Хмельницької міської медико-соціальної експертної комісії про встановлення ІІ групи інвалідності строком до 01.07.2027; копії документів, що стали підставою для прийняття рішення про необхідність проведення перевірки обґрунтованості рішення та/або переогляду шляхом проведення медико-соціальної експертизи; копії документів на підтвердження належного повідомлення/неповідомлення, про необхідність проведення перевірки обґрунтованості рішення та/або переогляду, яке здійснювалося 15.11.2024, копії інших документів, що містяться в медико-експертній справі, та стосуються оскаржуваного рішення.
Керуючись статтями 48, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
клопотання представника ОСОБА_1 про заміну належного відповідача та витребування доказів задовольнити.
Замінити первісного відповідача у справі №560/1028/25 - державний заклад "Центральна медико-соціальна експертна комісія Міністерства охорони здоров`я України", належним відповідачем - державну установу "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України".
Надати державній установі "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України" строк для подання відзиву на позов - 15 днів з дня вручення їй цієї ухвали, адміністративного позову та копій доданих матеріалів.
Витребувати у державної установи "Український державний науково-дослідний інститут медико-соціальних проблем інвалідності МОЗ України" належним чином завірені копії медико-експертної справи, разом з рішенням ЦМСЕК, викладеним у протоколі та у висновку медико-соціальної експертизи, яким скасоване рішення Хмельницької міської медико-соціальної експертної комісії про встановлення ІІ групи інвалідності строком до 01.07.2027; копії документів, що стали підставою для прийняття рішення про необхідність проведення перевірки обґрунтованості рішення та/або переогляду шляхом проведення медико-соціальної експертизи; копії документів на підтвердження належного повідомлення/неповідомлення, про необхідність проведення перевірки обґрунтованості рішення та/або переогляду, яке здійснювалося 15.11.2024, копії інших документів, що містяться в медико-експертній справі, та стосуються оскаржуваного рішення.
Витребувані документи надати до суду протягом 5 днів з дня отримання цієї ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2025 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125242149 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них медико-соціальної експертизи |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні