Справа № 357/130/25
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18.02.2025 cуддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області Руслан Озадовський, розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли від Південного міжрегіонального Управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,громадянки України, головного бухгалтера ТОВ «Ясенсвіт», код ЄДРПОУ 32619343, місце проживання згідно інформації з бази АІС ДПС: АДРЕСА_1
у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП,
У С Т А Н О В И В:
08.01.2025 до Білоцерківського міськрайонного суду Київської області надійшов адміністративний матеріали про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП.
18.12.2024 начальником Миколаївського відділу документальних перевірок управління податкового аудиту Південного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків ОСОБА_2 складено протокол № 370/34-00-07-06 від 18.12.2024 про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1ст.163-1КУпАП відносно головного бухгалтера ТОВ «Ясенсвіт» (код за ЄДРПОУ 32619343) ОСОБА_1 .
З протоколу про адміністративне правопорушення, № 370/34-00-07-06 від 18.12.2024, вбачається, що за результатами планової документальної перевірки ТОВ «Ясенсвіт» (код за ЄДРПОУ 32619343) посадова особа головний бухгалтер ОСОБА_1 вчинила правопорушення за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, а саме перевіркою встановлено:
- списання (ліквідацію) основних засобів балансовою вартістю більше нуля гривень без нарахування податкових зобов`язань на таке списання всього в сумі 2243 грн., в тому числі: за листопад 2021 року на суму 2074 грн., за січень 2024 року на суму 169 грн., чим порушено пп. «д» пп. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. «б» п. 18718 ст. 187, п. 189.9 ст. 189, п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями.
- завищення ТОВ «Ясенсвіт» податкового кредиту внаслідок включення до його складу сум ПДВ, які не підтверджені податковими накладними, або не враховано складені за зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування у бік зменшення податкового кредиту по контрагентампостачальникам ТОВ «ГЛАССО» (код ЄДРПОУ 39541064), ТОВ «ЛАБР» (код ЄДРПОУ 39118745), ПП «СТЕЛС ПРОЕКТ» (код ЄДРПОУ 35903918), ПП «ПАНГЕОН» (код ЄДРПОУ 42599711) всього на суму 2512 грн., чим порушено п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями;
- завищення податкового кредиту, сформованого по операціям з імпорту товарів всього в сумі 54158 грн., чим порушено п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями;
- відсутність складення та/або реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового Кодексу України податкових накладних/розрахунків коригування на суму ПДВ дві тисячі сорок три грн. 35 коп.;
- порушення п.п. 14.1.181, пп. «д» пп.14.1.191 п. 14.1 ст. 14, п. 185.1 ст. 185, п. 187.8 ст. 187, п. 189.9 ст. 189, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1, п. 201.2, абз. «в» п. 200.4 ст. 200 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями, та зменшено суму від`ємного значення;
- заниження податкових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки всього на суму 7400, 13 грн. за 2018 рік, чим порушено пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266, пп. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266, п. 266.5 ст. 266, пп. 120.1 ст. 120 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями;
- неподання податкової декларації з податку на нерухоме майно відмінного від земельної ділянки за 2018, чим порушено пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16, п. 49.2 ст. 49, ст. 266 Податкового Кодексу України, а саме неподання податкової декларації з податку на нерухоме майно відмінного від земельної ділянки за 2018.
Дослідивши протокол та додані до нього матеріали, суддя дійшов висновку, що матеріали справи слід направити до Південного міжрегіонального Управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України для доопрацювання з таких підстав.
Як передбачено ч. 2ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Виходячи з ч. 1ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободправо на справедливий суд, тобто право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи, забезпечується незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Згідно з ч. 1ст. 8 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в суді, до юрисдикції якого вона віднесена процесуальним законом.
Частиною 2ст. 7 КУпАПвстановлено, що провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 245 КУпАП одним із завдань провадження в справах про адміністративне правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Нормами КУпАПщодо справ про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбаченач. 1 ст. 163-1 КУпАП, альтернативної підсудності не визначено, а тому такі справи мають розглядатися за місцем вчинення адміністративного правопорушення, як того вимагають приписи, закріплені у ч.1ст. 276 КУпАП.
За змістом ст. 257 КУпАП місце розгляду справи про адміністративне правопорушення визначається особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, яка після його складання, направляє матеріали справи до органу, уповноваженого розглядати справу про адміністративне правопорушення.
Відповідно дост. 278 КУпАПорган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує, зокрема чи належить до його компетенції розгляд даної справи.
При підготовці до розгляду справи, з протоколу про адміністративне правопорушення встановлено, що адресою місцезнаходження юридичної особи ТОВ «Ясенсвіт» є с. Ромашки Білоцерківського (Рокитнянського) району Київської області, вул. Покровська, буд. 22 А, де ОСОБА_1 здійснює свою трудову діяльність на посаді головного бухгалтера ТОВ «Ясенсвіт», що і є місцем вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП, а відтак територіально не відноситься до юрисдикції Білоцерківського міськрайонного суду Київської області.
Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року № 807-IXу Київській області утворено Білоцерківський район (з адміністративним центром у місті Біла Церква) у складі територій Білоцерківської міської, Володарської селищної, Гребінківської селищної, Ковалівської сільської, Маловільшанської сільської, Медвинської сільської, Рокитнянської селищної, Сквирської міської, Ставищенської селищної, Таращанської міської, Тетіївської міської, Узинської міської, Фурсівської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пункту 3-1розділу XII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про судоустрій і статус суддів"до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинностіПостановою Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17 липня 2020 року № 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеногоУказом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженогоЗаконом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Таким чином, місцем вчинення правопорушення, є с. Ромашки Білоцерківського району (колишній Рокитнянський район) Київської області, що територіально відноситься до Рокитнянського районного суду Київської області.
Разом з тим, Кодекс України про адміністративні правопорушенняне містить норми, яка передбачає можливість направлення справи про адміністративне правопорушення за підсудністю до іншого суду.
Підсудність є ефективним засобом, який сприяє тому, щоб конкретна справа розглядалася і вирішувалася компетентним судом.
Тобто, вирішення питання про направлення справи про адміністративне правопорушення за підсудністю до іншого суду, виходячи із загальних засад законодавства (аналогії права), перебуває виключно у компетенції особи, яка уповноважена на складання протоколу про адміністративне правопорушення.
Відтак, суд не наділений правом визначати підсудність справ про адміністративні правопорушення.
Таким чином вказана справа не підсудна Білоцерківському міськрайонному суду Київської області.
Враховуючи вищенаведене, суддя дійшов висновку, що справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП необхідно повернути до Південного міжрегіонального Управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України, для подальшого направлення справи за підсудністю, оскільки місце вчинення адміністративного правопорушення розташоване на території, на яку не поширюється юрисдикція (підсудність) Білоцерківського міськрайонного суду Київської області.
Виходячи з викладеного, керуючись ст. ст.268,276,278,283-285 КУпАП,
П О С Т А Н О В И В:
Повернути справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 про вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 163-1 КУпАП, до Південного міжрегіонального Управління ДПС по роботі з великими платниками податків Державної податкової служби України, для подальшого направлення справи за підсудністю.
Постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.
СуддяРуслан ОЗАДОВСЬКИЙ
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2025 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125255017 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Озадовський Р. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні