Рішення
від 10.02.2025 по справі 300/3367/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" лютого 2025 р. справа № 300/3367/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Шумея М.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства «СОЛОДАР» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача адвокат Зайцева Олена Олександрівна в інтересах приватного підприємства «СОЛОДАР» звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №10442042/36983528 від 25.01.2024 про відмову ПП «СОЛОДАР» в реєстрації податкової накладної № 73 від 27.12.2023, на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість 488342,00 гривень, в т.ч. сума податкового зобов`язання 81390,33 гривень.

-зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної № 73 від 27.12.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання 12.01.2024.

Позовні вимоги мотивовані протиправним Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №10442042/36983528 від 25.01.2024 про відмову ПП «СОЛОДАР» в реєстрації податкової накладної № 73 від 27.12.2023, на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість 488342,00 гривень, в т.ч. сума податкового зобов`язання 81390,33 гривень.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.05.2024 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

17.05.2024 року від представника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та ДПС України на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого заперечує щодо доводів викладених в позові та зазначає, що контролюючим органом дотримано усіх вимог зазначених у пунктах 10,11 Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1165.

17.05.2024 року на адресу суду від представника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та ДПС України на адресу суду надійшло клопотання про розгляд даної адміністративної справи за правилами спрощеного позовного провадження.

22.05.2024 року до суду через систему «Електронний суд» від представника позивача надійшла відповідь на відзив, згідно якої викладено пояснення, міркування та аргументи щодо наведених у відзиві заперечень та мотиви їх відхилення, позовні вимоги просить задоволити в повному обсязі.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2024 року відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Державної податкової служби України про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

31.05.2024 року від представника Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та ДПС України на адресу суду надійшло заперечення на відповідь відзив.

06.02.2025 до суду через систему «Електронний суд» від представника позивача надійшли додаткові пояснення у справі.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення її учасників (у письмовому провадженні), дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Позивач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.03.2010, запис № 11151020000000737, та є платником податку на додану вартість з 09.04.2010, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість № 2409124500006 від 20.03.2024.

Основним видом діяльності Позивача за кодом КВЕД є 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами.

Позивач в господарській діяльності також використовує такі КВЕД: 10.71 Виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання; 10.72 Виробництво сухарів і сухого печива; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок тривалого зберігання; 22.23 Виробництво будівельних виробів із пластмас; 23.12 Формування й оброблення листового скла; 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.36 Оптова торгівля цукром, шоколадом і кондитерськими виробами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.24 Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 47.89 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами; 47.43 Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 49.42 Надання послуг перевезення речей (переїзду); 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів.

Провадження господарської діяльності позивача здійснюється за адресою: 78300, Івано-Франківська область, місто Снятин, вул. Трудова, будинок 7, корпус А, що підтверджується повідомленням про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 06.06.2023, форма 20-ОПП. 1.5. Позивач також має в своєму штаті кваліфікованих працівників, що підтверджується штатним розписом від 01.08.2023, а саме: директора, монтажникаскладальника алюмінієвих конструкцій, монтажника складальника металопластикових конструкцій та менеджера з продажу.

01.11.2023 позивач уклав Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 (далі Договір №1-11/23) з ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав».

Згідно Договору №1-11/23 позивач передавав у власність покупця ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» Товар, найменування, кількість, асортимент та ціна якого визначалась у видаткових накладних та рахунках.

13.11.2023 позивачем було виписано рахунок-фактуру № СО-0000073 на товар всього на суму 1283320,00 грн., з них ПДВ 213886,67 грн.

Товар був придбаний позивачем у контрагентів за договорами поставки, що підтверджується нижченаведеною інформацією.

22.03.2021 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальність «ЗАВОД СТЕКО» (ідентифікаційний код 38114294, м. Дніпро, вулиця Артільна, 11) був укладений Договір постачання № 20548, відповідно до якого позивач отримував у власність Товар в асортименті, згідно видаткових накладних.

Відповідно до пункту 5.1. Договору постачання № 20548 оплата за Товар проводилась на умовах попередньої оплати.

Згідно Договору постачання № 20548 позивачем було придбано:

- згідно видаткової накладної № 580628 від 23.11.2023 позивачем придбано товар вікно № 2 у кількості 3 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580628 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 33 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної №580638 від 23.11.2023 позивачем придбано товар вікно № 2 у кількості 40 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580638 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 32 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної №580640 від 23.11.2023 позивачем придбано товар вікно № 1 у кількості 16 шт., вікно № 4 у кількості 2 шт., вікно № 5 у кількості 2 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580640 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 31 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної №580643 від 23.11.2023 позивачем придбано товар вікно № 3 у кількості 4 шт., оплата здійснена на підставі рахунку № 580643 від 13.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 30 від 14.11.2023.

Оплата за товар підтверджується випискою по рахунку від 14.11.2023.

Решта товару, що продавався позивачем ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» було придбано на підставі Договору поставки № 270 від 28.09.2023 партіями, по попередній передоплаті.

Договір поставки № 270 був укладений між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Підприємство «Акорд-С» (ідентифікаційний код 32544294, м. Рівне, вулиця Князя Володимира, 10- А), відповідно до якого у власність позивача передавались наступні металопластикові вироби:

- згідно видаткової накладної № АК-0005997 від 21.11.2023 Позивачем придбано товар двері металопластикові 10.56 м. кв., оплата здійснена на підставі рахункуфактури №АК-0007872 від 14.11.2023 та підтверджується платіжною інструкцією № 29 від 14.11.2023;

- згідно видаткової накладної № АК-0007050 від 29.12.2023 Позивачем придбано товар, згідно нижчеподаної таблиці, оплата здійснена на підставі рахунку-фактури №АК-0008461 від 04.12.2023 та підтверджується виписками по рахунку за 06.12.2023, 13.12.2023, 20.12.2023;

- згідно видаткової накладної від 05.03.2024 № АК-0000872 позивачем придбано товар, згідно нижчеподаної таблиці, оплата здійснена на підставі рахунку-фактури №АК-0008461 від 04.12.2023 та підтверджується платіжною інструкцією від 04.03.2024 №40.

Отримання позивачем товару підтверджується підписаними Сторонами за Договором поставки № 270 вище переліченими видатковими накладними від 21.11.2023 № АК-0005997, від 29.12.2023 № АК-0007050 та від 05.03.20204 № АК-0000872.

Доставка товару позивачу від Товариства з обмеженою відповідальністюПідприємство «Акорд-С» підтверджується ТТН від 21.11.2023 № АК-0005997, від 29.12.2023 № АК-0007050 та від 05.03.2024 № АК-0000872.

На виконання умов Договору №1-11/23, відповідно до якого позивач зобов`язувався передати у власність ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» товар, покупцем було здійснено авансовий платіж у розмірі 594 978,00 грн., що підтверджується банківською випискою по рахунку за 13.11.2023.

На виконання пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, по факту надходження коштів на рахунок, 30.11.2023 позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну від 13.11.2023 № 48 на загальну суму 594 978,00 грн., в т.ч. ПДВ 99163,00 грн.

Податкова накладна № 48 складена на товар: Вікно № 1, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 16 шт., Вікно № 2, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 3 шт., Вікно № 2, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 40 шт., Вікно № 3, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 4 шт., Вікно № 4, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 2 шт., Вікно № 5, код УКТ ЗЕД 3925, кількістю 2 шт., Двері металопластикові код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2,836676 м.кв.

Податкова накладна № 48 зареєстрована податковим органом 30.11.2023 в ЄРПН за № 9325178904, що підтверджується квитанцією від 30.11.2023.

14.12.2023 від Покупця ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» на рахунок позивача надійшов наступний авансовий платіж в розмірі 200 000,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку від 14.12.2023.

Відтак 28.12.2023 позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну від 14.12.2023 № 67 на загальну суму 200 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 33333,33 грн.

Податкова накладна № 67 складена на Товар: двері металопластикові, код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 3,883324 м.кв., двері металопластикові, код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 3,84 м.кв., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 5 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2,468142 шт.

Податкова накладна № 67 зареєстрована податковим органом 28.12.2023 в ЄРПН за № 9357006829, що підтверджується квитанцією від 28.12.2023.

Податкові накладні № 48 та № 67 були зареєстровані контролюючим органом без жодних зауважень.

На виконання умов Договору №1-11/23 Сторони погодили, що отримання Покупцем товару буде відбуватись шляхом самовивозу, відповідно до пункту 1.4. вищевказаного Договору.

Отримання ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» частини оплаченого товару підтверджується підписаною Сторонами видатковою накладною від 27.12.2023 № СО-00055, яка виписана на Товар: вікно №1, кількістю 16 шт., вікно №2 кількістю 3 шт., вікно №2 кількістю 40 шт., вікно №3 кількістю 4 шт., вікно № 4 кількістю 2 шт., вікно № 5 кількістю 2 шт., двері металопластикові кількістю 6,720 кв.м., двері металопластикові кількістю 3,840 кв.м.

27.12.2023 ДП «Західсервіс» ТОВ «Газсервіс-Станіслав» перерахувало на рахунок позивача решту коштів за Товар в сумі 488 342,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку за 27.12.2023, тобто відбувся остаточний розрахунок за Договором №1-11/23.

У зв`язку із надходженням коштів на рахунок, 27.12.2023 позивачем складено податкову накладну № 73 на загальну суму 488 342,00 грн., в т.ч. ПДВ 81390,33 грн. (далі податкова накладна № 73).

Податкова накладна № 73 складена на Товар: металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 7,531858 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 3 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 4 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 4 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 5 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 2 шт., металопластикові конструкції код УКТ ЗЕД 3925200000, кількістю 1 шт.

Наступні партії товару було отримано ДП «Західсервіс» ТОВ «ГазсервісСтаніслав» також шляхом самовивозу, вже після складання спірної податкової накладної, та підтверджується: - видатковою накладною від 29.12.2023 № СО-00062, яка виписана на Товар: Металопластикові конструкції шт. 5.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 10.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000;

- видатковою накладною від 05.03.2024 № СО-0000021, яка виписана на Товар: Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 3.000, Металопластикові конструкції шт. 4.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 4.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 5.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000 ,Металопластикові конструкції шт. 1.000 , Металопластикові конструкції шт. 1.000 , Металопластикові конструкції шт. 1.000, Металопластикові конструкції шт. 2.000, Металопластикові конструкції шт. 1.000.

Розрахунки між позивачем та ДП «Західсервіс» ТОВ «ГазсервісСтаніслав» також підтверджуються Актом звіряння взаєморозрахунків за період 01.11.23-31.03.24.

12.01.2024 позивач подав контролюючому органу на реєстрацію податкову накладну № 73, за наслідками обробки якої контролюючий орган надіслав позивачу квитанцію від 12.01.2024 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до якої податкова накладна доставлена до ДПС України, «ДОКУМЕНТ ЗБЕРЕЖЕНО, РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 27.12.2023 №73 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/ послуги 39.25, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D»=7.2908%, «Рпоточ»=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».

У зазначеній квитанції позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній/розрахунку коригуванні (ПН/РК) для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження здійснення вищевказаних господарських операцій, 15.01.2024 позивачем направлено на адресу податкового органу Повідомлення № 3 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, з поясненнями та відповідним пакетом документів, а саме: видаткова накладна від 21.11.2023 № АК-0005997; рахунокфактура №АК-0008461 від 04.12.2023; видаткова накладна від 23.11.2023 №580628; видаткова накладна від 23.11.2023 №580638; видаткова накладна від 23.11.2023 №580640; видаткова накладна від 23.11.2023 №580643; банківська виписка по рахунку за 27.12.2023; банківська виписка по рахунку за 20.12.23; банківська виписка по рахунку за 14.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.12.23; банківська виписка по рахунку за 06.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.11.23; рахунок-фактура від 13.11.2023 № СО-0000073; Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 від 01.11.2023.

17.01.2023 позивачу було надіслано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

25.01.2024 Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 73 від 27.12.2023 року.

Не погоджуючись з Оскаржуваним рішенням, 30.01.2024 року Позивачем було подано скаргу до Відповідача-2 з наступними додатками: ТТН від 29.12.2023 № АК-0007050; видаткова накладна від 29.12.2023 № АК-0007050; ТТН від 21.11.2023 № АК-0005997; видаткова накладна від 21.11.2023 № АК-0005997; рахунок-фактура №АК-0008461 від 04.12.2023; видаткова накладна від 23.11.2023 №580628; видаткова накладна від 23.11.2023 №580638; видаткова накладна від 23.11.2023 №580640; видаткова накладна від 23.11.2023 №580643; Договір постачання № 20548 від 22.03.2021; банківська виписка по рахунку за 27.12.2023; банківська виписка по рахунку за 20.12.23; банківська виписка по рахунку за 14.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.12.23; банківська виписка по рахунку за 06.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.11.23; рахунок-фактура від 13.11.2023 № СО-0000073; Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 від 01.11.2023.

07.02.2024 комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України, за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, прийнято рішення № 7305/36983528/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

За змістом вказаного рішення, підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування. навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти прийманняпередачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Вважаючи такі дії відповідачів протиправними позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Частиною 1ст. 9 КАС Українивстановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2ст. 2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зазначені критерії є вимогами для суб`єкта владних повноважень, який приймає відповідне рішення, вчиняє дії чи допускає бездіяльність.

Спеціальним законом з питань оподаткування, яким установлюється порядок сплати податкових зобов`язань, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу єПодатковий кодекс України.

Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановленіст.201 Податкового Кодексу України.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Так, згідно п.201.10 ст.201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цьогоКодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту74.2 статті 74цьогоКодексу.

Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України- письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Згідно з п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п.п. 201.16.4 п.201.16 ст. 201 ПК України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом74.2 ст.74 ПК Українипередбачено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 року(далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимогПодаткового кодексу України(далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимогЗаконів України "Про електронний цифровий підпис",та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Положеннями пункту 13 Порядку №1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи містить пункт201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).

Як передбачено пунктом 5 Порядку №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Відповідно до пункту 6 зазначеного Порядку, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно з пунктом 7 Порядку №117, у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п. 14 Порядку №117 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки -фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

За змістом пункту 15 зазначеного Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165(далі по тексту - Порядок № 1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/ розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті З цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та / або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

За правилами пункту 7 Порядку № 1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/ розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165. у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Представник позивача у позовній заяві зазначає, що ПП «СОЛОДАР»надіслало контролюючому органу в електронному вигляді вичерпні пояснення та копії документів, що підтверджують необхідність формування податкової накладної №73 від 27.12.2023 року, а саме: ТТН від 29.12.2023 № АК-0007050; видаткова накладна від 29.12.2023 № АК-0007050; ТТН від 21.11.2023 № АК-0005997; видаткова накладна від 21.11.2023 № АК-0005997; рахунок-фактура №АК-0008461 від 04.12.2023; видаткова накладна від 23.11.2023 №580628; видаткова накладна від 23.11.2023 №580638; видаткова накладна від 23.11.2023 №580640; видаткова накладна від 23.11.2023 №580643; Договір постачання № 20548 від 22.03.2021; банківська виписка по рахунку за 27.12.2023; банківська виписка по рахунку за 20.12.23; банківська виписка по рахунку за 14.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.12.23; банківська виписка по рахунку за 06.12.23; банківська виписка по рахунку за 13.11.23; рахунок-фактура від 13.11.2023 № СО-0000073; Договір купівлі-продажу товару № 1-11/23 від 01.11.2023.

Однак, як зазначає представник відповідача причиною відмови в реєстрації податкової накладної є ненадання позивачем письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:

-договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них;

-первинних документів щодо постачання, придбання товарі, транспортування продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки;

-інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як вбачається з матеріалів справи та про, що заявляє представник податкового органу ПП «СОЛОДАР» не надав необхідних документів та пояснень в 5 денний термін щодо підтвердження інформації, зазначеної у спірній податковій накладній від 27.12.2023 року за № 73.

На підставі вказаного, Комісією ГУ ДПС у Івано-Франківській області було прийняте оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.01.2024 р. за №10442042/36983528.

Дослідивши вищевказані обставини, матеріали справи та наданий витяг з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС в Івано-Франківській області, суд вважає, що податковий орган приймаючи оскаржуване рішення діяв відповідно до приписів податкового законодавства, забезпечуючи виконання покладених на контролюючий орган функцій та повною мірою використовуючи надані законодавством права.

З урахуванням встановлених під час розгляду даної адміністративної справи обставин та фактів, суд дійшова висновку, що Комісія, яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної виходячи із наданих документів, а тому діяла в межах та на підставі діючих норм податкового законодавства, оскільки позивачем не спростовано фактів, щодо сумніву податкового органу на підтвердження реальності господарських операцій.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.

У відповідності достатті 139 КАС Українирозподіл судових витрат не здійснюється.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.02.2025
Оприлюднено24.02.2025
Номер документу125305046
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —300/3367/24

Рішення від 10.02.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні