ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА
справа № 753/25376/24
провадження № 3/753/799/25
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" січня 2025 р. суддя Дарницького районного суду м. Києва Трусова Тамара Олександрівна, розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 212-21 Кодексу України про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівник політичної партії «Справедливість», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , рнокпп: НОМЕР_1 ,
В С Т А Н О В И В:
24.12.2024 до Дарницького районного суду м. Києва з Національного агентства з питань запобігання корупції надійшов протокол про адміністративне правопорушення від 06.12.2024 № 50-33/513, згідно з яким ОСОБА_1 , будучи головою політичної партії «Справедливість», порушив визначений статтею 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» порядок подання звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021-2022 роки та за І квартал 2024 року, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі також - КУпАП), за таких обставин.
Відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснювало перевірку Звітів поданих політичною партією «Справедливість» (далі також - Партія), ЄДРПОУ - 21716145 за 2021-2022 роки та за І квартал 2024 року до Єдиного держаного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі також - Реєстр) .
За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно - телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у не відображені у Звітах Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб.
Частиною дев`ятою статті 17 Закону визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Відповідно до пункту 6 розділу ІV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами). Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.
Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звіту надається можливість вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру усіх відомостей про зареєстровані місцеві організації, які набули статусу юридичної особи.
У пункті 6 розділу «Загальні відомості» Звітах Партії за 2021-2022 роки та за І квартал 2024 року відображено відомості про 96 місцевих організацій Партії які у встановленому законом порядку набули статусу юридичної особи, проте в Єдиному державному реєстрі міститься інформація про ще 11 місцевих організацій, засновником яких є Партія і які в установленому законом порядку набули статусу юридичної особи, три з яких знаходяться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях та в Автономній Республіці Крим.
Таким чином, встановлено неповноту інформації, що полягає у не відображені у Звітах Партії відомостей про вісім місцевих організацій та поданні Звітів без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру цих місцевих організацій, а саме: Бердичівську міську організацію Партії (код ідентифікаційний - 33874655); Бердичівську районну організацію «Всеукраїнського об`єднання лівих «Справедливість» (ідентифікаційний код - 33874660); Ємільчинську районну організацію «Партії Всеукраїнського об`єднання лівих «Справедливість» (ідентифікаційний код - 33877368); Старокостянтинівську міську організацію «Партії Всеукраїнського об`єднання лівих «Справедливість» (ідентифікаційний код - 34206339); Богунську районну у м. Житомирі організацію «Партії Всеукраїнського об`єднання лівих «Справедливість» (ідентифікаційний код - 33864694); Павлоградську міську організацію Партії «Об`єднані ліві і селяни» Дніпропетровської області (ідентифікаційний код - 25842864); Володимирецьку районну організацію партії «Об`єднані ліві і селяни» (ідентифікаційний код - 37137855).
Зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звіту відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739.
Не відображення Партією у Звітах за 2021 - 2022 роки відомостей про вісім місцевих організацій Партії та не подання Партією відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру цих місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб, є порушенням частин дев`ятої, одинадцятої та тринадцятої статті 17 Закону, за що передбачено адміністративну відповідальність.
Виявлені порушення зафіксовані у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за 2021 рік від 25.06.2024 № 821, Висновку про результати перевірки Звіту за 2022 рік від 25.06.2024 № 833, Висновку про результати перевірки Звіту Партії за І квартал 2024 року, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 26.06.2024 № 169/24, який опубліковано на офіційному веб-сайті Національного агентства info@nazk.gov.ua. Відповідно до вимог частини двадцять п`ятої статті 17 Закону.
В суді ОСОБА_2 заявив клопотання про повернення протоколу до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі також - НАЗК) з підстав його невідповідності вимогам статті 256 КУпАП. Послався на те, що протокол не містить його пояснень як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, не підписаний ним, відсутні записи про його відмову від підписання протоколу, йому не вручено копію протоколу та не роз`яснені права і обов`язки, передбачені статтею 268 КУпАП. Просив також урахувати, що протягом шести років партією подавались аналогічні за змістом та додатками звіти, у яких НАЗК не вбачало порушень законодавства, партія з моменту її створення не отримувала державного фінансування, з 2012 р. не веде господарської діяльності, не має штатних працівників, майна, фінансів тощо, з початком російського вторгнення у 2014 р. низка членів партії вступила до лав Збройних Сил України і продовжує захищати державу від ворога, а понад сто членів партії систематично підтримують Сили Оборони. Окрім того, партією враховано усі зауваження НАЗК і у відповідному висновку про результати перевірки звіту від 26.09.2014 засвідчено відсутність порушень, а 27.12.2024 Політрада партії прийняла рішення про ліквідацію низки осередків та позбавлення їх статусу юридичної особи.
Заслухавши особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, та дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку, що провадження в справі про адміністративне правопорушення слід закрити з таких підстав.
Відповідно до пункту 7) частини першої статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
За приписами частини четвертої статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого, зокрема, статтею 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Отже за змістом наведеної норми особливістю розглядуваного праворушення є те, що початок перебігу строку для накладення адміністративного стягнення розпочинається з дня його виявлення, а можливість застосування адміністративного стягнення обмежується двохрічним строком, який відраховується від дня вчинення правопорушення.
Порушення, про яке йдеться у протоколі, було вчинене в момент подання кожного зі звітів очолюваної ОСОБА_1 політичної партії, тобто 10.04.2024, 22.04.2024 та 07.05.2024, а відтак принципове значення для правильного вирішення даної справи має визначення точної дати (дня) виявлення правопорушення, оскільки саме від цього часу відраховується відповідний строк.
З матеріалів справи убачається, що фактичні дані про не відображення у звітах політичної партії «Справедливість» за 2021 і 2022 роки та за І квартал 2024 року відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру усіх місцевих організацій партії були отримані при перевірці цих звітів Національним агентством з питань запобігання корупції, яка здійснювалась на підставі статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні».
Висновки про результати перевірки вказаних звітів складені та затверджені Національним агентством з питань запобігання корупції 25.06.2024, що і є датою виявлення вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення.
Така ж дата виявлення адміністративного правопорушення зазначена і у протоколі про адміністративне правопорушення.
Отже ураховуючи, що на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення сплив строк, протягом якого на ОСОБА_1 могло бути накладене адміністративне стягнення, провадження у справі підлягає закриттю.
Керуючись пунктом 7 частини першої статті 247, частиною четвертою статті 38, статтями 279, 283, 284, 285 Кодексу України про адміністративні правопорушення України, суддя
П О С Т А Н О В И В:
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за статтею 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи строку накладення адміністративного стягнення.
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Дарницький районний суд м. Києва особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником або прокурором протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя:
Суд | Дарницький районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.01.2025 |
Оприлюднено | 20.02.2025 |
Номер документу | 125257528 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Дарницький районний суд міста Києва
Трусова Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні