Постанова
від 19.02.2025 по справі 139/94/25
МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 139/94/25

Провадження № 3/139/33/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2025 року селище Муровані Курилівці

Суддя Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області Ліщина Т.П., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (у тексті - КУпАП), відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого директором Приватного підприємства «Спецземтехніка», громадянина України,

У С Т А Н О В И В:

11.02.2025 до Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області з Головного управління ДПС у Вінницькій області надійшла справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 . Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 1341 від 14.11.2024 (а. с. 1), ОСОБА_1 , працюючи на посаді директора Приватного підприємства «Спецземтехніка» вчинив порушення порядку ведення податкового обліку, в результаті чого занижено суму ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету в розмірі 481462,00 гривні за лютий 2022 року, та завищено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, за червень 2024 року, на 7900,00 гривень, чим порушив п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, ст. 192.1 ст. 192, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України (у тексті - ПК України). Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП як порушення порядку ведення податкового обліку.

Крім протоколу про адміністративне правопорушення № 1341 від 14.11.2024, матеріали справи містять акт документальної планової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на контролюючі органи № 39015/02-32-07-01/35903829 від 14.11.2024 «Про результати документальної планової виїзної перевірки ПП «СПЕЦЗЕМТЕХНІКА», код ЄДРПОУ 35903829, електронна пошта: 2004dom1962@gmail.com» (у тексті - Акт перевірки від 14.11.2024) (а. с. 2 - 16).

Згідно абз. 26 п. 1 ч. 1 ст. 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та його територіальних органів, у тому числі за ст. 163-1 КУпАП.

Відповідно до статті 221 КУпАП, справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 163-1 КУпАП, розглядають судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів.

Справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення (ч. 1 ст. 276 КУпАП).

Особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення (ст. 8 КУпАП).

Враховуючи наведене, протокол про адміністративне правопорушення складено уповноваженою на те посадовою особою, а справа підвідомча Мурованокуриловецькому районному суду Вінницької області.

ОСОБА_1 в судове засідання на розгляд даної справи з`явився, викладені в протоколі про адміністративне правопорушення № 1341 від 14.11.2024 обставини підтвердив.

Дослідивши матеріали справи приходжу до висновку, що провадження у даній справі щодо притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАПнеобхідно закрити, враховуючи наступне.

Відповідно до ст. 7 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Згідно ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності. Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У п. 2.1. Розділу ІІ. Загальні положення Акту перевірки від 14.11.2024 зазначено, що перевірка ПП «Спецземтехніка» проводилась з 27.09.2024 по 07.11.2024, а протокол про адміністративне правопорушення № 1341 відносно ОСОБА_1 складено 14.11.2024.

Якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті (ч. 2 ст. 38 КУпАП).

Провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП (п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП).

Як вбачається зі змісту статті 38 КУпАП, початком відліку строку для накладення адміністративного стягнення є день вчинення адміністративного правопорушення. Вказана стаття не передбачає інших умов відліку цього строку, крім як для триваючих правопорушень.

КУпАП не містить визначення поняття «триваюче правопорушення». Проте, як зазначено у постанові Верховного Судуу складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 11.04.2018 у справа № 804/401/17 (провадження № К/9901/11172/18), триваюче правопорушення - це проступок, пов`язаний з тривалим, неперервним невиконанням обов`язків, передбачених законом. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан продовжується значний час і увесь час винний безперервно вчиняє правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків. Триваюче правопорушення припиняється лише у випадку усунення стану за якого об`єктивно існує цей обов`язок, виконанням обов`язку відповідним суб`єктом або припиненням дії відповідної норми закону. Аналогічні правові позиції висловлені Верховним Судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постановах від 18.12.2019 у справі № 158/286/17 (провадження № К/9901/30906/18) та від 19.05.2020 у справі № 404/1794/16-а (2-а/404/924/16) (провадження № К/9901/39780/18).

Отже, триваючими є такі проступки, що пов`язані з тривалим, непереривним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою, і припиняється або виконанням регламентованих обов`язків, або притягненням винної у невиконанні особи до відповідальності. Тобто, триваюче правопорушення характеризується тим, що особа, яка вчинила якісь певні дії чи бездіяльність, перебуває надалі у стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності), ці дії (бездіяльність) безперервно порушують закон протягом якогось часу.

Дане правопорушення не є триваючим, оскільки згідно п. 198.5. ст. 198 ПК України, платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 1341 від 14.11.2024, ОСОБА_1 вчинив порушення ведення податкового обліку в лютому 2022 року та червні 2024 року.

У зв`язку з цим, ураховуючи положення ч. 2 ст. 38 КУпАП, строк притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП закінчився.

Згідно п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу. Враховуючи зазначене, приписи п. 3 ч. 1 і ч. 2 ст. 284 КУпАП, дана справа про адміністративне правопорушення підлягає закриттю на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Згідно ч. 1 ст. 401 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

У зв`язку з встановленням судом обставин, передбачених п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, що виключають накладення адміністративного стягнення, судовий збір не підлягає стягненню з особи, що притягається до адміністративної відповідальності.

Керуючись ст. 38, п. 7 ч. 1 і ч. 2 ст. 247, ч. 1 ст. 163-1, ст. ст. 221, 283, 284, 287, 294 КУпАП, суддя,

П О С Т А Н О В И В :

Справу про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , закрити на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення, передбаченого ч. 2 ст. 38 КУпАП.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених ч. 5 ст. 7 та ч. 1 ст. 287 КУпАП.

Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду через Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області.

Суддя Тарас ЛІЩИНА

СудМурованокуриловецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення19.02.2025
Оприлюднено21.02.2025
Номер документу125279032
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —139/94/25

Постанова від 19.02.2025

Адмінправопорушення

Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області

Ліщина Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні